יום שישי, 05.07.2024 שעה 17:04
גל קרפל

מחצית ביזיון, מחצית שגעון

דעה: אלי גוטמן היה צריך לשחק במחצית הראשונה בדיוק כמו בשנייה, הבונקר של הדקות הראשונות היה מתקבל על הדעת רק בדקות האחרונות. הפוך גוטמן, הפוך

נבחרת ישראל פתחה את המשחק בפורטוגל כאשר הכדור ברגליים שלה. ברדה ובן בסט נגעו ראשונים בכדור, העבירו מסירה אחורה ומיד ערן זהבי שלח כדור ארוך לשום מקום. רק ככה אפשר היה ליישם את שיטת המשחק שהכין אלי גוטמן למשחק בפורטוגל - סדר בהגנה, או במילים אחרות, בונקר.

גוטמן הכין את הנבחרת למשחק שח-מט, לא למשחק כדורגל. אבל אפילו בשח-מט אי אפשר לחכות בהגנה לאורך כל המשחק ולנצח. הכלים ההתקפיים של ישראל במחצית הראשונה היו אליניב ברדה והשעון. עם כל הכבוד לברדה, אין לו סיכוי לשמור על הכדור מול ארבעה שחקנים פורטוגליים. עם כל הכבוד לשעון, 45 דקות זה 45 דקות.

גוטמן הוא טקטיקן מצוין, עם קבלות. בכל הקבוצות בהן אימן, המאמן הלאומי בנה את הביטחון של שחקניו על משחק הנעת כדור שמתבסס על הטכניקה של הכוכבים. אבל משום מה, נראה שהטקטיקה בפורטוגל הייתה לא לספוג ב-10 הדקות הראשונות, ואחר כך עוד 10 דקות ועוד 10.. וכך הלאה עד הסיום.

נבחרת פורטוגל הגיעה למשחק בפאניקה, אבל היא לא הייתה יכולה לקוות ליריבה נוחה יותר מישראל של המחצית הראשונה, זו שמחכה מאחור ונותנת יותר מדי כבוד לרונאלדו וחבריו. המחצית השנייה רק הגדילה את גודל המחדל של המחצית הראשונה. ברגע שישראל ניסתה לתקוף, לא היה מי שיפריע לה.

דניסוב שומר על ברדה (רויטרס)
ברדה. לא היה יכול לגבור לבד על הגנת פורטוגל (רויטרס)
 

לישראל לא מגיע לעלות לטורניר גדול, אבל ההיסטוריה מלאה בנבחרות שלא הגיע להם ובכל זאת עלו. ישראל חייבת ניצחון על צפון אירלנד ביום שלישי כדי לשמור על המיקום בדרג השלישי (בהגרלת מוקדמות יורו 2016), אבל במשחק הזה ישראל חייבת לשחק על היתרונות היחסיים שלה.

לנבחרת שלנו יש כמה שחקנים שיודעים להפתיע, זהבי, רפאלוב, בן בסט, ברק יצחקי, טל בן חיים החלוץ ועוד כמה. במחצית השנייה ראינו שיש לנבחרת שלנו הרבה יותר כישרון ויכולת ממה שאנחנו הרבה פעמים חושבים, אבל השחקנים חייבים לקבל את החופש לשחק כדורגל. מול צפון אירלנד, אם הנבחרת תניע כדור באיטיות כפי שעשתה נגד אזרבייג'אן, בסופו של דבר יגיע כדור הקרן שיעניק לצפון אירים את שלוש הנקודות.

גוטמן אמנם נחשב טקטיקן ואסטרטג טוב, אבל הטעות האסטרטגית האמיתית בקמפיין הזה הייתה במשחק הראשון, נגד אזרבייג'אן בחוץ. בדקה ה-90, במצב של 1:1, דודו אוואט העדיף להעביר את הזמן ובסיום שחקני ההגנה חגגו תיקו שנחשב לדעתם ל"תוצאה טובה". אם ישראל הייתה מנצחת בשני המשחקים נגד אזרבייג'אן היא הייתה עשויה גם לסיים במקום השני בבית.

אוואט לא מאמין (שי לוי)
דודו אוואט. תיקו באזרבייג'אן זו תוצאה רעה, לא טובה (שי לוי)
 

הנבחרת חייבת להבין איפה היא נמצאת ומול מי היא משחקת. אם הקמפיין הבא יחל במשחק חוץ באזרבייג'אן, הנבחרת חייבת לתקוף בחמת זעם ולרדוף אחרי הניצחון. אלי גוטמן הכין את השחקנים שלו במחצית הראשונה בפורטוגל למשחק שח-מט ולא למשחק כדורגל, עם אינטיליגנציה טקטית של שחקן שש-בש חלש.

במשחק נגד צפון אירלנד יש הזדמנות פז לתקן את הרושם מהקמפיין ולראשונה לשחק על היתרונות היחסיים של הנבחרת. אחרי ניצחון מרשים על הצפון אירים, אולי גם תהיה אמונה שבפעם הבאה נעלה. התחושה העיקרית מהקמפיין הזה היא תחושת החמצה ושעמום. בקמפיין הבא, עם הגרלה מעט יותר נוחה, ישראל גם תעלה, רק אם היא תעז במקום לפחד.

ולסיום, מילה על דודו אוואט. לא אחד השוערים האהובים עליי, אבל אי אפשר שלא לשים לב להופעה המצויינת שלו בפורטוגל. אם חשבנו שביום שלישי צריך לערוך משחק פרישה לשוער מהנבחרת, הערב הוא הוכיח שעדיין מוקדם להספיד לו את הקריירה, בטח במצב השוערים הנוכחי.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים