יום שבת, 26.04.2025 שעה 07:44
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
בוני גינצבורג

פשוט לא היה כוחות

בוני גינצבורג בטור אישי ל-ONE: באיירן בכושר אדיר והיא פייבוריטית מול דורטמונד. ברצלונה תצטרך להכניס את היד עמוק לכיס, אך לא מדובר בסוף עידן

המשימה של ברצלונה אחרי התבוסה במינכן הייתה בלתי אפשרית. בארסה כבר חזרה העונה לחיים מפיגור 2:0 לניצחון 4:0 בשמינית הגמר על מילאן, אבל הפעם היריבה הייתה באיירן מינכן, הקבוצה שנמצאת בכושר הטוב ביותר באירופה.

בעקבות ההדחה של הקטאלונים, לא הייתי ממהר להכריז שמדובר בסוף עידן. כשליאו מסי, הכדורגלן הטוב בעולם, משחק בקבוצה, ולאנדרס אינייסטה וצ'אבי יש עוד שנתיים לפחות, אי אפשר להספיד את הקבוצה הזו. סנדרו רוסל יצטרך להכניס את היד עמוק לכיס ולרכוש כמה שחקנים חדשים כדי לרענן את הקבוצה. זהו תהליך נורמלי שמתבקש אצל הקאטלונים.

ריאל אמנם הודחה אבל נתנה לדורטמונד פייט אמיתי שלא הספיק. גם בארסה שיחקה קודם כל עבור הכבוד הספורטיבי שנרמס באליאנץ ארינה אבל ללא מסי בהרכב המשימה הייתה בלתי אפשרית והמשחק היה לפרוטוקול בלבד.

שחקני באיירן מינכן חוגגים (רויטרס)
שחקני באיירן מינכן חוגגים בקאמפ נואו (רויטרס)
 

הגרמנים שלטו ללא עוררין במשחק והחזקת הכדור שלהם הזכירה את ברצלונה בגדולתה. באיירן רעבה, קלילה ואיכותית ואריאן רובן בעונת שיא מסמן את הבווארים של העונה הזו, שרואים טרבל מול העיניים - על האליפות הם סימנו וי ועכשיו נשאר הגביע הגרמני והצ'מפיונס.

משחק הגמר יפגיש ב-25 במאי לראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות שתי קבוצות גרמניות, באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד. שתי קבוצות שהכריעו את משחקי חצי הגמר האלופות במגרשן הביתי. שתיהן אגב זכו בכרטיס לגמר בצדק.

לבאיירן מינכן, אלופת הבונדסליגה הטרייה, יש פער מדהים של 20 נקודות בליגה מבורוסיה דורטמונד האלופה בשנתיים האחרונות. פער הנקודות הגדול מאוד אינו פער האיכות האמיתי בין הקבוצות. העונה הן נפגשו פעמיים במינכן. בליגה זה הסתיים ב-1:1 ובגביע באייירן ניצחה 0:1 ונקמה בדורטמונד על התבוסה 5:2 בגמר בעונה שעברה. בשבת הן תפגשנה בדורטמונד במסגרת הליגה למעין חזרה גנרלית לקראת הגמר ויהיה מעניין לראות באילו הרכבים יעלו יופ היינקס ויורגן קלופ ואיך יתפתח המשחק.

הבווארים, לאחר שתי עונות טראומטיות רצופות שבהן נרמסו על ידי קלופ ושחקניו ואחרי שהושפלו במינכן בגמר הצ'מפיונס מול צלסי, נמצאים בעונה מדהימה ובכושר שיא עם 26 ניצחונות מ-27 המשחקים האחרונים. הם הוציאו כסף גדול מאוד, עשו התאמות בצוות המקצועי ובסגל השחקנים והם פשוט טובים יותר. להערכתי הם יזכו בצ'מפיונס.

זה לא יהיה פשוט כי הקבוצה שמולם סופר איכותית ומאומנת עם משחק מעבר מהיר ומדהים, עמידה טקטית מעולה, שוער נהדר, הגנה חזקה, קישור מצוין שמנווט על ידי אילקאי גונדוגאן וחלק קדמי קטלני עם רוברט לבנדובסקי, מלך שערי הליגה (23) הגרמנית, מרקו רויס ומריו גצה (אם יהיה כשיר עד המשחק). ולכן צפוי לנו משחק טקטי ברמה מאוד גבוהה, והאיכות שנמצאת על המגרש היא כזו שניצול המצבים אמור להיות מקסימלי. 

שחקני דורטמונד מודים לקהל (רויטרס)
שחקני דורטמונד מודים לקהל. עלו לגמר ובצדק (רויטרס)
 

שחקני המפתח בבאיירן הם פיליפ לאם, אריאן רובן ופרנק ריברי מהאגפים וחאבי מרטינס במרכז, כשבחלק הקדמי להיינקס יש ארבעה חלוצים שכולם בכושר מצוין -  תומאס מולר שיפתח בוודאות, מריו מנדזוקיץ', מריו גומז וקלאודיו פיסארו שלא מפסיקים לכבוש.

לפני חצאי הגמר לא האמנתי שזה יהיה הגמר. על באיירן הימרתי אבל חשבתי שריאל מדריד תשחק מולה. האם זו תהיה הזכייה החמישית של הבווארים או השנייה של דורטמונד? אמרתי כבר את דעתי על היינקס וחניכיו העונה אבל עדיין הכל פתוח וניצחון של הצהובים שחורים בהחלט אפשרי וריאלי. בטוח יהיה מעניין.

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 86 תגובות ב-52 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
52
אוהד02/05/2013 16:06
מסצ''רנו,פויול ואלבה לא שיחקו אז לא פלא שההגנה קורסת.
מה חושבים שלהעלות שחקן צעיר לצד פיקה בשני משחקים עם המון לחץ כשהוא חסר נסיון אז זה מה שיעזור נגד באיירן?אם לפםחות מסצ''רנו היה משחק לצד פיקה אולי המצב היה טוב יותר.
השב   •  20
51
מעין02/05/2013 15:08
עדיף את גוטמן על טיטו הוא היה מגיע לגביע ולא מפסיד 3:0 בבית ו 4:0 בחוץ
השב   •  01
50
אוהד02/05/2013 14:05
מסי הוא כמו תוספת של 5 שחקנים להתקפה.
עובדה שנגד בילבאו בארסה היתקשו למרות שטוענים שזו ליגה פח אז רואים איזה שחקנים בינונים משחקים בבארסה.מהרגע שמסי ניכנס פתאום 2 שערים.
אז מה קרה?המאמן עשה מהלך מיוחד?שינה מערך?
גם נגד פריס.בארסה ניראו לא פחות גרועים כמו נגד באיירן ומהרגע שמסי ניכנס פתאום הכדור מגיע לחלוצים ובארסה מביקיעים.טיטו עשה משהו מיוחד או ששוב זו ההשפעה של מסי?
ודבר אחרון-מסצ''רנו,פויול ואלבה לא שיחקו אז לא פלא שההגנה ניראת קטסטרופה.
השב   •  00
49
אוהד מכבי02/05/2013 10:32
השב   •  10
48
רוני02/05/2013 10:10
היא חייבת מנהיג בחלק האחורי כמו פיול. במיוחד מול קבוצות חזקות. ולגבי החלק הקדמי, ברור שאין תחליף למסי שאמור לשחק בכושר טוב. שוב במיוחד מול קבוצות טובות.
השב   •  20
אוהד02/05/2013 14:07
הבעיה שחוץ מפויול גם מסצ''רנו ניפצע וברמות הללו אי אפשר להצליח עם שחקנים צעירים חסרי נסיון.גם הגנה צריכה תיאום וכאשר מעלים בלם אחר אין תיאום בין השחקנים כי הם לא רגילים לשחק יחד.
וגם שכחתם שגם אלבה לא שיחק?לא פלא שבארסה ניראו רע בהגנה.
השב   •  10
47
אלון02/05/2013 09:53
חוץ מהחיזוק של השחקנים הלא גרמנים. השחקנים הגרמנים שמשחקים בקבוצות האלה טובים מאד.
השב   •  10
46
אוזמן הנביא02/05/2013 09:04
הכדורגל המכוער חוזר : הגנת ברזל עד לשבירת היריב ואז לצאת למתפרצות קטלניות .נגמר ריאל, תמה ברצלונה ,הסתיים הפועל ת"א מתחילה תקופת החושך שבמקום שהמגינים יעלו לעזור לחלוצים כגון עמרי קנדה ובונדר כיום החלוצים יורדים לעזור למגינים כגון אלירן עטר כדורגל בשקל
השב   •  03
45
אלי02/05/2013 07:19
גמרה את הסוס להרבה זמן
השב   •  21
44
אלי02/05/2013 07:15
אירופה לאלופות בורוסיה דורטמונד לא נופלת ממנה יותר מזה היא משחקת הליגה שבאיירן שכך היא מכירה אותה מצוין הכדורגל הארופאי עבר מספרד לגרמניה יקח לברצלונה הרבה זמן לחזור להיות ברצלונה שהיתה הפער בין באיירן לברצלונה הוא ענק
השב   •  21
43
אוהד02/05/2013 07:12
הינה האמת יצאה לאור.בלי מסי הם לא רק שלא יכולים לנצח או לימצוא שחקן למצב לשער הם גם לא מצליחים להעביר פס אחד נורמאלי.
גם נגד פריס הם ניראו פח ומסי כשהוא לא לגמרי כשיר הצליח לפחות לעזור כדי לעבור את שלב רבע הגמר.אפילו בליגה צ''אבי לא הצליח לעשות כלום נגד קבוצה ממקום 14!זו קבוצה שבדרך כלל בארסה צריכים להביס וללא מסי לא מצאו את השער.רק כשמסי ניכנס פתאום יש מצבים ושערים.צ''אבי ואינייסטה משחקים יותר בקלות כשמסי במיגרש כי ההגנות מתרכזות בו ולכן יש להם יותר שטח.כאשר מסי לא במיגרש פתאום הלחץ עליהם והם לא יכולים מול המגנים שסוגרים אותם ואז לא מצליחים לתת פס פשוט.
השב   •  00
42
יעקב בר יוסף02/05/2013 06:55
ברצלונה היתה ותשאר הקבוצה האהובה עלי הישראלים.מועדון ענק שידע בשנה הקרובה לרענן שחקנים וולחזור להיות מועדון הכדורגל הטוב בעולם.
השב   •  20
41
אוהד02/05/2013 06:37
ועוד בלי עומר גולן.
השב   •  10
40
הבורר02/05/2013 05:24
השב   •  01
39
זורו02/05/2013 04:52
מי ששחרר שחקנים אדירים כמו אטו, טורה וקייטה, שלא יתפלא שהוא מתרסק באיזשהו שלב. כמה אפשר לשים על הכתפיים של צ׳אבי ואינייסטה שנה אחרי שנה? התנהלות מטופשת של המועדון.
השב   •  20
אוהד02/05/2013 13:53
בארסה ללא מסי היא לא אותה בארסה.אתם פתאום רואים קבוצה גרועה כי מסי הוא כמו תוספת של עוד 5 שחקנים בהתקפה.ההשפעה שלו פשוט אדירה.
עוד משהו,בארסה סבלה מפציעות של פויול,מסצ''רנו ושטות של אלבה שמנעה ממנו לשחק בגומלין וככה אין הגנה והקבוצה גם ניראת רע במשחק.
השב   •  10
38
בנט02/05/2013 03:18
להחתים את מולר ! ;)
השב   •  00
37
שיפ02/05/2013 02:22
צודק מאה אחוז
השב   •  10
36
אלמוג02/05/2013 01:57
אם זה לא סוף עידן אז מה זה?! אומנם בארסה לא תתכחד כי לא דינוזאור אבל בהחלט הטיקי פקה כבר לא דורס ולא מפחיד בעיקר מרדים ומשעמם ללא תכלית מאז שפפ עזב בארסה לא משחק כמו מכונה כמו שהיא שחקה שפפ היה אל תבלבלו ת''מוח יותר מדי בארסה אולי ניצחו אבל מי שראה אותה מתחלת העונה יודע שזו לא אותה בארסה משחקים לרוחב ויותר מדי תלואים במסי מה שה לא היה בתקופת פפ שחקני הנוער של בארסה שהם מעלים אומנם גודלים באותה שיטה אבל רמת הכישרון היא לא דומה טיין לא קרוב אפילו טיוו לא קרוב אפילו טיאגו אלקנטרה אפילו לא שליש צ''אבי או אינייסטה רכש? בארסה כישלון גדול גם בזה סונג שחקן הכי אוברייטד שראיתי אם זה לא סוף עידן כנראה שבמאמת התקשורת משוחדת
השב   •  41
אוהד02/05/2013 13:55
והטיקי טקה זו שטות ובלוף כי בארסה מניעים כדור לרוחב ורק מסי בסוף עושה מהלך מבריק.
השב   •  21
35
אג02/05/2013 01:25
וילנובה כישלון, או שרוסל מרחם עליו או שהוא עיוור.
זה לא קשור למחלתו (ואני מאחל לו בריאות ואורך חיים). הקבוצה נבנתה רע בתחילת העונה. הגנה גרועה - כבר לםני שנה היה צריך להבין שפויול סיים את הקריירה. פיקה איטי מתאים לבלם שלישי. היו חייבים להביא שני בלמים גבוהים (לקרנות) וטובים. אם טעה, צריך היה לתקן בינואר. גם קישור אחורי לא תומך בהגנה. צ''אבי מחזיק בכדור אך משחק לרוחב. פברגס היה צריך להחליף אותו, וצ''אבי מחליף. במקום זה הרסו לפברגס ויה את הבטחון. בשנים קודמות ברצלונה לחצו מלמעלה, השנה שום לחץ- זה בסיס הכדורגל יום. אין טיקי טקה בקיצור כלום מלבד מסי וקצת אינייסטה.
הסיבה שלא שמו לב כמה ניהול המשחק שלו קטסטרופה, כי בתחילת העונה עם גאון כמסי ונגד קבוצות ליגה חלשות ברצלונה שברו כל שיא. אך נגד קבוצות חזקות הם נכשלו או ניצחו בקושי. כשהבלוף התגלה הוא היה חולה ואף אחד לא העז להעלות ביקורת.
לא להעלות את מסי נגד באירן היה שיא חוסר ההבנה. שני גולים עם מסי בפתיחה והכל היה נראה אחרת.
השב   •  11
34
גל02/05/2013 01:06
השב   •  10
33
אוהד02/05/2013 00:56
בארסה נגד בילבאו בליגה לא מצאו עצמם ורק כשניכנס מסי פיתאום 2 שערים.אז מה קרה?המאמן שינה מערך?
בארסה נגד פריס סן ז''רמן לא מוצאים דרך למצב לשער.מסי ניכנס ופיתאום יש שער.מה קרה פיתאום?המאמן המציא שיטה חדשה בכדורגל?
מסי הפך את בארסה למכונה וחושבים שזה חבורת כשרונות.כל הקבוצה ללא מסי ברמה של ולנסיה.בגביע הם לא היו שונים מיוון כשכבשו שער למשחק וגם נהנו משידרוג ההגנה עם שחקני ריאל.
השב   •  10
32
אוהד ריאל02/05/2013 00:53
אפשר להגיד בכנות שגם ריברי ורובן באגפים, גם מנדזוקיץ בחוד, גם שוויני ומרטינס בקישור, וכולם כולל כולם בחוליית ההגנה משחקים מצויין ואין להם שום חולייה חלשה. אפילו נוייר שלא עשה יותר מידי נגד בארסה ובכללי העונה שוער גדול, אין להם שחקנים שהם חולייות חזקות/חלשות, לדעתי לפחות.
השב   •  60
31
אלי02/05/2013 00:45
1.90 פשוט שחקן אדיר. מספיק להסתכל איזו התפרקות של בילבאו (מגמר ליגה אירופאית וצמרת - לתחתית הליגה הספרדית)

לא זוכר שחקן שממש ניטרל את אינייסטה והצליח לתסכל אותו בלי משחק חזק ובלי כלום - 180 דק''

מ-0 תארים בקריירה. הוא בדרך לטרפל
השב   •  30
30
שוייני02/05/2013 00:44
ברסה שלטה 59% מהכדור ולא באיירן. רובן באחת העונות החלשות בקריירה ופותח רק קי קרוס פצוע!
השב   •  06
גיא02/05/2013 01:18
רובן היה סביר בגומלין.היה טוב יותר במשחק הראשון ובגדול הוא לא משהו בכלל.
אבל מה הקשר למי שלט בכדור יותר?
ברסה תמיד שולטת יותר בכדור כי היא מניעה אותו המון פשוט המון בחלק המגרש שלה.
השב   •  11
אלי02/05/2013 07:16
השב   •  10
29
נעים02/05/2013 00:35
פויול,אבידל, אלבס, וייה, פדרו כבר לא כמו שהיו פעם. בברצלונה יצטרכו לרענן את השורות כדי שהקהל ימשיך להתלהב והקבוצה תקטוף תארים!
השב   •  10
28
בעיה02/05/2013 00:31
בארסה נסעה על אדים השנה ובקושי סחבה, תצטרך להוציא 150 מיליון לפחות בקיץ אחרת באמת יסתיים לו עידן!
השב   •  10
27
בבון02/05/2013 00:25
אני הכי מופתע מדורטמונד,איך אף פעם לא שמעתי עליהם כקבוצה חזקה??
השב   •  00
גיא02/05/2013 01:16
ואם היית תופס לך שם קבוצה או היה לך שם עניין היית מבין מי זו בורוסיה דורטמונד של שלוש השנים האחרונות.
פשוט קבוצה מדהימה.
השב   •  20
26
nir02/05/2013 00:19
היה לו סיכוי לכבוש נגד בירן . בגלל זה הוא לא שיחק ולא בגלל שהוא לא כשיר ב100% ראינו אותו הרי בשבת כמו גדול או " הכי גדול " ח ח ח
השב   •  34
אוהד02/05/2013 07:06
הוא לא כשיר.מה אתם חושבים ששחקן לא כשיר יכול לעזור?הוא יכול להפגע עוד יותר ואז להעדר תקופה ממושכת יותר.
גם בליגה הוא עלה ל-20 דק'' וגם נגד פריס.אגב,אם נגד פריס ונגד בילבאו הוא הביא לשינוי אז הוא לא בלוף כי רואים כמה בארסה תלויים בו ואם קבוצה כזו שלא מסוגלת לכלום בלעדיו זכתה בתארים אז מסי השחקן הכי טוב.
השב   •  00
25
ירוק עולה02/05/2013 00:18
ויאמר לזכותם שהם יצאו להתקפות והגיעו למצבים אבל אין כמו בונקר גרמני גם עוד מאה שנה לא תבקיע
השב   •  12
גיא02/05/2013 01:14
ראית את המשחק??
השב   •  20
זנגולה02/05/2013 01:58
השב   •  10
24
אוהד02/05/2013 00:17
תיבדקו איך בארסה היו 2 עונות כשמסי ניפצע לאורך זמן בתקופת רייקארד.הם לא כבשו ולא מצאו את השער במיוחד בתקופת סביולה וגודינסון וכאשר מסי חזר מפציעה הם פיתאום כבשו כשהכי זכור זה שלושער נגד ריאל כשבארסה ב-10 שחקנים.
מהרגע שמסי לא ניפצע בארסה הצליחו ומי הרוויח מזה?פפ גווארדיולה.
השב   •  41
אלמוג02/05/2013 01:58
בתקופת פפ גם בלי מסי הם היו מפרקים מסי בתקופת פפ היה רק בונוס טוב לא יותר הם לא היו תלויים בו כמו היום!
השב   •  12
אוהד02/05/2013 14:01
פפ קיבל את מסי כשהוא סוף סוף לא ניפצע.כי 2 עונות מהקדנציה של רייקארד מסי נפצע ובארסה היו פח ורק כשחזר הם כבשו(אחת העונות היא כשריאל זכו עם קאפלו ומסי חזר וכבש לדוגמא שלישיה נגד ריאל כשבארסה ב-10 שחקנים).
מהרגע שמסי לא נפצע פתאום בארסה הפכה לקבוצה מיפלצתית.האם צ''אבי,אינייסטה,דוויד וייה או אלבס היו כובשים ללא מסי בחצי הגמר נגד ריאל?
ההגנות כה מפחדות ועסוקות במסי שככה לשאר הקבוצה יש חופש לימסור יותר בקלות.ברגע שמסי לא במיגרש הם לא מצליחים להעביר פס בדיוק כמו נגד באיירן כי פתאום הלחץ עובר אליהם.דבר נוסף,הינה ראינו איך כניסה של מסי משפיעה על הקבוצה נגד פריס ואפילו נגד בילבאו.וגם אם לצ''אבי ואינייסטה 15 בישולים בעונה ולמסי 29 אז זה אומר מי אחראי להתקפה.גם שוכחים שלבארסה היתה בעיה בהגנה כשמסצ''רנו,פויול ואלבה לא שיחקו.
השב   •  10
23
דורון02/05/2013 00:16
שיטה גרמנית אומרת כולם שחקני הגנה ,לפני הכדור של היריב ,כולם עושים לחץ ,בהתקפה רגילה מול הגרמנים זה 6 שחקני התקפה מול 10 הגנה כלומר צפוף מאד ,התקפה הפוכה ומהירה של בייארן זה 4 התקפה : מול 6 הגנה ,פחות צפוף יותר שטח לפעול ולשים גול. זה בדיוק מה שאיטליה עשתה לגרמניה ביורו ,גרמניה החזיקה בכדור ואיטליה כבשה.
השב   •  41
22
אחמד02/05/2013 00:16
באיירן לא תיקח את הגמר היא תפסיד בו מהסיבות הבאות 1- הם לוזרים לא קבוצת גביעים כמו מכבי חיפה בגביע המדינה 2- דורטמונד מכירים את באיירן מצויין 3- דורטמונד רעבים יותר תזכרו מצויין את מה שכתבתי ונתראה ב 13-25-5
השב   •  11
גיא02/05/2013 01:10
אחרי צ''לסי נראה לך בראיירן לא רעבה?
הרבה הרבה יותר מדורטמונד.
ועם זאת אם דורטמונד תיקח זה לא מהסיבות שציינת.
דורטמונד כשרונית מאין כמוה.
הם לא פראיירים והם מציגים הרכב שחקנים שלא נופל מההרכב של באיירן.
יהיה גמר טקטי שיוכרע מגול לכאן או לכאן.
השב   •  10
אל02/05/2013 04:55
אין ספק ביירן לוקחים את הגמר כי הפסידו בשנה שעברה והם רוצים לכפר על זה וגם ביקרתי באליאנץ ארנה בתחילת השנה וכנראה הבאתי להם את המזל
השב   •  10
21
פפ ברח בזמן02/05/2013 00:13
דור הזהב של בארסה צריך להתחלף ,יש שם עייפות החומר ולהביא שחקנים רעבים להצלחות, הם בבארסה עוד לא מבינים את זה.
השב   •  31
20
דורון02/05/2013 00:09
של ברצלונה ויכול להיות שמסי עשה בכוונה .
השב   •  02
19
אוהד של כדורגל יפה02/05/2013 00:07
זה די ברור מה יגיע עכשיו, בעקבות התבוסות לבאיירן.

זה יתחיל בזה שאנשים יגידו שהכדורגל של בארסה לא היה כזה מדהים ועובדה שגם ריאל וגם באיירן מצאו לו פתרון.

וזה ימשיך בזה שנשמע דיבורים על כך שהיא גם לא היתה קבוצה כזאת גדולה ובעצם כל אליפויות אירופה שלה היו בזכות השופטים וזאת ממש לא חוכמה לקחת אליפות בספרד.

ושעם כל כך הרבה כסף, בעצם הם השיגו את מה שציפו מהם.

ובכלל, הכדורגל שלהם היה דוחה ולא תכליתי.

ועל זה אני אומר – אל תתחילו אפילו.

מה שקרה אתמול (ולפני שבוע) לא משנה את ההיסטוריה.

לכו תראו את גמר האלופות מול היונייטד (שנייהם, אבל במיוחד השני). לכו תראו את המשחקים מול ריאל, את הדומיננטיות המוחלטת. את החמישיה של מסי, את שיאי השערים.

בארסה של פפ גוארדיולה, בניגוד לזו הנוכחית, היתה קבוצת הכדורגל הגדולה ביותר ב-20 השנים האחרונות, לפחות מאז מילאן ההולנדית (ללכת יותר אחורה מכך יהיה חסר ערך, לכן אני לא אוהב את ההצהרות של "הכי גדולה בהיסטוריה" או "מסי הכי גדול אי פעם").

היא נתנה לנו (ובבקשה, לא לערבב את זה עם נבחרת ספרד של היורו והמונדיאל האחרונים) כדורגל עילאי. מרגש. דומיננטי ותכליתי – כן, תכליתי, כמו שאני לא זוכר שראיתי אי פעם. זה היה סוג הכדורגל, אם אתם זוכרים (זה לא היה כזה מזמן, להזכירכם) שבארסה היתה must see, גם אם היא שיחקה נגד לבאנטה או ריאל סוסיאדד.

אסור שמה שקרה בשנה האחרונה בכלל ובשבוע האחרון בפרט יאפיל על חמש השנים הללו.

הפעם, אסור לנו לתת לזכרון הקצר שלנו לתעתע בנו.

היה טוב וטוב שהיה.

באיירן הזאת גדולה. גם דורטמונד. עכשיו נראה אותן עושות את זה שלוש-ארבע שנים ברצף ואז נדבר.
השב   •  150
תותחן בנשמה02/05/2013 01:08
הסגל:
בהגנה, פיקה עושה המון טעויות, מסצראנו וסונג לא בלמים טבעיים, ופויל חסר וכנראה יפרוש בקרוב.

הקישור, אינייסטה וצ''אבי מעבר לשיא, שניהם עדיין ענקים וגדולי כדורגל אבל הגיל לאט לאט עושה את שלו.

החלוצים, ב2009 אלו היו אטו הנרי ומסי, ב2011 היו וייה, פדרו ומסי.
וייה נורא נחלש מאז הפציעה והביטחון שלו נורא ירד, וכשאלכסיס ופדרו לא פוגעים התלותיות במסי (שקשה לו להחזיק את הקבוצה לבד) גוברת.

השיטה:
בנוסף הטיקי טקה של היום שונה גם בכך שקבוצות חזקות למדו לסגור את הנעת הכדור, אז זה היה לעומק ולכיוון השער, היום זה בעיקר לרוחב או לאחד הבלמים.

ברצלונה צריכה רענון בסגל ולשנות או לשלב דברים יצירתיים בשיטת המשחק, בסופו של יום זוכרים מי כבשה יותר שערים ולא מי החזיקה יותר בכדור.
השב   •  40
גיא02/05/2013 01:08
מילאן ההולנדית.
איזו קבוצה אדירה היתה.
השב   •  30
תותחן בנשמה02/05/2013 01:09
אני לא חולק על דעתך אבל לא מסכים איתך מכיוון שאני רואה כדורגל מ98
השב   •  20
אלמוג02/05/2013 02:00
אבל גם אל תגיד שלא קבלתם צ''ופרים ברגעים מאוד קריטים מהשופטים בוא נגיד שלפחות תואר או שניים חשובים כמו ליגת אלופות בא בעזרת שיפוט כזו או אחרת.. אבל חוץ מזה אין לי משהו רע להגיד אבל מה אצל פפ בארסה שחקו הרבה יותר יפה וטוב וגם התלות במסי היית פחות חשובה גם אם הוא לא שחק בארסה קרעה קבוצות
השב   •  21
רונן02/05/2013 02:02
אני אתחיל בזה שהכדורגל של בארסה לא היה כזה מדהים ועובדה שגם ריאל וגם באיירן מצאו לו פתרון.

אני אמשיך בזה שבארסה גם לא היתה קבוצה כזאת גדולה ובעצם כל אליפויות אירופה שלה היו בזכות השופטים וזאת ממש לא חוכמה לקחת אליפות בספרד.

עם כל כך הרבה כסף, בעצם הם השיגו את מה שציפו מהם.

ובכלל, הכדורגל שלהם היה דוחה ולא תכליתי.

טישיו?
השב   •  23
ניסים02/05/2013 06:02
אחינו אתה תותח אתה מבחינתי מבין הכדורגלbig like
השב   •  10
אוהד כדורגל יפה02/05/2013 07:29
הבעיה היא שיש פה יותר מידי אנשים שמונעים משנאה לבארסה ואהדה לקבוצה אחרת (ריאל בדרך כלל) ככה שקיימת התעלמות מוחלטת מ 5 שנים האחרונות אנשים תבינו - כשבאיירן או כל קבוצה אחרת תשחק ככה במשך מינימום של שנתיים רק אז תתחילו לדבר על סוף עידן עד אז פשוט תשתקו
השב   •  20
דורטמונד02/05/2013 16:57
השב   •  00
18
בסוף זה רק מסי.02/05/2013 00:06
איך אומרים שצ''אבי ואינייסטה המהנדסים אם הם מבשלים יחד 13 שערים או קצת יותר?
(מסי מבשל יותר משניהם למרות שהוא זה שכובש).ללא מסי בארסה קבוצת תחתית וראו איך נגד בילבאו הם אפילו היתקשו ליכבוש.
כל השיטה בנויה על 3000 מסירות לרוחב ובסיום מסי עושה הברקה כי אף אחד לא יודע מה לעשות עם הכדור ואז חושבים שהשיטה הזו כזו יפה.
השב   •  51
דורון02/05/2013 01:10
נבחרת ספרד אלופת עולם דווקא בגלל שמסי לא משחק בא ,יש לי פחות ביטחון מה שמעלה את הדריכות ומחזק את משחק ההגנה ,כלומר איזון .
השב   •  11
עמוס02/05/2013 02:40
מסכים איתך המאה אחוז ללא חלוץ ברמה גבוהה חסון אין להם סיכוי יותר
השב   •  10
17
צהוב02/05/2013 00:04
למרות שאני אוהד של ברצלונה, והרגשתי היום השפלה שלא האמנתי שאוהד של בארסה יכול לחוש, אני חייב לפרגן לבאיירן ושיהיה בהצלחה בגמר!
השב   •  21
16
קטלוני עצבני02/05/2013 00:02
ברסה הושפלה . המאמן שלה טעה בגדול. ברצלונה לא לחצה על באיירן בחצי המגרש של באיירן. שיטת המשחק של ברסה השנה הייתה תלויה באופן מוחלט בכוכב שלה-מסי. ברצלונה הרימה דגל לבן עוד לפני שריקת הפתיחה. תוכנית(?!!) המשחק של טיטו וילאנובה לא התאימה לחלוטין למשחק הנוכחי. מסי היה חייב לפתוח את המשחק כשיר או לא.

מעולם לא ראיתי קבוצה כזאת עצובה ופאתטית כמו ברצלונה. השער השני של פיקה הוא תולדה ישירה לפאניקה בהגנה וחוסר תקשורת בין השחקנים. הלחץ המפורסם של ברצלונה לא בא השנה לידי ביטוי.טיטו לא מתאים בעקבות המחלה שלו. לדעתי המחלה שלו( מחלה ארורה) גרמה לו להסיק מסקנות שגויות. מסקנות שפגעו בצורה מוחלטת בכבוד של ברצלונה.

מסי היה חייב לפתוח את המשחק גם אם הוא רבע כשיר. ולו רק כדי לפתוח את המשחק של ברסה ולתת לשחקנים שלה ביטחון במשחק. לאחר שהקבוצה לא הבקיעה בחצי הראשון-טיטו טעה שוב, כשלא נתן לפרעוש לפתוח.

העובדה שטיטו הוציא את אינייסטה, גרמה לבאיירן להתעורר והיא פשוט שטפה את המגרש ודרסה את הקבוצה הביתית.

פיקה ללא פויול זה כמו להוציא זרע לבטלה-שום דבר לא יצא מזה.

פיקה צדק כשאמר שברצלונה צריכה לשחק כמו ילדים-הם באמת שיחקו כמו ילדים ב של קבוצה מהליגה ה-6 באירופה.

מסקנה: טיטו והעוזר שלו צריכים לעוף הביתה. בקיץ ברצלונה חייבת להתחזק בהגנה שלהם. להחליף את דויד וייה או את פדרו בחלוץ מטרה. ובעיקר להביא גבוהים.
השב   •  52
מסי עושה את הבדל.02/05/2013 06:43
מעניין שבארסה בתקופה שמסי ניפצע בתחילת דרכו ספגו גם רביעיה מריאל למרות פויול.
מהרגע שמסי לא נפצע לאורך זמן בארסה הפכה לקבוצה גדולה.לשחקנים קל להניע את הכדור ולעשות לחץ כי ההגנות מיתרכזות במסי(שאזכיר איך 4 שחקני מילאן קפצו כל פעם על מסי כשהכדור הגיע אליו?).
השב   •  10
15
אלי02/05/2013 00:01
אבל בארסה בבית להפסיד בצורה כזאת
השב   •  20
אוהד ריאל02/05/2013 10:30
ועליו הם נתנו משחק חייהם
השב   •  30
14
אלי01/05/2013 23:58
מספיק לראות את מוריניו אתמול. הכין את תוכנית א'' (כמעט עבד עם גול מוקדם בבליץ''), לא הולך הוא מגיב למשחק (ק''אקה ובנזמה) מעלים PRESS.שתיים-אפס וכמעט העפלה (בנוסף שינויי הרכב! PEPE בחוץ. ראמוס חוזר לאמצע וכו'')

טיטו פשוט עלה לשחק רגיל, בלי אטרף ובלי כלום

בוא נוסיף לזה את העניין שהליגה כבר סגורה והוא מעלה את מסי לדק'' הכי קשות בבילבאו!! (במקום שינוח)

עונה שעברה ריאל שיחקה מול ביירן בכושר שיא והודחה בפנדלים (שבחוץ הם סופגים גול דק'' 90!!).שהגומלין בין הצמודים בהיסטוריה של החצאים

אל תמציאו פתאום "לא כוחות" והיסחפויות. האמא של הכוחות! ובסוף 7:0 ושום מצב הבקעה אמיתי במשך 180 דק''
השב   •  121
אוהד02/05/2013 00:19
וללא 3 שחקני הגנה כשרק פיקה מההרכב הקבוע לא פלא שבארסה קרסו.
הם מתקשים ליכבוש ללא מסי נגד קבוצות תחתית בליגה אז נגד באיירן הם יכבשו?
השב   •  30
גיא02/05/2013 01:02
בפורמה מטורפת ופייבוריטית לעלייה.
ולא עלתה.
באיירן פשוט חיסלה אותה לגמרי.
השב   •  12
אלי02/05/2013 10:26
שריאל מובילים 2:0 ופנדל חאווה מחזיר אתכם ל-2:1
השב   •  31
13
אדום בדם01/05/2013 23:56
ושואל אותו אם הוא יכול לבוא איתו לבאיירן
השב   •  50
מעין02/05/2013 15:06
אתה צודק
השב   •  00
12
ניטרלי01/05/2013 23:55
במילה אחת שוויינשטייגר לא מרטינס ולא אף אחד אחר שווייני חיה באמצע הוא כמעט ולא מאבד כדורים יודע להרדים מתי שצריך ולהריץ מתי שצריך פשוט מאוד שחקן ענק
השב   •  20
11
מאיר01/05/2013 23:51
השב   •  10
10
זה בושה וחרפה01/05/2013 23:51
בשני משחקים להפסיד בתבוסה המאמן כשל לחלוטין בהכנת הקבוצה
השב   •  72
אוהד01/05/2013 23:56
תבינו בארסה זו מסי בלי מסי אין שערים.הם יכולים להיתמסר חודש ולא ימצאו את השער.אפילו נגד בילבאו הם היתקשו ורק כניסתו של מסי לפחות הביאה 2 שערים.
עוד משהו,בארסה חסרו את מסצ''רנו,פויול ואלבה.לא פלא שההגנה קורסת כי אי אפשר להיסתמך על בלם אחד מההרכב הפותח ועוד עם אלבס שהוא חור בהגנה אבל לפעמים טוב בהתקפה.
גווארדיולה הצליח כי מסי לא ניפצע לאורך זמן.תיבדקו איך בארסה היו בלעדי מסי כשרייקארד אימן ומסי התחיל ליפרוח ופעם אחר פעם ניפצע לאורך זמן ובדיוק אז רונלדיניו היה בירידה ביכולת.
השב   •  21
ישראלי02/05/2013 00:24
זה בדיוק ההבדל בין קבוצה אירופאית איכותית וכל קבוצה ישראלית - משחק אחד, שני משחקים ואפילו שלושה לא קובעים גורל של מאמן וקבוצה.

לוקחים אליפות ספרד בהליכה והגיעו לחצי גמר צ''מפיונס, ואין מה לעשות הגיעו נגד באיירן והפסידו. זה לא בושה להפסיד לקבוצה כמו באיירן.

בארץ כולם עם זכרון קצר - הפסדת משחק שוחטים אותך ואתה צריך להתפטר, ניצחת ואתה מלך העולם צריך להציע לך חוזה ל-3 שנים.

לא הכל מיידי, לא הכל עכשיו, יש דרך וצריך לראות קצת מעבר לעכשיו ולחשוב על עוד שנה, שנתיים וחמש שנים.
השב   •  31
גיא02/05/2013 01:00
בארסה היתה סופגת תבוסה מבאיירן.
ראיתי את באיירן השנה ומול ברצלונה ראיתם רק 50% מיכולתה.
מול יובנטוס באיירן היתה כבר יותר דורסנית עם 2:0 בבית ובחוץ מוחצים שלא הותירו מקום לספק בדבר זהות הקבוצה הטובה ביותר באירופה.
זה לאו דווקא אומר שהם ינצחו את דורטמונד המדהימה בגמר.
יהיה סופר קשה.קיוויתי לקבל את ריאל מדריד.
השב   •  00
9
מבין01/05/2013 23:50
אין מסי אין ברסה
השב   •  00
8
חיים01/05/2013 23:50
בייראן תקחו את האלופת מגיע לכם
השב   •  22
7
אז נגד באיירן?01/05/2013 23:47
בארסה ללא מסי זו מקסימום ולנסיה.
בלי מסי אין התקפה ולא יעזור צ''אבי ואינייסטה פרחו בזכות מסי כי כשהוא במיגרש ההגנות מתרכזות בו וככה יש להם שטח לימסור יותר בקלות.
עוד משהו,ההגנה חסרה את מסצ''רנו או פויול וגם את אלבה אז קשה לפיקה לשחק עם שחקנים אחרים כי הגנה זה בעיקר תיאום ואם לא רגילים לשחק יחד ההגנה פשוט קורסת וזה מה שקרה לבארסה.
השב   •  41
6
דג זהב01/05/2013 23:45
הוא יצטרך להצטרף לבאיירן
וחוץ מזה גם נבחרת גרמניה תיקח סוף סוף את המונדיאל
והכי חשוב : ברכות לחיפה על הגביע !!
השב   •  31
5
איציק01/05/2013 23:45
תגידו מה שתגידו באיירן פירקה אותם לחתיכות זו השפלה להפסיד בבית 3-0 ועוד בארסה הגדולה תם עידן בארסה
השב   •  40
4
סלבה ברזילאי01/05/2013 23:42
תם עידן ברסה הגדולה
השב   •  51
בלוז02/05/2013 00:56
בליגת הפח הספרדית ההגנות קונוסים (ואוהדי בעסהלונה ורעל אל תדברו איתי על פתלטיקו למה עם דרוגבה היינו הרבה הרבה הרבה יותר טובים)
השב   •  20
terminator02/05/2013 07:22
.ill be back
השב   •  01
3
דג זהב01/05/2013 23:41
השב   •  00
2
סדאייב הצ''צ''ני01/05/2013 23:41
השב   •  10
1
בארסה בלב01/05/2013 23:39
כבר במשחק הקודם היה לי ברור שהם עולים לגמר ,השנה באיירן למדה מטעויות שהיו לה בעונה שעברה ופשוט נהפכה למכונה, עידן בארסה לא נגמר צריך לקנות שחקנים טובים ברמה! ויסקה בארסה .
השב   •  61
אסור לפספס
נגןאושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
אושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
נגןיש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
יש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
נגןהילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
הילד הגשים חלום: הפך לכרוז של פנרבחצ'ה
נגןיש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
יש השקה: הנעליים החדשות של מסי ואדידס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP