יום שישי, 05.07.2024 שעה 15:29
עמנואל רוזן

הפועל ת"א? אפור עולה

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: להפועל יש 'מסי' אבל הזרים מוזרים. ידין החליף את שמעון גרשון, עטר שכונתי לחיפה והאם מכבי ת"א כרגע הטובה בארץ?

שני דברים על חנן ממן ועל השער א-לה מסי שלו שחתם את ה-0:3: האחד, זה היה המהלך הכי לא קשור והכי לא אופייני למשחק האפור של קבוצה קצת עייפה מדי וקצת איטית ושקופה מדי שמספקת לנו מעט מדי רגעים יפים של כדורגל מהנה. והשני, מסי שלנו צריך לשחק בקישור הקדמי, לא מאחור, כי נכון לעכשיו הוא נראה כמו המנהיג האמיתי במרכז השדה. הוא צריך לשחק שם לצידם של גילי ורמוט או אלרואי כהן או טל בן חיים, ואל תתפלאו אם יתפוס השנה את מקומו של גילי כמנוע וכמנהיג האמיתי והיצירתי של הקבוצה.

זה היה 0:3 מהנה מאוד אבל מאוד לא מלהיב. גם אחרי שישה משחקי ליגה, יש עדיין פער גדול מדי בין איכות החומר לתפוקתו. המשחק ההגנתי משתפר בזכות הסיוע של שחקני הקו הקדמי (על אף שמאזן של שער חובה אחד בשישה משחקים הוא על גבול ההזוי שלא לומר מצחיק), אבל מרכז השדה וגם החוד המוכשר עדיין חורקים. זה עדיין לא זה.

בן חיים וחנן ממן חוגגים בבלומפילד (יוסי ציפקיס)
בן חיים וחנן ממן חוגגים בבלומפילד. הקשר בדרך להחליף את ורמוט? (יוסי ציפקיס)
 

הבעיה המרכזית של הפועל ת"א היא כמובן בשחקניה הזרים. הפועל שיחקה מול מכבי חיפה כמעט מחצית שלמה עם זר אחד, אריק ג'מבה ג'מבה, שגם הוא היה מבלה על הספסל לולא פציעתו הממושכת של שי אבוטבול. ג'ון פנטסיל חלש, קוטיניו לא קיים (אומרים שעוד נראה מי הוא ואני שואל האם זה יקרה עוד השנה), את שמו של בלם הרכש שיושב ביציע כבר שכחתי ונשארנו עם אפולה אדל שגם הוא נעלם לנו בפתיחת המחצית השנייה.

האם אפשר לקחת אליפות עם ישראלים בלבד? בליגה הישראלית החלשה הכל אפשרי אבל כדי שהפועל תרוץ באמת קדימה היא חייבת שלפחות אחד הזרים יתברר באמת כשחקן חיזוק, היא חייבת את ורמוט בכושר ואת תמוז, בן חיים ודמארי חדים יותר וקטלניים יותר. והיא חייבת בלם נוסף (טל בן חיים הבריטי?), כי יש גבול כמה גליצ'ים בשבוע יוכל לעשות וואליד באדיר הקשיש.

מה יהיה עם מכבי חיפה? מצד אחד, אני עדיין מסרב להאמין שהקבוצה הזו תיעדר העונה מקרבות הצמרת שלנו. מצד שני, ראובן עטר החביב מתגלה כמאמן שכונתי מדי למועדון כמו חיפה. עטר רוצה שנראה בו מאמן התקפי ואטרקטיבי, כי כזה הוא היה כשחקן. התוצאה היא שלחיפה אין הגנה ואין קישור הגנתי , וגם החלק ההתקפי הוא הכול חוץ מאטרקטיבי ויצירתי. האשמה היא על עטר. בינתיים, הוא מוכיח שאין לו הבגרות המספקת לאמן את הקבוצה של המדינה. כשהוא מפוצץ אחרי המשחק ראיון בשידור חי, זאת רק ההוכחה הוויזואלית יותר לחוסר הבגרות הזו.

טוואטחה וצוצאליץ´ (שי לוי)
טוואטחה וצוצאליץ´. מה יהיה עם מכבי חיפה? (שי לוי)
 

ועכשיו שאלה: איזו קבוצה בעולם חוגגת אליפות במחזור השביעי? רמז: זו אותה קבוצה שנהגה לחגוג בדרך כלל עוד לפני תחילת העונה והפכה פשוט מאופקת יותר ואירופאית יותר. כן, האמת שמכבי תל אביב לא אשמה. לא רק היא. נכון שדור מיכה כבר מדבר על חגיגות התואר ועל זה שהגיע הזמן והנה הוא מגיע, אבל אלה בעיקר הפרשנים (אבי נמני למשל) ואפילו כמה מאמנים (מאמן הפועל עכו עוד לפני המשחק) שקובעים שהכול כבר גמור. נו טוב. לפחות הקרב על המקום השני יהיה כנראה מרתק. (וברצינות: מכבי בינתיים, מה לעשות, היא באמת הכי טובה בליגה).

ולא נוכל כמובן לסיים בלי אביחי ידין. מה יש לומר על שחקן שהיה לו הכול בקבוצה שלו עד שהלך וסגר מאחורי הגב שלה חוזה עם יריבתה הגדולה ביותר? מה אפשר לומר על שחקן שהפך בהפועל לקשר האחורי הכי טוב בארץ והגיע דרך הפועל לנבחרת, עד שפתאום התהפך ואיים להרוס אותה ולהחריב אותה תוך שהוא מנבל את הפה ומשתמש בביטויים שאינם ראויים לציטוט? מה אפשר לומר על שחקן שבתום כל הסאגה וההמצאות על קבוצות בחו"ל שמשחרות לפתחו, הלך לקבוצה ישראלית אחרת תמורת אותו הכסף שיכול היה לקבל במועדון שחיבק אותו וראה בו את שחקן הנשמה שלו?

יגאל אנטבי מנסה לעצור את אביחי ידין (שי לוי)
אביחי ידין רואה את הגב של אנטבי. פשוט טיפשון (שי לוי)
 

ידין ירש את מקומו של שמעון גרשון ברשימת השחקנים שאוהדי הפועל מחקו מדברי ימי הקבוצה, ואין סיכוי בעולם שיהפוך בחיפה אפילו לא למשהו דומה ממה שהיה בהפועל. אז מה אומרים על שחקן כזה? על טיפוס שכזה, חמום מוח על המגרש, ופזיז החלטה מחוץ לו? אפשר להגיד הרבה. אפשר גם להסתפק במילה ממצה אחת: טיפשון. סתם טיפשון. רגליים מוכשרות בטירוף שמחוברות לראש מוכשר קצת פחות. שיהיה לו בהצלחה. לא יודע מה עם שאר האוהדים, אני, בכל מקרה, ממש לא מתגעגע.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים