יום רביעי, 03.07.2024 שעה 22:49
ארי שמאי

ברקו באמת קוסם

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: מנג'ר הפועל בנה קבוצה צעירה והתקפית, השילוב עם דומב נהדר. שאפו לאוהדים שמוחים על השוד, המנהלת הקפיטליסטית לא תושיע

1. נפתח בברכות לאייל ברקוביץ', שהקסם שלו עבד הקיץ שעות נוספות. השפן הכי בולט ששלף הקוסם מהכובע שלו הוא הקסם שביצע בעצמו: מאיש שבשנים האחרונות ידע והיטיב לדבר (אף אם לא תמיד הסכמנו לדבריו), שעורר לא אחת מהומות צבעוניות ורב עם חצי עולם, הפך אייל למנג'ר מקצועי, שכנגד כל הסיכויים ובלי עין הרע, ועם בן פורת יוסף, ידע, במגבלות התקציב השערורייתי שהוקצה לו, לבנות קבוצה שמחה וצעירה, שיודעת להניע כדור היטב, עומדת נכון על המגרש ואפילו משחקת כדורגל התקפי.

להכניס את רזמי ספורי ההתקפי במקום שי אבוטבול המצוין כשהקבוצה מובילה 0:1 זה איכשהו נגד ה-DNA של קבוצות הפועל לדורותיה, אבל זה כנראה מה שהיינו צריכים עכשיו. קוסם נועז ולא לגמרי נורמלי, שידע להשאיר את גילי בקבוצה ולשלוח את דמארי לאוסטרים, מגלה את פרנסיס בנג'מין בגרושים, מחזיר את קולין ואיקנדה לעניינים, מחייה את שון מלכה שכובה בעונה שעברה ומביא בזכות קשריו את גוזלן ואזולאי מהדון מהצפון. חבל שהשניים לא יוכלו לשחק נגד הקבוצה של הדון, שדאג להכניס לחוזה סעיף שערורייתי המנוגד לתקנון. טוב, בינתיים אייל הוא קוסם מספיק טוב על מנת לייצר קבוצה נחמדה ומשמחת מהחומרים הבעייתיים שהועמדו לרשותו, בשביל לשנות את הכדורגל הישראלי המושחת אפילו הודיני לא מספיק טוב.

אייל ברקוביץ´ (חגי ניזרי)
אייל ברקוביץ´. באמת קוסם (חגי ניזרי)
 

2. אחרי שבירכנו את ברקו, הגיע הזמן לברך את האוהדים הנפלאים שפתחו במערכה כנגד שדידת העם בקופות ובאתרים של משרדי הכרטיסים. הכדורגל שייך לעם ולא לעסקניו, לאוהד הפשוט ולא לבעלים הקפיטליסטים, ושלא יבלבלו לכם את המוח שיש להם מלא הוצאות. שיפחיתו בהוצאות המנהלה, שיגרפו לכיסם קצת פחות כסף מעסקאות סיבוביות מפוקפקות, כי הכדורגל שייך לנו ולא להם, ואם ההתאחדות לא עשתה שהיה מוטל עליה במשך השנים (בגרמניה המתוקנת יש הגבלה על מחירי הכרטיסים כבר מזמן), אז הגיע הזמן שהקהל יוכיח שהוא לא שבוי ויצביע ברגליו. בהצלחה לכם מכביסטים מרגשים בהפנינג שייערך מחוץ לאצטדיון של אבי לוזון, שעם כל הדברים הטובים שעשה לכדורגל הישראלי לא ניסה בכלל להוריד את המחירים. צדק פואטי קוראים לזה, והאמינו לי שמכבי תל-אביב ואוהדיה יכולים לנצח את הלוזונים גם בלי שישדדו אותם בקופה.

אצטדיון סמי עופר (עמית מצפה)
הקופות בסמי עופר. הגיע הזמן שהאוהדים יצביעו ברגליים (עמית מצפה)
 

3. ואם על ההתאחדות לא יכולנו לסמוך, אז באמת שאין מה לצפות מהמנהלת, סמל לקפיטליזם חזירי ודורסני. צודקים אוהדי הקבוצות הגדולות, שבמסרים אינטליגנטיים סיפרו לפרסומאי היקר יורם באומן ולחבריו שהם לא אוכלים את הבולשיט של מחיר אחיד של 50 שקלים במשחקים בין עירוני אשדוד ודומותיה, להפועל עכו ותואמיה. בהזדמנות זו נבקש להודות לידידינו ג'קי בן זקן, "שבמחווה לתושבי הדרום בעקבות מבצע צוק איתן", החליט לאפשר כניסה חופשית למשחק בין הקבוצה שלו לזו של שירצקי. מעניין אם בן זקן היה מפגין מחווה מרגשת וציונית כזו גם לו אירחה אשדוד את אחת הגדולות. הרשו לנו לנחש שאז המחווה המרגשת והפטריוטית הזאת הייתה נדחית בשבועיים לפחות.

יורם באומן (חגי ניזרי)
יורם באומן. אין מה לצפות מהמנהלת (חגי ניזרי)
 

4. אה, נזכרתי. עם כל ההתלהבות הילדותית שלנו מה-0:1 שפירקנו את נתניה האימתנית, הגיע הזמן לבשר כבר עכשיו שמכבי תל אביב, עם אוהדיה במשחקי חוץ וגם בלעדיהם, היא המועמדת הוודאית לזכייה בתואר שלישי רצוף. כמו שזה נראה היום, באר שבע העשירה והקפיטליסטית לא תהווה איום על מכבי וגם קורצקי אגב, לא רק ברקוביץ' ודומב, הוכיח היום שבבנייה נכונה אפשר להעמיד קבוצה לא רעה גם אם הבוס שלך משחרר פחות מהבוסית של אלישע לוי. כי בכדורגל, לבטח זה הישראלי, כסף זה לא הכל.

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים (שי לוי)
שחקני מכבי ת"א חוגגים. גם השנה מועמדת ודאית (שי לוי)
 

5. לכאורה, רק לכאורה, ובמדינה מתוקנת שאינה מושחתת, היו מחירי הכרטיסים יורדים מיד עם כניסתו לתפקיד יו"ר ארגון העובדים לשעבר. אבל עופר עיני וההסתדרות מעולם לא לחמו באמת לטובתו של האזרח הפשוט והעובד והעדיפו תמיד לצדד בוועדים הגדולים והחזקים שמעניקים למנופאים בנמל אשדוד 40 אלף שקלים בחודש. אבל לא בשביל להנגיש את הכדורגל לעם הגיע עיני לאן שהגיע, מיוצא המוסד המסואב והמתועב ברחוב ארלוזורוב לא תצמח הישועה. לבטח לא לעם.

עופר עיני (יניב גונן)
עופר עיני. גם ממנו לא תגיע הישועה (יניב גונן)
 

6. ונסיים את הטור החיובי הזה בברכות לאסי דומב, שצניעותו וקור רוחו מהווים גם הם הפתעה מרעננת, והשילוב בינו לבין ברקוביץ' נראה בינתיים כאחד האסים החזקים שיש להפועל העונה. אסי שקט על הקווים, שמבע פניו הפך מחרד מעט לבטוח ואף כריזמטי, יחד עם אייל הכלוא בעמדת השידור המבודדת, משמחים אותנו אפילו יותר מהעובדה שנכון להיום, הפער בין הפועל המתעוררת למכבי העשירה, עומד על שלוש נקודות תמימות. אז מה אם הטבלה משקרת? לא רק לקפיטליסטים החזירים מותר.

אסי דומב (חגי ניזרי)
אסי דומב. השילוב עם ברקוביץ' עובד (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים