יום שבת, 05.10.2024 שעה 22:42
אייל ברקוביץ'

ביבי, תעשה לנו סדר בכדורגל

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE לרגל פתיחת העונה: ציפיתי משחר לדברים אחרים. רק איש אחד יכול להציל אותנו - ביבי, תעשה לנו סדר בכדורגל

אחרי קיץ מטורף של סכסוך שלא נגמר בין ההתאחדות לכדורגל לבין שרת הספורט, לימור לבנת, ויושב ראש הטוטו, צחי פישביין, עונת הכדורגל אמורה להתחיל ביום שבת, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי.

את דעתי בעניין אתם בטוח יודעים. אין בכלל ספק, הכדורגל הישראלי צריך ניקוי אורוות ושינוי בכל ההתנהלות של ההתאחדות. מרכזי הכדורגל צריכים להיקבר והמשחק צריך לעבור למנהלת ליגה יסודית, מקצועית, טהורה, בלי ניגודי עניינים, ניגודי אינטרסים ובלי קומבינות. אוהדי הכדורגל בארץ מאסו בכל מה שקורה במוסדות ההתאחדות, בלי קשר ליו"ר אבי לוזון או למשה אביבי.

הכדורגל חייב לעבור שינוי וצריכים להחליף את כל מקבלי ההחלטות בענף שאנחנו אוהבים כל כך. לוזון עשה עבודה נהדרת בשנה האחרונה בבניית בית הנבחרות, בהבאת היורו לצעירות ובקידום האצטדיונים (למרות שהטוטו והעיריות דאגו לכסף), ומגיע לו על כך הרבה נקודות טובות. אבל מה לעשות, ציבור האוהדים, השחקנים, המאמנים וכולם, רוצים שקיפות, רוצים אנשים בלי ניגודי עניינים והכי חשוב: רוצים ספורט נקי וטהור.

עם כל זאת, אין לי בכלל ספק שמשחקי האגו לא יסתיימו עד סוף השבוע והליגה שלנו תצא לדרך בלי הסכם שיווקי עם הטוטו - זאת אומרת בלי 100 מיליון ש"ח לקבוצות. למרות זאת, אנחנו עדיין מצפים שהרמה תהיה גבוהה. תסלחו לי חברים, הכל מתחיל מניהול ואם הניהול של הכדורגל שלנו לא תקין, אז בבקשה מכם, אל תצפו שהכדורגל יהיה תקין.

לוזון (עמית מצפה)
לוזון. מצפים שהניהול יהיה תקין (עמית מצפה)
 

אנחנו נמשיך לראות את הכדורגל הישראלי כי הוא שלנו. אנחנו אוהבים אותו. אבל בעקבות האירועים בחודשיים האחרונים, הציפיות שלי לא גבוהות מהעונה הקרובה. התדמית של הכדורגל נפגעה מאוד וכשהמוצר פגום, קשה מאוד לפתח ציפיות.

כרגיל, הקבוצות שיובילו העונה הן מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה. להן יש את הסגלים החזקים ביותר. מי שעד עכשיו מדשדשת ואי אפשר לדעת לאיזה כיוון תלך היא בית"ר ירושלים, שמאז הגעתו של אלי טביב לא ברור איך תיראה העונה שלה. היא ביצעה מסע רכש לא משכנע, הביאה זרים בכסף קטן ושחקני הבית שלה ברחו. כל אלו יכולים להביא את בית"ר לעוד עונה קשה כמו בעונה שעברה.

עוד דבר. מעניין יהיה לראות איך הקבוצות הקטנות מסתדרות בלי השלושה-ארבעה מיליון שקל מהטוטו. לקבוצות הגדולות אני לא דואג. יש להן אנשים עשירים שדואגים להן ומדובר בכסף קטן עבורן. בליגה הלאומית בכלל אין טעם להתחיל את העונה. חצי מהתקציב שלהן בנוי על הטוטו.

מפליא אותי שראשי הקבוצות, במיוחד יענקל'ה שחר, נותנים יד לכל המהלך הזה. הרי בתוך תוכם הם יודעים שמה שפרופסור זליכה אמר, שכל המבנה הארגוני רקוב, הוא נכון. צר לי שהם משתפים פעולה עם הריקבון הזה. ציפיתי מאנשים כמו יענקל'ה, איזי שירצקי ואחרים שירימו את הכפפה ויעשו סדר בבלאגן הזה, אבל כנראה שזה נוח להם כל 'הסדר לי וסדר לך' וכל הקומבינות לכאורה, אחרת אי אפשר להבין מה האינטרס שלהם.

יעקב שחר (יניב גונן)
יעקב שחר. מפליא אותי שהוא נותן יד למהלך הזה (יניב גונן)
 

בשבת תצא לדרך ליגת העל וכולי תקווה שיימצא פיתרון בשבוע-שבועיים הקרובים. לפי דעתי בן האדם היחידי שיכול להשיג פיתרון לקונפליקט הזה הוא ראש הממשלה, בינימין נתניהו. אני יודע שהוא עסוק בימים אלו בדברים הרבה יותר חשובים אבל אני מקווה שהוא יקרא ללוזון למשרדו יחד עם לבנת ויגיד לו: "גבר, תודה רבה, עשית עבודה נפלאה בשנה וחצי האחרונות. תמשיך לייצג אותנו בכבוד באופ"א. בסוף העונה הנוכחית אתה מסיים את תפקידך. נעניק לך גביע ענק. שיהיה לך בהצלחה בדרכך החדשה".

ביבי, תרים את הכפפה ותסדר לנו כדורגל הוגן וטהור. כל קהל הכדורגל בישראל יוכל להרים את הראש בחזרה ולהגיד: "יש לנו כדורגל טוב במדינה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר