יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:49
עמית יפה

טיפה, טיפה טכניקה

דעה: מכבי תל אביב שבלונית, חסרת מעוף והכל אצלה מקרי. מזל שדור מיכה נכנס, כי לפתע ראינו קצת ניצוצות של כדורגל. צריך לעשות שינוי מהיסוד

למרות ה-0:1 של מכבי תל אביב על בית"ר ירושלים, למרות שהחזירה את הפער לארבע נקודות והוציאה (שוב) להפועל באר שבע את הרוח מהמפרשים, אותי, לפחות הערב (שני), מכבי לא הרשימה.

בכל 45 הדקות הראשונות לא הייתה התקפה אחת מתוכננת מצד חניכיו של פאולו סוזה. הכל היה מקרי לחלוטין, בלי טיפת מחשבה ו\או יצירתיות. קחו לדוגמא את הדקה ה-25. טל בן חיים עשה מהלך יפה כשפרץ באגף ימין ומעביר כדור למרכז בלי כתובת, כדי שאח"כ הוא יוכל להגיד "ניסיתי". אז לא טל, אוהדי הכדורגל מצפים שתמסור עם כתובת ושלפחות יהיה ניסיון בעיטה לשער, משהו שיגרום ליושבים באיצטדיון לקום מהכסא בציפייה שהולך לקרות משהו.

סוזה אמר שהיו למכבי הזדמנויות לכיבוש אבל צר לי מר סוזה, אני ראיתי בסה"כ שלוש בעיטות (במחצית הראשונה) שתיים מהן היו מ- 30 מ', אחת של זהבי הייתה טובה אבל הלכה למרכז השער, בעיטה של ראדי בדקה ה-8 שהייתה חלשה מאוד והשלישית הגיעה בדקה 31, שהיא היחידה שאפשר לקרוא לה מצב, כאשר ערן זהבי החטיא באחד על אחד מול הרוש. אלו לא הזדמנויות ובטח לא מה שאני ואחרים מצפים מאלופת המדינה.

במחצית השנייה לא ראיתי כ"כ שינוי במשחקם של הצהובים-כחולים לעומת הצהובים-שחורים שהגיעו לכמה מצבים שאני בטוח שאותם שחקנים שהחמיצו ישחזרו הלילה את אותן החמצות שוב ושוב.

מיכה מול ברנדאן ומטוביץ´ (רדאד ג´בארה)
דור מיכה. נשמח לעוד כמה שחקנים כמוהו (רדאד ג´בארה)
 

כשסוזה החליט להכניס את דור מיכה, הקשר המוכשר והדינמי שעושה דברים בלתי צפויים, הקשר העביר כדור מדוייק (סוף סוף) לעבר פריצה והאחרון כבש, אפשר לומר בניגוד מוחלט למהלך המשחק.

כל הפרשנים מתחילת העונה אומרים וטוענים שמכבי היא מעל הליגה ושהם יקחו את האליפות בהליכה. במכבי טוענים שהם לא מסתכלים על ב"ש וקבוצות אחרות אלא רק על עצמם. אז מקבוצה שנמצאת בדרגה אחת לכאורה מעל הליגה, אני מצפה לראות זאת גם על המגרש.

מה שכן אפשר לראות זה משחק שבלוני, מקרי, בלי אף שחקן שעושה משהו לא צפוי, משהו מפתיע, שיגרום כמובן גם הנאה לצופים וגם יביך את ההגנה. כשההגנות מתבצרות במיוחד נגד קבוצה כמו מכבי ת"א, אתה חייב שחקנים כאלה שיצאו רגע מקופסא ויעשו מהלך שישנה את המשחק (פה נמדדים שחקנים גדולים) תרגיל בקרן או בבעיטה חופשית או למשל מסירת עומק ששוברת את קו הנבדל, משהו שמראה על קצת חשיבה וטכניקה.

פאולו סוזה (רדאד ג´בארה)
פאולו סוזה. המשחק של מכבי שבלוני (רדאד ג´בארה)
 

בראיון שראיתי לאחרונה התראיין שחקנה של בית"ר י-ם אנדרס טונייס וכשנשאל מה ההבדל בין השחקנים פה לבין ספרד התשובה שלו הייתה שפה השחקנים מהירים מאוד, אבל שם השחקנים הרבה יותר טכנים. השחקן הראשון שקפץ לי לראש זה טאלב טוואטחה. שחקן מהיר, אבל הטיפול שלו בכדור פשוט נוראי ואני לא מדבר על זה שיש לו את רגל ימין רק בשביל שיוכל לעמוד, ללכת ולרוץ איתה ולא ס"מ אחד מעבר לזה.

זה לא משנה אם טונייס ואני צודקים או לא, זה רק מראה שהיום בכדורגל המתקדם חשובה מאד הטכניקה של השחקנים בין אם מדובר בחלוץ ובין אם הוא בלם או מגן ואני אומר לכם שטונייס לא רצה להגיד שלשחקנים פה אין טיפה של טכניקה וזה עוד מבלי לדבר על דרך החשיבה.

אסיים בפנייה לכל מאמני הילדים והנערים בארץ באשר הם. תפסיקו לבלבל לנו את השכל על כושר ותתחילו ללמד את הילדים שלנו איך לטפל בכדור וכך, כשיקבלו את הכדור, הם ידעו מה עושים איתו. כשהם יהיו ברחבת היריב, הם ייתנו מסירה שתייצר מצב בעיטה לשער ולא מסירה שההגנה תרחיק בלי להתאמץ. נשמח אם יצמחו לנו עוד כמה דור מיכה.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים