יום שלישי, 09.07.2024 שעה 02:21

מתייעלים: איך לקצר את האימון בחדר הכושר?

מכון כושר שקרוב לבית, בקבוק מים אישי, קיצור מנוחות ועוד מספר שיטות שיעזרו לכם להגיע לאימון קצר ויעיל. וגם: למה אימון ארוך יותר לא תמיד עוזר?

|
כמה זמן הוא בזבז על הכנת המשקולות??? (רויטרס)
כמה זמן הוא בזבז על הכנת המשקולות??? (רויטרס)

אחד התירוצים המוכרים ביותר באשר לאנשים אשר אינם מתאמנים בחדר כושר הנו אי מציאת זמן. אמנם עבור חלקנו אין מדובר בתירוץ, אלא באורח חיים צפוף ביותר, אבל בעיה היא אותה בעיה.

כדי שתוכלו להיפרד לשלום מהטענה הזו, יש מספר דרכים לקצר משמעותית את האימון בחדר הכושר, בייחוד אם כבר התאמנתם בעבר ו"משכתם" לכאורה את האימון יותר מדיי.

קיצור המנוחות

מנוחה בין סט לסט היא לא הפסקה במשחק כדורגל - מתאמנים רבים מנצלים את הזמן לדבר בטלפון או לשוחח עם מתאמן אחר ומאריכים באופן משמעותי את האימון (מה גם שהוא פחות יעיל בצורה זו). מנוחה בין סט לסט צריכה להיות בין חצי דקה לדקה וחצי, תלוי בעצימות הסט - אך לא יותר מכך.

בקבוק שתיה אישי

שתיה הינה מרכיב חשוב במהלך כל פעילות ספורטיבית, אך לא אם היא על חשבון זמן האימון. כלומר, אם לוקח לכם שתי דקות כל פעם ללכת לקולר ולחזור, משהו פה בהחלט לא יעיל. בקבוק שתיה אישי אשר יהיה צמוד אליכם כל העת יחסוך לכם זמן רב.

בחירה נכונה של תרגילים

רובינו לא מתכוננים לתחרות מר ישראל, כך שאין צורך בתרגילים מורכבים מדיי באימון אשר דורשים זמן הכנה רב. אז נכון, למשקולות יש את היתרונות שלהן, אך אם כל התרגילים יהיו כרוכים בהזזת משקולות ממקום למקום זה יגזול יותר מדיי זמן מהאימון עצמו. מכונות אינן דורשות מאיתנו זמן וכן שימוש בכבלים - יותר תרגילים מסוג אלו יקצרו את זמן האימון.

קירבת מכון הכושר

יש לא מעט קריטריונים לבחירת מכון כושר, אך נושא הקירבה לא מוערך מספיק וחשיבותו רבה מאוד. מכון אשר נמצא מרחק הליכה קצרה ברגל יהיה לפעמים עדיף על מכון מהודר שצריך לנסוע אליו (לחנות בחניון, לעלות במעלית וכו'). הנוסף, מרחק שדורש נסיעה גם גוזל זמן מיותר וגם מוריד מוטיבציה לקראת האימון (לפעמים המחשבה על הכניסה שוב לאוטו מעייפת אותנו...). נדגיש רק שזהו כמובן לא הקריטריון היחיד לבחירת חדר קשור, אלא רק קריטריון חשוב ביותר למי שרוצה לחסוך בזמן. 

הפן הפסיכולוגי

באימון, כמו בכל דבר בחיים, צריכות להיות מטרות. אם לא תהיה לנו מטרה ברורה באימון הוא ייראה כבזבוז זמן גם אם יש לנו זמן - פשוט נכניס לאותו למוח תחת קטגוריה של "אין לי זמן", כי לא נבין למה צריך לוותר על משהו אחר בעבורו. אם נציב לעצמנו יעד של עליה במסת שריר, ירידה במשקל, או לחלופין שיפור כושר הריצה, האימון יהיה עוד צעד בדרך למטרה שחשוב להקדיש עבורה זמן.  

זה לא פיק אפ בר

אם הגעתם למכון כדי "להתחיל" עם בני המין השני, ברור שהאימון יהיה ארוך כמו שברור שהוא לא יעיל. אם אתם קצרים בזמן השאירו את הפן הרומנטי למועד אחר, והתרכזו באימון קצר ויעיל.    

בנוסף לכל הדרכים לקיצור האימון שהוזכרו בכתבה זו, נזכיר כי אימון ארוך יותר הוא לא תמיד יעיל יותר, בוודאי כאשר הגוף מתחיל בתהליך קטבולי (פירוק שריר) אחרי 50 דקות של אימון. קחו זאת לתשומת לבכם.  

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */