יום שני, 31.03.2025 שעה 20:14
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
מור רכס

תסתכלו עליהם ותחלמו עלינו

דעה: מדינה עם קצת יותר מ-3 מיליון אזרחים עושה בית ספר לארגנטינה ולברזיל, הסיבה, המחויבות הבלתי מתפשרת. הלוואי שישראל היתה קצת יותר אורוגוואי

אי אפשר להגיד שטורניר הקופה אמריקה שהסתיים השאיר אותנו פעורי פה מרוב התלהבות. המארחת ארגנטינה שוב אכזבה את אוהדיה המסורים, הסלסאו היו עסוקים בתסרוקות משונות ולא בכדורגל, ואם לומר את האמת, הקסם הלטיני שכל כך חיכינו לו דעך כמעט לחלוטין.

נקודת האור היחידה שתיחרט בזיכרוני מטורניר היא נבחרת הסלסטה המופלאה של אורוגוואי, שהוכיחה לכולנו שההצלחה במונדיאל האחרון לא היתה מיקרית. לאורך כל השנים נבחרת אורוגוואי הורכבה משחקנים נפלאים בכל עמדה, שכמעט כולם מגיעים מהליגות הטובות באירופה. לא פלא שנבחרת זאת זכתה בעבר פעמיים בגביע ובנוסף, גם חלפה על פני ארגנטינה בדירוג הזוכות של הקופה אמריקה.

למרות הסימפטיה לנבחרת הזאת, עליי להתוודות שכל טורניר גדול שבו אני צופה בה, אני מתמלא בקנאה לאור הישגיה יוצאי הדופן. הקנאה החלה ברגע שגיליתי את גודלה הזעיר של המדינה מדרום אמריקה ואת מספר תושביה המצומצם. ההסבר לכך נובע מחשיבה די מטופשת שסיגלתי לעצמי מגיל צעיר, בעקבות כישלונותיה של נבחרת ישראל בכל קמפיין מחדש.

לואיס סוארס (רויטרס)
לואיס סוארס. לפני היכולת הטכנית, שחקן שמחויב לנבחרת שלו (רויטרס)
 

בתור אוהד מושבע של הנבחרת דלת ההישגים, תמיד ניסיתי לתרץ את יכולתנו בגלל היותנו מדינה קטנה בעלת אוכלוסייה מצומצמת. מבחינתי כל עניין הכדורגל היה יחסי - במדינות גדולות בעלות אוכלוסייה גדולה יהיו מספר רב של שחקנים שיובילו את נבחרתם להישגים ולהיפך - במדינות קטנות בעלות אוכלוסיה קטנה (כמו ישראל) יהיו מספר נמוך של שחקנים שיכולו להוליך את נבחרתם קדימה.

בחלוף השנים הבנתי שטעיתי טעות גדולה. נכון שעוד יש כאלו שינסו לתרץ את עניין הצבא כמכשול הגדול בכדורגל הישראלי, אך קשה לי להאמין שפתיחת ממטרות במשך כמה שעות בשבוע היא זאת שפוגעת ביכולתו של הכדורגלן הישראלי. המונדיאל האחרון וטורניר הקופה הוכיחו לי חד משמעית את אמיתותו של משפט די ידוע - "זאת לא הכמות, זאת האיכות". ובמקרה של אורוגוואי, זאת גם המחויבות..

פשוט לא נתפס שממדינה שמכילה רק 3 מיליון ו-300 אלף תושבים (פחות מחצי מאוכלוסיית ישראל) יצאו כל כך הרבה שחקנים איכותיים לאירופה, ולא, לאירופה אני לא קורא פולין ובלגיה עם כל הכבוד. שחקני הסלסטה מפארים את שורותיהן קבוצות מפוארות כגון ליברפול, נאפולי אתלטיקו מדריד, והרשימה רק הולכת ומתארכת.

מוסלרה עוצר את הפנדל (רויטרס)
מוסלרה עוצר את הפנדל של טבס. נבחרת ענקית מהשוער ועד החלוצים (רויטרס)
 

נשאלת השאלה, איך מדינה כל כך קטנה כמו אורוגוואי שמה בכיס הקטן נבחרות כמו ברזיל וארגנטינה ולא רק בטורניר הקופה? אי אפשר שלא להעריץ את האמונה העצמית של התכולים של אורוגוואי, אשר ידעו כי תיקו במשחק האחרון של שלב הבתים ימנע מהם מפגש ברבע הגמר מול אלביסלסטה הפייבוריטית. חניכיו של טאבארז כמובן ניצחו במשחק זה ובמלחמת חורמה גם גברו על השכנים מארגנטינה ברבע הגמר.

אותה אמונה עצמית מעוררת השראה מגיעה מהתכונה הכי בולטת של התכולים לאורך כל השנים - המחויבות. נבחרת אורוגוואי מעולם לא התיימרה להיות כישרונית או אטרקטיבית, אך היא תמיד חיפתה על זאת בלחימה חסרת פשרות בכל משחק. לאורך כל טורניר הקופה בכל משחק מחדש, ראינו הקרבה ולחימה שלא היתה מביישת שום סיירת מובחרת.

לחימה זאת לא פוסחת על שום שחקן בנבחרת התכולה, החל ממוסלרה השוער ועד לחלוצים פורלאן וסוארז. כל שחקן באורוגוואי עולה לכל משחק כאילו זה המשחק האחרון בחייו.

בן סהר במדי צה&qout;ל (ONE)
שהר במדי צה"ל. הצבא זה לא מה שמונע את ההצלחה של הישראלים, אלא המחויבות
 

האמונה העצמית והמחויבות האדירה הן אלו שהביאו את הנבחרת הקטנה למה שהיא היום ולכן, כל מה שנותר לי זה להצדיע לה על כך וייחל לעצמי לראות את נבחרת ישראל הולכת בדרך זאת בעתיד.

הכתוב הינו טור דעה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 97 תגובות ב-74 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
74
שני החד26/07/2011 23:28
מתמצה למילה אחת קטנה שציינת בכתבה- מחוייבות. אם היית מעלה 11 שחקנים שלוקחים הפסד בצורה שברקוביץ היה לוקח בזמנו, אז אולי היה פה יותר טוב, כי בניגוד למה שחושבים, יש פה טונה כישרון. בטח שאנחנו לא ספרד או גרמניה אבל להעפיל ליורו או מונדיאל זה בטח לא משימה בלתי אפשרית. תראה את כמות הלגיונרים שיש לנו היום בליגות בכירות (צרפת, איטליה, אנגליה, ספרד, גרמניה) ותגיד לאורן קוגלר שחסרי אמונה כמוהו יכולים לשבת בבית ממורמרים ולעשות חמוצים
השב   •  00
73
שמעון26/07/2011 08:31
נו  באמת,אתה חי בסרט כתב נחמד !
ראינו  במשחק מול  ארגנטינה שבאמת  היתה גרועה בטורניר,אבל  בכל  זאת  עלתה על אורוגואי בכל  המשחק ובלי היום  המשוגע של  השוער היתה מנצחת  ב 3 גולים.
תהיה מציאותי ,גם  יוון  זכתה באליפות  אירופה,אז מה?
זה קורה,אורוגואי בדרג השני בדרום  אמריקה למרות הזכיה.
היא יכולה לזכות  בטורנירים  רק כאשר ארגנטינה וברזיל  מפשלות ובגדול.

השב   •  00
שד אדום!26/07/2011 12:37
מה אתה קופץ בראש.
השב   •  00
72
romano25/07/2011 16:13
כישרון ומסורת.לא יודע למה אבל יש עמים עם גנים ספורטיבים יותר ''מעם הספר''.הם מוכשרים-תמיד היו כמה אורוגוואים בקבוצות גדולות.המסורת שלהם נותנת ביטחון שאפשר לזכות בגביע העולם גם,והגישה בהתאם. בנושא המחויבות והכבוד לנבחרת אתה צודק,ואני חושב שכולם מסכימים-לא חידשת לנו
השב   •  10
71
יובל25/07/2011 13:59
שלום לכולם קודם כול אני לא תמיד מבין למה סופרים תארים משנת 1916 שזה הפעם הראשונה שלקחה אורוגאוי את הופה בארגנטינה,גם בתקופות האלו היא זכתה בגביע העולם אז היו משחקים מעט מאוד קבוצות בטורנירים האלו דבר שני אורוגאוי מטפחת ילדים מגיל צעיר,כמו בכול מדינה שיש בה כדורגל טוב,לוקחים מגיל 3 ומאמנים כמו שצריך אצלנו כמעט כמו כול דבר מאמנים ומגדלים כמו חאפרים והכול בקיצורי דרך וקומבינות אין שום קשר לפיזיות או לכושר כי אם אריק זאבי יכול לקחת מדליות בגודו סימן שאנחנו כן יכולים להיות כח בספורט גם אם הוא דורש פיזיות הדבר היחיד שכן לדעתי הורס זה הצבא כי בשנים האלו השחקן יכול להתחזק בקבוצה בחול אם נופל מזלו ואם הוא בקבוצה בארץ אז זה לש משנה חוץ מזה אורוגאוי לא שיחקה טוב מרבית הקופה באמת חוץ מהגמר,צריך גם הרבה מזל במשחקים טבל באמת מגיע לה כי רוב הקבוצות לא הציגו משחק טוב
השב   •  01
אר חכמי25/07/2011 17:17
השב   •  20
70
..25/07/2011 13:49
אז אתה חושב שאם מקומדיית טעויות שבחיים לא תקרה נגיע שנצליח לקחת אותו ?! בכל הכנות זה שאנחנו לא מגיעים חוסך מאיתנו תבוסות מביכות בשלבי הבתים .. מה הטעם לקוות כל פעם להגרלות נוחות אם גם כשהן באות אנחנו לא מצליחים לעבור ? הנבחרת שלנו לא טובה אולי לואיס פרנדדז יצליח להוציא מאיתנו משהו אבל גם כדי שזה יקרה צריך לתת לו שקט תעשייתי לפחות לעוד שלוש שנים ואז נדבר .
השב   •  10
69
רוי קין25/07/2011 13:43
זה ממש לא המיסים שהולכים לצבא, זה בגלל שהענף נשלט ע"י עסקנים ומקורבים ושכונה. אתה יכול להשוות בין המאמנים של הילדים בכדורגל לכדורסל?

אין לישראל בעיה כספית ליצור כדורגל טוב, היא מרשה לעצמה לשפוך מיליארדים על החרדים וההתנחלויות אז היא יכולה גם על כדורגל.

אנא ממך, אל תדבר על לאן המיסים הולכים, כי העסק הזה בארץ כל כך מושחת ומיליארדים מגיעים לכל מיני מקומות שאין לך מושג 
השב   •  10
68
אלי25/07/2011 13:07

 זה שאורוגוואי הבינונית זכתה בקופה אמריקה זהבגלל שהכדורגל משחק פשוט וכל אחד יכול להצליח בו
אצלנו הכדורגל לא מעניין ולכן אין הצלחות
רוב המדינות לא מצליחות בכדורגל ככה שאנחנו לא צריכים להרגיש שמשהו לא בסדר אצלנו.

השב   •  05
67
אדום מראשון25/07/2011 12:57
גם ברוסיה היו מלחמות עם הגיאורגים ורוסיה זאת מדינה שתמיד נמצאת בכוננות, ויש להם נבחרת שהייתה הפתעת היורו האחרון. כי הם מחויבים לדגל שלהם! פה כל אחד עושה טובה שהוא משחק, מפחד להפצע שלא יגידו לו כלום במועדון "האירופי" שלו בבלגיה.
השב   •  01
66
אלי25/07/2011 12:48
זו בעייה פיזיולוגית.

הממוצע בליגה זה 1.70 נראה לי. למעט שחקני ברסה שיחסית נמוכים (אבל מפצים בטכניקה גבוהה) רוב הקב'' הגדולות בנויות על שחקנים פיזיים (יניב קטן שנחשב פיזי בארץ, נסע לווסטהאם וחזר אחרי חודש)

לא יודע למה הישראלים לא גובהים. אבל זה מה יש.אפשר לפצות על זה בנבחרת במשחק טכני ומהיר אבל כל המאמנים לדורותיהם בוחרים לעלות בבונקר עם 3 קשרים אחוריים בכל פעם שישראל פוגשת יריבה עדיפה
השב   •  30
65
אחד שמבין25/07/2011 12:33

השב   •  00
64
מר לימון25/07/2011 12:09
השב   •  30
63
מטן25/07/2011 11:56
צודק בכל מילה וגם התמונה יצא יפה עלה והצלח
השב   •  70
62
קובי25/07/2011 11:41

אני יגיד לך למה אוורגאווי מדינה שמגיעה להשיגים וישראל לא.

הילדים באוורגאיי אין להם סוני מחשב וכל החרטות
אפילו נעליים בקושי יש להם
אז הם כל היום משחקים כדורגל אתה מבין?

השב   •  51
למה אתה דביל25/07/2011 11:51
במדינה הזאת זה כמעט כמו ישראל,יש עניים ,יש עשירים ,ויש הרבה טלויזיות ומחשבים ,אז אל תדאג זה לא קשור קוף ירוק
השב   •  41
61
judoman25/07/2011 11:39
לידיעתך הצבא הוא כן גורם משמעותי בנושא הספורט לא כולם מקבלים תנאים כמו בן סהר וכן גם אם אתה צריך להיות בצבא לשעתיים ביום אבל אתה יודע שבכל רגע נתון איזה רס"ר אדיוט יכול ליפול עליך ולרתק אותך (ראה מקרה נבחרת העתודה בכדורסל שיצאה עם שחקן פחות בגלל אגו של רס"ר) חוץ מזה במקרה אני יכול להגיד שיש הבדל גדול בין מי שמתאמן אימון בוקר ונח עד האימון ערב למי שבין לבין צריך ללכת ולעשות עבודות רס"ר בבסיס. ולפני שכולם יקפצו אז אל תספרו לי סיפורים על ספורטאים מהבסיס שלכם כי ככזה אני יכול להגיד שאף אחד כולל אף אחד לא ידע באמת לכמה שעות באתי ומה עשיתי בהן
השב   •  04
60
צ''יליאני25/07/2011 10:45
צ''ילה שיחקו הכי יפה כל הקופה הזה אבל לא היה להם מזל חצי מהאנשים אמרו שהם משחקים כמו ברצלונה ובצדק לאורוגוואי יש מזל גם פה וגם במונדיאל היה לה מזל.. ואני אומר לך שבתור צ''יליאני הצ''יליאנים חיים ונושמים את הכדורגל יותר מאורוגוואי..היא שיחקה הרבה יותר יפהה עם כדורגל משבוחח והיחידה בכל קופה שגם שיחקה התקפי עם 3 בהגנה ו 5 בקישורר עם משחק מסירות הנעת כדור בעיטות רואים שמדובר בנבחרת שאם תמשיך בקצב העלייה הזה היא תגיע למקומות גבוהים.
השב   •  31
59
אורן25/07/2011 10:27
השב   •  30
58
תותחן ירוק מהכרמל25/07/2011 10:24
עם מתקני אימון אצטדיונים ושחקנים ברמה אירופית ולא שחקנים שבאים ב11 לרוץ במגרש והולכים ב12 לדפוק לאפה אז נעלה לטורניר גדול..
מדינה עם 3 וחצי מיליון תושבים עושה בית ספר בכדורגל למדינה עם כמעט 8 מיליון תושבים.
השב   •  10
57
גיא25/07/2011 10:20
לנו יש יותר מתכנתים אבל הם לא גומרים את החודש
השב   •  10
56
Mens Rea25/07/2011 09:46
השב   •  02
55
שאול25/07/2011 09:30
שמע, כתבה מצויינת. נכון לחלוטין
השב   •  20
54
כפיר25/07/2011 09:29
השב   •  30
53
אור25/07/2011 09:25
רגע לסין אין איזה מיליארד וחצי תושבים, אני לא זוכר שהם לקחו את 20 המונדיאלים האחרונים או הודו או אחת משכנותינו המאוכלסות היטב
השב   •  00
52
פפ קקון25/07/2011 09:21
אחרי זה יבוא הכדורגל .
אצלנו זה קודם הג''ל בשיער ואחרי זה ללכת לגזוז בנמל 
השב   •  70
51
מוטי אורגוואי גאה25/07/2011 09:12
תגובה ל48 אורגוואי לא נבחרת עם תחת גדול זה לא כמו ארגנטינה וברזיל שאין בין השחקנים כימיה קבוצה שמשחקת 5 שנים ביחד מה יותר מזה צריך ? ולא כמו פה בארץ כל 5 דקות מחליפים שחקנים כמו גרביים קבוצה בונים , מה שחסר בארץ זה לב נחישות רצון לנצח בישביל הדגל . קבוצה שיש לה שתי אליפויות עולם ו15 פעמים זוכה בגביעה דרום אמריקה מי צריך יותר מזה ? הלוואי בארץ היו מגיעים לחצי מזה
השב   •  60
אלעד25/07/2011 09:44
הלוואי עלינו להיות עשירית מאורוגוואי.

אבל עדיין יש לא מעט נבחרות יותר טובות
השב   •  01
תותחן ירוק מהכרמל25/07/2011 10:26
ארגנטינה עם 11 אגואיסטים במגרש כל אחד מחפש לכבוש גול מחצי מגרש
ברזיל עם 11 סטייליסטים במגרש כל אחד דואג לפריזורה שלו במקום לשחק כדורגל
אורגוואי לקחה את הקופה בצדק עם נחישות הקרבה אמונה ומלחמה.
השב   •  20
50
מדריד25/07/2011 08:45
צודק 100% שישראל יתחילו ללמוד מזה מחויבות לא כמו בניון שנפצע או לא משחק טוב לפני משחק גדול אורוגאי זאת נבחרת ענקית
השב   •  40
49
רוני25/07/2011 08:09
לראות ולקנא בקבוצה ובמדינה קטנה שהיא אימפריה כמו יפו בשנות ה-70
השב   •  10
48
אלעד25/07/2011 08:08
אני אוהב את הנבחרת הזאת- יש בה כישרון, מחויבות ולחימה..
אבל אל תטעו- אין לה מקום ב10 הנבחרות הגדולות בעולם!
הסיבה שהיא זכתה בקופה אמריקה והגיעה למקום רביעי במונדיאל היא בעיקר מזל!
אורוגוואי כמעט ולא עלתה למונדיאל- להזכירכם היא סיימה מקום 5 במוקדמות של דרום אמריקה ועלתה בזכות נצחון דחוק 1-0 על קוסטה ריקה! זאת ועוד, במונדיאל שיחק לידה המזל בהגרלה מהחלומות- עם בית מוקדם שהנבחרת הטובה בו- צרפת, היתה אנמית ולא נצחה משחק אחד! בשלבים הבאים זה היה אפילו יותר ברור- בעוד שהולנד שיחקה עם ברזיל, ארגנטינה עם גרמניה וגרמניה גם מול אנגליה, אורוגוואי שיחקה מול קורואיה הדרומית  בשמינית ועברה את גאנה בפנדלים בזכות היד של סוארס! ברגע שהנבחרת פגשה נבחרות חזקות היא כשלה פעמיים- הפסידה להולנד בחצי ולגרמניה בקרב על מקומות 3-4.
ושלא תחשבו שבקופה הסיפור היה שונה- אורוגוואי בבית קל מאוד הצליחה לעלות בזכות נצחון דחוק 1-0 על מקסיקו!
כולם ראו את המשחק מול ארגנטינה, משחק משובח מאוד, אך ללא ספק ארגטינה היתה כמה רמות מעל אורוגוואי ולא עלתה בגלל היהירות שלה ובגלל המלחמה הבלתי פוסקת של אורוגוואי. מכאן ועד הזכייה הסיפור היה קל, במיוחד שברזיל עפו..

אני מאוד אוהב את אורוגוואי, אבל צריך לקחת דברים בפרופורציות.. לדעתי יש סיכוי טוב מאוד שהם יעופו כבר בשלב הבתים במונדיאל הבא
השב   •  65
עיניים וראש עובדים ביחד25/07/2011 10:03
אלופת עולם פעמיים ושיאנית דרום אמריקה. 3.3 מיליון תושבים!
השב   •  20
אורוגואי בנשמה!25/07/2011 15:25
נבחרת עם תחת? 2 מונדיאלים 15 זכיות בקופה אמריקה , 8 פעמים קבוצות מאורוגואי בליברטדורס  עוד 3 פעמים חצי גמר מונדיאל , 2 אלופות אולימפיאדה פעמיים אלופת הגביע הבנייבשתי וטמבל שבא ואומר התחת של גרנט?
צרפת הייתה חלשה במונדיאל כי במשחק הראשון היא לא ניצחה את אורוגואי  וזה התחיל כדור שלג!  נבחרת בינונית? אדיסון קבאני 26 שערים בנפאפולי בליגה ועוד 6 בגביע, לואיס סוארס החלות הטוב בעולם , דיאגו פורלאן פעמיים נעל הזהב באירופה , לוגאנו וקואטס בן 19 שמנצסטר סיטי כבר הציע עליו מליונים מוסראלה שוער לאציו המצוין , ארבליו ריאוס קשר אחורי בברזיל שיחק ועובר למקסיקו (יש שם המון כסף) אחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם! דיאגו פרז קשר אחורי מהטובים בליגה האיטלקית מרטין קאסרס שהיה בברצלונה והיום בסביליה  מקסימיליאנו פרירה מגן של פורטו ברמה הגבוהה ביותר  , שכחתי שנבחרת אורוגואי גיל 19(זה נקרא עד גיל 17 כי הטורניר החל שהיו בני 17) היא סגנית אלופת העולם  ונבחרת אורוגואי האולימפית עלתה למונדיאל ולאולימפיאדה  והיא סגנית אלופת דרום אמריקה כמו הנבחרת עד גיל 20!  מה תגיד על ברזיל וארגנטינה שלא הצליחו לנצח את ונצואלה ואת פרגואי? גם אין להם מקום בעשירייה ?  אין לך מושג! אין היום משחקים קלים
השב   •  20
47
יוסי25/07/2011 07:47
אתה מאוד UNORIGINAL .. ?
השב   •  11
46
עידו25/07/2011 07:46
שמפחדת ללכלך את התלבושת שלה בבוץ.
השב   •  10
45
אברשקה25/07/2011 07:43
לדבר שטויות! המדינה הזו דלת אמצעים עם כלכלה חלשה ולא בדיוק אנשים עם שכל ו מה? שאין שכל יש רק כדורגל- מבין! הם לא מתקרבים אלינו בכל דבר אחר חוץ מ.כדורגל מבין?
השב   •  02
44
דני25/07/2011 07:36
לנו יש יותר שכל ולשם עדיף להפנות את הכח. ספרד, יוון,פורטוגל,אורוגאי כולן ביחד עניות מישראל.
השב   •  02
43
אוהד אובייקטיבי25/07/2011 04:42
לא מתכוון שאתה אוהד אורגוואי עיוור אלא שאתה מנסה בכוח להראות שזה רק המחויבות ואם הייתה בישראל היינו כמוהם. שכחת להגיד ששם יש כמעט רק כדורגל וכל הצעירים המוכשרים הולכים לכדורגל בלבד ולא ספורט אחר,שכמו ברזיל כולם מנסים את התחום כי זה מפלט ממדינה קשת יום יחסית ושאין להם דאגות מפני מלחמה-כלומר אין צבא של 3 שנים שמקשה ומלחמות. בישראל אי אפשר כך כי אנחנו מדינה מתקדמת כלכלית שעובדים שעות רבות ויש עוד דברים חוץ מכדורגל:גם ענפי ספורט אחרים וגם עבודה וצבא. נ.ב:יש מחוייבות בנבחרת(אם המקרה של זהבי שהוקצן בתקשורת לגמרי הוא הכי גרוע שהיה אז יש מחוייבות)
השב   •  40
42
שחר25/07/2011 03:58
הכתב היחיד פה שמבין קצת ספורט..אין מה לעשות ח''ברה לא משנה כמה נרצה ונמשיך לרמות את עצמנו שאנחנו טובים אנחנו פשוט עצלנים לא רק שאין פה תרבות כדורגל אין פה תרבות ספורט בכללי.וכל דבר חיובי שאנחנו עושים אנחנו מתלהבים ממנו כאילו לקחנו את המונדיאל..אז ניצחנו 5-0 את אוסטריה מה זה נתן לנו? אוחנה נתן גול גדול נגד אוסטרליה מה זה עזר לנו? פשוט אינלנו את זה אין מה לעשות!!
השב   •  30
41
מוטי25/07/2011 03:49
אורוגוואי זה מדינה שחיה ונושמת כדורגל, וזה הדבר החשוב ביותר שם ובארץ חשוב רק הכסף אין כבוד לדגל בארץ וחבל מאוד ואין קשר צבא או לא כדורגל צריך לבאו מהלב ואורגוואי יש לב
השב   •  20
40
1GreeN625/07/2011 03:03

השב   •  20
39
ווסים25/07/2011 02:53
כששחקים ישראלים הלכו לאירופה והגיל שלהם מתחת ל18 היו ענקים בקבוצות שלהם אבל כשמגעים לגיל 18 הצבא מתחיל להתעסק איתם ורוצה אותם והתחיבות ואני לא יודיע מה, גם בישראל אין תרבות כדורגל פה יש מלא אוהדי הצלחות שהולכים לראות כדורגל רק כשהקבוצה שלהם מנצחת ואותו דבר בנבחרת אין קהל שילך איתה כי אין הצלחות ואיכות הראיה ברמת גן על הפנים וגם יש לנו ראש התאחדות שרק מעניין אותו את מכבי פ"ת והכיס שלו ולא עושה דברים טובים..באורגואי לוקחים ילדים מגיל צעיר מגדלים אותם אפילו נותנים להם לישון ביחד עם הכדור, באירגואי הכדורגל לא רק לעשירים כמו פה בישראל ויש מליון דברים שמונעת מהנבחרת להגיע להשגים.
השב   •  00
38
אמיתי25/07/2011 02:46
יותר מצחיק מהסמל של צ''לסי
השב   •  00
37
שד אדום!25/07/2011 02:38
בעבר הלא רחוק גם יוון לקחה את היורו עם 10 מיליון תושבים! (למרות הכדורגל הבונקרי משו) אבל לקחו וזה מה שזוכרים כי לפחות היה להם את המחוייבות לשמור על תוצאה ולשחק אגרסיבי, כנ"ל אורוגוואי (3 מיליון!) שפשוט מההתחלה רציתי שיקחו כי מגיע להם יותר מהפרינססות של ברזיל או הביטחון העצמי המופרז של ארגנטינה, לא סתם אורוגוואי הגיעו לחצי הגמר במונדיאל ואני מוריד בפניהם את הכובע! השחקן הישראלי צריך להסתכל על האימונים בחול וללמוד. כי ברגע שאתה לא מחוייב לדגל מבחינה פיזית ומנטלית עדיף שלא תשחק. ככה זה היה בעבר ככה זה בהווה וככה זה גם כנראה יהיה בעתיד. בסופו של עיניין הכול נמצא בראש ובשעה ששחקני אירופה והעולם נמצאים נטו באימונים השחקנים בארץ מחפשים לדפוק לאפות או הימורים למרות שלא קרעו זוג נעליים.
השב   •  60
36
דורון25/07/2011 02:28
כמו אצלנו?
אצלנו חוץ מעט מאוד מצטיינים, רוב הכדורגלנים הטובים והבינוניים מתגייסים לצבא בגיל 18 ל3 שנים דבר שעוצר את ההתקדמות שלהם ולכן אין לנו מבחר של שחקנים  גדול לאחר מכן בנבחרת, על מה אתה מדבר?
להם יש בעיות ביטחון כמו אצלנו?
השב   •  11
35
ABCD25/07/2011 02:27
השב   •  10
34
טוני25/07/2011 02:17
השב   •  01
33
!!25/07/2011 01:55

השב   •  00
32
8 נשמה מברוק יאח!!25/07/2011 01:55
איזה כיף שיוצא מפלוגה שלמה שלא יודעת קרוא וכתוב מישהו שכותב בוואן שיחקת אותה מורדי !
השב   •  10
31
מסייעת צבר25/07/2011 01:46
חולים עלייך במסייעת 8 נשמה!
השב   •  50
30
חורחה25/07/2011 01:43
מישהו פעם כתב שאורוגואי זה מגרש כדורגל עם בתים ומדינה קטנה בה נשים לא יולדות ילדים אלה שחקני כדורגל. ויוה צארואס, ויוה אורוגואי
השב   •  20
29
אילן25/07/2011 01:37
זה המבחן לנאמנות? כדורגל? אני מת על המשחק, אבל עם כל הכבוד, לאורוגוואי, כמה מהם מתנדבים לשרת ביחידות קרביות? יש דברים חשובים מכדורגל ונאמנות והקרבה למדינה ולעם נמדדים בדברים חשובים בהרבה. כדורגל זה כיף, זה לא חיים. פשוט אין לנו שחקנים מספיק מוכשרים. זה הכל. השאר זה קישקוש.
השב   •  01
28
ילד בן 825/07/2011 01:21
התקפה אם חלוצים כמו
דאמרי טל בן חיים איתי שכטר ברק יצחקי אלירן עטר טוטו תמוז בן סהר אליניב ברדה תומר חמד וכו'' חלוצים שכל אחד מהם אם כישרון ענק וכולם צעירים (חוץ מברדה)
קשרים יש את רפאלוב מליקסון בוזגלו ורמוט זהבי בניון ורד (זה רק קשרים קדמיים!!)
קשרים אחורים ימפולסקי אביחי ידין בירם כיאל בבירס נאכחו אלמוג כהן
הבעיה אצלנו זה ההגנה אם יאמנו את ההגנה כמו שעושים בקבוצות ההגנה תוכל להשתפר
אבל אם ישנו כל משחק כמה שחקנים בהרכב זה בחיים לא ילך  אוורגוואי 19 מתוך 23 שחקנים שבסגל שלה שיחקו גם במונדיאל ואצלנו כל משחק מחליפים הרכב!!

השב   •  40
27
רן25/07/2011 01:17
שחקנים רבים נלחמו עבור הנבחרת במרוצת השנים ,להזכירכם את דוידוביץ'' במשחק מול ספרד ,אוואט מול אירלנד,בניון מול שוויץ וכו''. לא חסרים בעיות שלא קשורות לכשרון: כן יש בעיה של מתקנים כן יש בעיה של חינוך לתרבות ספורט כן יש בעיה של כושר כי האימונים לא מתקרבים לצורת אימונים שקיימת בחו"ל(להזכירכם הגביע הקדוש של עמנואל רוזן שהשווה בין בולוטון לקבוצות בארץ). אבל לפי דעתי הבעיה הכיגדולה שקשורה לכישרון נטו(מבלי כל מה שציינתי למעלה) זה שמשום מה השחקן הישראלי מגיע לשיא מימוש הכישרון שלו בנבחרות הצעירות וכשהוא גדל לרוב הוא דועך,לא חסרים דוגמאות של שחקנים שבגיל צעיר תוארו כ"יהלומים" או "הכישרון הבא של ישראל " ובסוף נעלמו להם . אבל בואו נהיה ריאלים גם ברזיל וארגנטינה אף פעם לא נהייה.
השב   •  30
26
הפועל מלחמה25/07/2011 01:15
אין לנו שחקנים מספיק חזקים כמו אורוגוואי וחוץ מזה אנחנו גם באירופה שזה אפילו יותר קשה מדרום אמריקה
השב   •  10
25
הפועל באדום מתל אביב25/07/2011 01:10
למה אתה מצפה?! מה אתה משווה בכלל את הכדורגל בגרמניה לכדורגל בארץ?! יש לנו בקושי 7 מליון תושבים איך אתה מצפה שקבוצה תביא 89 אלף אוהדים פה?!
השב   •  02
24
הפועל באדום מתל אביב25/07/2011 01:09
ישראלי טיפוסי, טיפוס שרק בוכה ובוכה ובוכה על ישראל, "רע לנו, אנחנו גרועים, אנחנו אומללים". די!! חכה עוד 5/6 שנים, בינתיים ישראלים מתחילים לצאת לאירופה ובמסה די גדולה, ועוד תראה שהנבחרת שלנו תשתפר ובהרבה. מה שכן, צריכים להרשיע ולהרבות יותר באימונים לנבחרת!!
השב   •  01
23
?25/07/2011 00:57
מסכים עם זה שהשחקנים לא מספיק מחוייבים לדגל ולנבחרת, וכן מתקני האימונים פה לא מדהימים בלשון המעטה. אבל בואו לא נשכח שלאורוגוואי אין חצי מהבעיות שיש לישראל, אם היא הייתה מוקפת ב-20 מדינות שרוצות להשמיד אותה, ורוב התקציב היה הולך לצבא, היא עדיין הייתה כל כך טובה? אורוגוואי זה מדינה שחיה ונושמת כדורגל, וזה הדבר החשוב ביותר שם
השב   •  402
שד אדום!25/07/2011 02:47
תפסיקו כבר לרמות. השחקן הישראלי הוא פשוט עצלן וזהו
השב   •  52
?25/07/2011 12:28
אם השחקן הישראלי עצלן לא היו לנו יותר מ-20 ליגיונרים. אבל כן אתה צודק שרוב הכדורגלנים עצלנים(נמני יצא לאריופה וחזר אחרי שתי אימונים ויש עוד הרבה דוגמאות כאלו) אבל הכדורגל שלנו במגמת עלייה, ובכל זאת לא נהיה כמו אורואי, כי המדינה שלנו לא יכולה להתרכז רק בכדורגל.
השב   •  30
22
אוהד25/07/2011 00:45
השחקנים בארץ אוהבים את החופש להגיע לאימון קל של שעה עם ריצה מגוחכת ואז מהר חוזרים הביתה לשחק כדורגל במחשב.
זוכרים כשמתאוס רצה 2 אימונים ביום בנתניה כמה צחקו עליו השחקנים?כי בארץ הכל חובבני וקוראים לזה ליגת על.
כשיקחו עניינים ברצינות ויתאמנו כמו באירופה קודם על כושר אז שחקנים לא יתעלפו אחרי רבע שעה במשחק.כששחקן נמצא בכושר טוב אז גם אם הוא פחות כשרוני מספיק שהוא מגיע לכל כדור ראשון(כמובן אני מדבר במשחקים נגד נבחרות בינוניות ולא מהדרג הכי גבוהה כי המטרה קודם להגיע למונדיאל.
למה שחקנים מאוסטרליה,דרום קוריאה,מצרים,תורכיה או יוון הצליחו?בגלל שהם יותר מוכשרים?אולי כי הם ממושמעים ומתאמנים ברצינות ולא חפיפניקים כמונו.
יש בארץ שחקנים טובים יותר לפחות לעומת שחקנים מהנבחרות שציינתי.ההבדל ששחקנים בארץ מסתפקים ביכולת שלהם ולא משפרים או מנסים לשפר ובעיקר לא אכפת להם להשאר ברמת העבודה החפיפניקית כמו שיש בליגה על כושר.
השב   •  270
21
לאומני25/07/2011 00:42
הייתי לפני שנתיים במינכן באליאנץ ארנה במשחק תחתית בליגה שניה של מינכן 1860 נגד אוגוסבורג ו80,000 צופים היו במשחק. בארץ לצערי בחיים לא תהיה תרבות כדורגל כזו!
השב   •  150
20
מקס25/07/2011 00:40

מילה בסלע.

השב   •  30
19
גאזה25/07/2011 00:28
לא משנה כמה התקשורת תנסה להעצים את הענף הזה, פשוט אין לנו את זה. מחר ישראל מארחת את מוקדמות אליפות אירופה בבייסבול, נקווה ששם ילך לנו.
השב   •  180
שד אדום!25/07/2011 02:46
השב   •  10
18
אלעד25/07/2011 00:28
סיפר לי מישהו שגר באורגוואי שאנשים נושמים שם כדורגל.
כשהנבחרת שלהם משחקת במונדיאל, כל העסקים נסגרים בחצי היום, הרחובות ריקים מאדם, וכל (אבל כל) המדינה ישובת וצופה.
זה לא רק מסירות של השחקנים, זו דרך חיים. בארץ זה לא הולך לקרות.
הקטע העצוב שבארץ העניין בכדורגל רק יורד, ניתן ללמוד זאת מהצופים במגרשים וממחיר זכויות שידור  המשחקים.
השב   •  120
17
dor25/07/2011 00:25
תושבים אבל הם מצליחים כי הכל עניין של גידול
השב   •  150
שד אדום!25/07/2011 02:45
הם וסרביה ושאר המדינות הבכירות. ישראל מספר אחת בעולם בלחרטט ובשחיתות ובדירוג בין ידידותי ח
השב   •  30
16
יונאס גוטיירס אלוהים25/07/2011 00:24
ולדאנס בארים, ולבתי קפה, ולהופעות בטלוויזיה וביקורים בדיוטי פרי, למה ללכלך?
השב   •  160
שד אדום!25/07/2011 02:44
עצרו אותו במכס בגלל האלכוהול.וזה רק מה שחזר: מעניין מה הוא חילק במחצית לשחקנים ח
השב   •  10
15
עופר האורגינל25/07/2011 00:23
אבל הם מתנהגים כאילו שהם באים לנופש באילת. שום מאמץ, שום סיכון, שום מלחמה על הכדור.
הם יורדים מהדשא עם חולצות נקיות.
השב   •  81
14
אלברט25/07/2011 00:23
וכדאי שנלמד מהם
השב   •  90
13
ישראלי25/07/2011 00:22
למרות שאורגוואי יודעת לשחק כדורגל זה שצריך להיות כמוה זה מוגזם ואסור !
השב   •  46
12
yosi25/07/2011 00:20
אז המצב באמת היה נראה אחרת
השב   •  131
11
אח של25/07/2011 00:20
השב   •  20
10
אבידן25/07/2011 00:17
אורוגוואי היא היחדיה שהייתה צריכה לזכות והיא זכתה סוף סוף דייגו פורלאן כובש יש יאללה אורוגוואי עוד שלוש שנים גביע המונדיאל ביידים שלך!
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  150
9
אוהד25/07/2011 00:17
צודק!
השב   •  41
8
נירו25/07/2011 00:17
השב   •  131
7
סכניני25/07/2011 00:16
השב   •  29
6
ווין רוני25/07/2011 00:15
אנחנו עפנו מטורנירים גדולים עם נבחרות כל כך מוכשרות שהיו לנו בדורות שונים ולא הצליחו לממש עצמם בגלל שהם יודעים רק להגיד "אני אוהב את המדינה והנבחרת" אבל יסכימו להישאר בבית אם יתאפשר.
לפני שינוי במתקנים ומגרשים,בישראל צריכים הדור הצעיר לעבור שינוי בדרך החשיבה,חינוך לאהבת המולדת,ואהבת האחר-רק ככה נוכל להגיע לטורניר גדולה כנבחרת מאוחדת ואולי יום יבוא ונוכל לחלום על זכייה.
השב   •  121
5
ירוק עד המוות25/07/2011 00:14
השחקנים שלנו תמיד יעדיפו לעבוד קשה ולהילחם בקבוצות האם שלהם ובמיוחד אם זה בקבוצות באירופה הנבחרת לא מעניינת אותם כל כך . . .
השב   •  74
שד אדום!25/07/2011 02:42
עד שבסוף אין להם אוויר ונמאס להם ומעדיפים לחזור לארץ או למדינה ללא כדורגל איכותי בשביל הכסף
השב   •  40
תותחן ירוק מהכרמל25/07/2011 10:29
מה החכמה לשחק בשרלואה בגנק וגנט וכו?
אני מחזיק מיוסי בניון , טל בן חיים ודודו אוואט הם שחקנים שיצאו לקבוצות קטנות בליגות בכירות אבל התקדמו בקריירה שלהם
יוסי היום משחק בצ''לסי הגדולה
אוואט משחק 8 שנים בספרד והיום שוער מוביל במאיורקה ואולי יהיה בויאריאל עוד קבוצה גדולה
בן חיים אומנם משחק בצ''מפיונשיפ באנגליה אבל הוא לא מתייאש מהמצב שכל ישראלי אחר היה חוזר לארץ
היום כל ישראלי יכול לצאת לבלגיה פולין אפילו קזחסטן אבל זאת לא חכמה.
חוץ מ5 שחקנים שמשחקים בליגות בכירות את כל השאר אני מחשיב כטרמפיסטים בזכות סוכנים ממולחים.
השב   •  30
4
שמוליק25/07/2011 00:12
אני מבטיח לך שאם אורגוואי הייתה מוקפת מדינות אויב וכל מיסייה היו הולכים הרוב לצבא הם לא היו יודעים מה זה דשא, ולדעתי ע"פ התקציב שנשאר לכדורגל הישראלי הוא דווקא עושה את המיטב. אבל יודע מה זה לא אכפת לי שמדינה כמו אורגוואי מצליחה יותר מאיתנו בכדורגל, מפני שבכל השאר הדברים אנחנו הרבה יותר טובים: חינוך,ממון,פרסי נובל והיי טק, אורגוואי היא מדינה סובלת במיוחד
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  444
חח צחוק מעבודה25/07/2011 00:30
אוהד בית"ר מדבר על חינוך, פרסי נובל והייטק, ח מה זה הבדיחה הזאת?
השב   •  1516
גאזה25/07/2011 08:55
אוהד של אחת הקבוצות הכי אנטישמיות(וגזעניות בכלל) באנגליה מדבר? פתטי.
השב   •  72
3
בומבה25/07/2011 00:09
אם לנו היה את אחד החלוצים הכי גדולים של העשור, אבל במקום זה יש לנו חצי שחקן שבאספניול לא הצליח למצוא מקום בספסל. אם היה לנו את החוד שלהם. אם היה לנו בלם כמו דיאגו לוגאנו, במקום זה יש לנו בלם שנמצא עם קבוצה שבליגה השלישית באנגליה עכשיו. זה גם קשור למחויבות, אבל צריך גם שחקנים, לא ככה?
השב   •  270
שד אדום!25/07/2011 02:41
אל תסתכל על סוארס! מספיק תסתכל על ההגנה שלהם! שוורים גם בגוף וגם בראש! שהשחקן הישראלי יתחיל להתאמן קודם - אחרי זה נדבר
השב   •  60
תותחן ירוק מהכרמל25/07/2011 10:30
אז נידע שהמצב ישתפר עד אז שחקנים ימשיכו לזלזל באימונים ולעשות שביתות איטלקיות.
בושה איך שהכדורגל שלנו נראה הליגה השישית בטיבה אה לוזון?
השב   •  40
2
בילי25/07/2011 00:09
אני בטוח שבארווגאי מחירי הדירות נורמליים. אז בטח שתהיה להם מחויבות.
השב   •  501
שד אדום!25/07/2011 02:40
אלה שמתמודדים עם מחירי הדירות הם בעיקר הסטודנטים והזוגות הצעירים.השחקנים בארץ מקבלים יותר מידי כסף על כלום! והם בוכים שאין להם הונדה חדשה 2011 לעומת סטודנטים שלא גומרים את החודש - זה ההבדל!
השב   •  60
1
האריס25/07/2011 00:07
ולכלכך על הכדורגל הישראלי. אתם חושבים שהשחקנים הישראלים לא מחוייבים לנבחרת כמו באוורגוואי, זה שטויות פשוט אין מספיק כישרון, יש לנו שחקן כמו סוסארס? ותיזהרו להגיד לי שכטר. יש לנו את הפיזיות שלהם? את הטכניקה שלהם? את המהירות? כדורגל זה לא רק מחוייבות ומלחמה, צריכים גם כישרון אתם יודעים.
השב   •  2512
אוהד25/07/2011 00:39
האם שחקני אוסטרליה יותר מוכשרים כולם משחקנים בארץ?
האם שחקנים בדרום קוריאה יותר מוכשרים משחקנים שיש בארץ?
כששחקנים באים לאימון כדי ליצחוק ולא רצים ברצינות אז איך יהיה להם כושר לרוץ אחרי כדור 90 דק'' ובמיוחד כשמדובר בכושר שיש באירופה?
מזלזלים בשכטר?הוא שחקן טוב ועם יותר רצינות יכול להגיע יותר רחוק.זוכרים את נמני שהיה לו כישרון והגיע לאתלטיקו מדריד?בגלל עצלנות ורצון לחזור לשכונה של הכדורגל בישראל הוא חזר מהר.
יש כשרונות בליגה.לפחות לרמה של קבוצות מרכז טבלה אפילו בספרד כשההבדל שהם רצים ולא מתעייפים מהר ובגלל כושר טוב נראים טוב יותר במגרש.גם חלק מהעניין של מנטאליות זה לשפר עצמך גם אם יש לך כישרון.למה לא עובדים על בעיטה ברגל החלשה?על טכניקה?או כמו בוזגלו לפחות על הרמת קרן שזה דבר בסיסי?אולי כי אוהבים את החיים הקלים שהם מקבלים כסף ויכולים לזלזל ולהנות בפאבים כל לילה.
השב   •  300
אמגד בדראן- ארגנטינה בדם25/07/2011 00:55
סבבה מה שאתה אומר , אבל איך השחקנים יהפכו ליותר פיזיים אם לא יקרעו את התחת באימונים ? איך יהפכו ליותר מוכשרים אם יפסיקו להתאמץ אחרי שדודו דהאן ישלח אותם לבלגיה ?
השב   •  130
האריס25/07/2011 09:51
אני אומר שבישראל השחקנים כן נותנים מעצמם, לא משנה כמה ישראלי התאמן בחדר כושר הוא תמיד יהיה יותר חלש מהאירופי או הדרום אמריקאי כי ככה זה גנטיקה של יהודים, וזה דבר ידוע.
אז כנראה בסופו של דבר הבעייתיות הוא בצוות המקצועי שלא מעלה את הרמה של האימונים עובדה שכל שחקן שעוזב לאירופה מדבר על אימונים ברמה אחרת. נימני?  לנימני לא היה מזל עם אתלטיקו עם החילופי מאמנים באמצע העונה והוא לא עזב בגלל עצלנות אלה בגלל געגועים.  עוד עובדה היא שכל השחקנים הכי מצליחים מישראל הם השחקנים עם היותר כישרון לא פיזיות ולא מהירות כמו למשל ברקו, בניון ורביבו. ומה לעשות שכל פעם נופלים על שחקנים עם כישרון כזה.
השב   •  14
תותחן ירוק מהכרמל25/07/2011 10:31
השחקן הישראלי מזלזל ולא משקיע בחיים לא נגיע לא ליורו ולא למונדיאל
השב   •  42
אסור לפספס
נגןצרות של עשירים: שאקיל שכח שקנה אוטו חדש
צרות של עשירים: שאקיל שכח שקנה רכב חדש
נגןמי הפך את ליאור רפאלוב למנקה בריכות?
מי הפך את ליאור רפאלוב למנקה בריכות?
נגןאם הקריירה שלו רונאלדו הייתה סדרה יפנית
אם הקריירה של רונאלדו הייתה סדרה יפנית
נגןהכדורגלנית האירית כבשה ישירות מחצי מגרש
הכדורגלנית האירית כבשה ישירות מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP