יום ראשון, 29.09.2024 שעה 01:19
גיל קנל

אל תחזרו על טעות רפאלוב

דעה: תחת חזן ובניון הוא אפילו לא זומן, אצל בן שמעון עד כה פתח רק כבלם. הסיטואציה של גאנדלמן בנבחרת מתחילה להזכיר את זו של רפאלוב, וזה מדאיג

לא בכל יום רואים שחקן ישראלי שיצא לאירופה ומצליח בתוך שנה להפוך לאחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה שלו. זה בדיוק המצב של עומרי גאנדלמן, שאט אט הופך לסקורר של גנט הבלגית ונראה כמי שמסוגל לעשות את קפיצת המדרגה גם לליגה גדולה יותר באירופה מוקדם מהצפוי. 

גאנדלמן, שגדל בכלל כשחקן שנע בין תפקידי הקשר האחורי למגן, ממציא את עצמו מחדש מעבר לים. מאז עבר לגנט, הוא משחק כקשר מתחת לחלוצים ועם הצטרפותו הקטלנית מקו שני, הפך לנשק המרכזי של קבוצתו, הן בזירה המקומית והן בזירה האירופית. מעבר לעוצמות הפיזיות שלו, כאלה שלא נראות שייכות לנוף הכדורגל הישראלי, אקס מכבי נתניה ניחן בחוש לשערים ובעיקר ביכולת שלו להבין את המשחק בצורה פנומנלית. זה עזר לו לסיים את עונתו הראשונה מעבר לים עם 13 שערים בכל המסגרות, כשהעונה הוא כבר עומד על שישה. שורה סטטיסטית שכל שחקן ישראלי היה חותם ואף חולם עליה בעונתו הראשונה מחוץ לליגת העל. 

בקמפיין האחרון, אחת ההחלטות התמונות (מני רבות) של המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן הייתה להתעלם מהביצועים של הקשר בבלגיה. לא ברור היה מה הם ראו שאנחנו לא, או להיפך, אבל בכל אופן, תחת רן בן שמעון גאנדלמן מקבל הזדמנות חדשה להוכיח שהוא שחקן שיכול וצריך להיות משמעותי בנבחרת ישראל. 

הבעיה, שאין לנו מספיק שחקני הגנה טובים, וכתוצאה מכך, גאנדלמן לא משחק בתפקיד שלו. בצמד המשחקים הראשונים בליגת האומות, מול בלגיה ואיטליה, קשרה של גנט מצא את עצמו בעמדת הבלם בעקבות הפציעות של שון גולדברג ומיגל ויטור. גאנדלמן פתח כבלם ושיחק 63 דקות בהפסד 3:1 לבלגיה, כאשר לאורך כל המשחק שלאחר מכן, מול איטליה, ישב על הספסל. 

מדינת ישראל לא משופעת בשחקנים ברמה עולמית גבוהה. למעשה, כמעט ואין לנו כאלה. במציאות שכזו, אין לנו פריבילגיה לוותר על שחקן כמו גאנדלמן, כזה שמוכיח את עצמו מדי שבוע בזירה האירופית, במשחקים בקצב גבוה הרבה יותר, מול שחקנים טובים יותר, באינטנסיביות ברמה אחרת לגמרי. 

עומרי גנדלמן (רדאד ג'בארה)עומרי גנדלמן (רדאד ג'בארה)

מעבר לכך שגאנדלמן צריך לשחק, הוא חייב לשחק בתפקיד שלו. גאנדלמן הוא קשר התקפי מסוג שונה. קשה לקרוא לו ‘10’, כי הוא לא ממש יוצר התקפות, הוא לא ניחן ביכולות המסירה והדריבל של אוסקר גלוך, אלא יותר מסיים אותן בזכות התזמון המושלם שלו בהצטרפות מקו שני. אינני מאמן, אך רן בן שמעון כן, וככזה מצופה ממנו למצוא את המערך שידע להביא לידי ביטוי את היכולות של שני הליגיונרים הבולטים ביותר שיש לכדורגל הישראלי כרגע – גלוך, וגאנדלמן. 

דווקא בקמפיין כזה, חסר סיכוי לחלוטין מול נבחרות שמולן קשה יותר להניע את הכדור, הנוכחות של גאנדלמן היא קריטית, גם בלחץ על משחק ההגנה של היריבות, גם בתנועה ללא הכדור ובנוכחות הפיזית. נדמה שאם יש מישהו שיכול להתמודד עם הפיזיות הבלגית, הצרפתית או האיטלקית, זה גאנדלמן.

נכון, עדיין מוקדם, וצריך לתת לרן בן שמעון את הקרדיט. ועדיין, הסיטואציה עם עומרי גאנדלמן מתחילה להזכיר את זו של ליאור רפאלוב בזמנו, שבמשך שנים כיכב בליגה הבלגית, אך לא זכה לקרדיט לו היה ראוי במדים הלאומיים. אסור שזה יקרה שוב. כי אין לנו שחקנים לבזבז. 

עומרי גאנדלמן (ראובן שוורץ)עומרי גאנדלמן (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר