יום שבת, 05.10.2024 שעה 23:16
גל קרפל

בנאדו זה לא עטר

דעה: אריק בנאדו קיבל החלטות מצויינות ומתקרב לגיבוש ההרכב הראשון של הקבוצה. שני בלמים זרים, ידין, קטן, גולסה ותורג'מן הם המפתחות לשינוי

חדשות טובות מאוד הגיעו למכבי חיפה במושבה. לא רק שהקבוצה יצאה מהמשבר, היא נתנה את המשחק הטוב ביותר שלה העונה בליגה וסוף סוף נראתה כמו קבוצת צמרת לכל דבר ב-0:3 על מכבי פתח תקווה.

אריק בנאדו הוא לא ראובן עטר. בנאדו ביצע כמה טעויות העונה, בעיקר הניסיונות לבצע רוטציה מיותרת בשלב מוקדם מדי של העונה עוד לפני הקבוצה גיבשה צורת משחק מובהקת ולא צברה ביטחון, אבל כמו בעונה שעברה, עושה רושם שהוא גם יודע איך לתקן.

השינוי שביצע אריק בנאדו אשתקד היה בעיקר ייצוב משחק ההגנה ומציאת הרכב ראשון קבוע. מאמן הירוקים, בניגוד לקודמו מהעונה שעברה, מתקרב למציאת ה-11 שלו והוא פגע בול בכמה החלטות חשובות במושבה.

1. אביחי ידין - השחקן שהגיע מהפועל תל אביב הוא הקשר האחורי הכי מוכשר שהיה לחיפה כבר שנים רבות. ידין עושה הגנה עם הרבה מאוד הקרבה וחוכמת משחק, מוסר נהדר, מניע כדור בקצב וגם יודע לתפקד כבלם שלישי או שני מצוין כשצריך.

אביחי ידין (חגי ניזרי)
אביחי ידין. הקשר האחורי הכי מוכשר ששיחק בחיפה בשנים האחרונות (חגי ניזרי)
 

גוסטבו בוקולי הוא אמנם שחקן נפלא, אבל אין ומעולם לא הייתה לו את היציבות לאורך תקופה ארוכה. בוקולי צריך לשחק כאשר הוא בכושר שיא, אבל הוא לא צריך להיות שחקן קבוע בהרכב של בנאדו.

2. יניב קטן - מכבי חיפה מתכננת ומחשבת את היום שאחרי יניב קטן כבר כמה שנים, אבל נכון לעכשיו עדיין אין שום תחליף לקפטן. רובן ראיוס הוא שחקן לא פחות חכם מקטן בהתקפה, אבל לוקה במחוייבות ההגנתית ובתרומה ליתר השחקנים.

אייל גולסה אולי יוכל לרשת את מקומו של קטן בקרוב, אבל בינתיים יניב קטן הוא הוא עדיין השחקן שבלעדיו מכבי חיפה נראית כמו קבוצה אבודה, ואיתו הופכת לקבוצה חכמה.

יניב קטן (עמית מצפה)
יניב קטן. הופך את מכבי חיפה לקבוצה הרבה יותר חכמה (עמית מצפה)
 

3. אייל גולסה - החלטה אמיצה קיבל בנאדו במושבה, כאשר החליט לפתור את הבעיה הקשה ביותר שלו בסגל, העובדה שאין אף שחקן אגף ראוי מימין (עם כל הכבוד לעידן ורד) והחליט לפתוח ללא קשר אגף למעשה. חילופי המקומות בין ראיוס, קטן וגולסה הוכיחו את עצמם, גם בהנעת הכדור וגם בחלק ההגנתי.

השערורייה הגדולה ביותר של העונה הייתה אי הכללתו של אייל גולסה בסגל עד התבוסה מול מכבי תל אביב. בנאדו קיבל הוראה מלמעלה שלא לשתף את הקשר המוכשר שלו והמועדון שילם על כך ביוקר. הסגל של הירוקים היה חסר מאוד בלי גולסה.

אייל גולסה (חגי ניזרי)
אייל גולסה. השעייתו מהסגל הייתה המחדל הגדול של העונה (חגי ניזרי)
 

4. אלון תורג'מן - כל עוד וויאם עמאשה לא יוחזר לסגל של מכבי חיפה, תורג'מן הוא השחקן הטוב ביותר של הירוקים בחלק הקדמי. החלוץ המחליף, שמעון אבוחצירא, חייב לשחק אך ורק כחלוץ כחוד, כי הוא שחקן הגנה גרוע ביותר ולא מתאים לאגף ימין. 

לתורג'מן מגיע להיות שחקן הרכב קבוע בחיפה של היום (בין אם כחלוץ חוד או כקשר תוקף מימין) והגיע הזמן להפסיק לתת דקות לדינו אנדלובו. חזרתו של שלומי אזולאי לסגל היא משמחת בעיקר אם היא תעזור לצמצם את מספר הדקות של החלוץ הדרום אפריקני למינימום.

אנדלובו (יוסי ציפקיס)
אנדלובו. חזרתו של אזולאי מבשרת על יציאת החלוץ מהסגל? (יוסי ציפקיס)
 

5. צ'וצ'אליץ' ופילאבסקי - אמנם החלטה שנכפתה על בנאדו, אבל היא המפתח לשינוי. בלמה של נבחרת ישראל ומכבי חיפה, דקל קינן, הוא אחד השחקנים האינטילגנטים בליגה, בלם שיודע לכבוש שערים, בעל ניסיון ואחד השרידים היחידים לשחקני בית בירוק. למרות כל זאת, צמד הבלמים הנכון בשביל בנאדו הוא אנדריי פילאבסקי ואדין צ'וצ'אליץ'.

לצערי הרב, קינן הוא אחד הבלמים האיטיים בליגת העל ולא ברמה שדורשת מכבי חיפה, לפחות בכושרו הנוכחי. גם כאשר קינן יחזור, אני ממליץ להעדיף את צמד הזרים. העובדה שבנאדו הוציא לאחרונה מההרכב את השחקן הטוב ביותר שלו (צ'וצ'אליץ') הייתה אולי הסיבה העיקרית להתדרדרות של הירוקים בחודש האחרון.

צ´וצאליץ´ (חגי ניזרי)
צ´וצאליץ´. השחקן הטוב ביותר של מכבי חיפה (חגי ניזרי)
 

אני מקווה מאוד שביום חמישי נגד פאוק סלוניקי לא נראה שישה/שבעה שינויים בהרכב של הירוקים. הרצון של בנאדו לבצע רוטציה היא מובנת, אבל זה לא מכבודה של מכבי חיפה להתייחס בזלזול לליגה האירופית. יש הזדמנות טובה מאוד לחיפה לעלות שלב באירופה והיא צריכה ללכת על המטרה הזו בכל הכח.

זו שיורדת
מכבי חיפה היא הקבוצה המשתפרת של השבת והפועל באר היא הקבוצה המתרסקת של השבת. המשחק של באר שבע מול קריית שמונה היה חלש ביותר וצריך להדאיג את אלונה ברקת.

אלישע לוי (משה חרמון)
אלישע לוי. הקבוצה שלו לא מזכירה את קריית שמונה של פעם (משה חרמון)
 

עם כל האהבה שלי לבאר שבע והרצון שהקבוצה תרוץ בצמרת עד סיום העונה, אין לה את העומק הטקטי ואת הרוטינה (שגרה התנהגותית) שהייתה בזמנו לקבוצה של בן שמעון בקריית שמונה. עושה רושם שבאר שבע מתבססת על הכישרון של שחקניה וההתלהבות, אבל אין מספיק חוכמה טקטית, וטביעת האצבע של אלישע לוי חלשה בהרבה מזו שצריכים בבאר שבע כדי לרוץ בצמרת עד הסיום.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר