יום רביעי, 19.02.2025 שעה 20:23
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
אלון שאול

הגיע הזמן לתקרת שכר

דעה: בספורט האמריקאי כבר מזמן הבינו שכדי לשמור על ערך ספורטיבי, צריך גבולות ברורים. די ל"אליפויות הקנויות" של צ'לסי, סיטי ופ.ס.ז'

אם עד כה זה לא היה ברור, השנים האחרונות רק מחדדות בעיה שהולכת ומתגלגלת בכדורגל האירופאי. הענף הפופולארי בעולם מאבד כל ערך ספורטיבי כתוצאה מבעלי ממון מתחלפים שמתייחסים למועדוני כדורגל כאל לא יותר מצעצועים. העברות שחקנים בסכומים לא שפויים, גורמות לאיבוד של כל פרופורציה בשוק ההעברות ועל הדרך מחרבים את כל מה שנשאר מהמושג "שחקן בית".

היום לא בונים תכנית רב שנתית להצלחה, אלא קונים אותה בקיץ אחד. הנזק כבר נעשה ולכן כל שנותר הוא לתקוף את המחלה בצורה ישירה, לשאת בתוצאות, ולבנות מחדש: תקרת שכר, תקרת סכום העברות ואפילו שתיהן גם יחד. כאן, מיד ועכשיו.

בספורט האמריקאי כבר מזמן הבינו שכדי לשמור על ערך ספורטיבי, צריך לשמור על גבולות ברורים. אפילו אם נתנתק מאלמנט הספורט, בכל דבר בחיים חייבים להימצא גבולות כדי לשמור על ערך: גבולות לילדינו כחלק מהליך של חינוך, גבולות בדמות חוקים כחלק משמירה על סדר ואורך חיים תקין. ללא גבולות אין טעם.

תקרת השכר משרישה גבול הכרחי לשמירה על ספורטיביות: לכל הקבוצות יש גג משותף של שכר מצטבר אליו ניתן להגיע. מצב זה מאלץ את הקבוצות לחשוב. אי אפשר לשלוף מהמותן. יש לבחור כל שחקן וכל חוזה בקפידה בידיעה שיש לו השפעה לשנים קדימה. במצב שכזה, מועדון שמתנהל טוב ומבצע את ההחלטות הנכונות תחת קורת גג של שוויון תחרותי, הוא המועדון שיזכה להצלחה ביושר ובספורטיביות.

פלקאו. 60 מיליון יורו לכיס של אתלטיקו מדריד (האתר הרשמי של מונאקו)
פלקאו. 60 מיליון יורו לכיס של אתלטיקו מדריד (האתר הרשמי של מונאקו)
 

הכדורגל האירופאי חייב לעבור מהפכה. הליגות המקומיות והמפעלים האירופאים לא יכולים להמשיך להתנהל כמכירה פומבית, בה ההצעה הכספית הגבוהה ביותר מנצחת. זה יכאב, זה יעקור סכומים אדירים של כסף מהענף, אבל זהו צעד הכרחי לטובת מה שנשאר מהערך הספורטיבי שבענף.

כמובן שצעד חד וגורף של כלל המסגרות האירופאיות והליגות המקומיות לא באמת אפשרי ולכן אפשר להסתפק תחילה במפעלים האירופאיים. אף אוליגרך או שייח קטארי לא יקנה קבוצה כזאת או אחרת על מנת להבטיח תארים מקומיים. השאיפה היא ברורה - זכייה בליגת האלופות: בצ'לסי, פ.ס.ז', אנז'י, מונאקו ושאר ה"צעצועים" החדשים, הושקעו כספים רבים כדי להגיע למטרה אחת והיא - גג הכדורגל האירופי.

לכן, קורת גג כלכלית מחייבת תכריח כל קבוצת רוכשים לחשוב פעמיים - את מי קונים ובכמה מחתימים. לא יהיו עוד מסעות רכש של עשרות ומאות מיליוני יורו. לא תהיה אפשרות לחתוך שחקנים תוך חודשיים. מועדון שירצה להצליח, יצטרך להרוויח זאת ביושר. בניהול נכון וחשיבה קדימה.

בייל. מה קרה ללטפח שחקני בית? (רויטרס)
בייל. מה קרה ללטפח שחקני בית? (רויטרס)
 

בינתיים, ניאלץ לסבול בשקט את "האליפויות הקנויות" של צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ועכשיו גם פ.ס.ז', כאשר רכבת המיליארדים כבר נחתה גם במונאקו ומאיימת לזעזע מחדש את הכדורגל הצרפתי והאירופאי. אני רק מקווה שלא נצטרך להגיע ליום שבו נראה את מפת הכדורגל משתנה לחלוטין ולא מהסיבות שאנו חפצים בהן.

הכתוב הינו טור דעה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 38 תגובות ב-23 דיונים
הוסף תגובה בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
תגובתך נשלחה ותפורסם בהתאם לשיקולי המערכת
23
ניר24/08/13, 03:31
השב   •  00
22
Steave G22/08/13, 19:08
כנראה אתה לא מודע איזה גוף מושחת זה FIFA
השב   •  00
21
אשדוד עולה22/08/13, 18:46
אין שום ערך לכדורגל בלי הזדהות עם המועדון שאתה משחק בו, המצב כיום יוצר מצב ששחקן יוכל לזכות בתארים רק אם הוא ישחק בקבוצה הכי עשירה, אני לא מאשים אף אחד מהשחקנים שהולכים אחרי הכסף זה המקצוע שלהם וזה ברור שהם ירצו להרוויח כמה שיותר, מגיל 0 עושים בחירות בכל משחק קטרגל כדי שיהיה משחק כמה שיותר מאוזן, הליגה הספרדית בתחילת שנות האלפיים היתה הכי מהנה בגלל שהקבוצות שזכו שם באליפות התחלפו הכל שנה כך גם בגרמניה, היום בכל ליגה מוצאים 2 קבוצות לכל היותר שלוש שמתחלקות שנה אחר שנה בתואר האליפות, אני דווקא חושב שבתחרויות הבין-ארציות שישתפו מי שרוצים בלי הגבלה, בליגות המקומיות חייבת להיות תקרת שכר ברורה ואחידה לכל אירופה. דומה למצב של מכבי בכדורסל שהוכיח את עצמו (לא נכנס עכשיו לעניין של משחק אחד או סדרה תעזבו אותי) , לסיכום צודק וכל הכבוד שסוף סוף מישהו קם ואומר את זה, לא שזה ישנה משהו אבל כל מהפכה מתחילה בקטן.
השב   •  00
20
ג''ק22/08/13, 15:14
אז נכון שמדובר פה בקבוצות שצברו תאוצה בשנים האחרונות בגלל כניסה של בעלים סופר עשיר

אבל כל השאר הקבוצות הגדולות בעולם כמו אינטר, מילאן, יונייטד, ארסנל, מדריד, בארסה, באיירן ועוד הרבה - גם להם יש בעלים עשיר, ההבדל שהוא לא בא בפוזה כמו אוליגרך או שייח'' שמאיים לקנות את כל העולם

מה שכן חייב לעצור את המחירים המפורזים שמשלמים כיום על שחקנים
השב   •  40
19
חזילכה22/08/13, 10:15
השחקנים יהיו לך מותשים מכדי לשחק.
יום שלם בשבוע יתבזבז לך רק על טיסות(הלוך+חזור).

וגם יהיה לך יתרון ביתי מובהק כי אוהדי החוץ לא תמיד יגיעו
השב   •  00
18
שמעון מזרחי22/08/13, 01:47
בטור הופיעו מספר מינוחים שאינם נהירים לי. בעיקר רציתי לשאול מה זה תקרת שכר ומה זה ערך ספורטיבי. אודה על תשובות מהמערכת.
השב   •  51
אופיר22/08/13, 14:40
ומכוער שלי את המונחים הללו. תקרת שכר זה שהקבוצה שלך מביאה 0! כסף מהבית. ובנויה רק על מנויים טלוויזיה וספונסרים. ערך ספורטיבי, זה ידידי הלא מלומד, לעשות ליגה מי שמסיים בא ראשון אלוף. ואתה יודע מה, כורח הנסיבות והתרבות העולמית אפשר לומר שערך ספורטיבי לליגה יכול להיגמר גם בסדרות. לעומת זאת ומשחק אחד מכריע עונה שלמה. נו טוב, כנראה בארץ ההגדרות שוויון שוות בתכלית מהמונח המילוני שלה.
השב   •  31
17
זורו22/08/13, 01:41
תקרת שכר. הצחקת את שימון.
השב   •  90
משה22/08/13, 08:32
השב   •  02
אופיר22/08/13, 14:36
שזה התקציב של הפועל? קיצור אתה רוצה כדורסל חובבני. על זה נאמר, אוהד הפועל טיפוסי.
השב   •  10
אשדוד עולה22/08/13, 18:49
הפועל שלך בעונה האחרונה ניצחה דרבי אתה זוכר? אהה כן ועוד דבר מכבי חיפה לקחה אליפות, יודע למה? כי במקום תקרת שכר עשו דברים אחרים כמו החוק הרוסי והגבלת זרים כדי שמכבי לא תשלוט באופן אבסולטי, בלי קשר אני לא מסכים עם משחק אחד במקום סדרה, אתה סתם טמבל בקיצור.
השב   •  00
16
סוכן כפול22/08/13, 01:39
מה שהופך את הספורט האמריקאי לתחרותי ושיוויוני יותר זה דוקא הדראפט ולא תקרת השכר. לכל ענף ספורט, כולל כדורגל, יש דראפט. תקרת שכר מגבילה ומחייבת תכנון אבל דרך הדראפט יכולה כל קבוצה, בעיקר החלשות יותר, להחתים כוכבים צעירים ללא קשר לתקרת שכר כלשהי.
אגב גם בארה"ב יש קבוצות עשירות יותר שיכולות להרשות לעצמן חריגות מסיביות מתקרת השכר.
השב   •  30
רגע בלי דודלי(אין תקציב)22/08/13, 14:13
על כל דולר חריגה יש דולר קנס שהולך לקבוצות העניות
השב   •  00
15
עמוס21/08/13, 23:56
הכל נכון בכתבה ומי שעוקב אחרי הספורט האמריקאי יודע עד כמה הכדורגל לא מתנהל נכון. ריאל ובארסה הרסו את הכדורגל בספרד ורק אצלנו עדיין נפעמים שבארסה מנצחת 7-0 או משלימה סיבוב כמעט נושלם. פעם לה קורוניה וולנסיה היו לוקחות אליפויות, עכשיו הן 30 נקודות מהמוליכות. גם אם הן מקום שלישי. האוהדים בספרד הולכים ומאבדים עניין, מה הטעם לבוא למגרשים אם אין שום סיכוי לאליפות גם לקבוצת צמרת? אם כל כוכב שולנסיה מצמיחה נחטף מיד ע"י בארסה וריאל לוקחת מיליונים מהממשלה כדי שקאקה, מודריץ'' והיגואין יעלו מהספסל (במקום שיובילו קבוצות מתחרות)- מה הטעם לכל זה? בארה"ב חצי מקבוצות הליגה מועמדות לאליפות בבייסבול, הוקי ופוטבול (בנבא פחות, בגלל ששני כוכבים מספיקים כדי להוביל קבוצה, אבל היא עדיין ליגה יותר תחרותית מכל ליגה בכדורגל). החצי השני יודעים שהן יכולות להפוך למועמדות בתוך 3 שנים. לכן המגרשים מפוצצים בכל משחק, של כל קבוצה. אם יקצצו את המשכורות בכדורגל ע"י תקרת שכר השחקנים, לא תהיה להם ברירה. הם לא יחפשו מקצוע חדש ועדיין יהיה אנשים עשירים מאד. אבל יהיה הרבה יותר מעניין לכולם, כולל להם (מישהו חושב שקאקה נהנה?). הרי אנחנו התאהבנו בכדורגל בגלל התחרותיות, הדרמה והתקוה שגם אנדרדוג יכול, לא בגלל תוצאות ידועות מראש!
השב   •  100
14
ronald21/08/13, 23:52
soon mitch goldar and makaki will be makki basketball ,even shahar or tabib cant compare with mitch
השב   •  00
13
סמיר21/08/13, 22:38
ואני בטוח לאחר שיקרא את הטור הוא יפעל בהתאם
השב   •  101
12
יובל21/08/13, 21:41
תיאורטית נכון מאוד הבעיה היא שזה לא פרקטי תמיד ימצאו דרכים להרוויח יותר כסף.
השב   •  10
11
אלי21/08/13, 19:06
ריאל, ברסה, יונייטד, צ''לסי וכו'' מועדונים עם אהדה עולמית, תיירות כדורגל וכל המסביב - זה כבר לא רק כדורגל, אלא מותג לכל דבר.

אי אפשר להציל את העולם (אף אחד לא ייסע למשחק של ריאל סוסיאדר נגד חטאפה.או יקנה מחר חולצה של ווסטהאם)

שם הכסף הגדול.לא מרגיש שום אליפות "קנוייה"

זה כל היופי. שמדובר ב-11 שחקנים, אין קסמים בזה (סיטי נכשלה באלופות. וגם שזכתה באליפות זה היה בדקה 94)

גם לגבי צ''לסי. אברמוביץ'' פיטר אינסוף מאמנים.

אני איפשהו בעד. הליגה הצרפתית יותר מעניינת העונה, השנה הפרמייר ליג ברמת תחרות מטורפת, ברסה VS ריאל - רק שוברים שיאים

כמה שיותר כסף. ככה יהיה יותר עניין, יותר כוכבים, יותר שואו. גם אם תהיה תקרת שכר, עדיין מסי, CR, ניימאר, רוני וכל השאר ירצו לשחק במועדוני "על" (ותמיד יעקפו את זה עם הטבות מסביב)
השב   •  19
בדש22/08/13, 20:50
כל הכוכבים הגדולים של הליגה פרוסים בין כל הקבוצות בליגה ולא מצטופפים ל-2-3 קבוצות כמו בכדורגל האירופאי.
תקרת שכר זו הפתרון המושלם לכדרגל נקי ואיכותי שלא מושפע מכסף.
השב   •  00
דון נאפולי22/08/13, 21:25
הסיבה היחידה שב-NBA הכוכבים פרוסים על פני יותר קבוצות (למרות שגם זה נתון לוויכוח) זה כי זה פשוט ליגה שבה יש את כל הקבוצות הטובות בעולם.
זה בדיוק כמו שהיו עושים סופרליג אירופית.
השב   •  00
10
גל21/08/13, 18:45
ברגע שתהיה תקרת שכר כל הקבוצות הגדולות יפרשו מהליגות המקומיות ויקימו סוף סוף את הסופרליג האירופאית שמדברים עליה שנים.
משחקים בין הגדולות של אירופה על בסיס שבועי = הרבה יותר כסף
השב   •  80
9
אוהב ספורט21/08/13, 18:25
ברור שהם לא אשמים, אלא הבעלים המושחתים והחמדנים שמוכרים וקונים שחקנים במחירים שלא מביישים ערך של עיירה שלמה, ובינתיים אנחנו האוהדים מרגישים רחוקים מתמיד.

שחקני הכדורגל הפכו לשחקני הוליווד, אין דבר יותר דוחה מזה. כדורגל זה לעם, ואי אפשר להתחבר לזה כששחקנים נקנים במחירים כל כך קיצוניים.
השב   •  61
8
דני21/08/13, 18:18
השב   •  30
7
אדום עולה21/08/13, 17:28
בתים מעוקלים, פיטורים בלי סוף חלקם אנשים שהלכו ולמדו הוציאו תואר והכל ובקושי גירדו 2000 דולר לחודש אבל העיקר ששחקני הכדורגל הגאונים מאוד מרווחים כ200 אלף ליש"ט לשבוע ומהצופה הממוצע הם עוד מעזים לדרוש כ60 ליש"ט לכרטיס.
השב   •  71
אפי21/08/13, 17:55
גם בעלי הבית בארץ יודעים שגל הראל לא שווה 150 אלף שקל לעונה ושיצחקי לא שווה את המליונים , אבל אם הם לא יביאו להם את הסכומים האלה הם ילכו למקומות שכן יביאו להם. ובשביל הבוסים אלה גרעינים למרות שלנו זה נראה כמו משכורות מנופחות
השב   •  00
6
jack21/08/13, 17:08
אי אפשר לאכוף דברים כאלו. לעולם לא יכולה להיות תקרת שכר, כמו שלעולם לא יכול באמת להיות פייר פליי. לפחות יש יותר תחרות בעקבות ההגעה של הכסף הגדול, כאשר למעשה, כולם מרוויחים: הקבוצות הגדולות מתחזקות, החלשות מתעשרות והצופים קונים יותר כרטיסים אם בייל או רונאלדו או פלקאו מגיע.
השב   •  90
הפאנטום22/08/13, 14:07
הרי זה משהו שמצליח רק במדינות עולם שלישי כמו ארה"ב עם הליגה החלשה שלהם שנקראת ליגת ה NBA!
השב   •  00
jack22/08/13, 14:25
מה אתה מחרטט? הNBA התחיל את תקרת השכר והדראפט, לפני שהגיע הכסף הגדול. באירופה עשו את הדברים האלו אחרי. לכן לא מתקיים פייר פליי (מנצ''סטר סיטי תורמת לארגונים, ולא מפסידה כספים למשל), וכך כל דבר אחר. לא ממש הבנתי מה פשר התגובה שלך.
השב   •  00
5
צחי21/08/13, 17:08
כל מילה מיותרת
השב   •  10
4
אחד שתומך21/08/13, 17:05
הגיע הזמן שנושא זה יעלה לדיון ציבורי ברחבי העולם ושידברו על הסכומים המטורפים והמגוחכים שקבוצות אולגרכים משקיעים ומדרדרים את הספורט לתת רמה שבא מועדונים בלי כסף פשוט יקרסו מול הכסף הגדול
השב   •  62
אופיר22/08/13, 14:35
לא רק בספורט
השב   •  10
3
GilG21/08/13, 17:04
מי שעשיר מנצח? צריך לשנות את זה.
השב   •  21
2
RED MAN21/08/13, 17:01
הם זכו באליפות שנה שעברה רק בגלל השיח'' הקנדי שלהם.
השב   •  3110
אוהב ספורט21/08/13, 18:28
מה זה 90 מיליון שקל ברמות הגבוהות של אירופה? שנכנס לפרופורציה, רק בייל, שחקן אחד בלבד, נקנה ב110 מיליון יורו (!). שזה פי 5 מהתקציב של כל מכבי תל אביב, פשוט הזוי ברמות שלא קיימות.

וזה רק ידרדר וידרדר אם לא יחוקקו חוק בעניין הזה, כי משוגעים כמו פלורנטינו פרז והשייח ההזוי מסעודיה לא חסרים.

מה לא מובן פה?
השב   •  42
ניסו21/08/13, 22:27
אני מוכן שיבדקו את הוצאות שלכם על רכש בשנתיים האחרונות ושל מכבי חיפה ואל תתפלאו סליחה בטוח זה יהיה יותר גבוהה משל מכבי כי מאז שקרויף הגיע ומיץ'' הבין את העסק לא משתגעים שמה ראו מקרה זהבי הרבה מאוד מהתקציב מוקדש לצוות אימון רחב ומקצועי וכמו כן למחלקת הנוער דבר שלא קיים אצלכם וכמו לשחקנים שהוחתמו על חוזי עתק בעבר כמו קולאטי ואני חושב אפילו שהתקציב קטן השנה משנה שעברה אז תבדוק עובדות ואז תדבר
השב   •  18
yellow power22/08/13, 07:01
השב   •  21
משה22/08/13, 08:34
ולקנות שנה שעברה את כל הבררה של הליגה ? והשנה להחליף את כל הקבוצה ולהביא שחקנים חדשים זה בסדר ? אה העיקר סלים ואבוטבול נשארים כדי להרוס אתכם ממורמרים שכמותכם.
השב   •  22
1
אסף21/08/13, 17:00
צריך לעשות תקרות שכר אבל צריך לקחת בחשבון שבשביל לראות שחקנים טובים צריך גם כסף..
השב   •  28
אסור לפספס
נגןהוא רק בן 6: הבן של מסי כובש שער כמו אבא
מסי גאה: הילד שיחזר את הגול המפורסם שלו
נגןאנגליה: השחקן הלך מכות עם האוהדים ביציע
אנגליה: השחקן הלך מכות עם האוהדים ביציע
נגןמקסיקו: ראמוס מגשים חלום לאוהד צעיר
מקסיקו: ראמוס כבר מגשים חלום לאוהד צעיר
נגןג'ובאני רוסו מסיים עצבני אחרי הפסד בפאדל
ג'ובאני רוסו מסיים עצבני אחרי הפסד בפאדל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP