יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:08
אייל ברקוביץ'

חיפה בבתים - קל זה לא יהיה

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: מכבי חיפה עלתה לשלב הבתים בצדק, המשימה הבאה: לשלב בין הליגה לאירופה. בנאדו העלה שחקנים פצועים וישלם ביוקר

מכבי חיפה עלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית בצדק. היא הייתה טובה יותר מאסטרה בשני המשחקים, ובעקבות תחילת העונה המצוינת שלה אני אומר שוב: היא ראויה להישג הזה.

ההכרעה נפלה כבר בקריית אליעזר, שם הירוקים שיחקו נהדר, ואלמלא החמצות של החלוצים המשחק היה מסתיים ביתרון של חמישה שערים. מכבי חיפה החדשה של אריק בנאדו היא קבוצה טכנית, מאורגנת ועם סגל יוצא מן הכלל. ברומניה אמנם זה לא בא לידי ביטוי כי אי אפשר היה לשחק כדורגל על אחד המשטחים הגרועים ביותר שאני זוכר שבו משחקת קבוצה ישראלית. מזג האוויר, יחד עם המגרש הבוצי, גרמו לשחקנים הטכניים של חיפה לאבד כדורים רבים, וכל משחק הנעת הכדור נפגם מהבוץ שהיה.

עם כל זאת, יש להעביר ביקורת קשה על בנאדו והצוות הרפואי, שהעלו למשחק שני שחקנים פצועים - טאלב טוואטחה ואייל משומר. המגן השמאלי סיים את המשחק אחרי עשר דקות, הימני מאוחר יותר. הם חזרו מוקדם מדי מהפציעות שלהם וייעדרו לזמן ממושך. עכשיו גם בנבחרת ישראל לא יוכלו להשתמש בהם למרות שהיו זקוקים להם בשל מכת הפציעות. חבל.

צריך לתת את הדעת על משחק ההתקפה של חיפה בתקופה האחרונה. שמעון אבוחצירה לא התאקלם עדיין. הוא אמנם עובד קשה, אך מרבה להחמיץ. חוץ משני השערים שכבש נגד הדייגים מלנקאראן, הוא לא בא לידי ביטוי ואם לא ישפר את יכולתו יפסיד את מקומו בהרכב ובקרוב.

תורג´מן עם ראיוס (האתר הרשמי) (ONE)
תורג´מן עם ראיוס (האתר הרשמי) (ONE)
 

הקבוצה משחקת כדורגל התקפי וטוב אבל זה לא בא לידי ביטוי עם שערים של החלוצים כמו שציינתי, ומי שמוציא לפועל הוא רובן ראיוס שעד עכשיו כבש שישה שערים. השערים שלו הביאו את הירוקים לשלב הבתים של הליגה האירופית.

עוד מוקדם לקבוע מה יהיה הגורל של חיפה כי עדיין לא התקיימה ההגרלה, אבל אין ספק: מדובר בקבוצה עם מחויבות גבוהה מאוד. כל השחקנים נלחמים ובראשם נמצא גוסטבו בוקולי הבלתי נגמר, שבכושרו הנוכחי מחזיק לבד את כל הקישור האחורי. ברומניה גם יניב קטן עזר לו מאוד.

עם כל הפציעות, התשישות וכל הנסיעות, חיפה חייבת סגל חזק ועמוק. שחקנים כמו אייל גולסה, עידן ורד, אלעד גבאי, אנדריי פילאבסקי ואחרים ימצאו את עצמם הרבה על המגרש כי מאמנם יצטרך לעשות רוטציה אם ירצה להשאיר את כולם בריאים וכשירים. כל קבוצה שמשחקת גם באירופה וגם בליגה צריכה סגל חזק וטוב. אנחנו רואים שכבר בתחילת העונה יש פציעות רבות. ייאמר לזכות הקבוצה שראשיה חשבו על כך ובכל תפקיד גייסו שני שחקנים לפחות.

מעניין יהיה לראות מה יענקל'ה שחר יעשה עם הכסף שקיבל (עשרה מיליון שקלים). האם הוא יצרף עוד שחקנים או אולי יש לו חלוץ על הכוונת? אני רוצה לציין פה שוב: על הספסל מחכה חלוץ צעיר בעל חוש מצוין להבקעת שערים. שובל גוזלן שמו. למה לא לתת לו צ'אנס?

לסיום, אני שוב אומר: חיפה עלתה ובצדק. הגיעה לה. היא הייתה טובה יותר מיריבותיה במוקדמות והיא יכולה להיות מאוד מרוצה. המשימה הבאה: להתרכז גם באירופה וגם בליגה. קל זה לא יהיה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים