יום שבת, 05.10.2024 שעה 05:32

לשחות רק בבריכה? הכירו את יתרונות השחיה בים

שחיינים רבים מחמיצים את היתרונות הטמונים בשחיה בים ומעדיפים לראות רק את הנקודות "השליליות". יש אמנם סכנות, אך המנוסים מוזמנים לנסות

|
שחיה בים. אל תוותרו אבל תיזהרו (רויטרס)
שחיה בים. אל תוותרו אבל תיזהרו (רויטרס)

אין ספק כי טרנד הריצה הוא אחד הטרנדים המדוברים ביותר בימים אלו, אך אין ספק שגם לשחיה יש גם מקום מכובד משלה, בוודאי כאשר היא מהווה חלק בלתי נפרד מאירועי הספורט של ימינו (טריאתלון, איש הברזל, צליחת הכנרת וכיו"ב).

רבים מהשחיינים שוחים כמובן בבריכה ומוותרים על שחיה בים, אך מעבר לאימונים לקראת אירועי ספורט, ישנם יתרונות רבים לשחיה בים וגם חסרונות אליהם נגיע כמובן בהמשך).

היתרונות
אם נתחיל בפן בריאות הגוף והנפש, אי אפשר שלא להתייחס להתחברות לטבע - תחושה של חופש! בתקופה הלחוצה והחיים המהירים של ימינו אין ספק כי מדובר ברגיעה הכרחית. בנוסף, המים המלוחים בריאים לגוף, בניגוד לכימיקלים בבריכה - נקודה נוספת שחשוב לזכור בפן הבריאותי.

מעבר לענין הבריאות, חשוב לזכור כי אין עלויות מנוי כמו בבריכה או במועדון כושר, אין הפרעות במסלול, הציפה קלה יותר ושעות הפתיחה הן 24/7.

מאידך, לצד ההקלות יש בהחלט אתגרים למי שמחפש אותם. השחיה רציפה ללא עצירות מנוחה בקיר והשחיה בים מתאגרת פיזית ונפשית בצורה יוצאת דופן.
 

החסרונות
כמובן שלצד היתרונות חייבים לציין את החסרונות אשר קשורים ברובם לבטיחות. השחיה בים דורשת מקצועיות (עדיף להתמקצע בבריכה טרם שחיה בים) שכן היא יכולה לגרום לסחרחורות ובחילות בגלל הגלים (מומלץ לא לשחות לבד, בטח שלא בהתחלה).

בהמשך ישיר לפן הבטיחות חשוב מאוד לציין כי השחיה ללא מציל מסוכנת ובכל מקרה עדיף לשחות מרציף לרציף ולא לעומק וחזרה, על מנת למנוע התרחקות מהחוף.

בנוסף, השחיה בחורף קשה ומסוכנת בשל הגלים הגבוהים וטמפרטורת המים, מה גם שמבחינת נוחות אין מלתחות מסודרות עם מים חמים (מה גם שלא כל השחיינים אוהבים לשחות במים מלוחים). 

כעת ההחלטה כמובן בידיים שלכם. אם אתם מנוסים מספיק אל תתמסרו רק לבריכה - גם לשחיה בים יש את היתרונות שלה.

*בהכנת הכתבה סייע רועי גולן

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */