יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:48

זה בידיים שלכם: איך להתאמן מנטלית?

למאמנים ולתוכנית האימונים יש תפקיד חשוב, אך הפן המנטלי יכול להכריע את הכף בכל הקשור להתמדה שלכם. אז מה הסוד? כל הפרטים בפנים

|
זה בידיים שלכם. באמת
זה בידיים שלכם. באמת

מכירים את המשפט "הכל בראש"? בכל אימוני כושר באשר הם, מאמני הכושר יבנו לכם תוכנית אימונים וידריכו אתכם. כל הדברים הללו כמובן חשובים מאוד בדרך לאימון מוצלח ובדרך להשגת היעדים. יחד עם זאת, מעטים שמים דגש על הצד המנטלי באימונים ועל החלק הרגשי.

כשאנו בוחרים בפעילות גופנית כלשהי עלינו להתמיד בה לאורך זמן וסביר להניח שנרצה לאמץ אותה אפילו לאורך כל חיינו. פעמים רבות אנו נשמע את המשפט "הכל בראש" מתנגן שוב ושוב ולא נבין מדוע. כדי לעשות לכם סדר בנושא זה, חשוב לשים לב לכמה נקודות כדי שנוכל להתאמן מנטלית לאורך כל תקופת האימונים.

1) יעדים קטנים, הצלחות גדולות
לכל אחד יש איזו מטרה גדולה שאליה הוא שואף באימונים - זה יכול להיות מרחק מסוים של ריצה, השלת קילוגרמים עודפים, להצליח להרים משקל מסוים ועוד.


כמובן שלהציב מטרה זה חשוב כדי שנדע לאן אנו רוצים להגיע אבל דווקא מטרות גדולות ורחוקות עלולות לשבור אותנו מנטלית. לכן, כאשר אתם בונים עם מאמן תוכנית אימונים, הציבו כמה יעדים קטנים בדרך. הדרך אל היעד הקטן היא קצרה יותר וריאלית יותר. כל הצלחה בדרך היא שבירת מחסום פסיכולוגי המאפשר לכם להתקדם הלאה ולראות שיפורים בדרך.


אל תופתעו אם בשיטת היעדים הקטנים תכבשו מטרות שאפילו לא חשבתם להציב מלכתחילה.


2) גמישות
תוכנית אימון תהיה לרב מובנית לפי ימי פעילות וימי מנוחה. מצב זה יכול להתאים לאנשים מאוד דייקנים ומסודרים, אך יש אנשים שדיוק זה יכול לגרום להם לתסכול שכן הם צריכים יותר מרחב, יותר חופש וגמישות.


לכן, בקשו מדי פעם גם לשנות את ימי האימונים, את שעות האימונים עשו התאמות לצרכים המשתנים של חייכם. למשל, אם ישנו אירוע המתקיים ביום האימון, במקום לבטל אותו, ניתן פשוט לדחות או להזיז לשעה או יום אחר. גמישות גם יכולה להתבטא בשינוי סוג האימון כך שתמיד יהיו הפתעות וגיוון באימונים.

3) פידבקים חיוביים
אין כמו משוב חיובי מהסביבה כדי לתת בוסט של אנרגיות להמשיך הלאה. לכן, שתפו את הסובבים אתכם בהתקדמות שלכם, באימונים, בקשיים וכמובן בהצלחות.
 

כאשר במשך שבועות וחודשים אתם עובדים קשה כדי להגיע לתוצאות ויעדים, תגובה חיובית מהסביבה תגרום לכם להיות חזקים יותר מנטלית כדי שתוכלו לדבוק בפעילות אותה אתם עושים.
 

4) נקודות שבירה
לכל אחד מאיתנו בחיים בכלל, ובאימונים בפרט, יש נקודות שבירה. זה יכול להיות יום שהתעוררנו על הצד הלא נכון, אימון גרוע, מחלה או סתם כי מישהו זרק הערה פוגעת.
 

נקודות השבירה האלו, מצד אחד יכולים לגרום לנו להפסיק לעסוק בפעילות הגופנית אותה התחלנו אך מצד שני הן אלה שיכולות להחזיר אותנו לשגרה.
 

קבלו באהבה את הימים הגרועים, את האימון הגרוע ותגיעו להבנה כי זה חלק מהעסק. אין הדבר מעיד על נסיגה או החלשות אלא פשוט יום שבו הדברים לא מסתדרים.


ביום שכזה, מותר לוותר על אימון ולחזור עליו ביום אחר, יותר מוצלח. במילים אחרות, איך נעריך אימונים טובים אם לא יהיו לנו אימונים גרועים בדרך?


אלו הן רק מספר נקודות שיש לשים אליהם כאשר אנו מתאמנים ורוצים להכין את עצמנו גם מנטלית לעניין. השאירו לעצמכם זמן גם לאימון הראש.

הכותבת הינה מאמנת כושר וריצה, מרתוניסטית והבעלים של "אימונעים"

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */