יום חמישי, 24.04.2025 שעה 19:02
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
אלרן אופק

וינטרוב כמשל לספורט הישראלי

דעה: הטניסאי הפגין משחק הירואי בדייויס והעביר מסר לכל הספורטאים בישראל. לחימה, מוטיבציה ואמונה באים לפני יכולת ולאלמנטים האלו אין יום רע

הניצחון ההירואי של אמיר וינטרוב חשוב מאוד במאבק של נבחרת ישראל על ההישארות בבית העליון של גביע דייויס. אך המשמעות של הניצחון ועוד יותר הדרך בה הוא הושג, היא הרבה יותר גדולה. ספורטאים ישראלים יכולים להציג מלחמה, רצון, מוטיבציה והרבה לב, גם שהיכולת לא מי יודע מה וכשהם משחקים עם הגב אל הקיר.

אני מקווה מאוד ששחקני נבחרת ישראל בכדורגל ובכדורסל צפו במשחק של אמיר משום שהוא העביר פה מסר מאוד חשוב לכל הספורט הישראלי. שמגיעים לייצג את נבחרת לאומית צריך להשאיר את הכל בצד, לעלות למגרש ולתת את הכל. וינטרוב לא היה רחוק מלהפסיד את המשחק וגם אם הוא הוא היה יורד מנוצח, זה לא היה משנה את העובדה שהוא נלחם על כל נקודה כאילו היא האחרונה בחייו והמשיך להאמין שאפשר לנצח.

המחבט מספר שתיים של ישראל ראה את דודי סלע מפסיד בצורה קלה לסטיב דארסיס, כשהוא לוקח רק חמישה משחקונים בכל המשחק. הבמה היייתה מוכנה לנפילה נוספת, במיוחד שמשטח החימר עליו שוחק המשחק נותן יתרון לבלגים ואינו חביב במיוחד על הישראלים שלנו.

סלע (ONE)
סלע. שם את וינטרוב עם הגב לקיר (אתר גביע דייויס)
 

אך לא פייטר כמו אמיר וינטרוב יחפש תירוצים עוד לפני שהוא עולה למגרש. הטניסאי הישראלי שמדורג 184 בעולם, מסתובב בעולם לבדו בטורנירי צ'לנג'רים, במקומות שלא הייתם רוצים לבקר בהם ומוציא את המקסימום מכל משחק. כמובן שהוא עושה זאת ללא מאמן וללא סיוע כספי, לגמרי לבדו. לכן, כשהוא מגיע לגביע דייויס זאת תמיד חגיגה עבורו. ורואים על כל מהלך שלו על המגרש כמה חדוות משחק ואהבה לטניס יש בתוכו שמחכה להתפרץ.

אני מציע שאת קלטת המשחק של וינטרוב יעבירו בין כל קבוצות הספורט בישראל ויראו לספורטאים, בעיקר צעירים, שנחישות, לחימה ללא פשרות ואמונה שכל דבר אפשרי, באים לפני יכולת ואין להם יום רע. משחק גב היד של אמיר נהדר, אך ידע לאורך המשחק עליות ומורדות, אבל מה שהשאיר אותו לאורך כל הדרך במשחק היא העובדה שהוא באמת האמין שאפשר להפוך את התוצאה ולהחזיר את ישראל לתמונת ההתמודדות מול בלגיה.

וינטרוב חוגג (יניב גונן)
וינטרוב חוגג (יניב גונן)
 

וינטרוב לא מוכשר יותר מעומרי כספי, וגם לא מביברס נאתכו אבל הוא מבין את החשיבות של לבישת החולצה הלאומית. הוא מבין שכאשר עולים למגרש נותנים את הכל על מנת להשיג את המטרה. שלספורטאי יש יום רע, הכי קל לו לוותר ולהגיד טוב לא הולך לי, אבל ברגעים שלוינטרוב קצת קשה, הוא חוזר לפעולות הבסיסיות ולאט לאט מחזיר לעצמו את הביטחון ביכולת שלו.  

לפני פחות משבוע ראינו את נבחרות הכדורסל והכדורגל שלנו משחקות בצורה נרפית בלי חדוות משחק ובלי לחימה והתוצאות היו בהתאם. אם הנבחרות היו משחקות עם אותה מוטיבציה ורצון אולי היום היינו יושבים ומחשבים את הסיכויים שלנו לעלות למונדיאל וכמה רחוק אנחנו יכולים להגיע ביורובאסקט, במקום לבכות על כך שהספורט שלנו הולך אחורה.

הכתוב הינו טור דעה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 19 תגובות ב-18 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
18
נינן15/09/2013 19:01
כדי לא לצאת חמאר
השב   •  10
17
מ.15/09/2013 11:34
השב   •  00
16
מ.15/09/2013 11:33
על נבחרת הכדורגל עדיף לא לדבר, אלה מקרה אבוד.
השב   •  10
15
אוהד15/09/2013 10:16
אחי, כמה שאתה צודק!
אין על הטורים שלך.
בנוסף לויינטרוב, הייתי גם מציין לשבח את הצמד אנדיוני שהיו שבורים מנטלית אחרי הפסד המערכה ה-2 וה-3 וחזרו כמו גדולים.
קצת נחת מהספורט שלנו, נקווה שהיום נשלים את ההישג.
השב   •  00
14
פדרר14/09/2013 19:05
אלרן, באופן עקרוני אתה צודק. רק אל תשווה בין תחרות אישית/זוגית לקבוצתית.
בקבוצתית ההשפעה קטנה יותר.
השב   •  00
13
שי14/09/2013 18:11
איזה ווינרים.
השב   •  00
12
חי14/09/2013 10:41
השב   •  10
11
סמי14/09/2013 02:03
לא הבנתי מה רצית .מה הכוונה שלך לא מבין איך הוא הצליח בטניס מקצועי
השב   •  00
10
יוסיהו13/09/2013 19:46
יכולת היא הדבר הראשון, ותכלס כמעט היחיד שקובע.
כמה אמונה ולחימה שלא תהיה, אורתודוכסים לוד לא ינצחו את ריאל מדריד.

תפסיקו עם השטויות האלו. "לחימה, אמונה". תתחילו להתאמן ולהיות טובים בספורט שלכם.
השב   •  41
9
יניב המגניב13/09/2013 18:05
טור מעולה אלרן. העברת יופי של מסר, אני מקווה שהכדורגלנים והכדורסלנים שלנו יפנימו אותו.

תמשיך עם הגישה שלך, היא תועיל לספורט ולתדמית של התקשורת שלנו.
השב   •  30
8
חיים האדום13/09/2013 15:15
לדעתי הוא היה בחמישים הטובים בעולם .שחקן אדיר ואני לא מבין למה הוא הצליח בטניס המקצועני. על פנים הוא שחקן נשמה והלוואי וכל ספורטאי שמייצג את נבחרת ישראל היה נלחם על הדגל כמו שהוא נלחם.
השב   •  31
7
ישראלית(לתשומת השרה)13/09/2013 12:32
וינטרוב ניצח קודם כל בגלל הראש גם מהבחינה של לחימה ואמונה ושמירה על פוקוס אבל גם כי שיחק חכם.וזה מה שהיה חסר בטור שלך: החוכמה!!
הוא לקח את היתרונות שלו והחסרונות שלו ושיחק לפיהם!
למרות שגם הוא נטה לפעמים להגר לשליטה של הבלגי במשחק היו נק'' בהן הוא התעלה וכשהוא שיחק בסבלנות וחוכמה ובנה את הנק'' הצליח לקחת משחקים.
רואים גם שהאו עבק על הפורהנד שלו ועובדה שזה עזרה לו לנצח!
אבל בעיקר הבק הנד שלו שהוא כלי קטלני אם משתמשים בו בשכל(להפתיע בווינרים.) הוא השתמש בו גם בחוכמה!
לסלע יש ניצוצות של גאונות ממש אבל האופי הגי''נג''י שלו של משחק בחוסר סבלנות והגעה לעצבים ולסתכול מהר מדיי וחוסר היכולת לשלוט בעצמו(וזה משודר גם בשפת הגוף) זה מה שפוגע בו.
אתמול זה ממש כאב לראות אותו משחק.ואם זה בגלל הענין האישי שלו שהוא היה יותר עצבני וחסר שקט-אז אולי עכשיו אפשר להבין מאיפה זה בא.
ונקווה שהוא יבוא למשחק מאושרועם שקט נפשי ויעלה אותנו שלב.
ואם נעלה שלב- הזרה לבנת צריכה לדבר עם הטוטו לקחת את הכסף מהכדורגל ולתת מענקים לטניסאים מהדיוויס(במיוחד ווינטרוב שהציל אותנו והוציא אותנו מהבור והשאיר לנו את הסיכוי.וגם הכי זקוק לכסף הזה..)
וגם צריך לבנות מגרשי טניס בכל מחוז- דרום, צפון, דרום ולרשות נבחרת הדיוויס במרכז אם צריך.כדי לגדל ילדים מגיל צעיר על המשטח ולקחת את שלמה צורף שיביא אנשים מהענף וינהל את התשתית של כשרונות מכל הארץ וגם יביא אנשים מחו"ל,אולי מספרד שיוסיפ]ו לבניית יסודות טובים מגיל צעיר ותכנית עבודה!
השב   •  90
6
עמרי13/09/2013 10:18
העניין עם אמיר ויינטרוב הוא שאין לו סופנסרים או תמיכה כלכלית (בדומה לג''רבי), ולכן הבנאדם עם כושר פיזי ירוד משל המתחרים מהדרג הגבוה יותר. עם זאת, כשהוא בדיוויס הוא משחק כאילו הוא מהליגה של הגדולים. יש לו אומץ ויומרנות שאם היו לנבחרת שלנו בכדורגל (הנבחרת בכדורסל פשוט סבלו מחוסר מזל מפחיד) לא היינו מוציאים את התוצאות החלשות האלה. וכשאומרים להילחם הכוונה היא להתעלות מעל הביצועים הממוצעים שלך. את זה לא היה לנבחרת.
השב   •  40
5
עמרי13/09/2013 10:15
אני מסכים איתך פחות או יותר, אבל העניין עם אמיר ויינטרוב הוא שאין לו סופנסרים או תמיכה כלכלית (בדומה לג''רבי), ולכן הבנאדם עם כושר פיזי ירוד משל המתחרים מהדרג הגבוה יותר. עם זאת, כשהוא בדיוויס הוא משחק כאילו הוא מהליגה של הגדולים. יש לו אומץ ויומרנות שאם היו לנבחרת שלנו בכדורגל לא היינו מוציאים את התוצאות החלשות האלה. וכשאומרים להילחם הכוונה היא להתעלות מעל הביצועים הממוצעים שלך. את זה לא היה לנבחרת.
השב   •  51
4
עמית13/09/2013 07:38
התקשורת נזכרת בספורטאים כמו בוינטרוב וג''רבי רק שהם מנצחים אבל לפני זה בכלל לא מתייחסים אליהם . זה נקרא זלזול.

הכדורסלנים הם ספורטאים יותר פעילים כמו מרוב הספורטאים בעולם והם תמיד מביאים הישגים ונותנים את הנשמה לנבחרת.
אז קרתה תקלה כמו שקורה לכל נבחרת .

בקשר לכדורגל אין מה להתייחס כי הענף הזה לא מעניין אף אחד ולכן הוא תמיד נכשל.
השב   •  127
מכביסט13/09/2013 22:26
הכדורסל בארץ הוא ענף כמעט נטול הצלחות. כל מה שיש פה זה מכבי,מכבי ומכבי. חוץ מזה אין לך שום דבר. הכדורגל לא מעניין אף אחד? אולי עדיף שתסתכל כמה צופים מגיעים למשחקים בליגת הכדורגל לעומת כמות הצופים בליגת הכדורסל. מצבו של הכדורסל יותר גרוע מזה של הכדורגל, מכיוון שבכדורגל לפחות יש תחרות בליגה וכמעט בכל שנה משתתפות קבוצות ישראליות בליגה האירופית או בליגת האלופות, בניגוד לליגת הכדורסל, שבה האליפות מוכרעת ע"י משחק 1 ושרוב הקבוצות הישראליות בכלל לא רוצות להשתתף באירופה.
השב   •  33
3
אחד שמבין13/09/2013 03:37
כל הכבוד לך על הכתבה, כשאתם צודקים אתם צודקים.!
אמיר כל הכבוד, יישר כוח! תמשיך לשמש דוגמה ולתת גאווה לכל עם ישראל, אוהבים אותך!
השב   •  70
2
דגש13/09/2013 02:18
אם מה שחשוב זה הלחימה והמוטיבציה וחדוות המשחק אולי תנצח אתה בשבילנו את רוסיה? אמיר ויינטרוב ניצח קודם כל בזכות הווינרים בפורהנד וכי הבלגי היה חזק בעיקר בפתיחות. אם ויינטרוב היה מפסיד (מה שכמעט קרה) זה לא היה בגלל מוטיבציה ירודה אלא כי הריטרנים שלו היו מתחת לרמה הנדרשת. ברור שצריך לבנות מנטליות חזקה, אבל זה לא מסתכם ב"תנו את הנשמה, אתם מייצגים ת''מדינה".

ומה אתה רוצה מהנבחרת? אולי יש איזה שלושה שחקנים שאתם לא מרוצים מהם, אבל מה אתם חושבים? שזהבי, דקל קינן, ייני ודוידזאדה לא התאמצו? או אולי רק שכטר מבאס אתכם? אז אם לא שמתם לב הוא בתקופה לא טובה גם בהפועל.
הנבחרת לא נצחה כי לרוסיה יש שחקנים טובים יותר, מאומנים יותר, מרמות גבוהות יותר וצוות אימון מקצועי ומנוסה יותר.

אולי כל מה שמפריע לך שעשינו תיקו מול אזרבייג''אן? תחשבו מה נבחרת כמו רוסיה מרגישה על הפסד לצפון אירלנד. לכל קבוצה יש עליות וירידות.

לפחות לפני יום כיפור כדאי להנמיך קצת עם הלכלוכים על הנבחרת.
השב   •  262
1
as13/09/2013 02:07
כל האלמנטים והשטויות זה בלוף, רק בדיעבד, אתה יכול להגיד האמנו, למשל שסלטיק מנצחת את בארסה, אבל שבוע אחר כך מאבדת נקודות בליגה, זה לא קשור לאמונה. זה משחק, וצריך להיות טוב, בלי לתלתות את זה בדברים אחרים
השב   •  13
אסור לפספס
נגןהילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
הילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
נגןיש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
יש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
נגןכמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
כמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
נגןטופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
טופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP