יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:41
צביקה שרף

ריאל כמעט מושלמת

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הספרדים הם הטובים באירופה, אך אין להם את הקוף שהיה לצסק"א על הגב. מכבי יכולה לזכות, המפתח: לעצור את רודריגס

גמר הפיינל פור של היורוליג הגיע. אם מישהו היה אומר לפני מספר חודשים שמכבי תל אביב תגיע לגמר, היינו חושבים שהוא חולם, ולידי היתה מישהי כזו, אבל אחרי נס מילאנו הראשון בהצלבה, הגיע נס מילאנו השני, הפעם נגד צסק"א ולפתע, כולם מחכים לנס מילאנו השלישי.

הטירוף במילאנו הוא חסר תקדים, ואוהדי מכבי כבשו את המגרש והרחובות, כשעוד תגבורת צפויה להגיע היום. זה ברור שבמגרש תהיה אווירה שתזכיר את היכל נוקיה, אבל בסופו של דבר, זו רק התפאורה. השחקנים צריכים גם לשחק. 

לפני המשחק עם צסק"א צפיתי את המצב המנטלי הקשה של הרוסים, אך לעומתם, ריאל מדריד מגיעה במצב מנטלי אחר וגם מקצועית הרבה יותר טובה מהם וגם ממכבי. הרבה כסף, שחקנים ומאמנים עברו במדריד עד שהיא הגיעה חזרה למעמד של הקבוצה הנוכחית. אחרי שהתייאשו אפילו ממסינה, שלא סיים את העונה השנייה שלו במדריד, הגיע מאמן ספרדי עם נסיון של אימון רק בקבוצות קטנות וביחד התחילו לעבוד על בניית הקבוצה.

דייויד בלאט (מיכה בננו)
דייויד בלאט. יש לו מספר החלטות קשות (מיכה בננו)
 

בריאל החזירו את רודי פרננדס מהנ.ב.א כקונטרה להחזרת נאברו על ידי ברצלונה, נתנו לסרחיו יול חוזה ענק כדי שלא יחלום על הנ.ב.א ויותר מכך, הביאו מנהיג מדהים שקם מהספסל וגם הוחזר מהנ.ב.א, סרחיו רודריגז (גם עם חוזה חלומי) תוסיפו אליו את רייס הוותיק שקם מהספסל ונותן את הנסיון שלו, את האגרסיביות שלו ואפילו התחיל לזרוק מהשלוש.

נוסיף אליהם את הכישרון המונטונגרי-סרבי מירוטיץ', שנקנה והועבר למדריד בגיל 15 והיום מתלבט האם ללכת לנ.ב.א או להישאר במדריד, והרי לכם בעצם, כמו שאמר דייויד בלאט, הקבוצה הטובה באירופה.

רודי פרננדס (GettyImages)
רודי פרננדס. אחד השחקנים הטובים באירופה (GettyImages)
 

המאמן לאסו עובד אחרת עם הכוכבים שלו. הוא נותן חופש מוחלט להספרדים כשהאמריקאים קמים מהספסל ומשמשים ככינור שני, אולי פרט לג'יי.סי קרול שחזר מפציעה אחרי היעדרות ממושכת. לאסו לא ישנה את הטקטיקה שלו וימשיך לדבוק בשיטת המשחק שבה הוא מאמין.

מכבי מגיעה אחרי הניצחון המדהים בחצי הגמר, אבל עליה להבין שמדובר במשחק שונה לחלוטין. הניצחון על צסק"א הוסיף לבטחון ולאמונה, אך לריאל מדריד יש קבוצה מצוינת. אין לה את הקוף הגדול שישב לצסק"א על הגב, אבל בשנה שעברה היא הפסידה בגמר לאולימפיאקוס אחרי שהוליכה בגדול בחלק הראשון של המשחק ותרצה לנצח. כרגע זה עדיין לא מוזכר ומודגש ופחות משפיע.

ריאל מדריד היא שם גדול בכדורסל האירופאי אבל עד השנתיים האחרונות היא התקשתה לחזור לצמרת. היום זה כבר משהו שונה, גמר שני רצוף, ובשנה הבאה הפיינל פור במגרשה הביתי. מכבי הפסידה השנה לריאל פעמיים בטופ 16, אמנם המשחקים היו צמודים אבל הסתיימו בהפסדים לצהובים. בהצלבה של העונה החולפת מכבי הובסה 3:0, אבל מכבי של השנה טובה יותר מזו של שנה שעברה.

סרג´יו רודריגס חוגג (רויטרס)
סרג´יו רודריגס חוגג. מכבי חייבים לעצור אותו (רויטרס)
 

לבלאט יש מספר החלטות קשות. מכבי רוצה לרוץ, זה המשחק שהיא צריכה לכפות על ריאל כי יש לה נחיתות בגובה ובמשחק המסודר, ורייס צריך משחק ריצה. הבעיה היא שלספרדים יש משחק ריצה מצוין וכדי לעצור משחק כזה צריך להאיט קצב ולנסות לרוץ רק כאשר ההצלחה במתפרצת מובטחת.

לריאל יש שחקני חוץ מהירים בעלי משחק אחד על אחד מצוין כמו יול ורודי פרננדז אם כי האחרון קצת פזיז ולוקח החלטות אגואיסטיות ויכול לפגוע במכבי, אבל יכול גם לפגוע בקבוצתו.

למכבי משימה קשה. לעצור ולנתק את ההשפעה של סרחיו רודריגז. זה המפתח וכאן מכבי צריכה להיות יצירתית ואולי להכין לו גארד גבוה שישמור עליו, אולי מלכודות בתנועות מסוימות, כי ההשפעה שלו לא באה לידי ביטוי רק בסלים, כי כשהוא על המגרש הוא מחזיק המון בכדור ומקבל ההחלטות הראשי של ריאל. רודריגז שולט בקצב ובכל מה שקורה במגרש, ואת זה קשה לעצור.

מעבר לבלו המצוין, מכבי חייבת משחק התקפה טוב של דווין סמית' עם מספרים כפולים בהתקפה ובריבאונד ומספר דקות של הגנה חזקה על מירוטיץ' שבדרך כלל מתחיל טוב את המשחק.

סופו צריך לתת יותר מאשר נתן בחצי הגמר גם בנקודות, גם בסחיטת העבירות מהגבוהים של מדריד, וגם ביותר דקות אפקטביות במגרש בעיקר ברבאונד, כי טיוס יעשה את שלו, אם כי מחכה לו פה עבודה קשה נגד הגבוהים המאסביים של מדריד ואולי לאסו ישים מולו את מרכוס סלוטר, לו תכונות דומות.

סופו חוגג (מיכה בננו)
סופו. חייב לתרום יותר (מיכה בננו)
 

אחוזי השלשות חשובים ולמרות הסלים הקשים, עבור קלעים אמיתיים כמו בלו או יול או ג'י.סי קרול, הם לא מפריעים. לפעמים המעמד והרעד ברגליים ובידיים הם הקובעים.

ריאל היא קבוצה מעולה, כמעט מושלמת. מכבי מגיעה עם בטחון ועם אמונה שהכל אפשרי, אבל צריכה לתת מאמץ מקצועי ומנטלי של ארבעים דקות. מכבי צריכה להוריד בתפוקה את מירוטיץ', יול ורודי פרננדז, אבל בעיקר את סרחיו רודריגז ולנסות להכניס אותו לבעיית עבירות. זהו יעד קשה לביצוע אבל חיוני כדי להשיג ניצחון.

אמרתי בהתחלת שמישהי שהייתה לידי אמרה בימים הקשים של מכבי בתחילת העונה שהם יקחו את גביע אירופה וזו אשתי רונית. בינתיים הם לפני הגמר, שגם לזה אף אחד לא נתן להם צ'אנס, שיהיה בהצלחה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים