יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:47
אלרן אופק

ה"לה-ליגה" חוזרת

ברצלונה פותחת עונה עם מאמן חדש שיצטרך להפוך אותה שוב למכונה הכי מאיימת בכדורגל העולמי. ניימאר יפחית את התלות במסי אך בלם חדש לא הגיע

בתור חובב הליגה הספרדית אני חייב להגיד שאני מחכה בקוצר רוח ליום ראשון ב-19:00 בערב, אז תעלה ברצלונה למשחק הראשון שלה לעונת 2013/14 מול היציעים המלאים בקאמפ נואו ותשחק נגד לבאנטה.

בארסה נפרדה בקיץ מטיטו וילאנובה שנאלץ לפרוש מאימון כתוצאה ממחלת הסרטן הארורה. המאמן שהגיע במקומו, "טאטה" חרארדו מרטינו הוא אלמוני לרוב אוהדי הכדורגל. הארגנטינאי אומנם הצעיד את נבחרת פראגוואי לשנים יפות בין 2006 ל-2011 ועשה חיל גם שאימן את הקבוצה הארגנטינאית ניואלס "אולד בויס", אך שום דבר לא משתווה ללחץ ולציפיות שיתמודד איתן העונה בבלאוגרנה.

ברצלונה אומנם זכתה באליפות ספרד בעונה האחרונה, אך זה היה בעיקר בזכות העובדה שהקבוצה פתחה את העונה בצורה הטובה ביותר בהיסטוריה של המועדון, שטיטו עוד היה על הקווים. אך המחלה של המאמן חזרה והקבוצה נאלצה לאלתר עם עוזר המאמן, ג'ורדי ראורה שהמעמד היה גדול עליו בכמה מידות. אך נבצע חטא גדול אם נאשים את עוזר המאמן בכישלון של הקבוצה.

טאטה (רויטרס)
טאטה. אחריות גדולה על הכתפיים (רויטרס)
 

אין ספק שהתדרדרות החלה מהרגע שלא היה בעל בית על הקווים וזה חשף את כל הבעיות המוכרות של בארסה. ההגנה האיטית והלא מתואמת, היעדר תכנית חלופית במשחקים בהם הטיקי טאקה לא מספיק יעיל וההתסמכות האדירה על מסי, שנפצע בשלב קריטי של העונה ולא יכל לעזור לקבוצה בצמד המשחקים נגד באיירן.

אחרי ה-7:0 נגד הגרמנים ניתן היה לצפות שבמועדון גדול כמו ברצלונה יפיקו את הלקחים ויעשו שינויים במקומות הבעיתיים. אך למעט ניימאר, שהוא כוכב ענק בכל קנה מידה ויפתור כנראה את הבעיה של התלות הרבה בכוכב הארגנטינאי, הסגל נשאר זהה לחלוטין, למעט דוד וייה שעבר לאתלטיקו מדריד. בארסה משוועת לבלם איכותי, אחד שימלא את מקומו של פויול הפצוע ואולי יחזיר לפיקה את הצבע ללחיים כי כרגע נראה ששאקירה דואגת שהראש שלו יהיה בדברים אחרים.

שלא תטעו ברצלונה עדין מחזיקה באחד הסגלים הכי איכותיים בכדורגל העולמי עם אינייסטה, צ'אבי ופברגאס בקישור ועם מסי, ניימאר ואלכסיס סאנצ'ס, שמראה יכולת משופרת במשחקי ההכנה, בחלק הקדמי, אלבס ואלבה עדיין שנים מהמגנים הטובים בעולם וגם פיקה יכול פתאום לחזור ליכולת הנהדרת שאפיינה אותו עד לפני שתי עונות.

פיקה חוגג (רויטרס)
פיקה. בקאמפ נואו מקווים שהבלם יחזור ליכולת מלפני שנתיים (רויטרס)
 

אם דוד לואיז או דניאל אגר או כל בלם ברמה הזאת יגיעו לקאמפ נואו בסופו של דבר זה יחזק את הקבוצה וירים אותה בכמה דרגות. החיזוק הכי גדול יכול להיות החזרה של פויול לכשירות מלאה, שפרט ליכולת המקצועית כמובן מביא איתו את המנהיגות במגרש. 

בחלק הקדמי למסי וניימאר לא היו מספיק הזדמנויות לשתף פעולה במשחקי ההכנה והם יצטרכו לעבוד על הכימיה ביניהם תוך כדי תנועה. לברצלונה מחכה פתיחה לא פשוטה בכלל. היא תפגוש את אתלטיקו מדריד והאקס וייה לצמד משחקים במסגרת הסופר קאפ ספרדי, תצא למשחקי חוץ קשים מול מלאגה וולנסיה במחזור השני והשלישי ותקנח במשחק מול סביליה בקאמפ נואו במחזור הרביעי.

אין ספק שטאטה יצטרך לחבר את השחקנים מהר ולא יהיה לו הרבה זמן לניסויים. ריאל מדריד נטולת ז'וז'ה מוריניו מחכה מעבר לפינה ונראית מאיימת מתמיד. עם קרלו אנצ'לוטי על הקווים, שחקני הרכש איסקו וקרבאחל וכריסטיאנו רונאלדו אחד רעב, נראה שה"לה ליגה" תהיה צמודה ומרתקת מתמיד.

אז הספירה לאחור לקראת יום ראשון החלה שהליגה הטובה בעולם תצא לדרך ותספק לנו חוויית כדורגל מדי שבוע.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר