יום ראשון, 06.10.2024 שעה 17:00
בוני גינצבורג

עמאשה הוא החיזוק של בנאדו

בוני גינצבורג בטור אישי ל-ONE: חיפה חזרה בגלל החלוץ, ההגנה ועזרא. לאדומים ההתקפה המהירה בארץ. עכשיו הכל על הכתפיים של הצהובים

הפועל תל אביב חוזרת לעניינים. אותו ניצחון דרמטי מול הפועל רמת השרון, עשה את המפנה. הניצחון איפשר לה להאמין בעצמה ועצר את ההידרדרות. גם הפעם הפועל לא ספגה שער, דבר שבוודאי משמח את יוסי אבוקסיס.

גם עומר דמארי וגם טל בן חיים סיפקו את הסחורה. מדובר בבשורות טובות כי אלו הם השניים, יחד עם טוטו תמוז, שצריכים לספק את השערים. השערים נכבשו בתחילת המחציות מה שהשאיר את השליטה בידיים של אבוקסיס וחניכיו.

אגב תמוז, אם הוא היה שואל אותי הייתי מציע לו להישאר בהפועל תל אביב ולעזוב רק בסיום העונה, אז יהיה שחקן חופשי. עדיף לו לחכות לקבל את הכרטיס ביד ואז כשהוא שחקן חופשי לעזוב. כך יהיה לו קל יותר למצוא קבוצה. הרי הוא זה "ששולט" בסיטואציה.

הפועל שולחת מסר למכבי תל אביב: אנחנו בתמונה וניאבק עד הסוף. הצהובים אמנם פתחו פער של ארבע נקודות, אך הפער הזה נעלם במהרה. עכשיו הכל על הכתפיים של מכבי, שצריכה לנצח כדי לחזור למקום הראשון. לאדומים יש את ההתקפה הכי מהירה בארץ. בכל פעם שהם יוצאים למתפרצת זה חצי גול. המתפרצות שלהם קטלניות. ואיזה יופי שלא צריך לכתוב אף מילה השופטים...

טל בן חיים. ההתקפה הכי מהירה בארץ (שי לוי)
טל בן חיים. ההתקפה הכי מהירה בארץ (שי לוי)
 

שתי בשורות משמעותיות הגיעו מהניצחון של מכבי חיפה. הראשונה: היא ממשיכה לכבוש בצרורות. השנייה: בפעם הראשונה בעידן אריק בנאדו הצליחה חיפה להפוך פיגור לניצחון. בנאדו דיבר על וויאם עמאשה, על כמה הוא משמעותי. החלוץ גם בישל, גם כבש שער מדהים. הוא אולי החיזוק המשמעותי ביותר בעידן בנאדו בחיפה ולא יכול להיות חיזוק טוב יותר בחודש ינואר. 

נקודה נוספת שיכולה לשמח את החיפאים היא חזרתו לכושר של חן עזרא, שנראה שהוא צובר ביטחון ממשחק למשחק. למרות המשחק הטוב של הקשר, המצטיין שלי הוא עמאשה שהיה נהדר.

המסר לליגה ששולחת חיפה הוא כבר חד משמעי: אנחנו קבוצה חדשה שממעטת לספוג ומרבה לכבוש והחלום על המהפך הגדול וסיום העונה במקום הראשון עדיין חי ונושם. הליגה הרוויחה ובגדול את חיפה והמירוץ הפך למשולש וכך גם יהיה עד סוף העונה.

עמאשה חוגג. החיזוק הכי טוב של חיפה (עמית מצפה)
עמאשה חוגג. החיזוק הכי טוב של חיפה (עמית מצפה)
 

ולסיום, סיכום קצר על שאר הקבוצות ששיחקו במחזור: הפועל חיפה ומכבי נתניה מיהרו לדבר על לשלוח את המאמנים שלהן הביתה. ומה קורה בינתיים? הן מתייצבות. נתניה עם ניצחון שני ברציפות ושני השחקנים שהיו בדרך החוצה, עלי חטיב וקובי דג'אני, הוכיחו שהחיפזון מהשטן, שאין מציאות בשוק ושעדיף להיות סבלניים. גם ראשי הקבוצות וגם המאמנים.

הפועל רמת השרון היא תופעה מדהימה. בדרך כלל, קבוצה קטנה בעונה השנייה שלה בליגת העל נופלת. אך רמת השרון לא כמו כל השאר. יש בקבוצה הזו אוסף של שחקני ליגה טובים, לא שמות גדולים, אבל שעובדים קשה ושבאים לשחק בלי שום לחץ.

מ.ס. אשדוד בתקופה לא טובה? גרוע מכך, היא בצניחה חופשית. אחרי התיקו מול בית"ר ירושלים חשבו שהקבוצה תתייצב, אך זה לא קורה. התקופה הרעה הזו נמשכת תקופה ארוכה מדי. כנראה שהנקודות שהצליחו בקבוצה מעיר הנמל לצבור בתחילת העונה אלו גם הנקודות שישאירו אותה בליגה. אני ממש לא רואה את אשדוד בפלייאוף העליון.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר