יום שלישי, 14.05.2024 שעה 05:48
ברק יצחקי

אבוקסיס הפתיע את לאמה עם המערך והעניש

ברק יצחקי בטור אישי ל-ONE: בית"ר עלתה ב-5-3-2 וזסנו ומזרחי היו המשמעותיים ביותר במחצית הראשונה, ללאמה לא היו פתרונות והאדומים נתקעו בהתקפה

בית”ר ירושלים שברה הערב (שני) בצורת בת למעלה מארבע שנים וניצחה את הפועל ת”א בבלומפילד עם 0:1 משער של פרד פריידיי. יוסי אבוקסיס פתח במערך 5-3-2, כשלטעמי הוא עשה זאת כדי לחזק את ההגנה, אבל הרוויח בכך פעמיים: גם לא ספג וגם, בטח במחצית הראשונה, קבוצתו השתמשה בשחקני הקו זוהר זסנו ולי-און מזרחי שהיו המשמעותיים ביותר.

דרך שני שחקני הקו עברו ההתקפות והראיה לכך המצב אולי הכי טוב של הירושלמים במחצית הראשונה, שהגיע בדקה ה-7, כשמזרחי השאיר את טימותי מוזי באחד על אחד מול אמיליוס זובאס, אך השוער הליטאי עצר. המערך הפתיע את בורחה לאמה כי בכל 45 הדקות הראשונות בית”ר שלטה בצורה מוחלטת והפועל לא הצליחה למצוא את הדרך לסגור את הירושלמים.

זה המשיך בעוד מספר מצבים טובים של בית”ר, שכבר בדקה ה-12 הגיעה לשלושה מצבים מצוינים להבקעה. מלבד ההזדמנות של מוזי הייתה התקפה טובה בה היו מעורבים דן עזריה ומיירון ג’ורג’ שעזב את הכדור ולבסוף עדי יונה בעט גבוה, כשבפעם השלישית יונה, עם כדור מצוין, השאיר את מוזי המהיר באחד על אחד, אך האחרון לא הצליח למצוא את ג’ורג’.

פרד פריידיי חוגג (ראובן שוורץ)פרד פריידיי חוגג (ראובן שוורץ)

במחצית השנייה הפועל ת”א הגיבה קצת יותר טוב למערך שהציבה בית”ר ומחזיקת הגביע התקשתה יותר להגיע למצבים שלה. היו פה ושם הזדמנויות של האדומים כשגם אלן אוז’בולט נעצר פעמיים אצל מיגל סילבה ומנגד היו גם לבית”ר מספר מצבים, אך הם לא היו דומים לאלה שהיו לה במחצית הראשונה. בדקה ה-69 החל הבליץ של בית”ר על השער של זובאס.

תחילה היה זה פריידיי שהשתחרר מערבוביה ברחבה, אבל בעט לשער למרות שהיה צריך למסור לעזריה החופשי, החלטה לא טובה של החלוץ הניגרי. שלוש דקות אחר כך שוב פריידיי הגיע להזדמנות טובה, כשניער מעליו את אור בלוריאן והפעם בחר למסור במקום לבעוט ופספס עוד הזדמנות. בשני המקרים האלו הייתה קבלת החלטות לא טובה של הניגרי של בית”ר.

בדקה ה-75 הגיע השער. איסמעילה סורו עשה פעולה נהדרת בהתקפת המעבר, מסר לדור מיכה שכדרר טיפה, הרים את הראש ומי כמו מיכה יודע למצוא שחקנים בעמדה חופשית להבקעה, הוא שם את הכדור על הראש של פריידיי, שנגח מקרוב והכניע את זובאס בדרך ל-0:1. משם, בית”ר הסתגרה וניסתה לצאת למתפרצות, שמרה על היתרון וחגגה ניצחון מתוק.

אכזבה בהפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)אכזבה בהפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

ומן העבר השני, בצד המפסיד, הפועל ת”א כמעט ולא הייתה במשחק, בטח במחצית הראשונה. היא הייתה המומה מהפתיחה הטובה של בית”ר ירושלים והנתון שבולט לרעה יותר מכל מבחינתה הוא שבדקה ה-28 היא נגעה בפעם הראשונה בכדור ברחבת הירושלמים. נתון שמעיד על המחצית הראשונה הלא טובה של האדומים, במיוחד מבחינה התקפית.

הפועל חייבת למצוא פתרונות ותבניות התקפה טובות יותר כדי לייצר מצבים, היא הייתה תקועה מאוד בהתקפה ושחקני הקישור והחלק הקדמי שלה לא הצליחו להשלים מהלכים שיסכנו בית”ר. יש לציין כי מי שנכנס מהספסל בשורות האדומים, מעט העיר את המשחק מבחינתם והיה היחיד שסיכן את השער, הוא סתיו טוריאל שביצע כמה הגבהות טובות ובעיטות מרחוק.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים