יום רביעי, 03.07.2024 שעה 04:00
פיני גרשון

בלאט, אל תפיל תיקים על פדרמן

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: מאמן מכבי מדבר על חוסר ניסיון? אם זה היה קובע, פנר הייתה מנצחת ב-30 הפרש. רוט "אשם" שניצח קבוצה של 30 מ' יורו

כסף וניסיון הם כנראה לא מתכון להצלחה. דייויד בלאט אמר לפני המשחק שאחת הבעיות של הקבוצה היא חוסר ניסיון. מבחינת כמות, מכבי תל אביב שיחקה עד היום 80 אחוז מכל המשחקים ששיחקה בעונה שעברה. מספיק זמן לצבור ניסיון?

בלאט גם אמר לפני המשחק שהבעיה עד היום הייתה להכניס את הכדורים לטבעת. להזכירכם, המטרה במשחק הכדורסל זה להכניס כדור כתום לטבעת (די רחבה), שיכולים להיכנס בה שני כדורים באותו הזמן.

דייויד אמר שאחד הדברים שעזרו לצהובים להישאר מפוקסים ולנצח במשחק הזה היה שהם שיחקו נגד הפועל ירושלים, קבוצה ברמה של יורוליג. גם גלבוע/גליל, שניצחה לא מזמן את הפועל ירושלים, לא ידעה שהמקום האחרון בליגה מוביל ליורוליג.

להזכירכם, ההחתמה הראשונה של מכבי הייתה של שחקן עתיר ניסיון בשם גיורגי שרמאדיני, שכבר לא נמצא פה. ושהמאמן לא יאשים בהחתמה הזו לא את דייויד ולא את דני פדרמן. ההנהלה מעולם לא החתימה שחקן ראשון בניגוד לדעתו של המאמן. אז נא לא להפיל תיקים שלא צורך על משפחת פדרמן.

דייויד בלאט (יוסי ציפקיס)
בלאט. שרמאדיני המנוסה כבר לא כאן (יוסי ציפקיס)
 

יוגב אוחיון חסר הניסיון שיחק אשתקד בעונה הסדירה פי 2 מתיאו פפאלוקאס שעשיר בניסיון ופי 5 ממנו בהצלבה, למרות שהביאו את דמונד מאלט להציל את המועדון. אגב, השחקן הכי עתיר בניסיון (דייויד לוגאן), עם אחוזי הקליעה הטובים ביותר בקבוצה, לא היה על המגרש במחצית הקריטית נגד קאחה לבוראל. למה? ככה.

עוד שחקן לא הוזכר כחסר ניסיון. מורן רוט, שעד היום גם לא קיבל את הצ'אנס לצבור ניסיון. אי אפשר להרוג את אבא שלך ולבוא אחר כך לבקש את הצוואה. אם יש מישהו ש"אשם" בניצחון על קבוצה של 30 מיליון יורו (פי 2 מהתקציב של מכבי), ב-18 הפרש ב-16 דקות זה מורן, שאם לא העבירה השלישית של אוחיון לא יכול היה להזדכות על השכר השנתי שלו ביום אחד.

איך שחקן בלי ניסיון עולה למגרש ועושה כזה שינוי? פעם ראשונה שבמקום רכז נכנס רכז. ריקי היקמן ולוגאן הם לא עושי משחק. ליד מורן, היקמן ושון ג'יימס התפנו לעשות את מה שהם עושים הכי טוב - לייצר נקודות. איך פתאום שחקן שלא עשה נקודה ביורוליג עד עתה משחק בניגוד לשיטה 16 דקות ברציפות? עוד דבר קרה לנו במזל. גיא פניני פתח את הפה שלא לצורך ונאלצנו להוציא את סילבן לנדסברג מהמקפיא.

מזמן אמרתי שהדרך לנצח, במיוחד בבית, זה לרוץ ולעשות 90 נקודות. כמו שמכבי שיחקה במחצית הראשונה, עם 14 אחוז מהשלוש, חטיפה אחת, מתפרצת וחצי ורק פעמיים הלכה אל קו העונשין, זה שוב קצב של 70 נקודות. אני מבין את חוסר הביטחון שיש לגארדים מטווח השלוש אחרי שלוש מ-25 עד היום, וכנראה שהעלייה ברמה מקשה על דווין סמית' לקלוע באותם אחוזים שהוא קלע בשלב הקודם.

אם נסתכל על כל משחקי היורוליג, רוב הקבוצות לוקחות בין 20 ל-25 זריקות מהשלוש. הצהובים לקחו שש זריקות בחצי הראשון ו-10 בשני. אי אפשר לחשוב רק הגנתי, ולמרות שבלאט מבקש לשמור יותר אגרסיבי בהגנה, מכבי לא מצליחה בשלב הזה לחטוף יותר מ-4.5 כדורים בממוצע, כמעט מחצית מכמות הכדורים שחטפה בשלב הקודם. למה? כי הקבוצות האלו פתאום למדו למסור, מה שהקבוצות בשלב הקודם לא ידעו.

רוט וסמית´ חוגגים (יוסי ציפקיס)
רוט וסמית´ חוגגים. מי חסר ניסיון? (יוסי ציפקיס)
 

מכבי עדיין לא מגיעה לחצי מכמות החטיפות של העונה שעברה. אגב, אם לדייויד היה את האומץ ללחוץ עם סופו, למה אי אפשר ללחוץ כיום כאשר החוטף הכי טוב ביורוליג נמצא בקבוצה שלך (היקמן)?

אני חייב לחזור לנושא הניסיון. אם ניסיון היה קובע, פנרבחצ'ה/אולקר היו צריכים לנצח ב-30 הפרש. אבל מה לעשות שדווקא השחקנים עם הכי פחות ניסיון על המגרש, רוט, היקמן, לנדסברג וג'יימס, ששיחק בעונה שעברה שמונה דקות בממוצע, ניצחו במשחק. מעניין לראות כמה מאלה שצברו ניסיון יישארו גם בעונה הבאה להזכירכם, גם אולימפיאקוס לקחה אליפות אירופה עם שחקנים חסרי ניסיון. ואיפה הניסיון של המאמן?

למרות היכולת המצוינת של ג'יימס והיקמן, אני חושב שאת השינוי הגדול במשחק עשה רוט שנכנס בהפרש של נקודה וב-16 דקות שינה את המשחק מקצה לקצה.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים