יום חמישי, 19.09.2024 שעה 18:30
איציק אהרונוביץ

בלי רגשי נחיתות, חיפה תגיע רחוק

איציק אהרונוביץ' בטור ל-ONE: למרות הפסד שלישי, האלופה בדרך הנכונה ומשחקת עם אומץ - ועל זה מגיע לה הרבה כבוד. וגם: צ'יבוטה והאג'נדה של אלגרי

שלושה משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות - שלושה הפסדים. עצוב מאוד, אבל צריך לומר את האמת: מכבי חיפה בדרך הנכונה. לא משנה באיזה מגרש, מכבי חיפה מגיעה ומשחקת את המשחק שלה ורוצה לנצח. למרות שמות מפוצצים שיש ליובנטוס, כולל שחקנים מכל הנבחרות הטובות בעולם, את הירוקים מהכרמל זה לא מעניין.

אם מכבי חיפה תמשיך בדרך הזו בעוד מספר שנים היא תגיע רחוק, כי אתה לא יכול להתקדם בכדורגל האירופי אם אתה לא בא להתמודד, מגיע עם הרבה אומץ ותעוזה, לא עושה חשבון לאף שם כזה או אחר ומשחק את הכדורגל שלך, בלי רגשי נחיתות. על זה מגיע למכבי חיפה כל הכבוד.

יש לציין שהמשחק נפתח בשליטה מוחלטת של יובנטוס. למרות שהנתונים הראו שחיפה החזיקה 48% בכדור ויובה 52%, זה היה משקר מכיוון שמסימיליאנו אלגרי נתן למכבי חיפה להגיע חופשי למחצית המגרש של קבוצתו, כי הוא חיפש כל הזמן את המעבר ולא בהצלחה גדולה. טעות אחת של עלי מוחמד שאיבד כדור, סגירה טיפה מאוחרת של עבדולאי סק וחוסר אחריות של דניאל סונדגרן, אפשרו לאדריאן ראביו, שנכנס מגל שני וקיבל כדור עומק להפציץ את ה-0:1.

דניאל סונדגרן (עמרי שטיין)דניאל סונדגרן (עמרי שטיין)

אלגרי מאמן חכם מאוד, הוא ידע שמכבי חיפה תשחק עם שלושה בלמים וכל פעם דאג שבהתקפות מצד ימין של דניאל סונדגרן יהיו שניים על אחד. בכל פעם אחד הבלמים של הירוקים יצא לחפות על המגן השבדי ואחד הקשרים של הביאנקונרי נכנס לעומק. הם ניסו את זה בכל הזדמנות במחצית הראשונה ופעם אחת הספיקה עבורם כדי להבקיע.

עם פתיחת המחצית השנייה ברק בכר עבר ל-4:3:3 כשהסיט את שון גולדברג לצד שמאל ופייר קורנו שיחק כקיצוני. הוא העביר את מאוויס צ’יבוטה לימין, כדי שיעזור לסונדגרן בסגירה על המגן השמאלי של יובה. צ’יבוטה עזר מאוד לקורנו במחצית הראשונה וגם עשה כמה מהלכים מסוכנים, אבל חבל שאין לו רגל מסיימת, הוא יכל גם להבקיע ולבשל. צ’יבוטה הזכיר לי את הסיפור על הרועה שחלב את הפרה, אך זו בעטה לו בדלי בכל פעם.

ברגע שבכר הכניס את עומר אצילי ודולב חזיזה כל המשחק השתנה לחלוטין. השליטה של האלופה הייתה מוחלטת, אבל המעברים היו של האיטלקים. למעשה זו הייתה האג’נדה של אלגרי - לתפוס את מכבי חיפה במעברים ומה שלא הצליח בחצי הראשון, הצליח בגדול בחצי השני. יובה כבשה שער במעבר אחד, שער נוסף נפסל בנבדל של מילימטר והם גם הגיעו לכמה מצבים נהדרים וזה היה עקב האכילס של מכבי חיפה במשחק.

שחקני יובנטוס חוגגים (עמרי שטיין)שחקני יובנטוס חוגגים (עמרי שטיין)

החילוף של פרנזי פיירו בדין דוד הפך גם את מכבי חיפה לקטלנית במעברים, כשצ’ירון שרי מצא את דוד בכדור עומק פנטסטי והאחרון כבש. באותן דקות מכבי חיפה הייתה קטלנית ועשתה מה שרצתה על כר הדשא, הביכה את יובה שלא מצאה ידיים ורגליים וה-2:2 היה באוויר. אצילי בעט פעמיים לקורה, השחקנים היו בהתלהבות בלתי רגילה. ברגעים אלו מכבי חיפה הוכיחה שמקומה בליגת האלופות והביאה כבוד גדול לכדורגל הישראלי, אך אז משום מקום קרן שטותית ליובה אפשרה לאנחל די מריה, השחקן הטוב על המגרש, להגביה לראביו שסיים עם צמד.

מכבי חיפה חוזרת לארץ מאוכזבת מאוד, אבל יש לה הרבה על מה להיות גאה. לא מדובר פה בכבוד, מדובר ביכולת טובה מאוד מול אחת הקבוצות הטובות באירופה ב-20 שנים האחרונות. כעת האלופה עם הפנים למכבי בני ריינה ועם כל הכבוד לליגת האלופות, הליגה חשובה יותר מהכול.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר