יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:29
פיני גרשון

הקדוש ברוך הוא בא לבקר שוב

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: היקמן לקח אחריות, סמית' הרוויח את הארכת החוזה ופלאניניץ' (של חימקי) עזר. אם מכבי תעלה, זה יהיה ע"ח סיינה

הדבר הטוב ביותר עבור מכבי תל אביב הוא שהיא ניצחה בנקודה, בדיוק כמו אולימפיאקוס, שגברה על סיינה. מהסיבה הפשוטה: זה משאיר סיכוי נוסף להתמודד גם עם סיינה על העלייה לשלב הבא.

משחקים חשובים מוכרעים על דברים קטנים. נורא קל להגיד ששלוש ההחטאות האחרונות ואיבודי הכדור הפסידו לחימקי את המשחק, אבל עוד קודם לכן קרו דברים רבים שעזרו לצהובים לנצח את הרוסים בנוקיה.

ריקי היקמן, שהוא שחקן יורוליג לגיטימי, התעלה באחד המשחקים החשובים של הקבוצה העונה. הוא לקח אחריות וזריקות חשובות וקלע אותן באחוזים גבוהים. לגבי דווין סמית' - כל מילה שנוסיף עליו מיותרת, אמרו עליו הכל. הוא הרוויח את הארכת החוזה בכבוד.

דייויד בלאט החליט כבר בדקה השישית החליט לעבור להרכב עם ארבעה נמוכים (לא שפן מהכובע ולא נשק סודי). השופטים מילאו את שון ג'יימס בעבירות (לא כולן מוצדקות) וכשהוא היה בחוץ הרוסים תפסו את מכבי עם סמית' ועם ליאור אליהו בפנים וטחנו אותם ללא הפסקה.

זוראן פלאניניץ', שלקח את יוגב ואוחיון וריקי היקמן, כל אחד בתורו, הכריח את מכבי לכווץ את ההגנה. החסימות בצד החלש השאירו שחקנים פנויים לחלוטין לזריקות מהשלוש. גם מכבי צריכה ללמוד שביום שהיריבה שלה קולעת בלמעלה מ-50 אחוז מהשלוש, היא לא יכולה לכווץ את ההגנה על כל אחד על אחד בתוך הצבע.

ריקי היקמן. שחקן יורוליג לגיטימי (יוסי ציפקיס)
ריקי היקמן. שחקן יורוליג לגיטימי (יוסי ציפקיס)
 

היציאה והכניסה של ג'יימס כתוצאה מבעיית העבירות נתנה לחימקי יתרון משמעותי בתוך הצבע וכל החסימות לגבוהים על קו הבסיס שיחררו שחקנים שחיפשו את השחקן הנמוך אצל היריבה (סמית', פניני או אליהו) כדי לקחת זריקות עליהם ואם החטיאה היה לה גם יתרון בריבאונד ההתקפה. ג'יימס, אגב, צריך להבין שהוא לא יכול לעשות עבירות על חשבון סלים. הוא לא יכול להשאיר את הקבוצה בלעדיו הרבה זמן כי היא תלויה בו מאוד.

מגיע קרדיט לבלאט על ההחלטה שלו לשים את סמית' על פלאניניץ' ברבע האחרון. אגב, אם יש מישהו שאשם בהפסד של חימקי יותר מכל אחד אחר זה הוא, למרות שגם שמעון מזרחי יכל לשמור עליו וזה עוד עם תהילים בכיס.

דקה וחצי לסיום המחצית הראשונה היה נראה שלבלאט נשבר מההרכבים האלו, שדי הצליחו במשחקים קודמים. המאמן הצהוב העלה את ניק קיינר מדלי כדי להכין אותו למחצית השנייה. האגרסיביות, לקיחת הזריקות והחסימות כשהוא עלה נתנו הרגשה שגם הוא החליט לשנות גישה. אני חושב שבצורת המשחק שלו, הוא החזיר חלק גדול מההשקעה בו. גם מורן רוט תרם את החלק שלו, אין מה לעשות, כשהוא על המגרש, מכבי רצה טוב יותר.

רוט ופלאניניץ´ בטירוף בנוקיה (יוסי ציפקיס)
רוט ופלאניניץ´ בטירוף בנוקיה (יוסי ציפקיס)
 

הניצחון של אולימפיאקוס על סיינה היה צפוי. מבחינתי לפחות. האיטלקים מזמן לא מציגים את אותו כדורסל שהציגו בתחילת הטופ 16. לפני חודש-חודשיים אמרתי שאם מכבי תעלה להצלבה זה יהיה על חשבון סיינה ולא על חשבון היוונים או הרוסים. הקבוצה מארץ המגף תנצח את בשיקטאש. אם היא תנצח משחק מעבר לכך, יהיו לה תשעה ניצחונות ואז בלאט וחניכיו יצטרכו לנצח בברצלונה.

המשחק בשישי הבא מול אולימפיאקוס ביוון הוא קריטי, אבל אם לפני הניצחון מול חימקי זה היה להיות או לחדול, עדיין, אחרי משחק החוץ הקשה בפיראוס, האופציה של לנצח את ברצלונה (חואן קרלוס נבארו בספק), שעבורה למשחק הזה לא יהיה חשיבות, משאירה למכבי סיכוי נוסף לעלות בדרך עקיפה וכבר היו דברים מעולם.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים