יום ראשון, 08.09.2024 שעה 03:03
גיל קנל

מדליה - לא מילה גסה

דעה: בשנתיים האחרונות הדור הצעיר של הכדורגל שלנו הוכיח שהוא יכול להפוך את הבלתי אפשרי, למציאות. עם אמונה ועבודה קשה - מדליה צריכה להיות היעד

“החלום? מדליית זהב. די, נמאס לחשוב בקטן”, את המילים האלה אמר בפיו חלוץ הנבחרת האולימפית, אלעד מדמון, ואם לומר את האמת; מדובר במשפט לא שגרתי מצידו של כדורגלן ישראלי צעיר שבקרוב מאוד יעשה את צעדיו על הבמה המפוארת ביותר שיש לספורט הישראלי להציע, כאשר הנבחרת האולימפית של ישראל תשתתף בטורניר הכדורגל של אולימפיאדת פאריס 2024. 

ובכל זאת, כשמסתכלים על ההישגים של הנבחרת הצעירה ונבחרת הנוער הישראליות בשנים האחרונות, אי אפשר לפספס את העובדה שמדובר בדור שקורץ מחומרים אחרים. כזה שמאמין ביכולתו להתמודד כשווה בין שווים מול הנבחרות הכי חזקות שיש לשנתונים המקבילים שלהן להציע וכבר הוכיח את זה לא פעם ולא פעמיים, עם הגעה לגמר אליפות אירופה לנוער, מקום שלישי במונדיאליטו וההישג הגדול ביותר לטעמי וזה שהביא אותנו למעמד המשחקים האולימפיים – חצי גמר היורו לנבחרות צעירות בקיץ שעבר, טורניר בו שחקניו של גיא לוזון התמודדו מול שחקני בוגרים לכל דבר, שחלקם הגדול כבר משחקים בפרמייר ליג, בבונדסליגה ובסרייה א’. 

ושלא יהיו טעויות – אל לנו לזלזל באף אחת מהנבחרות מולן הוגרלה הנבחרת של גיא לוזון בשלב המוקדם. מאלי, פרגוואי ויפן, כולן נבחרות חזקות, אך עם זאת ומבלי להכיר אותן לעומק, הדור הישראלי הנוכחי, שרץ ביחד מזה מספר שנים בהן כאמור רשם הישגים חסרי תקדים, כבר הראה שבגילאים האלה, הפערים הגדולים בין הכדורגל הישראלי לצמרת העולמי הרבה פחות גדולים, ועם עבודה קשה, משמעת טקטית, אומץ והרבה אמונה – ניתן לגשר עליהם ואפילו לייצר לעצמינו יתרון בחלקים מסוימים. 

אז נכון, החיסרון של ענאן חלאילי שלא קיבל את השחרור מקבוצתו החדשה אוניון סן ז’ילואז הבלגית יהיה משמעותי מאוד, אך גם בלי אקס מכבי חיפה, לנבחרת של גיא לוזון יש לא מעט כישרון ברגליים. בהגנה, הבחירה בשון גולדברג כבלם הישראלי הבכיר היא מצוינת מבחינתו של המאמן, כשבקישור אוסקר גלוך ועומרי גנדלמן שהציגו העונה התקדמות מטאורית בקבוצותיהם זלצבורג וגנט. לאלה נוסיף את עדי יונה, שמגיע אחרי עונה נפלאה בבית”ר ירושלים ונקבל חוליית קישור עוצמתית עם שחקנים שמשלימים את עצמם בצורה טובה מאוד. 

אוסקר גלוך (ראובן שוורץ)אוסקר גלוך (ראובן שוורץ)

בהתקפה, דור תורג’מן יצטרך להיות המוציא לפועל העיקרי של הנבחרת. בכל הטורנירים בהם השתתף עד כה, חלוצה של מכבי ת”א כבר הראה שהוא ממש לא חושש מהמעמד ולא נותן כבוד יתר לאף יריב, גם אם הוא לובש את החולצה הצהובה של נבחרת ברזיל, שם עדיין מסוחררים מהסללום שביצע עליהם ברבע גמר המונדיאליטו. 

ועם כל הכבוד לשחקנים, בטורנירים מן הסוג הזה לסוגיית המאמן משקל חשוב מאוד. תחת גיא לוזון, הנבחרת אמנם טרם הציגה כדורגל סוחף ומהנה, אך כן הראתה שכשצריך, היא יודעת להיות נבחרת טקטית וקשוחה שלא קל להבקיע מולה. הנוכחות של דניאל פרץ בין הקורות, למרות שכמעט ולא שיחק בבאיירן מינכן, אמורה להשרות ביטחון על שחקני ההגנה. 

דניאל פרץ (ראובן שוורץ)דניאל פרץ (ראובן שוורץ)

במעבר חד, מדינת ישראל נמצאת בימים אלה בשעתה הקשה ביותר בהיסטוריה. בעוד ש-120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה, המלחמה שלא נראית בדרך לסיום והפילוג שרק הולך וגואה בעם, נדמה שעם ישראל צמא יותר מתמיד למשהו שיאחד אותו.

ומה יותר מאחד מהישג ספורטיבי חסר תקדים בדמות מדליה בטורניר הכדורגל האולימפי? הבחורים שלנו מאמינים. עכשיו, הם צריכים את התמיכה ואמונה שלכם, ומי יודע, אולי בעוד כחודש נוכל לשים את כל הצרות בצד, לפחות לרגע אחד, בו דגל ישראל יתנוסס בגאווה על הפודיום בפאריס למנגינת “התקווה”. קל זה לא יהיה, פייבוריטים אנחנו בטוח לא, אבל הבחורים שלנו כבר נתנו לנו את כל הסיבות להאמין שהם מסוגלים לעשות מהבלתי אפשרי, אפשרי. תאמינו. 

אסור לפספס
נגןבבית בהולנד: צ'רון שרי בנה מגרש כדורגל
מגרש הכדורגל של טיירון שרי בבית בהולנד
נגןמיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
מיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
נגןבנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
בנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
נגןספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
ספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר