יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:47
ארי שמאי

הפסיקו לשפוט את אלירן עטר

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: בדרך להפועל ת"א או לא, האוהדים צריכים לשים בצד טעות של ילד בן 17 משכונת התקווה. וגם: על תחתית, טביב ובארי בן זאב

1. במחצית המשחק המשמים לחלוטין באצטדיון העירוני השומם כמעט לחלוטין בחיפה, סימסתי לחבר, הפרקליט והאוהד ליאור דובדבני והודעתי לו שאם עד עכשיו סברתי שהפועל שלנו וזו של חיפה הן שתי הקבוצות החלשות בליגה, הרי שמעכשיו אני בטוח בכך. "מילא", סימס לי דובדבני, "הבעיה היא שביכולת הזו יהיה קשה לשתי הקבוצות האדומות לעלות ליגה בשנה הבאה".

אחר כך בא המשחק בטדי, ולנוכח ההגנה של עכו, שמבוהלת אפילו יותר מזו של הפועל (חמישה שחקנים של אסי ואייל כמעט שלא הספיקו בשלהי המשחק לעצור רועי-איזה שם נפלא-שוקראני אחד), יכול להיות שהתחזית של דובדבני המריר לא תתממש לבסוף. חוץ מזה אלירן עטר, כך מדווחים גורמים המקורבים להנהלת מפגש הסטייק, סגור בקבוצה. חג'ג' הנדיב רוצה להביא אותו, רק צריכים להעביר אותו בבקרה ואצל אייל. אני בטוח שהיו"ר החדש בארי בן זאב מספיק מוכשר על מנת לגשר בין הצדדים.

2. ויש משהו בדברים של אייל ברקוביץ', שלא ממהר לשעבד את המועדון בעסקה עתידית ויקרה, כאשר על פי הדיווחים יש סכנה סבירה לתשלום מאוחר של המשכורת הבאה. מצד שני, אלירן עטר הוא תוספת אדירה לקבוצה של אסי, אבל חייבים להסכים שבקבוצה מתוקנת הדיון הזה מתנהל בישיבות סגורות בחדרי חדרים, ולא בתקשורת. טוב, נדמה לי שזה שהפועל של השנים האחרונות היא כמעט כל דבר חוץ מ"מתוקנת" כבר הבנו. בהצלחה ליו"ר החדש בן זאב.

שחקני הפועל ת&qout;א מאוכזבים בסיום (עמית מצפה)
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים בסיום (עמית מצפה)
 

3. אז מה היה לנו היום? מחצית ראשונה איומה ונוראה, מחצית שנייה איומה בלבד, בה הספיקה הברקה אחת בודדה ופאניקה אחת מתוך כמה, לגרום ליתרון ולשיוויון. לפחות נתנחם בעובדה שאת השוויון כבש יקירינו רב הקסם והכשרון מהראן ללה, שלעולם לא נשכח לו, מעבר לשנים הנהדרות, את השערים בדרבי ואת השער ההוא בקריית אליעזר, שבלעדיו לא היו צופים מוני הראל, אלי טביב ואלפי האוהדים המאושרים בוואליד באדיר כורע בטדי לעבר מכה, שנייה אחרי שהניף צלחת. ואתם לא מתארים לעצמכם, או שבעצם כן, באילו עיניים בורקות חייך 'הבית"רי' אלי טביב אל עבר המתרחש. החיים כנראה יותר מורכבים ממה שזה נראה.

4. ולאוהדי הפועל וקבוצות אחרות הטוענים שאין להביא את עטר בגלל אותו מקרה מעציב, רק אומר שתפיסה חברתית נאורה ואנושית אמורה להוביל למסקנה שאין "לשפוט" לכל החיים נער בן שבע עשרה שגדל בשכונת התקווה, ושעלינו, בניגוד לקרויפים ולגולדהארים, דווקא אהובים יוצאי השכונה. מזל שאמרנו את הדברים האלו כבר לא פעם, אחרת היו מאשימים אותנו באופורטוניזם צבוע. חוץ מזה חברים, אירועי השנים אחרונות הוכיחו לנו שהפושעים של המדינה הם הנושאים במשרות הבכירות והנבחרות דווקא, ולא ילדים משכונת התקווה. אולי גם הגולדהארים יבינו את זה פעם.

אלירן עטר (יניב גונן)
אלירן עטר. הפסיקו לשפוט (יניב גונן)
 

5. ואם כבר נגענו במדור הפלילים, נבקש להעיר לאלו מחבריי אוהדי הפועל שמחו נגדי על שהעזתי לשאת עדות אופי לטובתו של אלי טביב ולספר שמלבד המקרה המגונה הזה לא נחשב אלי לאדם תוקפני או אלים, שאני דוחה בתוקף את טענתם שבכך בגדתי בקבוצה. כי עד כמה שאני מבין, אין בצעד האנושי הזה משום פגיעה ולו באחד מהאינטרסים של הקבוצה ואלו מאוהדיה שלא רואים ברדיפת טביב עד לאחרון ימיו כצעד שבלעדיו אין האדם נחשב עוד כאוהד. מה גם שהמעשה גונה מעל דוכן העדים, שם גם נאמר שאין אני (ממש כבטור זה אגב) מייצג את עמדותיו של אדם מלבדי.

ואם כבר אנחנו נפתחים, אספר גם שרעייתי היקרה, כדורסלנית העבר ירדן כץ, הצטלמה השבוע עם שמעון מזרחי. אני עצמי שיתפתי בפייסבוק שלי שיר נהדר של ידידי הזמר הנערץ אליאור (אבא של שרן) ייני, שאני מחבב מאוד באופן אישי את אבי נמני ושדור מיכה הוא אחלה של ילד שבא מאחלה של משפחה. כולי תקווה שוועדת האתיקה של קיצוני שער ארבע-חמש המרגש לא תשפוט אותי בחומרה רבה מדי. ולי אפילו לא תעמוד ההגנה שאני בן שבע עשרה משכונת התקווה.

אלי טביב (חגי ניזרי)
אלי טביב בבית המשפט (חגי ניזרי)
 

6. ואגב טביב, זה הזמן להזכיר שהמחאה נגדו, בעיקר אחרי המעשה המביש שנעשה לדרור (כמה אנחנו מתגעגעים) קשטן, הייתה מוצדקת ושאפילו הוא כבר יודע מחוקרי המשטרה שאת הרימון לחצרו לא זרקו כמובן אוהדי הפועל. אבל אם כבר מזכירים, אפשר להזכיר שבתקופתו ותחת היו"ר הכביר מוני הראל לקחנו גם דאבל, ושבשנה וחצי האחרונות מנוהלת הפועל פחות טוב מבית"ר של טביב. אבל השבוע החתמנו את בארי בן זאב המצוין ומי יודע, אולי זה ישתנה וגם אנחנו נכבוש רביעייה בקרוב.

7. בארי בן זאב לא יכול לכבוש שערים, אבל האיש ניחן בכל הכישורים להצליח. מדובר באוהד שרוף של הקבוצה, איש צנוע וחכם, בעל יכולות ניהול מוכחות בעמדות נישאות בארגונים רמי דרג, ואף הגון. חלקן של התכונות הטובות הללו אגב הן גם המכשול שלו להצליח ב"קרקס" שמתרחש בהפועל של השנים האחרונות, וכל שנותר לנו הוא לאחל בהצלחה לאיש הראוי והמקסים הזה, שכבר השבוע נכווה בהדלפה מכוערת לתקשורת על דברים שלכאורה אמר (והכחיש שאמר) באיזו ישיבה סגורה. בהצלחה בארי, היזהר מהנחשים, מי כמוך יודע שהם הבעיה העיקרית של הפועל.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר