יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:10
עמנואל רוזן

נס לא קרה להפועל ת"א

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: שחרור של תמוז? הזייה אסורה. להפועל אין מגנים, אלרואי כהן וטועמה יכולים להתאים. ברגר? חלק מדור של שופטים חובבנים

חודש ינואר מתקרב. להלן שיעורי הבית והמשימות לבעלים ולצוות המקצועי של הפועל תל אביב.

1: להפסיק ומיד לדבר או לתכנן שחרור של כוכבים. המחשבה על מכירתו של טוטו תמוז בינואר היא לא יותר מהזייה או מזימה של מי שאינו באמת רוצה להתמודד. הפועל של השנה היא קבוצה שבירה עם סגל קצר וליקויים רבים. אין שום תסריט בעולם שיכול לאפשר שחרור או ויתור אפילו על אחד מהקלפים החזקים שלה.

2: בכדורגל המודרני (הכדורגל הישראלי הוא רע, אבל בכל זאת מודרני) אי אפשר לקחת אליפות בלי שני מגנים תוקפים ודומיננטיים. ואם לא שניים, לפחות אחד. להפועל אין לא אחד ולא שניים כאלו. בליגה החלשה שלנו אפשר להסתפק במגנים בינוניים, אבל אי אפשר לוותר על כאלו שיוצאים לתקוף ולהחיות את משחק האגפים. כשהאדומים משחקים בלי אגפים, גם משחק מול קבוצה עלובה כמו הפועל עכו הופך למלחמת חפירות.

טוטו תמוז. אסור לדבר על שחרור אפשרי שלו (חגי ניזרי)
טוטו תמוז. אסור לדבר על שחרור אפשרי שלו (חגי ניזרי)
 

הפיתרון אם לא יימצאו שחקני רכש מוצלחים: אלרואי כהן מגן ימני, סלים טועמה מגן שמאלי. כשיוסי אבוקסיס הכניס את כהן במקום ג'ון פנטסיל בדקה ה-77 הוא עשה את זה 77 דקות באיחור. צמד מגנים, אלרואי וטועמה, הוא אפשרי ובוודאי הזוי פחות ממה שיש כיום.

3: אריק דג'מבה דג'מבה ורועי גורדנה אמנם נמצאים במגמת שיפור, אבל כשהם חלשים, כפי שהיו הפעם, בולט עוד יותר הצורך להביא בדחיפות קשר אחורי נוסף. בחלומותיי הוורודים אני רואה את ערן זהבי מגיע בינואר, והם ורודים לא רק בגלל הצבע הנוכחי שבו הוא משחק באיטליה.

0:0 שכזה מול הכלום והשום דבר, הפועל עכו, יכול לקרות לכל קבוצה. זה לא אסון ולא טרגדיה, אבל אחרי כל אחד מחמשת הניצחונות האחרונים של הפועל כתבתי כאן במפורש את נקודות התורפה ואת מה שצריך לשפר. אולי טוב שמשחק נפל כזה מגיע לפני חלון ההעברות, כדי שאף אחד לא ישלה את עצמו חלילה שמה שיש יספיק כדי לקחת אליפות.

דג´מבה דג´מבה (חגי ניזרי)
דג´מבה דג´מבה. במגמת שיפור, אבל יש צורך בעוד קשר אחורי (חגי ניזרי)
 

האדומים יסיימו את הסיבוב הראשון באחד משני המקומות הראשונים. זה סוג של הישג מסוים לקבוצה שהייתה מפורקת בקיץ האחרון ונבנתה בחסך. אבל אם סיבוב כזה מסתיים בכמעט 75 אחוזי הצלחה ובעמדה לזכייה באליפות, שום דבר פחות מהזכייה הזאת לא יספק השנה, בעיקר כשברור לכולם מהי האלטרנטיבה לאליפות אדומה.

מילה אחת על הפועל עכו. בכל הליגות בעולם ישנן קבוצות כאלו, המכונות קבוצות קטנות. אנחנו רואים אותן בטלוויזיה כשהן באות לשחק מול הגדולות במדינות שלהן. בשום מדינה בעולם לא מקובל הביזיון הזה – של קבוצה שבאה להרוס ולא כדי לשחק, קבוצה ששחקניה מתחזים לפצועים מן הדקה הראשונה ועושים הכל כדי לבזבז זמן ולבזות את המקצוע. עכו היא קבוצה בלי אוהדים, בלי שחקני בית, בלי טעם ובלי ריח. מי צריך קבוצה כזו בליגת העל? נדמה לי שאף אחד.

ומילה אחרונה על השיפוט. גיא ברגר הוא ללא ספק עוד "נצר משובח" לדור החדש של שופטי ישראל. נפולת של נמושות, שופטים גרועים, פחדנים, חובבנים עד כדי כאב. מעבר לפנדל שהוא לא ראה ולעשרות השריקות שנשרקו הפוך ממה שצריך היה להיות, בולטת עובדה אחת.

תמוז מבקש פנדל מגיא ברגר. מה קורה לדור הצעיר של השופטים? (חגי ניזרי)
תמוז מבקש פנדל מגיא ברגר. מה קורה לדור הצעיר של השופטים? (חגי ניזרי)
 

איך בדיוק מחליט שופט להוסיף ארבע דקות למחצית שבה שיחקו נטו בקושי 30 דקות? מה בדיוק עובר לו בראש? האם זה הפחד לטעות? האם זה כושר גופני לקוי? האם זה הרצון לחזור הביתה בשלום? או האם זהו סתם חוסר הבנה במשחק הכדורגל שמטרתו העיקרית היא, מר ברגר, לשחק ולא לשכב על הדשא "פצועים". אם ברגר היה מוסיף למחצית הזו שבע דקות הוא לא היה מגזים. אבל הוא איננו שופט, ממש כשם שמרבית חבריו הצעירים שצמחו כאן כעשבים שוטים אינם שופטים. דבר אחד ייאמר לזכותם של השופטים: הם בהחלט מיישרים קו עם המצב הכללי של ליגת העל שלנו.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר