יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:15
ארי שמאי

מבחינים בין דם לדם

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: המשטרה צריכה לעצור את סופו ולהביא אותו לבית משפט. פניני כמובן לא ראה כלום ושמעון מזרחי, חתן פרס ישראל, מבין אותו

1. אוהד העז לקלל את הוד רוממותו האזרח היווני סופוקלס שחורציאניטיס. איזו שערורייה, יא ווילי. ואל תשאלו, גורמים המקורבים לדייויד בלאט וגיא פניני (ההוא שלא קילל איש מעולם), טוענים שהאוהד העבריין אף העז לקלל את אמו של שחורציאניטיס. והייתה זו הפעם הראשונה בה העז אוהד כלשהו בעולם או באולם, לקלל שחקן, ואפשר להבין ולהסכים עם האזרח היווני שחורציאניטיס שניסה להגיע אל אותו אוהד ולסגור איתו חשבון, כשבדרך הוא רומס לא מעט אזרחים תמימים שכל פשעם היה שישבו ליד האוהד העבריין שביצע פשעים כנגד האנושות, או גרוע מכך, כנגד מכבי. יא ווילי, איך לא משליכים את האוהד הזה לכלא עד אחרון ימיו.

2. איש משוטרי מרחב ירקון עליו מופקד קצין משטרה מוכשר בשם תנ"צ יהודה דהאן, אפילו לא חשב לעכב אמש את העבריין האלים שחורציאניטיס לחקירה. איש מהם לא הירהר בליבו שמא יש לנקוט כלפיו כפי שנוקטים כלפי כל אזרח אשר הפר את הסדר במגרשי ספורט, ולהורות על הרחקתו (כן כן, הרחקתו) מהמגרשים למשך שלושים ימים, כפי שהיו נוהגים לו אוהד מהשורה, ולא משנה אם של מכבי, הפועל או בית"ר היה נוהג כך. ובכך הוכיחה (עד שתוכיח אחרת) משטרת ישראל שוב כי היא מבחינה בין "דם" "לדם". טוב, יש אנשים, שדם כחול (ואולי כחול צהוב) זורם בעורקיהם. לטיפולך תנ"צ דהאן, בוא תוכיח לנו אחרת.

בלאגן ביציע (משה חרמון)
בלאגן ביציע (משה חרמון)
 

3. ואל תרימו גבה לנוכח התביעה להרחיק את שחורציאניטיס מהמגרשים, כי החוק הפלילי ודיני העונשין אינם מוגבלים לאוהדים בלבד, כפי שהוכיחה המשטרה לפני כשנה וחצי כשהגישה כעשרה כתבי אישום נגד שחקנים שהתקוטטו ביניהם להנאתם בסיום המשחק בין הפועל רמת גן להפועל לוד. ואני בטוח שתנ"צ יהודה דהאן ומפקד המחוז בנצי סאו מודעים לכך בדיוק כמוני. יאללה חברים, זמנו את סופו לחקירה, הביאוהו לבית משפט, הרחיקוהו מהמגרשים, אפילו שדם צהוב כחול זורם בעורקיו וששמעון מזרחי, חתן פרס ישראל, "מבין אותו".

4. והנה חוזר אלינו שמעון מזרחי הישן והטוב, ההוא שלא יגנה שום מעשה של אנשיו, וידע רק להטיל רפש במחנה השני. ואף אם לא הושרו שירי שואה אתמול, ואף אם כניסתם של שחקני מכבי ואוהדיה ואף יציאתם מהמגרש הייתה חלקה כדרך בה העניקה לו חברתו לימור לבנת את פרס ישראל, כל זה לא יעזור. אוהדי הפועל קיללו, (את אוהדי מכבי לא ראה שמעון מעולם מקללים, לא את טועמה, לא את נאתכו ולא את סלים טועמה), אז מגיע להם שהר אדם ששוקל כמעט מאתיים קילו יכה בהם. איך אמר חתן פרס ישראל לספורט, אלימות מילולית גרועה מאלימות פיזית. מעניין מה חושבת שרת החינוך לשעבר לימור לבנת על הדברים.

שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
שמעון מזרחי. לא שמע מעולם את אוהדי מכבי מקללים (רדאד ג´בארה)
 

5. ועכשיו הכדור בידיהם של העסקנים של איגוד הכדורסל. השופטים במגרש, ממש כמו גיא פניני, לא ראו הרי דבר, לא את תנועת הפיו פיו של סופו כלפי הקהל, לא את רמיסתו האלימה, ולא את ניסיונו המכוער להכות אוהד מקלל. גם המשקיף לא ראה כלום, כי המשקיפים האלו של האיגוד יודעים לשמוע ולראות בעיקר את אוהדי הפועל שרים שירי נאצה, אבל כשהם נתקלים בשחקן מכבי שמנסה לבצע לינץ', הם בחדר ההלבשה. לטיפולך, עו"ד שוקי קרמר, היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל המסואב. כי אם סופו לא יורחק עד סוף העונה, אז באמת אפשר יהיה לסגור סופית את הבניין בשדרות יהודית שחתן פרס ישראל הוא האיש החזק בו. מילולית וגם פיזית.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר