יום רביעי, 03.07.2024 שעה 10:14
אבי נמני

מה שמספיק לליגה רחוק שנות אור מאירופה

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: הלחץ השפיע על מכבי ת"א בחצי הראשון. הכישלון של הישראליות באירופה הוא מתכון של הכנה לא נכונה ובחירת שחקנים לא טובה

אפשר לחלק לשניים את המשחק הקריטי של מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי הערב (חמישי) בסיומו הודחו הצהובים מהליגה האירופית, למרות ניצחון 1:2 על סארפסבורג. החצי הראשון בו השחקנים של ולדימיר איביץ’ נראו חיוורים ואפורים, לעומת מחצית שנייה תוססת עם שילוב של איכות וחילוף נכון של הסרבי, שוויתר בצדק על וידאר קיארטנסון חסר האנרגיות, והכניס את איתי שכטר, שהוסיף איכות עם הכדור ואפשרות לשחק לשטח ולא רק לרגל.

הכישלון וההכנה הלקויה למשחק הראשון בנורבגיה היו ההדרן למה שהתרחש הפעם. הפתיחה לא הייתה סממן מעודד מבחינת ארגון וסדר, בעיקר בכל מה שקשור לפן ההתקפי. במשחק של להיות או לחדול, שמצריך ניצחון לפחות בפער של שני שערים, מכבי ת”א הייתה צריכה את השחקנים המובילים בשיאם, אבל קיבלה יום חלש של דור מיכה והופעה בינונית של עומר אצילי. בליגה הישראלית, יכולת נמוכה של שחקן או שניים לא משפיעה באופן ניכר, אך מול יריבות אירופיות משלמים על כך ביוקר.

עומר אצילי משפיל מבט (עמרי שטיין)עומר אצילי משפיל מבט (עמרי שטיין)

המערך של איביץ’ בפתיחה היה נכון, כאשר הציב שני מגנים שנוהגים לצאת הרבה קדימה ולתמוך בהתקפה, אך לצערו של המאמן לא היו מספיק מדויקים בפעולה האחרונה. בנוסף, בקישור רוסלן ברסקי ודור מיכה כמעט ולא הורגשו מבחינה התקפית, לא בהנעת הכדור ולא בהצטרפות לכיוון עומק הרחבה מקו שני, כדי לעזור לפרוץ את המגננה הנורבגית.

עוד נקודה שחוזרת על עצמה במשחק של מכבי ת”א, היא חוסר המהירות בקישור ובחלק הקדמי. בשל כך, המשחק של הצהובים מבוסס על כדור לרגל ולא לשטח או לעומק, מה שהיה הופך אותם ליותר מגוונים ומסוכנים. בפורמט הקיים, הקבוצה של איביץ’ מתקשה לסכן את השער ומציגה איטיות ניכרת מקדימה.

ולדימיר איביץ' (עמרי שטיין)ולדימיר איביץ' (עמרי שטיין)

במעמדים הללו, שחקנים צריכים להבין שהם חייבים להתעלות לגבהים מעבר לימים רגילים של משחקי ליגה, ולתת אקסטרה על מנת להעפיל למפעל הנחשק. מה שבלט בחצי הראשון היה הלחץ והעצבנות של שחקני מכבי ת”א, דבר שפגע בקבלת ההחלטות שלהם על כר הדשא, כאשר ההתעקשות על כדורים ארוכים בגובה לעבר קיארטנסון, גרמה להגנה הנורבגית להסתדר בקלות עם התקפות הצהובים. בפעמים הבודדות שמכבי שיחקה דרך האגפים היא גם הצליחה לסכן במעט את שערה של סארפסבורג, אך זה היה מעט מדי ועם ליקוי בולט בפעולה האחרונה והמכרעת באזור הרחבה.

המחצית השנייה נפתחה עם החילוף של שכטר שהפך את המשחק של מכבי ת”א ליותר מסוכן ורב גוני, וגרם לשאר השחקנים אפשרויות מסירה גם לשטח ולעומק כדי ליצור אופציה של אחד על אחד, מה שלא היה במחצית הראשונה. בנוסף, כל שלישיית הקישור הפכה יותר ויותר דומיננטית ואגרסיבית וגרמה למקומיים להשתלט באופן מוחלט על מרכז המגרש. שחקנים שהיו חלשים במחצית הראשונה עשו קפיצת מדרגה בחצי השני גם מבחינת קצב ואיכות, מול הנורבגים שנותרו באותם רגעים פשוט חסרי האונים. מכאן והילך, לאחר היתרון מספק של שני שערים, מכבי חזרה לסורה ולמופע האימים בחלק האחורי.

סבוריט, מיכה וכהן בהלם (עמרי שטיין)סבוריט, מיכה וכהן בהלם (עמרי שטיין)

אל הטעות של פרדראג ראיקוביץ’ מהמשחק הראשון, הצטרפה טעות קריטית נוספת, הפעם של איתן טיבי, שסיפק קבלת החלטות לא נכונה ויצר מגע מיותר עם שחקן נורבגי בתוך הרחבה, מה שגרם לבעיטת עונשין מ-11 מטרים, שהגיעה בניגוד מוחלט למה שהתרחש על כר הדשא ועלתה למכבי ת”א בעלייה לשלב הבתים.

מדובר באכזבה עצומה עבור המועדון של מיץ’ גולדהאר, בפרט בשל כך שלאיביץ’ קבוצה יותר טובה מסארפסבורג בוודאות, ובכלל, בשל ההופעה הכושלת של הקבוצות הישראליות העונה במפעלים האירופים. מדובר בנזק תדמיתי וכלכלי עצום עבור הכדורגל בכחול-לבן, שנבע בשל הכנה מקצועית ומנטלית לא נכונה, לצד בחירת שחקנים לא מספיק טובה.

שחקני מכבי מאוכזבים (עמרי שטיין)שחקני מכבי מאוכזבים (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים