יום שני, 31.03.2025 שעה 18:37
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
איציק זיאת

להיות החלטיים? חס וחלילה

דעה: אם המצב הביטחוני קובע, בואו לא נקיים את המחזור. אי אפשר לקבל החלטה שהיא "חצי-חצי". זו פשוט כניעה לטרור. מה יקרה אם חלילה שחקנים ייפגעו?

כמה רע לשמוע את המילה "הסלמה". בדרך כלל היא מגיעה מכיוון רצועת עזה עם טילי הגראד והקסאם שנורים לעבר היישובים בישראל. מאז מבצע "עופרת יצוקה", הטילים גם נוחתים באשדוד ובב"ש.

לרוע המזל, דווקא בסוף השבוע המתוח הזה, מתקיימים משחקים גם באשדוד וגם בב"ש. ישנו סיכון מסוים לערוך את המשחקים בערי הדרום, אין לי ספק בכך. אבל מקבלי ההחלטות צריכים לקבל החלטה אמיצה, לא החלטה שהיא לא כאן ולא שם.

את המשחקים באשדוד ובב"ש צריך לקיים עם קהל, או לא לקיים בכלל. לפי התרחיש הרע של פיקוד העורף, תיפול חלילה רקטה במגרש. כאשר שחקנים על הדשא נפגעים זה בסדר? תענו לשאלה הזו בעצמכם.

פגיעת גראד. צריך לקבל החלטה גורפת (רויטרס)
פגיעת גראד. צריך לקבל החלטה גורפת (רויטרס)
 

בכל מקרה, אוהדי ב"ש כבר הודיעו שימחו נגד ההחלטה לקיים את המשחק ללא קהל. ואיפה הם יעשו את זה? מחוץ לאצטדיון. כמה הגיוני. בקיצור - ההחלטה לקיים את המשחקים ללא קהל נחשבת לכניעה לטרור. במילא אוהדים יהיו באזור. תנו להם לפחות להיות ביציע ולדחוף את הקבוצה.

ואם כבר רוצים לנקוט החלטה אמיצה, אז שווה לבטל את המחזור לגמרי. אם המצב הביטחוני הוא זה שקובע את סדר היום שלנו, אז לא אמור להיות ערך ספורטיבי למשחקי ליגת העל.

אוהדי אשדוד. מכה לקבוצה (קובי אליהו)
אוהדי אשדוד. מכה לקבוצה (קובי אליהו)
 

ובאופן כללי, אסור לנו להיות אדישים לנוכח מה שקורה בדרום. לא ייתכן שבמרכז, בצפון ובירושלים ישחקו כדורגל ובדרום ישחקו כדורגל ללא קהל. לא מדובר בליגה נפרדת, ובמיוחד לא במדינה אחרת. הכדורגל הוא של כולנו, בטוב וברע.

הכתוב הינו טור דעה.

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 58 תגובות ב-45 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
45
די10/04/2011 09:22
תחשוב שהיו יותר מ 1000 אנשים במגרש בטוח וכולם היו צריכים לרוץ למקלטים. אנשים היו דורסים אחד את השני כדי להגיע לשם. בכל מקרה היה צריך לשחק כדי להוכיח שהטרור לא עובד עלינו.
השב   •  11
44
מאיר אזולאי10/04/2011 02:04
כל פעם שהיה בדרום מצב כזה לא תהיה כניסת קהל?
אז אוהדים יבואו וישארו בחוץ רוב המשחק
חייב להמשיך כרגיל
השב   •  20
43
מיכאל10/04/2011 01:28
חושבים שיש רק ת"א בארץ ודופקים את כל השאר נמאס מכל התל אביבים האלהה ומאבי לוזוןן הזהה
השב   •  10
42
ביזיון10/04/2011 01:02
אכן לא היה צודק לקיים את המשחקים הללו ללא קהל! אבל הטענות שאתה מעלה מגוחכות. אם האיצטדיונים יהיו מלאים בכמה אלפי אוהדים וחלילה תשמע אזעקה במהלך המשחק, יתעורר כאוס ביציעים ופאניקה (שזה כמובן מובן ולגטימי) לקהל לא יהיה יכולת לרוץ לתפוס מחסה כמו שיש לשחקנים אפשרות כזאת! שוב. אני לא מסכים עם ההחלטה של לנהל את המשחק בלי קהל, היה רצוי לדחות את המשחקים בכמה ימים ואולי לאפשר להם לקיים את המשחק באיצטדיון אחר במרכז הארץ. אבל לומר כזה משפט: "תנו להם לפחות להיות ביציע ולדחוף את הקבוצה" מבלי לחשוב על התוצאות במידה ותהיה אזעקה, לא עיתונאי אמיתי אתה
השב   •  10
41
רגי09/04/2011 23:40
זאת לא ההחלטה של לוזון נשמות.זה פיקוד העורף. ליבי ליבי עם תושבי הדרום ואני מאחל להם בהצלחה עם ההתמודדות הקשה אבל אני לא חושב שבמקרה הזה היו צריכים לדחות את המחזור
השב   •  21
40
מזדהה עם תושבי הדרום09/04/2011 22:44
בגלל המצב בדרום ולאות הזדהות עם תושבי הדרום, צריך לבטל את תוצאות המחזור מיידית!
השב   •  10
39
אורי09/04/2011 22:42
השב   •  05
38
כתומים ירוקים09/04/2011 22:42
השב   •  20
37
תרנגול כתום09/04/2011 22:41
אלי גוטמן ויוסי אבוקרחה יורדים מהמגרש חפויי ראש. גוטמן לך הביתה!
השב   •  40
36
תותחן ירוק09/04/2011 22:14
כמו שאמר רבנו מורנו וחכמינו פיפו הוא הצדק..
השב   •  00
35
ת.09/04/2011 21:34
 עם כ"כ הרבה אנשים כנראה קשה לשמור על כולם!
 קצת קשה להריץ את כולם למקלט והשאלה אם יש מספיק זמן בשביל שכולם יההיו במקום מוגן בזמן שאף אחד לא ייםגע..
 השאלה האם זה בסדר לקיים משחק כשהקהל לא נמצא?! זאת השאלה!
השב   •  00
34
לרוץ לספר לחברה09/04/2011 21:15
לפנות 50 איש תוך 30 שניות הרבה יותר פשוט מאלפים. ביטול גורף או הזזה לת"א היה כניעה מוחלטת לטרור.
השב   •  01
33
levyaf09/04/2011 21:08
ראש עריית באר שבע יצא פחדן. אני לא מתכוון לפחדן מהטרור אלא פחדן מהצל של עצמו.

לדעתי הוא היה צריך להודיע שהוא לא בכלל לא מאפשר את קיום המשחק, 70 טילים ליישובי הדרום - הרי כולם יודעים שאם אחד מהם היה נופל בגוש דן היו דוחים את כל המחזור.

על ראשי הערייה בדרום להתחיל להשמיע את כולם מול הפוליטקאים במרכז ולהציב בפניהם דרישות במקום לשרת אותם.
השב   •  42
32
אלי09/04/2011 20:31
התאחדות בהחלטה ביזיונית שללה מאשדוד וב"ש יתרון של קהל ביתי. איפה הפייר-פליי ?!
השב   •  70
31
שגיא טלקר09/04/2011 20:25
השב   •  00
30
צדוק09/04/2011 19:43
תקשיב מאמי יש כמה סיבות על החלטה הזאת והם
1.ברגע שקהל יגיע למשחקים האפשרות שלו לתפוס מחסה בצבע אדום נמוכה מאוד ותייצור פנאיקה ובהלה לעומת זאת השחקנים מהירים הם בוגרים ויש להם יכולת לתפוס מחסה בחדרי הלבשה וכדומה.אז ברצוני להגיד לך לך תעשה חחמוצים
השב   •  20
29
ערן אשל09/04/2011 19:37
ההיתאחדות תפצה את את הקבוצות על אי הכנסה כספית?.  שבוע טוב
השב   •  10
28
דם צהוב שגב09/04/2011 19:22
החלטה לא נכונה של ההתאחדות לקיים את המשחקים של אשדוד וב"ש ללא קהל זאת כניעה לטרור וכנראה זה בגלל לו"ז צפוף,מכבי היום פיספסה הזדמנות לצאת מהמשבר ויפת ניסה לשבור שיא פרטי בהענקת פנדלים למשחק ומכבי זכתה לשלוש ומחטיאה שניים מהם.ובכל זאת המשחק הכי טוב שראיתי מזה זמן רב של מכבי.יאללה מכבי עד המוות.
השב   •  00
27
ירוק בדם09/04/2011 18:42
עם יש אזקה אבל אין מקום איתם לאלף איש נוספים
השב   •  00
26
שי09/04/2011 18:42
לבטל את המשחק! רוצים להיות בקהל במשחקים!

מה שווה משחק בלי קהל? המשחק נועד לשם הקהל!!
או שאפשר להעביר את המשחק לראשון!!
השב   •  60
25
תומר09/04/2011 18:37
למה שהקבוצות ייפגעו בגלל הטרור? החלטה מטומטמת
השב   •  50
24
זה שמבין09/04/2011 18:37
דווקא שעושים טוב אז כולם מתלוננים
השב   •  31
arsenal09/04/2011 23:22
לא ראיתי את חיפה מקיימת משחקים או אימונים באזור הצפון, מה השתנה?
המשחק היה חייב להידחות.
השב   •  20
23
הג''וקר09/04/2011 18:31
.
השב   •  31
22
דני09/04/2011 18:15
שטיות, זה לא שחור או לבן, זה פתרון עם מינימום נזקים. לא נעים כאוהד נתניה שרוף, אפילו מקומם, אבל זה חלק מהחיים בארץ. אני מבקש לחזק את התושבים בדרום, כל הארץ זה עם אחד, חאלס עם הטענות המפלגות כאילו יש מדינת תא ומדינת דרום, זה דיבור חרא של עיתוניים בלבד 
השב   •  61
21
איציק09/04/2011 18:10
מצחיקים את המשחק מקיימים בלי קהל ומה אם הקניון ומקומות הבילוי למה אותם לא סוגרים
השב   •  50
20
מכביסט מחו"ל09/04/2011 17:54
ברגע שיש צבע אדום הם רצים ביחד עם השופט למנהרות, ושם זה אזור ממוגן. את הקהל אתה לא יכול לפנות למנהרות.
השב   •  40
שי09/04/2011 18:49
יש רק קרוואנים מסכנים
אין שום מרחב מוגן באיצטדיון
השב   •  40
19
אשדודי 1709/04/2011 17:42
במקום לעזור לבאר שבע ואשדוד לאור המצב, הם רק מזיקים עוד יותר לקבוצות !
מה זה השטויות בלי קהל, למה העונש הזה ?

פשוט בושה וחרפה !! מעניין אם זאת הייתה מכבי פתח תקווה של לוזון ההחלטה הייתה דומה או שונה !

אני בעד הרעיון שלא לסכן את התושבים, אבל אני נגד הרעיון שלשחק ללא קהל ! = בקיצור חייבים לדחות את המשחקים !

בושה להתאחדות = בושה לכדורגל !
השב   •  100
18
וילדע09/04/2011 17:42
השב   •  40
אוהד אובייקטיבי09/04/2011 17:47
ה 1 היה כל כך חשוב לפחות צחקתי
השב   •  20
17
חכם09/04/2011 17:40
איזה שטויות כותבים פה.
הרי שאם תיהיה אזעקה השחקנים יוכלו להתפנות בשניות מהמגרש אבל אם תיהיה אזעקה ויהיו יציעים עם 3000 איש או יותר הרי מובן מאילו שהם לא יצליחו למצוא מחסה. ומה אתם רוצים לדחות את המחזור? ואם יהיה מצב שזה לא יגמר בזמן הקרוב? לא יתקיימו יותר משחקים?. מקבלי ההחלטות מקבלים תהחלטות ומה שהם לא יקבלו יהיה לכם תמיד תלונות העיקר שתגיבו בעילום שם ותחשבו שאתם החכמים ביותר.
השב   •  53
אדום בנשמה09/04/2011 19:03
כדורגל הוא כמו מופע ולא שווה דבר ללא קהל. במידה והמצב לא יירגע לאחר פרק זמן סביר ניתן להעביר את המשחק למגרש מרוחק יותר ולתת לקהל המקומי אפשרות להגיע למשחק! פתרון של קיום משחק ללא קהל הוא שערורייה לשמה ופרס לקבוצה האורחת!
השב   •  10
מכביזם09/04/2011 19:20
הרי שבכל זאת זה גם ייחשב פרס לקבוצה האורחת, וגם עוד עונש לקבוצה המארחת, כי היא לא תארח במגרש שלה.
פיקוד העורף לא יכול לקחת על עצמו אחריות על פינוי 3000 אנשים או יותר במצב של חס וחלילה אזעקת אמת באמצע המשחק.
השחקנים יכולים להפנות מהר.
ההצגה חייבת להימשך, ובמדינה כמו שלנו עם המצב הבטחוני הזה יהיו משחקים שבהם לא יהיה קהל, וזה רק לטובתכם תאמין לי.
השב   •  10
16
SOMEONE09/04/2011 17:32
אם החליטו שמסוכן שידחו את המשחק או שיעבירו לאצטדיון אחר
השב   •  40
15
אמיר09/04/2011 17:32
אם קהל או בלי קהל אין פה כדורגל
חי אדם יותר חשובים מעוד משחק כדורגל זניח.
השב   •  31
14
DM0609/04/2011 17:25
ואם המצב חא ירגע אז לדחות לתאריך אחר, בסה"כ שני משחקים שום דבר לא יקרה אם הם ידחו
השב   •  50
13
DM0609/04/2011 17:23
אמן יקבלו חמישייה ממכבי ת"א!
השב   •  60
12
בית"ריסט בנשמה09/04/2011 17:22
כל אוהדי הפועל ת"א מכבי חיפה ובני סכנין ששמחים שיעשו אדום
השב   •  467
11
אלי09/04/2011 17:10
מה פשר ההחלטה המטומטמת הזאת יש שם אוהדים שמוחים יש שחקנים שמשחקים מאמן צוותים אמבולנס שופטים הם לא חשובים האוטובוס של נתניה שחקנים שבאים מהמרכז את מי מעניין כדורגל במצב כזה ובלי קהל זו כניעה ואם כניעה אז שלא יתקיים משחק
השב   •  41
10
מידן09/04/2011 17:07
כל הכבוד לכותב הטור, טור נכון אמיתי ועצוב שמשקף את המציאות שלנו היום.
השב   •  80
9
רון09/04/2011 17:01
צודק . גם ככה יהיו אוהדים מחוץ לאצטדיון תנו להם לפחות להיות בפנים . משחק מקיימים עם קהל או שלא מקיימים בכלל .
השב   •  122
8
אשדודי שרוף09/04/2011 16:58
השב   •  80
7
סלומון הגדול09/04/2011 16:56
ולבטל מחזור שלם זה לא להיכנע לטרור? חבל שנותנים לאדם במה לכתוב מה שבא לו
השב   •  79
בית"ריסט בנשמה09/04/2011 17:21
כולם באו ועודדו אתכם חבל שאתה לא הלכת במקום כל אלה שנספו בסשריפה!
השב   •  64
רוי09/04/2011 17:55
היתה מעורבת, כבר היו דוחים את המחזור..
השב   •  31
סלומון הגדול09/04/2011 18:07
פש ממש עושה אותך גבר לדבר מאחורי מחשב איך שבא לך.. ולעניין. .אני לא נגד ביטול המחזור אני פשוט לא מבין מה הכתב רוצה להגיד מצד אחד משחק ללא קהל זה להיכנע לטרור ומצד שני ביטול המחזור זה לא להיכנע..בקיצור הוא לא מוגדר
השב   •  21
6
אורן09/04/2011 16:56
השב   •  30
5
עוז הירוק09/04/2011 16:55
אנחנו חיים תחת אש כבר שנים. אוכלים, קונים, עובדים. אם הצבא מעדיף שלא לקחת סיכון, לא לוקחים. לא סיבה להפסיק את הליגה, זה כבר יהיה להודות בתבוסה - וזה יתן תירוץ לב"ש על ההפסד השבועי.
השב   •  47
בית"ריסט בנשמה09/04/2011 17:21
גם יחטפו רקטות בראש וגם מקבלים על זה עונש?? לא פייר בכלל
השב   •  10
עוז הירוק09/04/2011 17:33
אם אתה מבטל את הליגה, או נותן להם לקבוע לך את לוח הזמנים (אם מבטלים מחזור צריך לשחק באמצע השבוע או להאריך את הליגה המתישה שלנו) - אז אתה מפסיד לטרור. אם משחקים עם קהל ויש הרוגים, מה שווה כל ההצלחות שלנו עד עכשיו. אז משחקים ככה. זה הכי טוב בנסיבות הקיימות.
השב   •  01
4
שרון09/04/2011 16:55
השב   •  50
3
מאור09/04/2011 16:54
לבטל את המחזור כולו
לא הגיוני שככה נהיה בלי קהל בלי כלום ואנחנו נשחק
צריך להראות שאכפת לנו מתושבי הדרום
כל התל אביבים לא נראה לי יודעים בכלל על הטילים כי הם גרים במדינת ת"א ומזה מעניין אותם ?
בקיצור לבטל את המחזור .
השב   •  162
אבנר09/04/2011 17:09
ת"א זה המקום הכי חשוב בארץ וכל עוד פה שקט אז זה מה שחשוב
השב   •  222
רוני09/04/2011 18:20
המקום הכי חשוב זה ירושלים
אבל מה אפשר לצפות ממישהו שגר במדינת תל אביב
השב   •  83
מאור09/04/2011 19:05
חתיכת צפונבון שחושב רק על עצמו
מזה המקום הכי חשוב ?
למה מגיע לך משהו יותר משלי מגיע ?!
כל אזרחי ישראל שווים בזכויותיהם ובחובותיהם !
השב   •  101
2
אברהם09/04/2011 16:46
שידחו את שני המשחקים. קיבלו את ההחלטה הכי מטופשת שיכולה להיות. לא נמאס לכם להיות ליצנים??
השב   •  100
1
אדום09/04/2011 16:45

השב   •  152
אסור לפספס
נגןצרות של עשירים: שאקיל שכח שקנה אוטו חדש
צרות של עשירים: שאקיל שכח שקנה רכב חדש
נגןמי הפך את ליאור רפאלוב למנקה בריכות?
מי הפך את ליאור רפאלוב למנקה בריכות?
נגןאם הקריירה שלו רונאלדו הייתה סדרה יפנית
אם הקריירה של רונאלדו הייתה סדרה יפנית
נגןהכדורגלנית האירית כבשה ישירות מחצי מגרש
הכדורגלנית האירית כבשה ישירות מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP