יום שישי, 05.07.2024 שעה 18:45
ארי שמאי

אפשר להזמין כרטיסים לצרפת

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: אחרי הניצחון, אפשר להודות - העלייה קרובה מתמיד. רק מילה אחת לישראלים: בבקשה אל תעשו בושות בתור למתקני היורו-דיסני

1. מה נגיד ומה נאמר, אל אל ישראל. לו הייתי סוכן נסיעות, הייתי מזמין כבר מעכשיו מאות חדרים בבתי המלון של פאריס בסביבות העשרה ביוני 2016. כי העלייה לטורניר משמעותי קרובה מתמיד, אולי אפילו באמצעות המקום השני בבית. תודה למיסייה פלאטיני על הגדלת הטורניר ל-24 קבוצות, תודה לכדורי המזל ששיבצו אותנו לבית שגם הגדולים שבמנמיכי הציפיות לא יגדירו אותו "כבית המוות", וגם העובדה שהבוסנים הגיעו ללא השני הדמארים שלהם, לגמרי לא הפריעה לנו. פאריס (בלי עין הרע ובע"ה) הנה אנחנו באים, הקהל הנכבד מתבקש שלא לעשות בושות בתור למתקני היורו-דיסני. גם זה הרי יורו.

2. ויהיה זה לא הוגן כלפי הנבחרת הנהדרת של ישראל ומאמנה המצליח, אלי גוטמן, לתלות את ההישג המופלא של פתיחת טורניר בשלושה ניצחונות רצופים, במקריות ובמזל בלבד. כי מעבר למה שהוזכר כאן בפסקה הראשונה, הנבחרת הנוכחית של גוטמן היא בדמותו, עומדת נכון על המגרש, מנצלת את יתרונותיה, מאוזנת, נטולת אגו כמעט, מאורגנת בהגנה, ויודעת גם להנפיק כדורגל טוב. ויש לו את דמארי, השחקן הישראל הטוב המשחק היום בליגה כל שהיא בעולם, ואת זהבי, השחקן הישראלי הטוב ביותר בליגה הישראלית, ואת נאתכו מקבוצת הצבא האדום, ואת שני הבני חיים בכושר מצוין ואת ורמוט, שהיה היום השחקן הישראלי הכי טוב על המגרש. עכשיו אנחנו מבינים איך ואליד באדיר הניף צלחת בטדי.

גילי ורמוט חוגג (יניב גונן)
גילי ורמוט חוגג (יניב גונן)
 

3. כל השבוע שתו לגוטמן את הדם בעזרת מקלדות ומיקרופונים, ולכלכו עליו שרק "רוח הפועל" גורמת לו להעדיף את גילי על רפאלוב ובוזגלו. בא גילי היום והוכיח גם לי (סברתי שבוזגלו בכושרו הנוכחי הוא האופצייה המועדפת) ולכל מרימי הגבה שהתייחסו אליו כאל שחקן בקצה הספסל של הכח, שגם אם אפשר היה לסבור שרפאלוב אמור לפתוח, קשה להסכים עם אלו שטוענים שגוטמן הוא קומבינטור אדום שמעדיף את האדומים לשעבר ובהווה מטעמים זרים. מזל שזהבי במכבי, לגביו כבר אי אפשר לטעון שהכללתו האוטומטית בהרכב נגועה בשיקולים אדומים וזרים.

4. ובלי כל קשר לתוצאה, אי אפשר להימנע מהמסקנה שלנבחרת יש אולי קהל, אבל אוהדים של ממש אין לה. כי כבר אי אפשר להאשים את האצטדיון הנוראי והארכאי של רמת גן בעובדה שהרגשה ביתית מאיימת של ממש לא שררה באצטדיון העירוני של חיפה, ומלבד קפיצות מתונות אחרי השערים ושירת ישראל עולה קצרצרה לפני ההתנפלות על הנקניקיות במחצית, לא נרשמו אירועים מיוחדים ביציעים. טוב, פואד עוד במעצר.

5. ולא שדרוש לנבחרות ישראל על דורותיהן איזה "פואד" שירשה לעצמו לפרוץ למגרש על מנת לסגור חשבון עם שחקני "האוייב", אבל בהחלט חסר לנו כל מיני תואמי פואד, אתם יודעים, אנשים בלי חולצות שלא מפסיקים לעודד מאחורי השער. וכאלו הרי יש לא מעט בארגוני הקבוצות הגדולות, אבל אם תשאלו אותם הם יודו בפה מלא שעדיף להם ניצחון של בית"ר על סכנין מזה של הנבחרת, שיותר חשוב להם שמכבי חיפה תנצח את זו של גולדהאר במשחק גמר גביע, ודרבי, על זה יסכימו גם פואד וגם הפואדים בצהוב, הוא מעל הכל. מילא, אנחנו לפחות מודים שבכדורגל אנחנו מייצגים את הפועל יותר מאשר את ישראל.

כאחד שלא ממש מתעצבן מהפיו-פיו הילדותי של הבוגר ערן זהבי, הייתי מציע לו בכל זאת להימנע מהתנועה הזו אל מול הבוסנים אם יכבוש גם בסראייבו. בעצם נדמה לי שהוא יודע זאת גם בלי האזהרה שלי, אבל למה לי לקחת סיכון מיותר?

דמארי וזהבי (יניב גונן)
דמארי וזהבי (יניב גונן)
 

6. ופנייה אישית למאור בוזגלו. נכון, גוטמן, אם לא זרק אותך לדשא אפילו היום, כנראה לא סופר אותך כל כך, ונכון שבכושרך אתה ראוי ליותר דקות משחק ממה שקיבלת עד היום, אבל אם תשמע לחבר של אבא שלך, המשך בדרכך, אל תוציא במילה ואפילו במבט מה שאתה חושב, תתאמן חזק, ואל תדאג, גם לישראלים, לא רק לבוסנים יש פצועים ומורחקים. אל תוותר על החלום, כמו שזה נראה עכשיו, גוטמן יגיע ליורו איתך או בלעדיך. ואפילו יעקב יסכים איתי שעדיף שזה יקרה איתך. אל אל ישראל חברים, או ישראל עולה, מה שתבחרו, זה הרי כל מה שצעקו היום באצטדיון העירוני של חיפה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים