יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:16
עוד טורים של מיקי ברקוביץ'
מיקי ברקוביץ'

זכרון מהקרבות שלנו במדריד

מיקי ברקוביץ' נזכר במפגשים ההיסטורים מול ריאל בטור אישי ל-ONE: לעולם לא אשכח איך ארל ואולסי השתוללו במדריד. מכבי יכולה לעבור, אני מאמין בה

המסע של מכבי תל אביב בסיבוב השני ביורוליג היה מדהים. היא עשתה שישה ניצחונות ברצף עד למשחק מול ברצלונה ועל כך מגיע לה להגיע לפיינל פור. נקווה שהחלום לא ייגמר.

מולנו ניצבת יריבה עיקשת בדמות ריאל מדריד וצריכים לכבד אותה. היא במקום הראשון בליגה הספרדית, לעניות דעתי הליגה הטובה באירופה, וזה לא עניין של מה בכך. צמד המילים, כבדהו וחשדהו, מתאר בצורה הטובה ביותר איך הצהובים צריכים להתכונן למשחק.

אותי המשחק מול ריאל מדריד מחזיר 25-30 שנה אחורה לשנות ה-80. היריבה העיקשת שלנו בתקופה שלי במכבי הייתה ריאל ולא ברצלונה. במשך קרוב לעשר שנים הנסיעה למדריד הייתה כמו משחק ביתי עבורנו וממש כמו דרבי נוסף. להתמודד נגד שמות כמו וויין ברבנדר, וולטר צ'רביאק, רפאל רולאן והגדול מכולם, חואן אנטוניו קורבלאן, הייתה חוויה. על הפרקט זו הייתה יריבות אמיתית ומחוץ לפרקט היינו חברים בלב ובנפש.

היה לנו מאוד קשה לשחק במדריד. אני זוכר שהיו משחקים שקיבלנו בהם בראש אבל היו גם כאלה שניצחנו. היום הגברת היא אותה גברת אבל בשינוי אדרת. ריאל זה מועדון עם מסורת הכי גדולה באירופה. הכי הרבה זכיות בגביע אירופה (שמונה) והכי הרבה אליפויות בספרד (30). בזמנו, נבחרת ספרד הייתה מורכבת ברובה משחקני ריאל.

המשחק הזכור עליי ביותר מאותה תקופה היה לאחר חמש-שש שנים בהן הפסדנו לריאל בלי הפסקה. לעולם לא אשכח את המשחק הזה. נסענו למדריד וכשנותרו 15-20 שניות לסיום המשחק היינו בפיגור נקודה. באותו משחק קלעתי מעל 20 נקודות וממש לקראת הסיום עשו עליי עבירה. כולם מסביב שמחו כי ידעו שאקלע את שתי הנקודות ושננצח.

בגין עם ארל וויליאמס (MobileONE)
בגין עם ארל וויליאמס. לשופטים לקח 15-20 דקות להרגיע את המהומה
 

לפתע נזרק מטבע מהקהל על ראשו של ארל וויליאמס. באותה שנייה פרצה מלחמה על הפרקט וגם ביציעים. ארל עלה בטירוף ליציע כדי למצוא את הבחור שזרק את המטבע ולהרביץ לו. אולסי פרי, שראה את חברו נפגע, רץ גם הוא ליציע כדי לחפש את אותו בחור.

לשופטים לקח 15-20 דקות כדי להרגיע את המהומה והם החליטו לשרוק נגדנו עבירה טכנית. הכדור עבר לריאל שניצחה במשחק למרות שהניצחון כבר היה בכיס שלנו. חזרנו בבושת פנים ארצה אחרי ההפסד. המשחק הזה חקוק בדפי ההיסטוריה של שני המועדונים ויישאר שם לעד. כל ההיסטוריונים והעיתונאים בוודאי זוכרים את המשחק הזה ויזכרו עוד הרבה שנים. נקווה שזה לא יקרה שוב.

מיקי ברקוביץ´ מול ריאל מדריד (לע&qout;מ)
מיקי ברקוביץ´ מול ריאל מדריד (לע"מ)
 

אני זוכר משחק נוסף בגמר גביע אירופה מול ריאל. היינו בכושר הרבה יותר טוב אך הספרדים הצליחו לגנוב לנו את הגביע. לעולם לא אשכח את זה. הם שיחקו מאוד אגרסיבי ולמרות שהיינו בטוחים שהזכייה בכיס שלנו זה לא קרה. זה כמה המועדון הזה גדול, ולא רק בכדורסל אלא בספורט כולו.

בשנים האחרונות השקיעו מיליוני יורו כדי לבנות קבוצה שתגיע לפיינל פור ולגמר היורוליג. בשנתיים-שלוש האחרונות הקבוצה התחזקה בשחקנים המקומיים הטובים ביותר ובנוסף החתימה שחקנים ספרדים עם עבר ב-NBA דוגמת רודי פרננדס וסרחיו רודריגס. וזה מזכיר מעט את ברצלונה שהביאה את חואן קרלוס נבארו.

אגב, הסגנון של ריאל לא השתנה יותר מדי ב-30 השנים האחרונות. קבוצה אגרסיבית מאוד בהגנה שבנויה על שחקני החוץ. ביום טוב עם אחוזים טובים היא יכולה לנצח כל קבוצה בליגה האירופית.

למרות זאת, אני מאמין במכבי תל אביב שנמצאת בכושר טוב. היא הוכיחה זאת במשחק מול ברצלונה למרות ההפסד. היא הייתה יכולה לנצח, אבל זריקות מטווח NBA נכנסו לספרדים ואילו שלנו, ממצבים קצת יותר נוחים, לא נכנסו. אני מאמין שמכבי יכולה להמשיך את המסע שלה למרות הקושי.

מחכה לה אולם מלא ב-15 אלף ספרדים שיצרחו וידחפו את קבוצתם. למרות זאת, למכבי יש הרבה יותר ניסיון במסגרת האירופית וזה יעזור לה. בנוסף לצהובים שלושה שחקנים ששיחקו בליגה הספרדית: ניק קיינר מדלי, ליאור אליהו ודייויד לוגאן. הם מכירים את הליגה על בוריה ושיחקו נגד ריאל בעבר. הם יכולים להביא מהניסיון שלהם ולתת קצת שקט לשאר השחקנים.

אולסי פרי (ONE)
מיקי ברקוביץ' עם אולסי פרי, מוטי ארואסטי ומשה דיין
 

מצפים לנו שני משחקי חוץ לא קלים אבל זה מדובר בסדרה של הטוב מחמישה משחקים, כך שאפילו אם נפסיד יש דרך חזרה. ההרגשה שלי שאפשר לעבור את המשוכה הזו במדריד. אפשר לנצח במשחק אחד מתוך שניים ולהעביר את המלחמה ואת המערכה לתל אביב.

לאורך תקופה הלא טובה, הקרין דייויד בלאט מהשקט הנפשי שלו ומהביטחון שלו לשחקנים ולצוות המקצועי. בדיעבד כל מילה שאמר בסלע. אני מקווה שעם הביטחון, ההרגשה הטובה והניסיון של המועדון הצהוב נראה הצלחה. זה המפתח כדי לעבור את המשוכה שכל כך מוכרת לי ונקראת ריאל מדריד.

בהצלחה למכבי!

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר