יום שלישי, 22.04.2025 שעה 10:25
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
אסף שלו

המפסידים: אוהדי הכדורגל

דעה: השיפוט החלש בישראל לא תורם לרמת הכדורגל הנמוכה. יותר מדי שופטים מכריעים משחקים והגיע הזמן שאיגוד השופטים יפעל כדי לשנות את התמונה

התסכול הגדול ביותר של אוהד כדורגל נובע בד"כ לאו דווקא מהחמצות של קבוצתו או טעויות בהגנה. אין זעם גדול יותר מטעות שופט.

הרגשת החוסר אונים הנובעת ממשהו שאתה ועוד אלפי אנשים ראית, כשהאיש שבאמת קובע מתעלם ממנה, היא נוראית. לצערנו, בליגה שלנו זה קורה יותר מדי.

טעויות שיפוט קורות ויקרו עוד בעתיד, אך בתקופה האחרונה יותר מדי משחקים הוכרעו ע"י שופטים בליגת העל. על מנשה משיח והשריקות המוזרות אין צורך להרחיב. משיח כבר הכריע בעונה שעברה את הדרבי תל אביבי ולא מזמן את משחק העונה (שניהם לטובת מכבי ת"א, שמצטרפת להחלטה השערורייתית שלו לפנדל לטובת הצהובים מול נתניה בגביע בעונה שעברה).

משיח המשיך גם בפנדל הזוי לטובת בית"ר ירושלים מול עכו. איתן שמואלביץ' לא רואה הדיפת שוער של ג'יימס קין מול בית"ר ואלי חכמון התעלם מאלי-הופ ברור של גל כהן ברחבה מול הפועל ת"א. לירן וקסברגר גם הוא לא כיכב בהפועל מול עכו בשבוע שעבר בהחלטות שלא הגיעו לכותרות וזה ממשיך עם רועי ריינשרייבר שפסל אמש שער חוקי למכבי חיפה מול בית"ר ירושלים.

גם ארז פפיר כמעט וקטע את חלום האליפות של הפועל ב"ש עם שריקה הזויה לפנדל לסכנין, לירן ליאני החריב את הדרבי התל אביבי העונה ואלון יפת גמר למכבי ת"א את חלום הגביע עם פנדל הזוי באשדוד וזה רק על קצה המזלג.

מנשה משיח. מה יהיה? (שי לוי)
מנשה משיח. מה יהיה? (שי לוי)
 

אם תשימו לב, ברוב הפעמים מעורבות בעניין קבוצות גדולות, לטוב או לרע, אך זה בגלל שזה מה שאנחנו זוכרים. במשחקים של הקטנות ישנם שערוריות לא קטנות שפשוט עפות מתחת הרדאר.

ההשפעה של השופטים העונה היא דראסטית, להגיד שאין פתרון זה לא פתרון. מנשה משיח מוכיח כבר תקופה ארוכה שהוא אינו ראוי לשפוט בליגת העל. אלי חכמון, שכבר הושעה העונה לאחר תקרית עם שלומי דורה, הצליח להמאיס עצמו על רוב קבוצות הליגה ואיתן שמואלביץ' לא ישפוט יותר העונה את בית"ר ירושלים בהחלטה מוזרה ושערורייתית שפירושה 'אנחנו יודעים שיש שם משהו לא בסדר, אבל לא נטפל בו'.

הפתרונות, לידיעת כולם, הם דח פשוטים. החלפת שופטים שהם אינם טובים באופן עקבי והחלפתם בשופטי לאומית, הבאת צוותים מחו"ל ושימוש באמצעים טכנולוגיים הם רק ההתחלה. חבל שהסובלים מאחד הבעיות הגדולות בכדורגל הם האוהדים. באנו רק להינות ולא להיות חסרי אונים, הכוח בידיים של מקבלי ההחלטות.

הכתוב הינו טור דעה.

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 45 תגובות ב-28 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
28
הדג נחש18/02/2014 19:02
עיתונות אדומה, לביתר הגיע לנצח וקיפחו אותנו מספיק
השב   •  10
27
boom boom boom18/02/2014 17:31
לא צריך טכנולוגיות פלא בשביל למגר את התופעה הזאת.
לכל מאמן יש אפשרות לצ''אלנג במשחק.
ברגע שהוא חושב שנעשתה טעות שיפוט כלשהי הוא יכול לגשת לשופט הרביעי שיעצור את המשחק, יבחן את האירוע בטלוויזיה, ויחליט האם ההחלטה שהתקבלה היתה נכונה.
במידה והשופט טעה, למאמן עדין נשארה אפשרות לעשות צ''אלנג''. במידה והשופט צדק, הצ''אלנג'' נמחק.
השב   •  20
26
ואסור לו לשפוט - זאת שערוריה !18/02/2014 15:19
השב   •  00
25
משיח איש מפתח ידו בכל ויד כל בו18/02/2014 15:19
השב   •  00
24
הנגב דורש18/02/2014 15:17
השב   •  10
23
דרור18/02/2014 14:17
אי אפשר להמשיך להתעלם מהרמה הנמוכה של השיפוט העונה.
לא הייתה הרבה זמן,אם בכלל, עונה כ"כ גרועה מבחינת שיפוט כמו זו.
אם צריך, אז לפחות למשחקים רגישים להביא צוותים מחו"ל.
השב   •  10
22
צהוב כחול.18/02/2014 12:42
למרות שמכבי גם נהנית משיפוט אני מעדיף שיפוט מחו"ל ושיהיה אחיד לכולם !
גם לקבוצות הקטנות .
גם להם מגיע יחס זהה אפילו הפוך .
השיוויון צריך להיות גם בעונשים , שיהיה חוקה ברורה לעונשים ולא כל פעם ימציאו עונש לא קשור .
השב   •  10
21
amir18/02/2014 11:20
יושב ראש התאחדות שמזוהה עם קבוצה בליגה , בית דין כמו מושב ליצים, פשע מאורגן וספסרות כרטיסים , מה הטענות לשופטים?
השופטים הם עוד חלק רקוב בשרשרת חלודה של ענף הכדורגל בישראל .
טעויות שיפוט הם חלק מהמשחק וזה בסדר , אבל בכדורגל הישראלי זה ממש מגמה וענף ספורט נוסף בתוך ענף הכדורגל . שופטים מסויימים מזמן היו צריכים למצוא את מקומם מחוץ לתפקיד , וכל הזמן שהם נשארים כך יראו טעיות השיפוט בכדורגל הישראלי . משהו שהוא זניח הפך להיות העיקר .
השב   •  20
20
צהוב בנשמה .18/02/2014 10:42
תורגמן ופרוחבנקובס הענישו אתכם , 3-2 בטדי על ביתר אחריי שהיינו במינוס 2-0 , פ"ת הם החליטו להעביר את המשחק לטובת קופה שמנה , גם בפ"ת הם היו מפסידים . נצחנו אתכם במשחק של ה MONEY TIME על כל הקופה בקיריית אליעזר 3-2 אז אל תבכה .
עידן זמנכם תם- תם עידן דון שחר
השב   •  10
19
ירוק עולה18/02/2014 09:53
היכן הייתם
ב 10 שנים האחרונות אחרי האליפות
ההזוייה של קלינגר ?
על יחס שערים עם העברת ביתיות של הפ פת לרמת גן
במדבר הייתם יא גלקטיקוס
פתאום הפ תא ומכבי חיפה
עלובים
ובאר שבע שנותנת עונה גדולה יותר ממכם בשנה שעברה וקרית שמונה מלפני שנתיים
השב   •  82
18
צהוב בנשמה .18/02/2014 08:55
מדוע חיפה מקבלת צופרים לעומת מכבי ת"א ? ששני משחקי בית תצטרך לשחק בחוץ ? ולא בבלומפילד? מתי ראיתה את חיפה מארחת משחק בית במגרש אחר ? למה העונשים לא זהים? למה ב"ש לא חטפה רדיום מחוץ לווסרמיל? על מצת שנזרק ? אם זה היה בית"ר או מכבי
זה כבר רדיוס .
השב   •  11
17
צהוב בנשמה .18/02/2014 08:50
אף אחד לא דבר לא צייץ , לא כתבות לא שדרים לא פרשנים כלום.
שאשדוד לא קבלו פנדל ברור נגד חיפה בחיפה לא השמעתם את קולכם , אבל שמדובר במכבי ת"א ששנים סבלה מאפליית שופטים זה כן לתקשורת וכמה שיותר להתסיס .
יש עוד המון דוגמאות אבל הן נשכחו מכתבתכם .
השב   •  20
16
גל18/02/2014 08:35
השיפוט בארץ מרגיש כמו הימורים. פעם אתה זוכה ופעם אתה מפסיד, אין לדעת לאן זה יילך. אז את הדרבי לקחנו, ואת הגביע הפסדנו.
הבעיה, כמו תמיד, מתחילה מלמעלה. כי ללוזון לא אכפת, ולהתאחדות לא אכפת, ועולם כמנהגו נוהג.
השב   •  11
15
רועי18/02/2014 07:25
אולי כי קבוצות בקושי מגיעות לשער ולא מספיק מגיעות למצבים?? למה אתה לא מזכיר בדרבי את הבעיטות של זהבי ובן חיים למשקופים שהיו צריכים להגמר ב-3-4 הפרש לטובתנו לפחות? שיפוט זה חלק מהמשחק ואם כל הזמן מקטרים על השיפוט- הרמה של המשחקים פה על הפנים ותוצאות 1-0 0-0 גבוליים נמצאים ברוב המשחקים.
השב   •  23
14
צהוב גאה18/02/2014 07:25
אתם לא מסוגלים להודות באמת . שאתם אפסים אז אתם מחפשים תירוצים .
השב   •  33
13
צהוב גאה18/02/2014 07:23
ולראות צהוב כחול ב 20 פור עליך.
השב   •  23
12
צהוב גאה18/02/2014 07:23
למה אתה מזכיר רק את הגדולות ובעיקר את מכבי ת"א? הא כואב כואב
השב   •  23
11
צהוב גאה18/02/2014 07:22
השב   •  13
10
צהוב18/02/2014 07:21
שכחתם את הצוללן מהקומנדו מר שכטר היקר וצלילותיו? שכחתם שקראו לכם הפועל פנדל ת"א ? שכחתם את אליפות הקיזוז? שכחתם את היד של לנדאו? אתם יחד עם חיפה וב"ש עלובי החיים .
השב   •  23
9
צהוב לעד18/02/2014 07:14
בלם שדוחף שחקן ברחבה ומפיל אותו זה פנדל נק ו ד ה .
השב   •  16
שי18/02/2014 13:51
השב   •  20
ברור שתאמר את זה.18/02/2014 19:40
השב   •  00
8
שאול בוקריס18/02/2014 07:14
יש בעלי נכסים שלא רוצים להשקיע בכודר רגל .יש יותר מידי ,אי שיוון בשיפוט .גם התיקשורת מגמתית .גם אוהדים לא רוצים לבוא למשחקים .כי יש מכוונת במשחקים.אני מבין את האוהדים שחושבים .שזו בכינות .כי הם אוהדים
השב   •  10
7
צהוב לעד18/02/2014 07:13
כדי לקבל בעיטות חופשיות ?
הנך בכיין שאוהד חיפה.
אל מה אתה מקשקש ? מה קרה פסלו לחיפה שער חוקי אז החלטתה להתעורר בכתבה נגד מכבי ?
השב   •  55
צפוני כחול18/02/2014 08:21
השב   •  00
6
זאב18/02/2014 00:26
שימו לב ..ליגה אנגלית.ליגה ספרדית.. הכדורגל שם שוטף ומהיר ותענוג לעין מסיבה אחת פשוטה .השופט נותן למשחק לזרום בקצב ולא שורק על כל פיפס .פה בארץ נגיעה קלה בכתף וישר שריקה.חביבי כדורגל זה משחק פיסי של גברים ולא בלט ! תנו למשחק לזרום..די לשרוק על כל דבר קטן וכיבינימט תשתמשו בחוק הייתרון לא סתם הוא קיים ליופי.. לגבי שאר הטענה שלך וואלה לא מסכים..אין מה לעשות טעויות שיפוט קיימות בכל ליגה באותה הכמות..
השב   •  180
צהוב כחול18/02/2014 07:19
תם עידן דון שחר , אז הגיע עידן בכיינות .
נחזיר אתכם לחורים שלכם מהר מאוד . לא יכול לחכות למפגש מולכם - ונקווה שסוזה לא ירחם עליכם .
השב   •  06
צהוב18/02/2014 07:20
שנים שנהניתם ולא דברתם פתאום מה? הלב נשבר ?
השב   •  05
זאב18/02/2014 12:56
שכנראה גם לא יודעים הבנת הנקרא..תקראו את התגובה עוד כמה םעמים אולי זה יחלחל במח השחצן והיהיר שלכם . (10 שנים בלי אליפות לקחתם תואר אחד ואתם חושבים שאתם ברצלונה ).
השב   •  40
גמל אדום וגאה18/02/2014 14:43
אין לך בושה להמשיך ולהשים את הסמל של מכבי חיפה ח אחרי כל ההשפלות השנה אתם עוד מחשיבים את עצמכם קבוצה יאללה אתם קורעים אותי כל פעם מחדש ח שחר השקיע וימשיך להשקיע הרבה כסף ואתם תקנו מנויים ותבעטו בעיטה אחת לקרן ח
השב   •  02
זאב18/02/2014 18:36
ח תזכיר לי בדיוק מה עשיתם כל השנים האחרונות בזמן שקבוצות כמו חיפה.והתל אביביות קטפו תארים והביאו כבוד באירופה.תחזור למאורה שלך בדרום חביבי .ולחשוב שאני מאחל לכם לקחת אליפות.מקום שני וכבר נהייתם יותר שחצנים מאוהדי מכבי..לפחות להם יש סיבה טובה והיסטוריה מפוארת שנותנת להם את הלגיטימציה .. אתם לפני שנה כמעט ירדתם ליגה..
השב   •  30
יג''וני18/02/2014 22:40
וזה כי השחקנים רצים ולא הולכים.

לא צריך לחפש רחוק - תראה משחקים משנות ה-90, לפחות הקבוצות הגדולות - משחקים גדולים, קצב מהיר, אנרגיות וגם הרבה מאוד כדורגל. משהו שהיה אפשר לראות יחסית הרבה, הלוואי שהיום היו בעונה 2 משחקים כאלה.
השב   •  20
5
מוטי17/02/2014 23:48
ואת אלון יפת שטעה בגביע לטובת אשדוד נגד מכבי
השב   •  26
מכבי אימפריה18/02/2014 00:05
השב   •  04
אלון18/02/2014 06:00
השב   •  20
כן18/02/2014 06:28
השב   •  00
ביז''ו18/02/2014 15:13
שאפילו לא מצליחים לקרוא כמו שצריך
השב   •  00
4
חוני17/02/2014 23:02
השב   •  16
3
צפוני כחול17/02/2014 22:59
אכן רמזת שזה קורה גם במשחקים של מה שאתה מכנה "קטנות". אבל העובדה היא, שרק אחרי שמכבי חיפה קופחה בצורה ברורה הגית וכתבת את הכתבה הזאת. למה? התשובה שתיתן לשאלה הזאת מסבירה חלק מהתופעה. מה שקורה במשחקים של ה"קטנות" בכלל לא עף מתחת לרדאר. גם האוהדים של הקטנות הם בני אדם, וגם להם יש רדאר. אבל זה בהחלט עף מתחת לרדאר של התקשורת. כי לקטנות אין אוהדים עיתונאים. אז השופטים ממשיכים לחגוג עליהן, ברובם. ענישה - בזה אני אתך לגמרי. להשעות, להוריד לליגה ב''-ג''. שילמדו גיבורי המשרוקיות שיש דין ויש דיין.
השב   •  82
g18/02/2014 01:54
אבל משום מה הוא בעיקר מזכיר דברים שהשופטים טעו במשחקים של מכבי ת"א, שוב פעם זו סתם כתבה מגמתית לדרום לאוהדי שאר הקבוצות לשנוא את מכבי.
וזה כי הרמה נוראית כבר כמה וכמה עונות, הרבה לפני העונה הנוכחית ולפחות ב-5 שנים האחרונות
השב   •  20
2
אבי ביטר17/02/2014 22:58
בכיינים. זה חלק מהמשחק.

חוץ מזה לא כל החלטה לטובת מכבי היא שגויה.
השב   •  411
1
אדום17/02/2014 22:47
בשנים האחרונות היו אלה בעיקר התל אביביות שנדפקו (בעונת 08/09 הפועל הפסידה בערך 6-8 נקודות מטעויות שיפוט, מכבי בערך 12, וחיפה נהנתה מהם הרבה), אבל פתאום השנה זה השתנה ואיך שהוא מכבי נהנית מהטעויות האלו כל הזמן. הפועל נדפקה מלא העונה, ב"ש נדפקה, חיפה נדפקה, כל יריבה רצינית שלהם על התואר בקיצור. ורק הם ממשיכים לקבל מתנות (וכל שבוע כמעט זה לא סתם מזל). יש איזו יד מכוונת בזה אני לא יודע אם זו שערוריית שיפוט אמיתית או סתם העדפה אישית שופטים לקבוצות מסוימות. צריך להביא שופטים מחו"ל זה הפתרון היחיד. לפחות שטעויות השיפוט יהיו מאוזנות ואף אחד לא יוכל להגיד שהוא טעה בכוונה לטובת קבוצה מסוימת.
השב   •  163
יג''וני17/02/2014 23:22
20 הפרש. 20!
על איזה יריבות רציניות לאליפות אתה מדבר?!
היריבה היחידה שיש למכבי לאליפות זו מכבי. אין מה לעשות, 20 הפרש מדבר בעד עצמו. גם אם הפועל הייתה מנצחת בדרבי, וחיפה הייתה מנצחת פעמיים את מכבי (בשני משחקים שנגמרו עם 3 ברשת קצת קשה להאשים שופטים), היא עדיין הייתה רחוקה קילומטרים משתיהן.

אתה מחפש "יד מכוונת"? לא תתקשה למצוא אותה - יש קשר ישיר וברור מאליו בין כמות הפעמים שקבוצה מגיעה בממוצע לרחבה של היריבה לבין כמות הפעמים בממוצע שקבוצה תקבל פנדלים שגויים.
קח לדוגמא את בית"ר - שקיבלה פנדל ראשון לזכותה העונה לפני שבועיים נגד עכו, ושני אתמול נגד חיפה. מה נשתנה? שעד למשחק ההוא נגד עכו, בית"ר הגיעה במקרה הטוב 3-4 פעמים לרחבה של היריבה במשחק שלם. מאותו משחק, וכולל המשחק נגד בני יהודה שבו בית"ר הייתה צריכה לקבל פנדל לזכותה, זה כבר היה אחרת ובית"ר הגיעה 15 פעמים לפחות עם הכדור לתוך הרחבה של היריבה. אז כבר יש יותר פנדלים, ואם זה ימשיך ככה אתה מן הסתם גם תראה שהיא תקבל פנדלים לא מוצדקים פה ושם, בדיוק כמו שיפספסו לטובתה פנדלים. זה עניין סטטיסטי נטו. המשפט "המזל הולך עם הטובים" הוא בסה"כ ניסיון גרוע לנמק את התופעה הפשוטה הזו. הרי גם חייל שיירה 20 כדורים על המטרה כנראה יש לו יותר סיכוי לפגוע בו מחייל שיירה 2 (כמובן שהשאלה היא במה הוא עוד יפגע חוץ מבמטרה, אבל נעזוב את זה כרגע).

כמובן, יש מקרים יוצאי דופן. שמואלביץ'' התעלם העונה פעמיים מפנדל ברור שהגיע לבית"ר בתוספת הזמן, כשהייתה לו זווית ראייה אידאלית למקרה, ותוך כדי שהוא מתעלם מהמלצת הקוון. צירוף מקרים כזה נשמע נדיר מדי. מזכיר קצת את אלי חכמון ב"שנת הפלאות", שבה הוא הרס לבית"ר משחק בבאר-שבע באופן הכי מכוון שיכול להיות, ושנה אחרי זה הדיח אותה בעצמו מהגביע ברבע גמר נגד הפועל כשהוא שרק פנדל במצב שבו אי אפשר אפילו היה לדמיין פנדל. אבל אחרי "שופטים באדום", מי יודע איזה עוד צבעים לא הצליחו לתפוס פה בארץ בפרשיות הטיית משחקים. אם היו תופסים הכל כנראה שהיה גם "שופטים בירוק", "שופטים בתורכיז" ו"שופטים במגנטה". אבל הטור הזה והתגובה הזו מגזימים לגמרי. טעויות שיפוט מדי פעם זה חלק אינטגרלי, אין מה לעשות. קל בבית לשבת ולראות הילוך סופר-איטי, מזוית שניה ושלישית, ואז להחליט. אבל אם על כל דבר כזה יילכו למצלמ
השב   •  141
אופיר18/02/2014 07:14
בית"רי הוצאת לי את המילים מהפה, כמות ההזדמנויות שמכבי מגיעה לשער היריבה הוא פשוט בלתי נתפס ולכן רוב השריקות יהיו לטובתה, שיפוט תמיד יהיה טוב לקבוצה אחת ורע לקבוצה השנייה אבל זה חלק מהכדורגל והפועל מתבכיינים על השיפוט למרותשהקבוצה שלהם משחקת כדורגל רע לעין.
השב   •  11
צהוב גאה18/02/2014 07:26
שיפסיקו לבכות .
פה כל נגיעה קטנה שורקים פאול , ראינו את ב"ש אתמול כמה בעיטות חופשיות הם קבלו . בסוף סכנין לא רצו לגעת בהם זו הסיבה שבוזגלו היה חופשי לשער הראשון .
אל דאגה הפעם סוזה יפרק אותם .
השב   •  02
אסור לפספס
נגןכמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
כמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
נגןעולם האספנות בשוק מהקלף הזה של רונאלדו
עולם האספנות בשוק מהקלף הזה של רונאלדו
נגןהבן הקטן של מרסלו כובש שער נדיר במספרת
הבן הקטן של מרסלו כובש שער נדיר במספרת
נגןבמה אתם הייתם בוחרים? 1000 דולר או קופסה
במה אתם הייתם בוחרים? 1000 דולר או קופסה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP