יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:30
בוני גינצבורג

זהבי עושה טעות קשה

בוני גינצבורג בטור אישי ל-ONE: הקשר חייב להישאר באירופה, אם יחזור הוא ילבש צהוב. אלי כהן שלח מסר לערן לוי ולשאר השחקנים. מכבי טובה מחיפה

עוד משחק מצוין מנפקת לנו ליגת העל. שתי קבוצות שנמצאות בכושר טוב וזה בא לידי ביטוי במשחק. שתי קבוצות שהגיעו לא כדי לבטל אחת את השנייה, אלא כדי לשחק כדורגל קצבי, פתוח ומעניין. המשחק הזה מוכיח שככל שהליגה שלנו תהיה קצרה יותר (10-12 קבוצות) כך יהיו לנו יותר משחקים טובים וכך הרמה של הליגה תהיה טובה בהרבה.

עירוני קריית שמונה יכולה להרגיש החמצה משום שביתרון 1:2 לסינטיהו סלליך הייתה הזדמנות נהדרת לגמור את המשחק. הוא החמיץ (החמצה גדולה) והאלופה נענשה מיד בצד השני על ידי בית"ר ירושלים. בשורות האלופה צריך לציין את דרקו טאסבסקי ואת אופיר מזרחי הצעיר, שמקבל את ההזדמנות וכובש פעם נוספת.

בצד השני, דריו פרננדס, שמנהל ומרכז את המשחק במרכז המגרש, עשה עבודה נהדרת. בנוסף צריך לציין כמובן את השחקן המתקדם ביותר בכדורגל שלנו, אבי ריקן, שמוכיח שהוא ראוי לקבל הזדמנות בנבחרת ישראל.

מילה על החילוף המוקדם של ערן לוי. רק מאמן מנוסה ו-ותיק כמו אלי כהן יכל לבצע חילוף עם מסר כל כך חד - מסר גם לשחקן וגם לשחקני קבוצתו. המסר הוא: אתה תשחק כמו שאני רוצה ותעשה מה שאני מבקש ממך או שלא תשחק. באופן אישי לא אהבתי שחמש דקות לפני המחצית בוצע החילוף, אפשר היה לחכות לסיום המחצית הראשונה. אבל למרות שערן לוי היה מופתע מאוד, הוא התבגר בהתנהגותו והגיב באיפוק. כך הוא צריך להתנהג.

ערן לוי על הספסל (משה חרמון)
ערן לוי על הספסל. קיבל מסר (משה חרמון)
 

אבל צריך לזכור - לאלי כהן יש את ההשפעה הכי גדולה על ההתקדמות של בית"ר. אגב, עוזרו של השריף, ז'אן טלסניקוב, הוא אחד האנשים שאני יותר מעריך בכדורגל הישראלי. אני חושב שהציוות של השניים מעולה.

קבוצות ליגת העל עם הפנים לחודש ינואר, אז נפתח חלון ההעברות. השחקן הישראלי החם ביותר הוא קשר פאלרמו, ערן זהבי, עליו נאבקות שתי התל אביביות. הכיס של מכבי תל אביב עמוק יותר מבחינה משמעותית, ואם אני צריך לנחש היכן הוא ישחק בישראל, אם אכן יחזור, זה יהיה בצד הצהוב של העיר.

מקצועית, מדובר בחיזוק טוב עבור הצהובים, אבל ברמה האישית, זהבי עושה טעות קשה. כשיש לך חלום לשחק באירופה ועוד בליגה כל כך איכותית כמו האיטלקית, לא מוותרים עליו כל כך מהר. צריך לנסות להישאר כמה שיותר בליגה הזו או לעבור לליגה אחרת באירופה. אבל הדבר האחרון שזהבי צריך לעשות הוא לחזור לישראל.

לשחקנים במהלך הקריירה יש תקופות לא פשוטות וצריך לעבור אותן. לאחר אותן תקופות מגיעים ימים יפים יותר. לזהבי יש איכות ופוטנציאל. הוא אמנם ירוויח כסף טוב בארץ, אך כסף זה לא הכל ושוב אני אומר, הוא עושה טעות. לא הייתי אומר זאת על חלק גדול מהשחקנים שיצאו לאירופה. חלקם כמו שיצאו, כך יחזרו כי הם לא מספיקים טובים לשחק ברמות הגבוהות. אבל קשר פאלרמו חייב לתת לעצמו עוד הזדמנות אחת, הוא ברמה אחרת.

זהבי (יוסי ציפקיס)
זהבי. ברמה אחרת (יוסי ציפקיס)
 

לסיום, אני רוצה להתייחס למשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שינעל את המחזור. הליגה בשלב הזה של העונה מנפקת לנו משחקים טובים. התייחסנו לאחד כזה מקודם, ואני מקווה שגם בקריית אליעזר יהיה לנו מפגש כמו המפגש בין עירוני קריית שמונה לבית"ר ירושלים – משחק בין שתי קבוצות שנמצאות בכושר טוב ובמומנטום חיובי.

מדובר במבחן גדול עבור אריק בנאדו והחניכים שלו. הם פוגשים את הקבוצה החזקה ביותר מולה ישחקו בעידן בנאדו.

הצהובים טובים יותר מהירוקים, אבל המשחק פתוח. אני מקווה שמכבי תל אביב תגרור את מכבי חיפה לרמה הרבה יותר גבוהה ממה שהציגו הירוקים עד היום. הדבר העיקרי שהקבוצה מהכרמל הצליחה לצבור עד עתה הוא הביטחון, שחזר לשחקנים. ועכשיו נראה אם אותם שחקנים יכולים גם להביא את האיכות שלהם. בכל מקרה, עם תפאורה כמו שמחכה לנו, עם שחקנים טובים צפוי לנו ערב נהדר בקריית אליעזר. כך אני מקווה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר