יום שני, 08.07.2024 שעה 01:00
עמנואל רוזן

הגולם קם על יוצרו

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: זו מלחמה על זכות הקיום של בית"ר. מי שתלה שלט על טהרה ושרף היסטוריה של מועדון, סופו שיהרוג בני אדם. ראו הוזהרנו

"לה פמיליה" הוא ארגון פשע עלוב. גם במושגי העולם התחתון, הוא אסופה של עלובי נפש ופחדנים, שאינם מעוניינים בדבר מלבד הפחדה וזריעת שנאה. אם מדובר אכן בגרעין הקשה של אוהדי בית"ר ירושלים, זהו גם ארגון מטומטם שפוגע בקבוצה היקרה לליבו יותר מכל קבוצה יריבה. ואם אלה מתחזים, מדובר באנשים שכל מטרתם פגיעה בחפים מפשע ובניסיון להרוס מן היסוד את הנאת החיים שנקראת כדורגל. יותר נמוך מארגון פשע, יותר נלוז מכל מאפיה שהיא. גם לארגון פשע יש כבוד עצמי וחוקים. ל"לה פמיליה" אין גם את אלה.

אני כמובן לא מכיר את חברי הפמיליה דה לא שמעטע האלה. יכול מאוד להיות שראשי הארגון המיותר הזה אפילו מתקוממים על הניסיון לשייך אותם לאירועים האחרונים סביב הגעת השחקנים הצ'צ'נים ולשריפת המועדון. אלא שכמו בכל ארגון טרור, יש להניח שגם מתוך הארגון הזה התפתחו כבר ארגוני משנה, קיצוניים יותר וקיצוניים פחות. זה כמובן לא משנה דבר. מה שכונה פעם "הקומץ" וברוב הימים זכה לשם מכובד מדי שמזכיר מאפיה איטלקית, היה מאז ומעולם גורם עוין ומסוכן לכל מי שאינו מתיישר על פי דרכו.

רק בבית"ר ירושלים קרה לפני שנים שעיתונאי, שכתב שלא על פי טעמו של "הקומץ", נדקר בסכין. רק בבית"ר שחקני בית מסורים זכו לאיומים ולהפחדות כשניסו להתייצב אל מול המפלצת האלימה והגזענית. רק בבית"ר ירושלים אין שחקנים ערבים והגעתם של שני שחקנים מוסלמים היא עילה לליל הבדולח בבית וגן. מי שתולה שלטים על בית"ר הטהורה לעד ושורף את ההיסטוריה של המועדון שלו, סופו שגם יפצע וחלילה יהרוג בני אדם. ראו הוזהרנו. כולנו.

התארים השרופים של בית&qout;ר (גיא בן זיו)
התארים השרופים של בית"ר. שחקנים מוסלמים הם עילה לליל הבדולח (גיא בן זיו)
 

ההתקוממות כנגד ה"לה פמיליה" הגיעה בשעה טובה אבל באיחור רב. מדוע נזכרה משטרת ישראל רק עכשיו להכריז על מלחמה בארגון פשע לכל דבר שמאיים על אזרחים שלווים?! מדוע נזכר איציק קורנפיין רק עכשיו להכריז על אפס סובלנות מול הגועל הזה?! שנים אני כותב כאן ומזהיר שהחנופה של מנהלי בית"ר ושחקניה לאוהדים הקיצוניים והאלימים תעלה בסופו של דבר ביוקר - קודם כל ולפני הכל לקבוצה עצמה. עכשיו זה קרה.

המלחמה נגד הקיצוניות בבית"ר החלה והיא צריכה להתנהל על ידי כל הגורמים ללא הפסקה עד לניצחון המוחלט. למשטרה ולהתאחדות יש חלק חשוב במלחמה הזו, אבל מי שבאמת יכולים להכריע את הקרב הם שחקני ומנהלי בית"ר עצמה. הם התחילו בכך. אסור להם למצמץ ולהפסיק עד שאחרון עברייני ה"לה פמיליה" יהיה בכלא או שלפחות יורחק מיציעי טדי ומאצטדיוני הכדורגל כולם. המלחמה הזו חשובה לבית"ר יותר מתפיסת מקום מכובד יותר או פחות בפלייאוף העליון. זאת המלחמה על עצם זכות הקיום של המועדון.

אוהדי בית&qout;ר מוחים (יוסי ציפקיס)
מי שכותב את זה, סופו שיהרוג. חייבים להילחם בזה (יוסי ציפקיס)
 

ליבי ליבי לאלפי האוהדים ולשחקנים ולאנשי בית"ר בעבר ובהווה שרואים בעיניים כלות כיצד מהרסיהם ומחריביהם מתוכם יוצאים. אני מאחל להם הצלחה במלחמה. אני מאחל לבית"ר להיפטר מהשרץ. אבל אי אפשר להתחמק מהאצבע המאשימה גם אליהם. יותר מדי הם שתקו, יותר מדי הבינו והפנימו והתחנפו. אם אלי אוחנה היה יוצא בזמן נגד האיסור על העסקת שחקנים ערבים בקבוצת נעוריו, חולצתו ונעליו לא היו עולים באש השנאה הזו. הגולם קם על יוצרו. עכשיו הזמן לחסלו.

מילה אחת על יתר החוליגנים שמטמאים לכולנו את אהבת הכדורגל בקבוצות אחרות. כן, גם בקבוצה "שלי", הפועל תל אביב. האוהדים השפויים בכל מחנה צריכים לטאטא את האנשים האלה מתוכם, והשחקנים חייבים להיות חלק מהמאבק הזה. ראוי להבהיר: כדורגל לא היה ולא צריך להיות מקום סטרילי. מותר לקלל, מותר לקיים שנאה ספורטיבית ליריב, מותר לעקוץ ואפילו לשמוח לאיד. כל זה היה והינו חלק מהמשחק. כל היתר - זוהי עבריינות לשמה ודינם של העבריינים הוא בכלא, לא באצטדיונים.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים