יום שני, 08.07.2024 שעה 22:51
עמנואל רוזן

הפועל לא ברמה של אתלטיקו

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: למרות ההפסד, יצאתי מרוצה מהמשחק. הקהל, בניגוד לקבוצה, ברמה אירופאית. ידין? ברוך שפטרנו. ק"ש? כל הכבוד

אני רוצה להתחיל דווקא מהסוף. מהקהל האדום שמילא את בלומפילד כמעט עד אפס מקום. מהקהל שעודד ללא הפסקה בלי קשר לתוצאה ושמר את מופע הסיום המרהיב שלו דווקא לאחרי שריקת הסיום, לאחרי שהכל נגמר.

כשהכדורגל הישראלי מוטל בספק, מה שנשאר הוא באמת הכיף. האווירה. היכולת ליהנות ביחד מכדורגל גם כשאין כדורגל. המשחק של הפועל תל אביב היה ישראלי למהדרין, אבל העידוד של הקהל היה אירופאי. זאת כנראה ההפתעה היחידה שציפתה באמת לבחורים של דייגו סימאונה.

ועכשיו אני רוצה להפתיע. יצאתי מהמשחק הזה בתחושה טובה, בוודאי שלא בתחושה רעה. יש להפועל תל אביב העונה קבוצה טובה, שלא יכולה כמובן להתמודד ברמות של אתלטיקו מדריד אבל היא כן יכולה לעשות את זה בישראל. לנו אין 'לה-ליגה', לנו יש 'להלה-ליגה' שלא נגיד 'להלה-לנד'. בליגה הזו הפועל תל אביב צריכה לרוץ העונה חזק לאליפות. בליגה האירופית היא תוכל להתמודד מול הצ'כים ומול הפורטוגזים, ולא מול הספרדים.

שחקני הפועל מאוכזבים (משה חרמון)
שחקני הפועל מאוכזבים. אני דווקא יצאתי בתחושה טובה (משה חרמון)
 

קבוצות ישראליות יכולות לעקוץ קבוצות טובות מהן באירופה. עירוני קריית שמונה עשתה זאת מול אתלטיק בילבאו ואני מוריד בפניה את כל הכובעים שאין לי. צריך להגיד בבירור שזו תוצאה מדהימה ובלתי צפויה לקבוצה של גילי לנדאו בהופעת הבכורה שלה בליגה האירופית. אבל מי כמו הפועל תל אביב יודעת את זה ופה ושם גם קבוצות ישראליות אחרות. פעם זה צ'לסי ופעם בילבאו. פעם זה ההרכב השלישי של מנצ'סטר יונייטד ופעם זו אייאקס. העקיצות נשארות עקיצות והיוצא מן הכלל איננו מעיד על הכלל, והכלל הוא שבמשחקים מול הקבוצות הטובות באירופה אין לנו הישראלים באמת מה לחפש.     

אתלטיקו מדריד לא הביאה כדורגל גדול לבלומפילד אלא כדורגל בסיסי וטהור עם מה שמלמדים כל ילד בן 12 בספרד ובגרמניה, באנגליה ובאיטליה. ובשביל זה לא צריך את רדאמל פלקאו: מהירות ולחץ. אצלנו המהירות מתבטאת בעיקר בריצה לעמדת הראיונות אחרי הניצחונות והלחץ הוא בעיקר הלחץ על הסוכן שיעזור למצוא קבוצה בחו"ל. את שני השערים הראשונים ספגה הפועל לא ממהלכי כדורגל מרהיבים של הספרדים אלא מהשיעור הפשוט הזה. אתה מחזיק בכדור שנייה אחת מיותרת והשחקן האירופי שמולך חוטף אותו, מתקדם במהירות ועושה שער קל.

הפועל הייתה שווה במשחק הזה לפחות שער אחד, אבל גם אם הוא לא הגיע זה לא נורא. טל בן חיים הפגין במשחק הזה כדורגל מעולה והשאיר הרבה תקווה לעתיד. גילי ורמוט, חנן ממן וטוטו תמוז היו טובים קצת פחות אבל גם הם יתנו עונה גדולה. הבעיה של האדומים היא בחוליית ההגנה החלשה ובמצבת הזרים. קוטיניו, דג'מבה דג'מבה ופנטסיל זה לא זה. אבל זה מה יש ועם זה נצטרך להסתדר ועם זה כנראה גם נסתדר.

שחקני ק&qout;ש חוגגים, גורפגי מאוכזב (רויטרס)
שחקני ק"ש חוגגים. כל הכבוד לקבוצה של לנדאו (רויטרס)
 

ההפסד לאתלטיקו מדריד לא הפתיע כנראה אף אחד. הוא גם לא היה מביך. מי שמובך מהפסד כזה צריך להיות בעיקר מובך מן העובדה שהוא כנראה עדיין לא מבין היכן נמצא הכדורגל הישראלי. עם או בלי רדאמל פלקאו, הקולצ'ונרוס צריכים יום בינוני ושתיים-שלוש טעויות של הפועל. כל תוצאה אחרת היא הפתעה. והפעם לא הייתה הפתעה. צריך להגיד את האמת: המשחק הזה היווה בסך הכל הכנה טובה להפועל רמת השרון, כי רמת השרון היא הרמה האמיתית של הכדורגל מולו אנחנו צריכים להתמודד.

לא נוכל לסיים בלי התייחסות לאביחי ידין. ברוך שפטרנו. ברוך שפטרנו מהנודניק הממורמר הזה שהולך וטוב שהוא הולך כי בהפועל אין מקום לשחקנים לא מרוצים. ידין מעולם לא היה שחקן מתוחכם או חכם במיוחד. גם המהלך הנוכחי, מעבר למכבי חיפה באותו סכום שיכל היה לקבל בהפועל, הוא מהלך מוזר שלא נגיד הזוי. 

אבל שיהיה לו לבריאות עם יניב קטן והקופים הירוקים. שיהיה לו בהצלחה. כי אנחנו לא באמת כועסים עליו. אנחנו סתם לא ממש מבינים.       

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים