יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:30
ארי שמאי

עדיפה שמחת עניים משמחת עשירים

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: להפ' ת"א יש הרבה עבודה, אבל אולי אפשר למנוע ממכבי אליפות. יש להתאחד במחאת הכרטיסים, ומה אוהדי מכבי רוצים מרייכרט?

מזל שסייגנו בשבוע שעבר את ההתלהבות מהמשחק של הפועל, כשקבענו שמדובר כנראה בכזו הנובעת מילדותיות. כי רק ילד שאוהב את הקבוצה שלו ורוצה כל כך לפרגן לה, יכול להתלהב מניצחון ביתי על מכבי נתניה, ועוד משער עצמי. כי שמחת הניצחון במחזור הראשון גרמה לנו להתמקד בצדדים החיוביים של המשחק: הנעת כדור מסודרת, הבלחות של מספר שחקנים ולחימה של כולם, ולשכוח את אלו הפחות טובים: היעדר מחץ בהתקפה, חוסר תיאום בין איקנדה - שאינו בלם טבעי - לשאר החברים וזה שבנג'מין - מה לעשות שהחיים לא מושלמים - מבריק במשחק ההתקפה אך לוקה בזה ההגנתי.

ויהיה זה לא הוגן לתפוס כשעיר לעזאזל את דני עמוס, שהיה מצוין נגד נתניה והחזיק את הפועל כמעט לבדו יותר משלושים דקות, אבל גם בלתי אחראי שלא להזכיר לכולם שדווקא הפועל של השנה זקוקה לשוער-על ולא לשוער שבצד הצלות מצוינות גם אשם בשני שערים. ככה זה כשהשמיכה קצרה. תשאלו את ברק בכר, שזיהה זאת וסגר את גילי ורמוט שקשה לנו לחשוב לאן היתה הפועל מידרדרת העונה בלעדיו. אוי ואבוי, במחזור הבא הפועל חיפה אצלנו, נקווה שאף אחד לא יגלה לראובן עטר את הסוד שאם מנטרלים את ורמוט הסיכוי של הפועל להבקיע שער כמעט ולא קיים. יאלל'ה אסי ואייל, לעבודה, והיא עוד רבה.

אס דומב עם שחקני הפועל ת&qout;א באימון (רדאד ג´בארה)
דומב עם שחקני הפועל באימון. יש הרבה עבודה (רדאד ג´בארה)
 

מצד שני, ואם להיכנס שוב לדמות הילד המתלהב, אסור לשכוח שיש בהפועל של השנה לא מעט דברים טובים. אם פאלח יחזור לכושר משחק וייצב את ההגנה, ואם משה אוחיון הוא משה אוחיון הזכור לטוב, אפשר יהיה לעשות משהו העונה, אולי לגנוב איזה גביע ולמנוע ממכבי אליפות כמעט ודאית. אנחנו עניים, ואם נגזר עלינו להסתפק בשמחת עניים, אז נשמח להסתפק בה. יאללה מכבי חיפה, אבל שאת הנקודות הלוואי שתאספו בטדי ולא בבלומפילד. והסליחה עם אוהדי בית"ר ומאמנם הנהדר, ידידי מנחם קורצקי. אם הייתי סבור שבית"ר היא האלטרנטיבה למכבי, הייתי קופץ בגולים שלכם. רק לא מכבי, כי עדיפה עליי שמחת העניים מזו של העשירים.

לא נפלנו מהכסא כששמענו שמשטרת פ"ת מנעה את מפגן המחאה העממי של חבריי אוהדי מכבי תל אביב, שבסך-הכל חפצו לחזות במשחק של קבוצתם מחוץ לפאב ה'סטלמך'. כי לא רק בימים השחורים של דנינו פעלה המשטרה בניגוד לתפקידה, כשהיא משרתת את החזקים ובעלי ההון. כי אף אחד, כולל רב ניצב דנינו בכבודו ובעצמו, לא ישכנע אותנו שלולא הייתה ההקרנה פוגעת באינטרסים של הלוזונים, לא היו שולפים תת סעיף בחוק שכולם כבר שכחו ממנו, ומפעילים אותו שעתיים לפני המפגן העממי והמרגש. אבל מה למשטרה ולרגש, מה להם ולעם, הם הרי משרתי השלטון, מה אכפת להם מהאזרח הפשוט.

אוהדי מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אוהדי מכבי ת"א. פעילות המשטרה נגדם לא הפתיעה (רדאד ג´בארה)
 

ואין לי טענות לאיזי שירצקי, שטירפד השבוע את מכירת הכרטיסים לאוהדינו בחמישים שקלים בלבד. כי שירצקי, האמינו לי, הוא קודם כל איש עסקים ומנהל מצליח, והרבה פחות מכך פילנטרופ. הוא הגיע לקריה על מנת לעזור לתושביה, לבנות שם קבוצת כדורגל טובה, לתרום לתדמיתו הפילנתרופית והמיטיבה, לאוו דוקא בסדר הזה. אותו, אוהדי הפועל השבעים והמפונקים לא מעניינים, ורק פילנטרופ היה מוכן לוותר על הכסף שלהם. ונדמה לי שכבר הבנו שהוא לא כזה.

אז מכיוון שמעופר עיני, שכמו המשטרה אוהב גם הוא לעזור בעיקר לחזק ולעשיר, אין לנו ציפיות שיעשה משהו לטובת האוהד העובד, אין ברירה אלא לקבוע שמחאת האוהדים לא תצלח אם אוהדי הקבוצות שיש להן אוהדים לא ישתפו פעולה. כי כשתבינו חבריי מבאר שבע, מירושלים, ממכבי, מחיפה וכמובן נתניה, שרק אם תשלבו ידיים במאבק הצודק הזה, רק אז יהיה ניתן לנצח את "הרעים". כי קשה ואף בלתי הגיוני לדרוש מאלי טביב שלא לדפוק קופה ביום שני, וקשה גם לשכנע אוהד מכבי חיפה אמיתי לוותר על המשחק המרגש הזה. יאללה חברים, להתאחד, בזמן שכולם יבינו שהמלחמה היא נגד הממסד ולא נגד אוהדי הקבוצה היריבה, ישוב הכדורגל להיות ספורט עממי משפחתי. של כל המשפחות, לא רק אלו של רמון, גולדהאר ולוזון.

בן רייכרט (שי לוי)
בן רייכרט. האוהדים לא מניחים לו (שי לוי)
 

ונסיים בשאלת תם לאלו מאוהדי מכבי (ממש לא כולם) שמסרבים לשכוח לבן רייכרט דברים הומוריסטיים שכתב בדף הפייסבוק בחופש הגדול בין חטיבת הביניים לתיכון. לו אספק לכם סרטונים של ערן זהבי שר שירים הומוריסטיים דומים כלפי מכבי, האם גם אז תשרקו לו בוז ותדרשו את סילוקו מהקבוצה? מסתבר שלא רק משטרת ישראל אוהבת להתעמר "בחלש".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים