יום שני, 08.07.2024 שעה 13:07
אייל ברקוביץ'

שחיפה תתכונן לעונה הבאה

אייל ברקוביץ' בטור אישי ומיוחד ל-ONE: הציון של ראובן עטר הוא נכשל. קטן חייב לפתוח, הוא האינטליגנט היחידי בחיפה. הפועל? היא בכלל שיחקה בונקר

חלום הבלהות של מכבי חיפה ממשיך לרדוף אותה. מאמן הקבוצה, ראובן עטר, עושה את כל הטעויות האפשריות. זה התחיל בבחירת השחקנים בקיץ, עם הבאתם של שחקנים בינוניים והמשיך עם הרכב לא טוב מול הפועל תל אביב וחילופים גרועים במהלך המשחק.

שני דברים גרמו ללוח התוצאות להראות 0:3 לאדומים בסיום: הראשון, מרכז ההגנה של מכבי חיפה איטי, מסורבל ולא מתואם. הדבר השני הוא החוד של הפועל עם עומר דמארי, טוטו תמוז וטל בן חיים. החוד הטוב בליגה בהפרש גדול.

במחזור השביעי, אפשר כבר להכריז: מכבי חיפה צריכה להתחיל להתכונן לעונה הבאה. העונה הזו גמורה עבורה. אם היא תגיע לאירופה זו תהיה הצלחה גדולה עבורה, אבל על אליפות אסור לה בכלל לחלום. בינואר עוד אפשר לשנות משהו. למכור שחקן כזה או אחר או לחזק את הסגל. השאלה היא אם יענקל'ה יהיה מוכן לפתוח את הכיס פעם נוספת.

צוצאליץ´, ידין, קינן וטוואטחה מאוכזבים (שי לוי)
צוצאליץ´, ידין, קינן וטוואטחה מאוכזבים. חיפה יכולה להתכונן לעונה הבאה (שי לוי)
 

ראובן עטר בחר במהלך שאפשר לכנות אותו כ"תמות נפשי עם פלשתים" כשהושיב את הכוכב שלו, יניב קטן, בצד. נראה שראובן מאמן אמיץ שלא מפחד משמות ומכוכבים.

היו לו שתי ברירות: או שההחלטה שלו תביא לו ניצחון והוא היה יוצא גדול, או שתגיע תבוסה וזה גם מה שקרה. עקב זאת, כל הביקורת תופנה אליו - למה הוא לא פתח עם קטן ולאחר מכן הכניס אותו במחצית על חשבון חן עזרא שהיה היחידי ששיחק טוב. המאמן עדיין לא החליט מה ההרכב הטוב ביותר שלו. הוא מבולבל מאוד עם החילופים ועד עכשיו הציון שלו הוא נכשל.

לטעמי, מתחילת העונה יניב קטן הוא השחקן היציב ביותר במכבי חיפה, ובתור אחד שאוהב כדורגל אינטליגנטי, קטן הוא השחקן היחידי בשורות הירוקים שמפעיל את המוח ואת הקופסא. השאר הם שחקנים חסרי אינטליגנציה. צריכים להוציא שחקנים רבים מההרכב לפני שמוציאים את קטן. חיפה איבדה את שמחת החיים שלה בחדר ההלבשה. אם ראובן רוצה להציל משהו מהעונה הזו, הוא צריך להחזיר את החיוך לשחקנים.

יניב קטן מתחמם (שי לוי)
יניב קטן מתחמם. הקפטן הירוק היה חייב לפתוח (שי לוי)
 

זה יישמע פתטי, אבל הפועל תל אביב שניצחה 0:3 שיחקה כדורגל הגנתי ברוב שלבי המשחק, על סף בנוקר, ויצאה להתקפות מתפרצות עם שלישיית החלוצים המצוינת והמהירה שלה ועם חנן ממן, לטעמי תגלית העונה עד עכשיו.

יוסי אבוקסיס יכול לומר שהוא משחק עם שלושה חלוצים, אבל כל מי שראה את המשחק ראה את החלוצים שלו רצים אחורה עד לרחבת ה-16 כדי לעשות הגנה ממש כמו מגנים. טל בן חיים רדף אחרי אייל משומר כל המשחק ועומר דמארי אחרי טאלב טוואטחה. טוטו תמוז שיחק כמו קשר אחורי וכל הקבוצה הייתה מאחורי הכדור כשמכבי חיפה הניעה כדור.

כשהתוצאה נגמרת ב-0:3 יש תחושה שראינו הצגה, אבל מי שראה טוב את המשחק יודע שהירוקים החזיקו כדור ברוב המשחק ואילו הפועל עקצה בהתקפות מתפרצות מהירות. היא ניצלה את הנאיביות והאיטיות במרכז ההגנה של חיפה.

השיטה שהפועל משחקת בה היא ארבעה שחקנים בהגנה ושישה קשרים, בלי חלוצים. אמנם תמוז, דמארי ובן חיים נקראים חלוצים, אך הם משחקים כמו קשרים שברגע שקבוצתם יוצאת להתקפה הם רצים קדימה ומנצלים את מהירותם על הצד הטוב ביותר.

שחקני הפועל ת&qout;א חוגגים ניצחון ענק (שי לוי)
שחקני הפועל ת"א חוגגים ניצחון ענק. הפועל בנתה על מתפרצות (שי לוי)
 

לסיום, צריך להודות: היה לנו משחק נהדר בבלומפילד. תמיד כשהקהל ממלא את האצטדיון יש אווירה נהדרת וכיף לראות משחקים כאלו. הלוואי ויהיו לנו עוד הרבה משחקים כאלה. אבל בשביל זה צריך להקטין את הליגה ל-12 קבוצות. אז בכל מחזור יהיו לנו כמה משחקים נהדרים.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים