יום ראשון, 29.09.2024 שעה 02:59

אי אפשר לשלב ספורט בלו"ז צפוף? תחשבו שוב

גם מי שלא מוצא זמן מעבר למטלות היומיומיות יכול לשלב פעילות גופנית במהלך היום שלו: לנסוע פחות ברכב, לזוז תוך כדי צפיה בטלוויזיה ואפילו לנקות

|
למה ברכב? אפשר לרוץ (רויטרס)
למה ברכב? אפשר לרוץ (רויטרס)

"אין לי זמן". שלוש המילים הללו יוצרות משפט בלתי הגיוני בעליל אך נפוץ כל כך שאני נתקלת בו מדי יום כשאני מדברת עם אנשים על פעילות גופנית.

אתם עובדים המון שעות, חורשים לתואר הבא, לא רואים מספיק את הילדים, צריכים לנקות, לקנות, לבלות ו...לישון למי יש בכלל זמן להכניס פעילות גופנית אל תוך חייו העמוסים? למי יש "ראש" לזה?

כשאנחנו מדברים על פעילות גופנית המשמעות היא מאוד פשוטה – להפעיל את הגוף! הרבה אנשים מפרשים את זה כריצה מאומצת, ביקור של שעה בחדר הכושר או אימון פילאטיס בסטודיו.

ובכן, בואו נבהיר אחת ולתמיד, כל פעילות בה תפעילו את גופכם יותר מהרגיל ותבצעו מאמץ כלשהו יתרום לא מעט לכושרכם ובעיקר יכניס הרגלים טובים ובריאים אל תוך חייכם.

אז מה עושים? מפעילים...את הגוף
לצורך העניין, ליקטתי עבורכם מספר פעולות פשוטות שניתן לעשות ביום יום בין פעולות השגרה היום יומיות שלכם שיתרמו להוצאה אנרגטית גדולה יותר, חיזוק השרירים ומערכת השלד וכמובן יעלה חיוך על הפנים:
 

מדרגות - גרים בבנין? נהדר. עובדים בבניין משרדים? עוד יותר טוב. ותרו על המעלית ותתחילו לעלות ולרדת במדרגות. אם זה מאוד קשה בהתחלה, תתחילו עם הירידה בלבד ואחרי שבועים תתחילו גם לעלות. אם אתם גרים בקומה גבוהה ניתן לעלות אפילו מספר קומות בודדות ואז להמשיך במעלית. עם הזמן, תוסיפו כל פעם עוד קומה ועוד קומה עד שתגיעו למצב בו תוכלו לעלות את כל הקומות ברגל.
 

קדימה לצעוד - הרגליים שלכם נועדו להעביר אתכם ממקום למקום לכן למה שלא תשתמשו בהם לצורך המטרה שלשמה הם נועדו?  קחו את הילדים לבית הספר ברגל, לכו לסופר השכונתי ברגל, ותרו על המכונית כשצריך "לקפוץ" לסידור בצד השני של העיר.  אין לכם מושג כמה הפעילות הפשוטה הזאת תורמת להוצאה קלורית, להפעלת שרירי הרגליים ובעיקר תרומה לסיבולת לב ריאה. בונוס נוסף על הדרך, שמירה על הסביבה...

 
אימון בתוכנית הטלוויזיה האהובה - למי מאיתנו אין תוכנית שהוא מכור אליה? מדובר בזמן ששווה זהב. זה בדיוק הזמן לעשות תרגילים קטנים שיעשו הבדל גדול:  לשבת ולקום מהספה הלוך וחזור, ריצה במקום, שכיבות שמיכה, תרגילי בטן למיניהם, "סמוך קום" אלו רק דוגמאות לתרגילים שלוקחים דקות ספורות אבל המשמעות שלהם לחיזוק הגוף הינו גדול מאוד.

לעמוד - כן, קראתם נכון. לא לשבת. אלא לעמוד. בעמידה שורפים גם יותר קלוריות אבל בעיקר הגוף צריך לעבוד קצת לשאת את משקל גופכם.
 

תנקו ותסדרו את הבית - שימו מוזיקה קצבית והתחילו לנקות ולסדר את הבית יותר. זה מצריך המון תזוזות, כפיפות והפעלת כל חלק טוב בגוף. שלא לדבר על העלאת דופק ושריפת קלוריות מואצת.כך תרוויחו גם בית נקי וגם גוף בריא.

אז כל שנותר הוא רק להתחיל להפעיל את הגוף. זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים ויוסיף לכם המון חיוכים, אנרגיות ואיכות חיים.

הכותבת הינה מאמנת כושר וריצה, מרתוניסטית והבעלים של "אימונעים"

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */