"10,300 מנויים נמכרו", הצהיר השבוע בגאון יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, מספר ימים לפני שהצהובים החלו את ההכנות לקראת פתיחתה הרשמית של עונת 2012/13 בהפסד מול חימקי מוסקבה.
אין טעם לדון בהשלכות של משחק האימון בגרמניה ועדיין אי אפשר להתרשם יותר מדי מהשחקנים החדשים, אבל אפשר לדבר על דרך ההתנהלות של מכבי תל אביב ואוהדיה בקיץ הנוכחי ובשנים האחרונות.
לא יהיה מופרך לשער כי הרוטינה הקבועה תחזור על עצמה גם העונה. היכל נוקיה יהיה מפוצץ בימי חמישי (וגם שישי?) במשחקי היורוליג "הנוצצים". הקריאות 'מכבי! מכבי!' ירעידו את יד אליהו והסביבה והקבוצה תטייל לשלב הבא.
|
כך זה נראה באירופה... (יוסי ציפקיס) |
|
|
ואז כמובן יגיע יום ראשון (וגם שני?) בעוד משחק ליגה מייגע מול יריבה "לא מעניינת". אותם 10,300 אוהדים, בהם מזרחי התגאה כל כך, יעדיפו להישאר בבית ולחכות לעוד ערב של רולקס ופרוות.
אותם אוהדים מגיעים בימי חמישי כדי לספוג ניחוח אירופי מזויף ומשלמים אלפי שקלים על מספר מועט של משחקים. על פי הנתונים, מנוי עולה בין 1,300 ל-6,300 ולא מדובר על תאי הצפייה המיוחדים אלא על המושבים הרגילים.
|
...וכך במשחקי הליגה (משה חרמון) |
|
|
אין ספק שמדובר במחירי המנויים הגבוהים בארץ, בכל ענפי הספורט ובהפרש גבוה. המחירים גבוהים במיוחד לאור העובדה שהאוהדים לא מנצלים אפילו 50 אחוז מהמנוי ומגיעים רק כאשר משחקים באירופה או מניפים צלחת וגביע.
תסמכו על האוהדים המפונקים שיפתחו את הארנקים אם מכבי תל אביב תעלה לפיינל פור ויסעו בהמוניהם ללונדון. את הקילומטרים לאנגליה הם יגמעו בלי בעיה, אך את הדרך לאולם החדש והנוצץ בחיפה ולגן נר הם לא יעשו לעולם.
הכתוב הינו טור דעה