יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:59
אלון חזן

עד מתי המצב בחיפה יימשך?

אלון חזן בטור אישי ל-ONE: אם חיפה תמשיך כך, גם קריאות הבוז יגיעו. אנדלובו צריך לרדת לספסל ועזרא להבין שהוא לא אצן. ליאני נתן להפועל ניצחון

המילה שתיארה הכי טוב את מכבי חיפה בתחילת העונה הייתה אכזבה. אמנם הירוקים לא הצליחו לנצח, אך לפחות הם הציגו ניצוצות של כדורגל. אבל זה נגמר. משבר, זו המילה שמתארת את חיפה הכי טוב כיום.

חיפה הגיעה לעכו כשהיא יודעת שהיא חייבת ניצחון כדי להחזיר לעצמה את הביטחון האבוד. הקהל כבר מתחיל לאבד סבלנות והתסכול אצל השחקנים גובר. רק ניצחון היה פותר זאת.

לא הרבה מאמנים במכבי חיפה היו מגיעים במצב כזה למשחק מול הפועל עכו. הקהל הירוק עדיין מילא את היציעים ועדיין הביע תמיכה בראובן עטר. הקהל עדיין לא מאבד את הסבלנות שלו, מה שבטח כבר היה קורה אם היה מאמן אחר על הקווים. השאלה היא עד מתי ימשיך הדבר הזה כי אנחנו יודעים שהשחקנים לחוצים מאוד. כרגע הלחץ מגיע רק בעקבות התוצאות. בהמשך הלחץ יהיה גם מקריאות הבוז של הקהל על כל פעולה לא מוצלחת, ואז הקבוצה באמת בבעיה.

עזרא, פילאבסקי ואנדלובו (עמית מצפה)
עזרא, פילאבסקי ואנדלובו מחפשים תשובות לתיקו (עמית מצפה)
 

אפשר לחלק את המשחק הזה לשניים. מהמחצית הראשונה חיפה יכולה להיות מאוכזבת בעיקר מחוסר ניצול המצבים. ובמחצית השנייה? היא יכולה להיות מאוכזבת בכל האספקטים.

כל זמן שלאביחי ידין היה אוויר בריאות, הירוקים שלטו בזכותו ובזכות ג'ואל דמאו והגיעו למצבים רבים. בנוסף, ידין ודמאו הצליחו למנוע יציאות למתפרצות של עכו והרסו כל ניסיון הפתעה של היריבה. במחצית השנייה ידין איבד קצת מכוחו והוא ודמאו שיחקו קרוב יותר לבלמים. בעקבות זאת, עכו יצאה יותר קדימה.

מדברים על כך שיניב קטן לא מוסיף, שהוא אולי קצת מבוגר. אני רוצה להגיד שכל זמן שהוא היה עם אוויר בריאות ראינו את חיפה עושה דברים יצירתיים -כדורים חכמים לעומק או הובלה שלו למתפרצת. חמור מאוד שכשיניב קטן לא עושה את זה, אין אף אחד שעושה זאת.

קטן (עמית מצפה)
קטן. כשיש לו אוויר, הוא מוסיף המון (עמית מצפה)
 

את הדברים האלו אמור חן עזרא לעשות, הוא אחד השחקנים הטובים בליגה. אבל הוא צריך להבין: במצב של חיפה הוא חייב להיות יותר קבוצתי. ראובן צריך להסביר לו שהוא מהיר מאוד אבל הוא לא אצן בתחרות אתלטיקה. הוא חייב לשחרר את הכדור מהר יותר או לחשוב על מסירת עומק. אם ימשיך כך, הוא יכניס את עצמו לבעיה. עוד איבוד ועוד איבודי כדור יגרמו לתסכול אצל הקהל וזה יוריד לו את הביטחון.

דבר נוסף שבעייתי אצל הירוקים הוא העובדה שהם משחקים ללא אגפים. הקבוצה דיברה על חוסר מזל במשחקים הקודמים אבל הפעם לא שהיא שיחקה ללא מזל, אלא ללא חכמה. אי אפשר לנסות ולהיכנס פעם אחר פעם דרך מרכז הרחבה בטח כשהיריבה מצופפת, חייבים להיות שחקני אגף. השחקנים ששיחקו מיהרו להיכנס למרכז וטוואטחה היה היחיד שתקף מהאגף.

דינו אנדלובו הגיע בקול תרועה רמה אבל משהו בו לא מסתדר. אולי הוא לא מתחבר לקבוצה. למרות הסכום הגבוה ששולם עליו לא יקרה שום דבר אם הוא יפתח על הספסל וישולב בשלב מאוחר יותר במשחקים.

אנדלובו ומישאלוף (עמית מצפה)
אנדלובו נוגח. לא יקרה כלום אם יפתח על הספסל (עמית מצפה)
 

בכל משחק שעובר הקבוצה אומרת "אולי במשחק הבא" אבל ככל שעוברים המשחקים היא מבינה שדברים לא יגיעו לבד. זה שקוראים לה מכבי חיפה כבר לא יביא את הניצחון מול קבוצות חלשות יותר על הנייר. צריך לעשות זעזוע אצל השחקנים שמשחקים כדי להביא את הקבוצה למצב בו תהיה יותר מתלהבת וחכמה במשחק שלה ופחות שבלונית. כשיגיע הניצחון הראשון זה יביא כמות אדירה של חמצן לראובן, לשחקנים ולאוהדים.

ולסיום, הפועל תל אביב. הניצחון שלה פחות מעניין. מה שיותר מעניין היה החילוף בעמדת המאמן. אחד הסמלים הגדולים של האדומים, יוסי אבוקסיס, חזר לשמש כמאמן ראשי. הנסיבות כמובן מצערות מאוד גם כלפי יוסי וגם כלפי כל מי שקשור להפועל תל אביב ולכדורגל בכלל, אבל אלו הן הנסיבות. כולנו היינו רוצים לראות את ניצן שירזי על הקווים.

קשה לצפות לשינוי דרסטי עם יוסי. היכולת של הפועל היייתה בין בינונית לגרועה וליוסי מצפה הרבה עבודה. כרגע האדומים יכולים לשמוח רק מהניצחון שמקנה מעט שקט. 

שחקני הפועל עם לירן ליאני (שי לוי)
עלי עותמאן מנסה להבין את ההחלטות של לירן ליאני (שי לוי)
 

הפועל צריכה להבין שהיכולת הזו לא תספיק לה בהמשך הדרך אם היא רוצה לרוץ לאליפות. ומילה על השיפוט. ראינו משחק לא טוב של לירן ליאני, אחד השופטים הבכירים בליגה. טעויות השיפוט שלו הכריעו את המשחק. חבל שזה קורה. אני מקווה שכל השופטים יתעוררו כי רמת כדורגל אין לנו, לפחות שבשיפוט לא נרד גם.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר