יום שלישי, 09.07.2024 שעה 02:32
ארי שמאי

מכבי נפלה קורבן לשיטה שלה

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: שולדבראנד שוב קירקס את הפנינים, נאור זה נאור, שירן עשה צחוק מהמיליונרים והקבוצה הישראלית ניצחה את האמריקאית

1. כל אחד שאוהב ספורט לא יכול שלא להתרגש ממה שקרה בהדר יוסף. קבוצה שתקציבה השנתי ספק אם מגיע לסכום שמקבל שחורציאניטיס השמנמן, פירקה את מכבי תל אביב העשירה והשבעה. כל מי שאוהב כדורסל ישראלי לא יכול שלא לשמוח שקבוצה ישראלית משופרת בכמה זרים מרגשים וזולים, גוברת על הקבוצה של רקנאטי כאילו הייתה זו הצהובה הפועל עפולה. זה ספורט חברים, תודו גם אתם אוהדי מכבי שזה מרגש. מעניין מה חושב שמעון מזרחי, על הניצחון של הקבוצה הישראלית של ארז אדלשטיין האדום על זו האמריקאית, של דייויד בלאט המעונב. בכל זאת, הוא קיבל לפני שנה וחצי פרס "ישראל" לספורט. יכול להיות שהוא מבסוט? לא, מכבי הרי חשובה לו מהספורט הישראלי.

2.בכדורגל, אין ברירה, ואם אנחנו רוצים לחלום על אליפות איזה טייקון, מפוקפק או לא, צריך לרכוש אותנו. בכדורסל אין לנו בעיה להיות קבוצה של אוהדים, כאלו שמשלמים 400 שקלים לשנה על מנת להיות הבעלים של המיזם המרגש הזה, הפועל אוסישקין תל אביב. אנחנו לא שייכים למשפחה של מיליונרים מזה דורות, או לבעלים יהודים וציונים שרואים את ציון רק בחופשות, אנחנו שלנו, של האזרחים ולא של השלטון, של העם ולא של הממון. ולמרות שאין לנו דגלי ישראל ביציע, יש לנו הרבה יותר ישראלים ממכבי לא רק בהנהלה אלא גם על המגרש. אפילו שאנחנו לא ציונים כמו שמעון מזרחי ורקנטי.

שחקני הפועל ת&qout;א חוגגים (רדאד ג´בארה)
שחקני הפועל ת"א חוגגים (רדאד ג´בארה)
 

3. ושאלה לחבריי מארגון GATE 11. למה החרמתם את המשחק? הרי מעולם לא נפלה שיערה משיערות ראשו של אוהד מכבי בדרבי תל אביבי, גם לא כזה שנערך בבית של הפועל, ואיך זה קורה דווקא שבוע אחרי שהסעת הכדורסל של הפועל לגליל כמעט שנפלה קורבן לאמבוש מתוכנן של אוהדי הכדורגל שלכם. כן, קוראים לשמעון מזרחי (עד 120 חבר) תתאבד, צעקו פעם שמכבי נאצים, אבל מזה עוד לא מת איש ומה ההבדל בין זה לבין קריאות מכוערות לאמסלם וההשוואה בינינו לבין החיזבאללה? הם הרי רוצים להשמיד אותנו היום, לא לפני 70 שנה.

4.ואני יודע ש-20 אחוזים מהמגיבים פה יספרו שהם משתינים באוסישקין. תשתינו שם כמה שאתם רוצים, זה כבר לא מזיז לנו, כי מהפשע המתועב שבהריסת אוסישקין נולדה הקבוצה המרגשת הזו, שבקרוב גם יהיה לה אולם חדש. ואותו כבר לא תוכל כנופיית ההון שלטון להרוס. אבל אם אתם כבר באים לאוסישקין להשתין, תעברו בדרך בהדר יוסף ומצידי תשתינו גם שם, אם זו ההנאה שלכם בחיים. אנחנו מעדיפים לנצח.

5. והיה גם כדורסל והרבה מלחמה של חבורה מדהימה שנתנה את הכל למען האוהדים שהם גם הבעלים. יונתן שולדבראנד שוב קירקס את הפנינים, מתן נאור זה מתן נאור ואנחנו מאוהבים בו, יותם שירן עשה מהמיליונרים של מכבי צחוק, רביב לימונד, איך לא, פורח אצלנו, ואוונס, הארפר ובראון הם זרים ראויים אפילו שפדרמן לא משלם להם 600,000 דולר בעונה. 66:78, איזה מספר יפה זה.

6. ומכבי עצמה נפלה קורבן לשיטה הקפיטליסטית שכל כך אהובה עליה. כי מאז שהטייקונים השתלטו על הקבוצה והכסף קובע, שמעון אולי קיבל פרס ישראל, אבל הוא קובע במכבי לא הרבה יותר ממה שאני קובע שם. וזה טוב, כי אצל שמעון קטסטרופה כמו במכבי בשלוש השנים האחרונות, לא הייתה יכולה להתרחש. יכול להיות שגם בגלל זה הוא היה כל עצוב ושקט על הספסל.

שחקני מכבי (משה חרמון)
שחקני מכבי המומים לאחר ההפסד (משה חרמון)
 

7. ומצד שני אסור לנו להרים את האף, אנחנו הרי לא מכביסטים, ובמחזור הבא לא מצפה לנו קבוצת התחתית של מכבי תל אביב, אלא הקבוצה הנהדרת של הפועל י-ם, עם ליאור אליהו המצוין. ולמה בכלל הוא לא במכבי, בגלל שהוא ישראלי? אולי לחתן פרס ישראל לספורט יש תשובה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים