יום שלישי, 01.04.2025 שעה 04:04
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
גל קרפל

הליגה הלאומית

דעה: הליגה שלנו אמנם סימפטית, אבל עם מודל עסקי לא ברור, במקום להתקדם היא צועדת אחורה. ליגת העל? יש רק קבוצה אחת שהיא על וליגה שהיא לאומית

בשנת 2009 אבי לוזון תבע את המשפט האגדי: "הליגה שלנו היא השישית בטיבה באירופה". גם אז המשפט הזה היה קצת הזוי ולא ממש מחובר למציאות, הליגה לא הייתה השישית בטיבה, אבל היא בהחלט הייתה ליגה ראוייה שממוקמת במקום טוב באמצע, מתקדמת מעונה לעונה והכדורגל בה במגמת שיפור.

בשנים האחרונות הקבוצות הישראליות לא מצליחות בזירה האירופית, בלשון המעטה, ולא במקרה. ההישגים בליגת האלופות ובליגה האירופית נראים רחוקים מתמיד והיום היא בפיגור גדול אחרי הליגות שלפני כמה שנים היא נאבקה איתם ראש בראש.

פתיחת העונה הנוכחית היא העצובה ביותר שידעה ליגת העל מזה הרבה מאוד זמן. הסיבות העיקריות הן, העובדה שהליגה נפתחה ללא הסכם שיווק עם טוטו-ווינר, והמצב בו יושב ראש ההתאחדות שומר על כסאו אל מול התערבות בוטה וחסרת תקדים של הפוליטיקאים. המודל העסקי של ליגת העל שלנו הוא לא ברור בעליל. במצב של חוסר ודאות כלכלית, גם תרבות הכדורגל הופכת לשכונתית יותר ויותר.

למרות התעוררות יחסית ביציעים, בעיקר של אוהדי באר שבע ובית"ר ירושלים, הצבע של הליגה שלנו הופך לדהוי יותר ויותר בכל שבוע. ליגת העל? יש לנו קבוצה אחת שהיא קבוצת העל, מכבי תל אביב, לכל השאר אני מציע לכנות - 'הליגה הלאומית'. לליגה בה משחקת מכבי אום אל פאחם יותר ראוי הכינוי הישן, 'הליגה הארצית'.

הפועל חוגגת (שי לוי)
הפועל חוגגת ניצחון בליגת האלופות, אז הליגה הייתה הרבה יותר טובה (שי לוי)
 

כל משחק והשכונתיות שלו
המחזור החמישי נפתח עם הפועל תל אביב והמאמן המרוצה שלה, רן בן שמעון, שאחרי 0:0 עם רעננה בוחר ללכלך על היריבה מרעננה במקום להפנות את הביקורת לשחקניו האנמים. רעננה מצידה, עוד קבוצה ללא מודל עסקי ברור המוחזקת על ידי העירייה, יכולה להיות גאה ואין לה במה להתבייש.

לאחר מכן נפתח המשחק בין קריית שמונה לבני סכנין. בסיומו כינה בלבול את קריית שמונה 'קבוצת צמרת'. צמרת? אולי בליגה הלאומית, זו שבה אין מכבי תל אביב. סכנין מצידה הצליחה לגרד תקציב איכשהו וגם לה מגיע כל הכבוד על המאמצים. התיקו הוא הישג יפה בשביל קבוצה מהלאומית.

בהפועל (ראויה לשם עירוני) עכו שיחקו היום כדורגל מלא התלהבות, אבל גם שם לא ידוע אם הקבוצה לא תיאלץ לשחרר שחקנים בסיטונאות בחודש ינואר, תלוי בבחירות. ככה זה כשהעירייה מחזיקה לבדה קבוצת כדורגל, רק שלא יגמרו כמו עירוני רמת השרון.

שמעון לנקרי ואלון חרזי (עמית מצפה)
שמעון לנקרי ואלון חרזי. רק שלא יגמרו כמו רמת השרון (עמית מצפה)
 

הקבוצה של עיריית רמת השרון היא דוגמה מובהקת לסכנה שבהתערבות עירונית. ראש העיר הודח מתפקידו, אז מי מנהל את הקבוצה? עו"ד רפי יצחק, שמתבייש לדבר בתקשורת ובצדק. אין הרבה כבוד במצבה של רמת השרון. לבית"ר ירושלים המתעוררת יש סגל נחמד מאוד וקבוצה ששווה מקום 3-5, בליגה הלאומית שלנו כמובן. 

מכבי חיפה, ה-סמל של מקצוענות בליגת העל הפכה גם היא לקבוצה שאין בה הרבה מן ה-'על'. פרשיות גולסה ועמאשה, בצירוף ההחלטה התמוהה לתת לשחקנים לנוח בליגה האירופית, הופכות את חיפה למועדון הרבה פחות יוקרתי ומכובד ממה שהוא היה בשנים האחרונות.

המשחק האחרון של הערב הפגיש בין בני יהודה לבין מכבי פתח תקווה. האוהדים הכתומים מוחים נגד משה דמאיו ללא הפסקה, והפלא ופלא, הם הצליחו לייאש את כל המערכת. ברור לי שהביקורת על דמאיו היא בעיקר על העובדה שהוא לא מוכן למכור, אבל עצוב מאוד שדווקא המועדון הכי מצליח בישראל בשנים האחרונות (ביחס לתקציב), הוא זה שגם יוצר את המחאה הגדולה ביותר.

אוהדי בני יהודה ביציע מוחים נגד דמאיו (חגי ניזרי)
אוהדי בני יהודה מוחים. וזה עוד במועדון המצליח ביותר בשנים האחרונות (חגי ניזרי)
 

ואחרונה חביבה, מכבי פתח תקווה. המועדון הכי מסודר בליגה הלאומית שלנו מנוהל היטב, אבל מי מנהל אותו? עמוס לוזון טוען שזה לא הוא וגם מקפיד לא להגיע למשחקים. אבי לוזון מגיע ליציעים בכל משחקי הקבוצה, דווקא בתקופה שבה הייתי מצפה ממנו, לפחות למען מראית העין, להעדיף לנסוע לרמת השרון או לעכו.

אז מה נשאר לנו? הפועל באר שבע החביבה, הפייבוריטית הברורה לזכות בתואר האליפות בליגה הלאומית שלנו, וכמובן מכבי תל אביב, קבוצת העל היחידה. מכבי עושה צחוק מהכדורגל הישראלי, מהמאמן הישראלי, ממאמן הכושר הישראלי ואפילו מרופא הקבוצה הישראלי. ככל שמכבי מתנתקת יותר מהישראליות שלה היא גם מצליחה יותר.

מסקנה? בליגת העל שלנו יש קבוצת אחת והיא נמצאת במקום טוב במרכז המפה האירופית. כל השאר? יכול להיות שיש לנו את הליגה השנייה השישית בטיבה באירופה. ככל שהפערים בין מכבי תל אביב לבין כל היתר יגדלו, המצב רק יילך ויחמיר.

הכתוב הינו טור דעה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 63 תגובות ב-35 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
35
וכלום לא מתקדם06/10/2013 21:51
נפתח ונגיד שאני לא מאמין שאי פעם משהו יתקדם בכדורגל שלנו. זה לא פיסמיות אלה פשוט העובדות. יהיו הבלחות פה ושם אבל לא יותר מזה. חוסר ההתקדמות טמון כולו בתרבות הישראלית. תרבות שלא קיימת כלל. ניקח גם את הכדורסל כדוגמה.שחקנים ישראלים לא צומחים פה. שנה אחר שנה הקבוצות הקטנות לא מביאות הרבה קהל.ואף אחד לא דואג לזה. לא דואגים למנף את העסק לא בכדורסל ולא בכדורגל. אז בכדורסל יצרו קומבינה שנקראת פיינלפור. בכדורגל יצרו קומבינה של קיזוז. כי זה ישראל.הכל בדרכי קיצור. אין אחד שיושב ועובד קשה קשה קשה כדי לקדם פה משהו. ושוב הכדורגל זו רק דוגמה. כל המדינה הזו מתנהלת במעצור אחד גדול. יש את הגדולים שמרוויחים, והקטנים לעולם לא ירוויחו כי לא יעשו למענם כלום ולא יתנו להם לנשום או לדבר או לתת דעה. פארסה כמו כפ"ס אום אל פאחם עוד תחזור ולא משנה כמה יצעקו. גם הצעקות והוויכוחים מפרנסים פה אנשים. בשביל להיות מכבי תל אביב צריך פה 30 גולדהרים.וזה לא יקרה. מה שנשאר לנו זה להתבוסס בבוץ ולחוות בליגת העל קבוצות חסרות זהות כמו רעננה ורמת השרון. פשוט מגוחך. כן רעננה טובה וקבוצה נחמדה. אבל מה זה שווה כשאין קהל? כשאין משהו שאפשר להזדהות איתו? כששנה אחרי ברור שהקבוצה תשתנה שוב. למה רמת השרון ריגשה מישהו שנה שעברה כשסיימה מקום שישי? זה לא מעניין. אין בזה שום רגש. הליגה הזו הופכת למשעממת יותר ויותר כי לא משקיעים בה כלום. לא משנים מנסים לעשות משהו יותר אטראקטיבי. וגם אי אפשר להזיז את האנשים שמנהלים אותה מהמקום שלהם.כמו כל דבר אחר פה בארץ. אני לא רואה עתיד למוצר או בכלל במדינה שהתרבות לא נטועה בה. כמו באנגליה לדוגמה.
השב   •  20
34
צהוב כחול מלידה מעריץ לוזון,ברדה מוואלי וגל ברקן06/10/2013 16:10
השב   •  20
33
אוהד06/10/2013 15:34
השב   •  00
32
אלון06/10/2013 13:48
השב   •  02
אלירן06/10/2013 15:05
אתה לא מבין בכדורגל אם אתה חושב שמישהו יכול לעצור אותנו. הפער ביננו לבין שאר הליגה רק יגדל ורואים את זה בשטח גם, ה-3:0 מזכיר לך?
השב   •  11
גלעד06/10/2013 22:43
בשנת 2003 כשהם עלו לליגת האלופות, הרבה יכול להשתנות ב10 שנים
השב   •  21
31
ליאור חן06/10/2013 13:32
במנג''ר ומאמן מחו"ל - וגם צוות אימון כמו במכבי.

העסק יהפוך משעמם ולא תחרותי אם שחר לא יתעורר.

לא רוצים פה שידור חוזר של ליגת הכדורסל .
השב   •  41
30
איציק06/10/2013 13:20
אני תושב העיר וזה עצוב מאוד שעיר שלמה משלמת מיליונים לקבוצה ש300-400 איש מגיעים על מנת לצפות בה. עם הכסף שחרזי מקבל היו יכולים לפתוח עוד 2 כיתות בבי"ס.
השב   •  20
29
קופיף ירוק06/10/2013 13:10
איפה נשמע כזה דבר ששחקן שלא עשה מאומה בכדורגל ( יצחקי ) ירוויח 5.2 מיליון שקל בשנה?
השב   •  30
28
ערן06/10/2013 11:50
אחרי הפסד אחד הרי יעשו פסטיבל בתקשורת ואז הכתבות יראו בדיוק הפוך,
בכל מקרה מכבי עדיין לא סיפקה מספיק הוכחות שהיא באמת קבוצה אירופית, צמד המשחקים הקרוב מול פרנקפורט ישפוך עוד אור בעניין.

הקבוצות האחרות בליגה יכולות להעתיק דברים טובים ממכבי, אין פה סודות, אני מזכיר לכם שגם שהיינו עם תקציב ענק בעונת הגאלקטיקוס נראנו כמו פח אשפה, אז כסף זה לא הכל.
השב   •  111
סוסה או סוזה?06/10/2013 16:52
ידידי היקר אני מסכים עם דבריך אך לא מסכים עם דבריך. המשחק הבא שלנו מול פרנקפורט הוא לא ייקבע. אני חושב שברגע שיהיה מאמן קבוע שייתן את דרכו ותורתו לאורך שנים אז נוכל לדבר בטח שלא בעונה אחת..
כך גם בנבחרת פשוט פה במדינה שלנו אנשים חסרי סבלנות ושופטים על פי משחק יחיד וזו הטעות . וכל גם התקשורת והעיתונות כולם רוצים מיד ועכשיו ולא כך הדברים. צריך זמן סבלנות והרבה נחת רוח ..
השב   •  00
צהוב06/10/2013 17:06
השב   •  00
27
מכבי לעולם ועד06/10/2013 11:41
אפשר לאמץ את מודל הליגות בשוויץ כך שליגת העל והליגה הלאומית יקטנו ל-10 קבוצות עם 4 סיבובים של 36 מחזורים, עולה אחת ויורדת אחת בכל עונה. הליגה הארצית תוחזר ותכלול 16 קבוצות כשהראשונה עולה ללאומית ו-2 קבוצות יירדו לליגה א''. בפורמט הזה כל קבוצה תיאלץ להקיא דם ע"מ לשחק באחת משתי הליגות הראשונות.
השב   •  30
ירון06/10/2013 13:25
מסכים לחלוטין שהליגה צריכה לכלול 10 קבוצות ו - 4 סיבובים. המלחמה על כל מקום תהיה מדהימה עם אינספור משחקי עונה. משלושת המקומות הראשונים מובילים לאירופה ושלושת האחרונים יורדים לליגה השנייה שגם היא וכל אלו שמתחתיה יכללו 10 קבוצות עם שלוש עולות ושלוש יורדות.
בנוסף יש לקבוע סטנדרטים לקיום קבוצה - תקציב, מגרש וכו''. והכי חשוב להפריט את מחלקות הילדים לגופים חיצוניים בלי ליגות ובלי שטויות - פשוט ללמוד כדורגל במגרשים נורמליים ורק בגיל מתקדם יותר להתחיל עם פעילות המועדונים.
השב   •  00
26
לגרש את מקקי.06/10/2013 10:52
כמו בכדורסל. שאר הקבוצות חייבות להתאגד ולצאת נגד העניין הזה. חייבים לעשות משהו שיגרום לקנדי הקשיש לברוח ממקקי. כמו שעשינו לטביב,וביתר עשו לארקדי וקורנפיין.

חייבים לעצור את המחלה!!
השב   •  316
אחת שמבינה06/10/2013 11:03
אתה ילד קטן ומדבר שטויות, אתה צריך לקוות שההתאחדות לכדורגל תאמץ את המודל של מכבי, תכשיר אנשי מקצוע ישראלים שיצליחו לעבוד כמו הזרים, שבכל קבוצה יהיה את הצוות שיש במכבי, ואז כל הרמה של הכדורגל תעלה ואולי נזכה להגיע לטורניר גדול..
לקוות שמכבי תתרסק זאת דעה ילדותית של אחד שלא מבין כלום בסםורט בכלל ובכדורגל בפרט.
השב   •  80
גימל06/10/2013 11:09
ולמה הורסת? כי פתאום מגיע מנהל שיודע מה הוא עושה ועובד עם אנשי מקצוע ראויים? כי כל השאר לא מצליחים לעמוד בקצב? כי אפילו יעקב שחר ששולט בהתאחדות ביד רמה לא מצליח להרים את הקבוצה שלו?
השב   •  10
צהוב בלב06/10/2013 12:27
אני מאחל לנו שמיץ יעזוב אותנו רק שיהיה קשיש כמו שביקשת. אבל גם עם יעזוב הוא לא אדם שמשאיר חורבות והרס.. בניה ועוצמה יש למיץ גולדואר . תמשיך לחלום וזה יהפוך לסיוט .
השב   •  10
מכביסטוס06/10/2013 12:59
מנסים להוריד את הרמה של כולם.
השב   •  20
מכביסט מלידה06/10/2013 15:30
מכבי מקדמת את הכדורגל הישראלי קדימה. הקפצנו את הדירוג הכללי של ישראל באירופה ובזכותנו הכדורגל הישראלי התקדם אל עבר שתי נציגות בצ''מפיונס. מה אתם עשיתם באירופה השנה? כלום. הועפתם בבושת פנים על ידי דלתות פאנדורי.
השב   •  10
25
צהוביניו06/10/2013 10:24
זה הדבר החשוב. ברגע שנגמרה השפעתו מכבי התחילו לפרוח.
השב   •  113
24
אילן06/10/2013 09:19
שסגנון הניהול של בני יהודה הוא כמו של ארסנל שאין להם את הכסף כמו הגדולות ביותר בליגה אבל מההכנסות הם יתחילו לגדול לאט לאט ולפי דעתי בני יהודה במצב שלה מתנהלת נכון
השב   •  40
23
יוסי הקיבוצניק06/10/2013 08:58
ולא משנה איזו קבוצה תביא את הסטנדרט האירופי. אם יש קבוצה טובה אחת שיודעת למשוך את הליגה קדימה (ומכבי חיפה עשתה את זה יפה תקופה ארוכה - ועוד תמשיך לעשות את זה), אני חושב שזה דווקא חשוב לליגה. הבעיה היא צורת הניהול הכושלת - שלדעתי, זה יבוא ידי סיום ממש בקרוב.
השב   •  51
22
באר שבע עיר המים!06/10/2013 08:39
קבוצה שתרכוש ידע וקבוצה שתשקיע בצוות המקצועי שלה תצליח לקפוץ דרגות ולהתקדם.
השב   •  50
21
צהוב06/10/2013 08:24
השב   •  90
20
אני06/10/2013 07:50
צריך להפוך את ליגת העל ואת הליגה הלאומית ל 3 ליגות שבכל אחת 10 קבוצות עם 4 סיבובים בעונה . אין בארץ יותר מ 10 קבוצות ששוות ליגה ראשונה וזה יהפוך גם את הליגה השנייה לקצת יותר מעניינת . עם כל הכבוד לרעננה ועכו , אני מעדיף לראות דרבי או חיפה מכבי 4 פעמים בשנה מאשר לראות רעננה עכו .
השב   •  81
מכבי או מוות06/10/2013 17:50
תגיד לי מה עישנת אני רוצה גם
השב   •  10
אביעד06/10/2013 23:17
ליגת העל=ליגה לאומית
ליגה לאומית=ליגת מילואים.
השב   •  00
19
רק מכבי06/10/2013 07:28
השב   •  00
18
תומר מי-ם06/10/2013 07:13
צריך להקים ועדת חקירה שתבדוק את השערוריה הזאת שלוקחים כספים של אנשים קשי יום ובמקום להחזיר להם באמצעות השקעה בעיר,בתשתיות,גינון,נקיון וביוב,משקיעים בכדורגלנים ובקבוצות שמביאות מאתיים אוהדים,שחציים קיבלו כרטיסים בחינם.בושה
השב   •  30
יניב06/10/2013 12:28
ההשקעה בקבוצה היא השקעה בפעילות פנאי לתושבים. אני בטוח שיש חלק גדול מהתושבים שמעדיפים קבוצה עירונית שמביאה משחקים לעיר מאשר עוד כמה גינות ציבוריות
השב   •  01
אביעד06/10/2013 23:15
תקרא את תגובה 30. רק עכשיו שמתי לב לכך.
השב   •  00
17
אביעד06/10/2013 02:36
- קביעת קריטריונים לאיצטדיונים: לא להמתין ולו רגע, איצטדיונים חדשים
מושכים יותר עובדה, לבטל לאלתר ברגע זה את האיצטדיון ברמת השרון.
-גישה לאיצטדיונים: קריטריון החנייה וזה חשוב, לא יכול להיות שאוהד שמגיע עם הילדים יצא שעתיים לפני המשחק וכל זה כדי לבדוק איפה הוא חונה.
-משמעות רבה יותר לליגת הנוער, כל ליגת העל של הנוער תשחק באיצטדיונים ולא במגרשי האימון, משחקי נוער בחינם לכולם
-הורדת מחירי כרטיסי כניסה למשחקים, והפעם כרטיס ליגת העל שזה כרטיס לכל הקבוצות לכל המשחקים 50 ש"ח מבוגר, נוער 25 ש"ח ולא יותר, כרטיסי נוער/חייל/אישה ללא הגבלה של כרטיסים!
הפסקת שירותי צ''רלטון וחבריהם. 67 ש"ח לחודש = מוגזם, ולא הגיוני! המחיר צריך להיות אחיד לכל הערוצים לא יעלה על 15 ש"ח בחודש. אגב המחיר ההתחלתי היה 19.90 ש"ח כמדומני. הקמת אקדמיית ספורט ארצי. קידום הספורט בישראל, גביע המדינה. אין יותר איצטדיונים רייקים. 4 קבוצות קטנות ישחקו באיצטדיון 1, מגרש ניטרלי 2 משחקים = 50 ש"ח מבוגר שוב ו25 נוער. אבל אבל אבל כל הדברים האלה שכתבתי יפים לעין, אבל בתאכלס אם 1 מהם באמת יעבור אני יהיה בספק מאוד לגבי זה. עד אז יש לנו ארץ נהדרת? יש לנו ליגה שחולמת. שבוע הבא פגרת "נבחרת" נזכה לראות הצגה של פורטוגל. אני ממש לא רוצה שנבחרת תנצח. המטרה שלנו הוא לרדת לבונקר להיראות טוב יותר ואז להראות את עצמנו. אנחנו פשוט נראים רע ואם זה מה שחושבים שישנה את הכדורגל בישראל עצם העפלה שלנו לאיזשהו טורניר עם הנבחרת? ממש לא. אגב לייק ללוזון שהצליח לקשט את האיצטדיונים בארץ בטורניר היורו אני מאמין שבאמת לא הצליחו לראות כמה הכדורגל שלנו נראה רע וכמה שאנחנו נראים רע. לקחנו אותם גם לאיצטדיונים הכי טובים, למה אני לא הולך לאיצטדיונים הכי טובים בארץ וצריך למצוא את עצמי בשום מקום באיצטדיון של רמת השרון שנראה כמו דיר חזירים? קריטריונים אמרנו?
השב   •  40
16
רק מכבי06/10/2013 02:34
מכבי לא סתם לקחה אליפות אחרי כמה שנים ארוכות. מיץ'' הגיע למכבי, לא השקיע הרבה כסף בשנה הראשונה, לפחות לא בבוגרים. בשנה הראשונה מכבי שיחקה עם תקציב של בערך 35 מיליון שקל, קצת יותר מההכנסות של הקבוצה. כל שאר הכסף מיץ'' השקיע בנוער ובמתקנים של מכבי. נכון שנה אחרי הוא השקיע הרבה על רכש בעונת הגלאקטיקוס 2, אבל שנה אחרי זה הוא הבין שזו לא הדרך. (למרות שמכבי הרוויחה מאותה עונה כמה שחקנים מצויינים כמו עטר יצחקי ואלברמן). וניסה לשלב צעירים בסגל של איווניר. אחרי שהוא ראה שכישרון יש לו בקבוצה, ובכל זאת משהו לא עובד הוא השקיע בתחום היחיד שבארץ נוטים לזלזל, צוות מקצועי. בשורה התחתונה, מיץ'' גולדהאר הוא גאון עיסקי ולקח את מכבי מאחת התקופות הרעות ביותר שלה, והפך אותה לאט לאט לאימפריה כמו שהיא אמורה להיות.
ולכל הקנאים שלא יבכו שהכל זה כסף, למה אפשר לחשוב מה חיפה עשתה בלי הכסף של שחר, וביתר בלי הכסף של גידאמק. שלא נדבר על הפועל שבשביל לקחת איתה אליפות היה צורך לפרק את הפועל כפר-סבא ולקזז נקודות ממכבי חיפה.
השב   •  110
15
רק מכבי06/10/2013 02:20
קצת יותר מעשור מרשים מאוד של 7 אליפויות ב11 שנים. לפני אותן 11 שנים הייתם סתם עוד קבוצה בליגת העל שהאליפות הראשונה הייתה בשנות 80. לעומת זאת הקבוצה הישראלית הראשונה, שזכתה בהכי הרבה תארים. ביחד עם הפועל, הקבוצה היחידה שהייתה קיימת למשך דורות ולא רק לעשור או שניים כמו ביתר, חיפה, נתניה או פ"ת.
כנראה שהקנאה אוכלת אותכם. כשמכבי חיפה הייתה הקבוצה הכי עשירה בליגה, שקנתה כל מה שזז לא בכיתם כל כך על זה שהכל בכדורגל זה כסף.
עם עובדות אתם לא יכולים להתווכח, מכבי הייתה תמיד האימפריה הכי גדולה בישראל. לכל אימפריה יש את התקופות היותר יפות והפחות יפות. העשור האחרון היה מהפחות יפות. לעומת זאת 15 דקות התהילה שלכם התסיימו. תגידו יפה שלום לצמרת שבה הייתם רגילים להיות, כי מכבי חוזרת לשלוט בליגה כמו בימים עברו.
השב   •  81
14
אביעד06/10/2013 02:19
יש הרבה סיבות תחילה!
- איצטדיונים: ראו זה פלא איצטדיונים כמו: המושבה, והאיצטדיון החדש בנתניה מושכים קהל יותר. להדליק את הטלויזיה על ערוץ 53 צ''רלטון "שמאוד מקדמת את הספורט בישראל" אותה חברה שרק סוג אחד של ציבור מבוסס+ יכול להתמודד עם המחירים המופקעים שלה. לראות את בית"ר ירושלים משחקת מול רמת השרון בדשא אני לא יודע אם לקרוא לזה איצטדיון או גן סאקר. ולקרוא לזה ליגה בגלל ששתי הקבוצות באמת הגיעו עם חולצות של ה"קבוצות" שלהם, עובדה שאפילו אימונית היה קשה להשיג במשחק למי שראה. וכל זה בשידור דרך מצלמה אחת שעושה סיבוב שמאלה ימינה שמאלה ימינה. המגרש נראה רע למזלי לא שודר בערוץ HD לפעמים הטשטוש טוב לעיניים. וזה רק חוויה חד פעמית ממשחק שבת לגיטימי בליגת העל. ולגבי צ''רלטון: היום במשחקי השבת מ-5! משחקים בליגת העל שודרו רק 2! ואת זה אף אחד לא הזכיר. אוהדי בני יהודה, בני סכנין, הפועל קריית שמונה, הפועל עכו הפועל חיפה ומכבי פתח תקווה לא זכו לראות את המשחק של הקבוצה שלהם השבוע בטלויזיה. למה דברים כאלה קורים? אולי צריך להוסיף עוד 2 ערוצים ועוד גבייה של 50 שקל? למה מנסים למכור את ה"מותג" ליגת העל במחירים מופקעים ועוד בגרמניה שזו ליגה קצת יותר טובה נראה לי, אני צודק לא? מוכרים כרטיס למשחק ב-10 יורו לכל משחק לא משנה איזה משחק! צפי? 5 שנים הכדורגל בישראל ירד למשבר רציני ובסופו? נכתוב עוד תור דעה איך משנים את הכדורגל.
השב   •  100
simon06/10/2013 13:43
חוץ מדבר אחד, דורטמונד היא הקבוצה היחידה בגרמניה שמוכרת כרטיס ב50 ש''ח למשחק לא משנה איזה משחק (מלבד נגד ביירן מינכן ששם המחיר עולה ל75 ש''ח למשחק).
לא סתם כל משחק של דורטמונד מכיל בין 50-60 אלף אוהדים.
השב   •  30
אביעד06/10/2013 23:08
אני מאמין שרוב אוהדי ליגת העל מאמינים שקבוצתם לא עולה על דורטמונד. למרות זאת בהתאחדות חושבים אחרת.
השב   •  10
13
ג''וני06/10/2013 01:47
בלי קשר למה שיקרה באירופה

זה הרגע שקבוצות יתחילו לשנות ולשאוף , 3 אליפויות ברצף זה לא צחוק , אבל עד אז יש לנו להלחם על אליפות שנייה על גביע המדינה - לא חסרות לנו מלחמות .
מיץ'' וג''ורדי הראו כיצד מנהלים קבוצה נקווה שאכן ימשיכו , החסרון של הישראליות באירופה הוא מאוד פשוט - היריבות הלא טובה בליגה מונעת מקבוצות להיות מוכנות לקבוצות טובות יותר, אבל סוזה נראה שהוא מצליח להכניס את מכבי לכוננות טובה גם מול בורדו, המבחן שלו באירופה זה נגד הגרמנים - אני מצפה שנפסיד שם - אבל לפחות שנשחק יפה .
השב   •  40
12
ישראל06/10/2013 01:17
והיא שאתה אוהד של מכבי תל אביב וחבל כי היית יכול לחסוך את כל הכתבה הזאת.ואין מה לעשות הליגה שלנו פח וצריך להשלים אם זה ולגבי מכבי תלזה נכון שהם מנוהלים טוב אבל על תוריד ממכבי חיפה בגלל שהם בתקופה לא טובה .שבוע טוב לכולם
השב   •  25
11
ירוק בנשמה06/10/2013 01:14
בליגת העל מתבצעת ירידה לצורך עלייה. בסוף עונת 11/12 הועבר מסר חד וברור - לא רוצים קומבינות ושחיתויות בכדורגל הישראלי, שמקורן ביו"ר ההתאחדות. במידה ויהיה להתאחדות הזו יו"ר נורמלי והגון, אולי גם נתחיל לראות פריחה בקבוצות כמו מכבי חיפה, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים שאיבדו מעט מהמוניטין שלהן בשנים האחרונות. אני מאמין גם שרק מועדונים ראויים לליגת העל ישחקו בליגת העל, ואני מתכוון למועדונים בעלי יו"ר אחד ולפחות מחזיקים בתקציב מינימום ולא קבוצות שהבלאגן בהן חוגג ומונעות בעיקר מכספי העירייה כמו רמה"ש, רעננה, עכו ונוספות.
השב   •  51
10
דוראון06/10/2013 00:51
קבוצה שלוקחת אליפות פעם בעשור ומנצחת פעם בכמה שנים סתם עוד איזה משחק באירופה
זה הופך אותך לקבוצה גדולה?

מועדון נמדד לפי שנים ולא מאיזה הבלחה שקורה מדיי פעם לכל קבוצה.
השב   •  78
אביה06/10/2013 11:39
השב   •  20
אלירן06/10/2013 15:10
ואתה רואה שהפערים בין מכבי לשאר הליגה רק מתרחבים, בוא נראה אם תגיד שאליפות שנייה זאת הבלחה, גולדהאר הוא לא הבלחה , הוא פה לשנים רבות ובתקווה שגם קרויף
השב   •  10
9
באר שבע06/10/2013 00:11
התעוררות אבל יש שתי קבוצות מושלמות אז תדייק
השב   •  61
8
צהוב בלב06/10/2013 00:04
אני לא מדבר על רמת משחק או על טיב הקבוצה כי אולי היו טובות יותר, אני מדבר על סטנדררט של , מנהל מיקצוי אירופי, מאמן אירופי, מאמן כושר אירופי, סקוטינג ברמה אחרת.. צוות אימון מבין עיניין ולא יהיר כמו בנאדו. שקט בחדר ההלבשה , אין כוכב מעל הקבוצה שלנו, אין כתבי חצר שמביאים שחקני רכש.. אין מיידע מיתוך הקבוצה וכל שחקן שמוחתם זו הפתעה לתיקשורת. ועוד ועוד מה שעבורנו זה קסמים , עולם אחר ומהמם שכל אחד בקבוצה יודע את תפקידו, אפילו האוהדים . חמסה חמסה . צהובה.
השב   •  383
ריאלי06/10/2013 04:24
השב   •  110
האני06/10/2013 12:30
אבל גם מכבי חיפה תמיד הייתה מנוהלת היטב. ותמיד יש במכבי חיפה כבוד למקצוע. לאחרונה יש קצת חריגות
השב   •  80
7
אוהד06/10/2013 00:01
רק בארץ שחקן שיוצא לחו"ל חוזר יותר גרוע במקום להראות שיפור.
השב   •  20
צהוב חצוף06/10/2013 01:17
ראה ערן זהבי
השב   •  20
אשי06/10/2013 10:53
:)
השב   •  00
6
בר05/10/2013 23:55
אם לא נזכה באליפות
השב   •  30
5
צהוב בלב05/10/2013 23:31
צוות עם ניסיון מוכח ומוכר בארופה, ללא יהירות ישראלית. בעלים שלא חושב על רווח כספי, מעניין שרק אצלנו יש מנהל מיקצועי, בכל הליגה שלנו יש רק מאמנים שהם הקובעים בקבוצה. שחר הפסיק להשקיע ואז הרמה רק תיגדל. בעוד שנתיים מהיום מכבי תיהיה עולם אאחר, אני מאמין שבתוך חמש שנים מיץ יבנה למכבי מיגרש ביתי. אוהבים את החשיבה השונה של מיץ . עולם אחר ממה שאנו רגילים.
השב   •  141
4
לא מגיב בדרך כלל05/10/2013 23:23
רעננה נצחה את פתח תקווה רמת השרון הוציאה תיקו עם חיפה ביתר והפועל ואתה בוכה אני לא יודע אם אתה מכיר את רעננה אבל היא הקבוצה הכי ספוריטיבית בכל הליגות הארצית הלאומית והעל כשקבוצות היו מוכנות למכור משחקים רעננה הראתה חוש צדק אמיתי וספורטיבי ולא נתנה לקבוצות שלא מגיע להם להעלות רק להראות את הבורות שלך רעננה לא מוחזקת על ידי העיריה אלא על ידי אשר אלון בלבד אבל אנחנו רגילים לזלול הישראלי רק עם "4 הגדולות" לא נמצאות למעלה יש התבכיינות
השב   •  81
זיסו06/10/2013 03:24
התגובה כוונה למי ששם את סמל הנבחרת
השב   •  10
3
איך זה לקבל 3?05/10/2013 23:22
השב   •  60
צהוב בלב05/10/2013 23:35
אפילו שחר מתחיל להבין שאין לו סיכוי להילחם מול מיץ.. ההבדל רק ילך ויגדל, עד ששחר ימציא חוק מיץ.. קיזוז או חיזוז .
השב   •  31
לא אנטי הפועל פשוט לא סופר אותם05/10/2013 23:49
יביאו מאמן זר, מנג''ר ישפרו כושר גופני הקבוצה תהיה חשובה יותר מכל שחקן, מי שמדליף חוטף בראש וכו'' וכו''
השב   •  51
2
ביתר05/10/2013 23:06
״התעוררות ביציעים מצד הפועל באר שבע ובית״ר ירושלים״ לא יודע איפה אתה חי אבל אוהדי בית״ר אף פעם לא הלכו לישון.
השב   •  171
1
ירוק05/10/2013 23:03
גם למכבי ת"א הנוכחית יש את תור הזהב- הם חיכו 10 שנים לזה.

כמו בית"ר ירושלים ב-2006-2008, או כמו הפועל ת"א ב-2009-2011.

יש כאן מועדון אחד יציב, למרות הגמגום ב-3 השנים האחרונות שאין סיכוי שייעלם מהמפה כמו שיקרה למכבי ת"א הנוכחית עוד שנתיים או כבר בעונה הבאה.
השב   •  1130
צהוב בלב05/10/2013 23:39
מיץ זה לא גידמאק העבריין והוא לא בא למכבי כדי להרוייח כמו שחר, בא ליתרום ותאמין לי שהוא אפילו לא מרגיש את זה.. שחר יודע את זה וירד לו החשק להשקיע בחיפה..
השב   •  171
אסף06/10/2013 02:45
גם מבחינת מקצועיות מתקנים ומעקב באימונים זה דברים שלא היו פה. אז במקום לנסות לעקוץ פשוט תוריד את הכובע ותיקוד קידה. כי שמה רואים לטווח ארוך ולא רק אליפות לעונה הקרובה
השב   •  201
אלירן06/10/2013 15:08
גולדהאר הולך להישאר פה עוד המון שנים וכראיה הוא מתכוון לבנות למכבי את האיצטדיון הכי מפואר שנראה בארץ, פי 30 יותר מפואר משוכלל ואירופאי מסמי עופר המעפן שלכם
השב   •  43
אסור לפספס
נגןמה שהשופט הזה עשה? אף אחד לא האמין!
מה שהשופט הזה עשה? אף אחד לא האמין!
נגןצרות של עשירים: שאקיל שכח שקנה אוטו חדש
צרות של עשירים: שאקיל שכח שקנה רכב חדש
נגןמי הפך את ליאור רפאלוב למנקה בריכות?
מי הפך את ליאור רפאלוב למנקה בריכות?
נגןאם הקריירה שלו רונאלדו הייתה סדרה יפנית
אם הקריירה של רונאלדו הייתה סדרה יפנית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP