יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:02
אייל ברקוביץ'

גם מסי ורונאלדו לא יעזרו לנבחרת

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: גוטמן נתן הוראה לכל השחקנים להסתגר, כך לא נתקדם לעולם. אין חופש פעולה. עדיף למות יפים מאשר לחיות מכוערים

שנים רבות שאני רוצה לכתוב טור ולהתחיל בפרגון לנבחרת ישראל, אבל לצערי הרב כולם ראו גם הפעם שהנבחרת שלנו שיחקה חלש מאוד. הפעם אני לא בא בטענות רק לשחקנים. יש לנו שחקנים מוכשרים מאוד דוגמת ביברס נאתכו, ליאור רפאלוב, מאור מליקסון, יוסי בניון, עדן בן בסט, מהראן ראדי, איתי שכטר ואחרים, אבל כשהמאמן נותן להם הוראה להסתגר מהדקה הראשונה, ושהנבחרת משחקת במערך כל כך הגנתי כשגם שחקני ההתקפה עושים רק הגנה, גם אם יהיה לנו את מסי או רונאלדו הם לא יצליחו לבוא לידי ביטוי כי ההוראות שהם יקבלו כל הזמן יהיו לעשות הגנה.

זה הזמן שבנבחרת יבינו שעדיף למות יפים מאשר לחיות מכוערים. צריכים לשחק עם אומץ ובלי פחדנות והססנות כמו שהנבחרת שיחקה במחצית הראשונה ובחלקים רבים גם במחצית השנייה. גם כאשר אלי גוטמן עשה חילופים במחצית השנייה, במקום להכניס שחקנים התקפיים הוא הוציא שני קשרים אחוריים והכניס שניים אחוריים.

איפה השינוי? הגיע הזמן שישראל תיזום במשחקים, תתקיף מדי פעם ותשחק עם קצת יומרות אחרת לא נתקדם לשום מקום. אמנם היה שיפור קל במחצית השנייה, אבל בכל 90 הדקות ספרתי חצי הזדמנות של בירם כיאל בסביבות הדקה ה-45. זה מעט מדי ולא מספיק לנבחרת שיש בה כל כך הרבה שחקנים כישרוניים. הדבר הטוב ביותר שראיתי בנבחרת היה השילוב המצוין של טל בן חיים ואיתן טיבי, אבל מה לעשות, כשמתקיפים במשך 90 דקות בסופו של דבר כל הגנה נכנעת.

בן חיים לפני דביץ´ (משה חרמון)
בן חיים לפני דביץ´. ההגנה דווקא מחוברת (משה חרמון)
 

אגב, משחק ההגנה שלנו היה לא רע, מלבד טעות פה ושם של יובל שפונגין ושל כיאל באיבוד הכדור שהוביל לשער הראשון. לרעתנו אגיד שלא היה משחק התקפה. המגנים לא תקפו לאורך כל 90 הדקות. הם נתקעו מאחור ושחקני הכנף היו טרודים בעבודות הגנה מאשר בהתקפה ושלושת הקשרים לא הצליחו להניע את הכדור.

הם לא הצליחו לבצע שתי מסירות ברצף ורדפו אחרי שחקני היריבה. בקיצור, לא ראינו באוקראינה שום דבר מהנבחרת. להיפך, זה אחד המשחקים הכי גרועים שזכורים לי, מה גם שבמשחק הרשמי הבא נגד אזרבייג'אן צריכים לעלות במערך התקפי ולנצח. לכן, לא הבנתי למה המאמן הכין את הקבוצה דווקא למשחק מול רוסיה. קודם כדאי לעבור את האזרים ורק אחר כך לחשוב על הרוסים. הכדורגל הישראלי חייב להבין שאם הוא לא ייתן לשחקנים שלו חופש פעולה וביטוי לא נתקדם לשום מקום.

הגיע הזמן שהמאמנים בכלל ולא רק גוטמן יבינו שכדאי לתת ליצירתיות לפרוח ולא לדכא את הכישרון של השחקנים. להתגונן זה לא חכמה. כל מאמן יכול להגיד לשחקנים שלו לחזור אחורה ישר אחרי התקפה. החוכמה בכדורגל היא להתקיף וכאן מגיע הכישרון והדמיון. יש לנו שחקנים כאלו וצריכים לתת להם את הבמה. קחו לדוגמא את רפאלוב שבכל פעם שהוא נכנס כמחליף הוא מצליח להבקיע או לבשל. למה הוא לא מקבל קרדיט בהרכב? אני מקווה שבמשחקים הבאים גוטמן יעז יותר ויחשוב על כך אחרת נפסיד כל הזמן. ניצחון? רק בנס. כך לא נתקדם לעולם.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים