כשמיכאל שומאכר פרש בפעם הראשונה מתחרויות הפורמולה 1 והודיע כי קריירת הנהיגה שלו הגיעה לידי סיום, הלב שלי נחמץ. כאב מאוד לגלות שהאלוף הגדול ביותר בתולדות הענף המוטורי "תולה" את ההגה ובעיקר המחשבה על מה יקרה ביום שאחרי כאבה עוד יותר.
המסלול כבר לא יידע עוד אלוף בלתי מעורער וכזה שמהפנט אותך במשך 40 ו-50 הקפות, כעת הוא יצטרך לתת במה לילדים חסרי כבוד (לואיס המילטון), ולאפשר לנהגים אגואיסטים (פרננדו אלונסו) וכאלו שנהנים מאוד מתנאי מעבדה אדירים (סבסטיאן פטל) להשתלט ולגרום לנו לתהות יותר מתמיד כמה הענף הזה באמת תלוי בנהגים עצמם.
מיכאל שומאכר היה והוא עדיין אגדה מוטורית, אך הפרישה המחודשת שלו כבר לא מרגשת או מעציבה. לאף אחד מחובבי הענף כבר אין את הדאגות שהוזכרו בפסקה הקודמת, שכן העונות האחרונות הוכיחו שאפשר לספק לנו עונות מירוצים מרתקות גם בלי שומי.
כי למרות הכל, אנחנו נהנים מהחוצפה של לואיס המילטון, מהילדותיות של סבסטיאן פטל, מהיכולות המרהיבות של פרננדו אלונסו שהפך רכב לא מושלם לרכב שנוהג עליו ככל הנראה אלוף העולם הבא, מהפאסון שמביא איתו ג'נסון באטן וגם מהחזרה של האייס-מן קימי רייקונן והפריצה של החבר'ה הצעירים יותר והמבטיחים - סרחיו פרס ופסטור מלדונאדו.
|
לואיס המילטון ומיכאל שומאכר. הבריטי יגיע להישגים עם המרצדס? (רויטרס) |
|
|
הפרישה המחודשת של שומי לא מפתיעה אף אחד. ביום בו התפרסמה הידיעה לפיה לואיס המילטון יתחרה במרצדס בעונה הבאה לצידו של ניקו רוזברג, היה ברור שהודעת העזיבה של הנהג הגרמני תגיע בקרוב מאוד.
למען האמת, אחרי שראינו אותו מנסה לחזור לימיו הגדולים וכושל בכך, כולנו קיווינו שהוא יפרוש כדי שהדמות המושלמת שעמדה לנגד עינינו לא תימחק לה.
מיכאל שומאכר היה והוא עדיין הנהג הגדול ביותר שידעה הפורמולה 1. את זה אף אחד לא ייקח ממנו חוץ מעצמו, ומזל שהוא בחר בדרך שתשאיר אותו כזה.
הכתוב הינו טור דעה