יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:59
אלון חזן

ריאל איכותית בהרבה מיונייטד

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: הבלאנקוס עדיפים ויכולים לכבוש יותר משער אחד בגומלין. רונאלדו הפגין הערכה רבה לאקסית. הבשורה של פרגי? דה חאה

המשחק הזה בין מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד מבחינת אלכס פרגוסון התנהל כמו התכנית שלו, להביא את ההכרעה לאולד טראפורד. הוא יכול להיות מאושר שהקבוצה שלו הבקיעה שער חוץ והייתה קרובה אפילו להבקיע שער שני.

עוד בשורה מבחינת פרגוסון היא היכולת של דוד דה חאה שספג ביקורת אדירה מאז הגיע ליונייטד וכאשר הקבוצה שלו הייתה זקוקה לו, היה מעולה. הוא הרגיש כנראה במדריד בבית בגלל קבוצתו הקודמת אתלטיקו מדריד.

למרות התוצאה, גם הביתיות במשחק הגומלין לא מקנה יתרון משמעותי ליונייטד. ריאל יכולה לצאת ולהבקיע שער אחד ואף יותר. יש לריאל סגל איכותי ועם כל הכבוד ליונייטד, לפחות חצי מהשחקנים שלה לא היו מוצאים את מקומם בסגל של אלופת ספרד. גם מוריניו לא מרגיש שהקבוצה שלו לא יכולה לעבור את השדים האדומים. בגביע האלופות הראשון שלו הוא עבר באצטדיון של פרגי. עם סגל יותר איכותי הוא יכול להביא את הבלאנקוס לשלב הבא ואף לזכות בגביע.

כבר בשלב שמינית הגמר קיבלנו משחק שיכול היה בקלות להיות הגמר של המפעל היוקרתי, שתיים מהקבוצות המעוטרות והיוקרתיות. קרב ראש בראש, בין גדול המאמנים אי פעם, אלכס פרגוסון, ומי שמתיימר להיכנס לנעליו, ז'וזה מוריניו. כאשר שתי קבוצות גדלות כאלה עולות לכר הדשא אתה מקבל קונצרט.

מוריניו ופרגוסון (רויטרס)
מוריניו ופרגוסון. כלום לא גמור (רויטרס)
 

כבר במחצית הראשונה יכולנו לראות את המגמה של שתי הקבוצות. מצד אחד יונייטד הגיעה כדי להבקיע שער חוץ ולחזור לגומלין כדי לחפש את ההכרעה. מצד שני, ריאל מדריד שחיפשה להכריע עם כל הכלים שלה כבר במשחק הראשון.

כבר בדקות הפתיחה ריאל שלטה במקום הכי חשוב, מרכז השדה, שהצליח להביא את שחקניה למצבים די מסוכנים, מצד שני יונייטד חיפשה את השער המיוחל בעיקר במצבים נייחים ועם הבקרות של רובין ואן פרסי או רוני, רק שניהם מול הטופ של כדורגלני העולם שנמצאים בריאל ובברצלונה.

אחת הבעיות המרכזיות של פרגוסון הייתה חסרונו של נמניה וידיץ'. כאשר הסרבי נמצא במרכז ההגנה, רואים את ההגנה של מוליכת הפרמייר-ליג יציבה ובטוחה וממעטת לספוג. כאשר הוא לא נמצא, יכולנו לראות כמה פיל ג'ונס וריו פרדיננד לא מצליחים להוסיף ביטחון. רק יכולת טובה של דה חאה וחוסר מזל של ריאל, מנעו יתרון צודק כבר במחצית.

רונאלדו חוגג בצניעות עם חדירה (רויטרס)
רונאלדו חוגג בצניעות עם חדירה (רויטרס)
 

אם לא הספיק חסרונו של וידיץ', בא רפאל ויצר חור ענקי באגף ימין של יונייטד. כששחקני ריאל זיהו את היכולת הקטסטרופלית שלו הם באו פעם אחר פעם לאגף, ויצרו מצבים להבקעה.

המחצית השנייה הייתה בדיוק העתק של הראשונה. ריאל ניסתה להבקיע שער והתקרבה לאזור הרחבה של האנגלים, זאת למרות משחק פושר של רונאלדו. יונייטד שיחקה בצורה חכמה כמו שפרגי רצה והייתה אף קרובה יותר מריאל להבקיע שער שני במחצית השנייה. אם ואן פרסי היה מוצא את הרשת, שני שערי חוץ היו כבר יוצרים מצב אחר לפני הגומלין.

משפט לגבי כריסטיאנו רונאלדו. מעבר לקרב הגדול, רונאלדו כוכב העבר של יונייטד מחפש את תואר ליגת אלופות במדי ריאל מדריד שצריך לבוא על חשבון האקסית שלו. אבל אולי מה שבלט בעיקר בשער שלו זאת ההערכה העצומה של כוכב גדול למועדון העבר בו שיחק כשאפילו לאחר השער שכבש, הוא בחר לא לחגוג מול האקסית שלו.
            

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים