יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:34
ברק יצחקי

ארגנטינה או ספרד יזכו

ברק יצחקי ילווה את המונדיאל עם ONE: אמנם לסלסאו יש את ניימאר, אבל לספרד הסגל הטוב בעולם ולארגנטינה התקפה מפחידה בראשות מסי. תהיה חגיגה

הספירה לאחור למונדיאל, האירוע הכי מרגש שמפגיש את מיטב כוכבי הכדורגל, החלה. מדובר בטורניר שמשלב את השחקנים הטובים ביותר, מה שמבטיח חגיגה של כדורגל איכותי.

נתחיל בפייבוריטיות שלי לזכייה - ברזיל, ספרד וארגנטינה, כשגם גרמניה וצרפת יכולות לתת להן מאבק. למארחת מברזיל יש את יתרון הביתיות כמובן, וכן סגל שחקנים מוכשר, במיוחד בחלק האחורי עם שני בלמים מהטובים בעולם - טיאגו סילבה ודוד לואיז. אפילו בעמדת המגן הימני יש לה מלחמה על ההרכב בין מייקון לדני אלבס. עם כל זה שברזיל נחשבת לנבחרת מאוד התקפית, מה שייחד אותה במונדיאל הקרוב לדעתי יהיה משחק ההגנה. זה ייתן הרבה יותר מרווח לניימאר ולשחקני ההתקפה להציג את היכולת הווירטואוזית שלהם.

ספרד זו נבחרת שיכולה להיכנס לדפי ההיסטוריה. אם תצליח לזכות בגביע השנה היא תעשה זאת בפעם השנייה ברציפות אחרי שאיטליה עשתה זאת ב-1934 ו-1938 וברזיל עשתה את זה ב-1958 ו-1962. למעשה 52 שנה לא הייתה נבחרת שזכתה במונדיאל פעמיים ברצף וזו הזדמנות טובה מבחינת הספרדים, שיש להם אולי את סגל השחקנים הכי טוב בעולם.

טורס עם שחקני ספרד. יעשו היסטוריה? (רויטרס)
טורס עם שחקני ספרד. יעשו היסטוריה? (רויטרס)
 

הנבחרת השלישית היא ארגנטינה של ליאו מסי. לדעתי לארגנטינה יש את החלק ההתקפי הכי טוב במונדיאל עם מסי, סרחיו אגוארו וגונסאלו היגוואין, כך שיהיה מפחיד למי שישחק נגדה. הבעיה שלה יכולה להיות בחלק האחורי. למרות הסוף הפחות טוב של העונה מבחינת מסי, אני מקווה שהוא יבוא נקי למונדיאל. מסי זה מסי, מה שהוא יכול לעשות, אף אחד לא יכול לעשות. אני מקווה שהוא יתפוצץ וירשום לעצמו 'וי' על מונדיאל, כדי להיכנס לרשימה של הגדולים באמת, כי זה מה שעדיין חסר לו. ואם אני צריך לבחור שתיים מבין ה-3 הללו, אז אני הולך על ארגנטינה וספרד. אחת מהן תניף את הגביע.

ומי הנבחרות שיפתיעו? אני הולך על בלגיה, קרואטיה, קולומביה, בוסניה ואורוגוואי. לבלגיה יש סגל שחקנים מהטובים שיש. צריך לראות איך הם יגיעו למעמד הזה. זו נבחרת מאוד חזקה ונקבל ממנה הצצה מה צפוי לנבחרת ישראל לקראת המשחק בין השתיים בספטמבר. אם נגענו במפתיעות, אי אפשר שלא לגעת במאכזבות. ומי הן יהיו הפעם? אני הולך עם איטליה, אנגליה ופורטוגל.

הוטארו יאמגושי מול אדן הזאר (רויטרס)
אדן הזאר במדי בלגיה. יכולה להפתיע (רויטרס)
 

אחרי שנגענו בנבחרות, אני רוצה לגעת בעוד נקודה. זו הזדמנות לשניים מהשחקנים הטובים באירופה - רונאלדו ומסי - להיכנס לדפי ההיסטוריה של הכדורגל העולמי, כי חסרה להם הזכייה במונדיאל כדי להפוך אותם לגדולים באמת. מי שצפויים לבלוט חוץ מרונאלדו, מסי וניימאר, הם אדן הזאר מבלגיה ולואיס סוארס מאורוגוואי.

מבחינת המונדיאל באופן כללי, אני צופה שהולך להיות טורניר מצוין עם כדורגל טוב שיספק לנו חגיגת שערים. יש כל כך הרבה נבחרות התקפיות עם שחקני ההתקפה הכי גדולים בעולם שמשתתפים במונדיאל כמו מסי, רונאלדו, אגוארו וחלוצים שכבשו כל כך הרבה שערים בליגות בהן הם שיחקו, וזה משהו שאני חושב שיבוא לידי ביטוי במונדיאל.

ניימאר חוגג. נקווה לחגיגת שערים (רויטרס)
ניימאר חוגג. נקווה לחגיגת שערים (רויטרס)
 

בשלבים הראשונים המאמנים יותר שמרניים ולאט לאט נפתחים, אבל זה יכול להיות גם הפוך, כי הנבחרות מדרום אמריקה ישחקו כדורגל יותר התקפי, והנבחרות מאירופה (חוץ מספרד) הרבה יותר ממושמעות וטקטיות כמו גרמניה, בוסניה, רוסיה, בלגיה, איטליה ואנגליה. יהיה מעניין לראות מה גובר על מה - ההתקפה או הטקטיקה, אבל אני חושב שבסופו של דבר הכדורגל ההתקפי עם שערים ינצח במונדיאל הזה.

לסיום, אני מקווה שהכל יעבור בשלום עם כל ההפגנות והמחאה שיש בברזיל, ושהמונדיאל הזה יגמר בצורה טובה ונקייה. עוד דבר אחד, מי שלא נראה במונדיאל הזה הוא רדאמל פלקאו. אני חייב להתייחס לחלוץ הקולומביאני שלא ישתתף במשחקים בגלל שקרע את הרצועה הצולבת בינואר. הוא עשה את הכל כדי לנסות להגיע, אבל הוא היה על הגבול של חצי שנה שצריכים כדי להחלים לגמרי מהפציעה הזו. כואב מאוד לראות את זה, אבל עם כל הצער שבדבר הוא חייב לחשוב על המשך הקריירה שלו, ואני מאמין שהוא ייטול חלק בעוד מונדיאלים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים