יום שני, 08.07.2024 שעה 05:31
גיא עזורי

ליגת העל שלנו ורק שלנו

גיא עזורי בטור אישי ל-ONE: עברנו יורו ואולימפיאדה אך אינייסטה ופלפס לא יבואו במקום ליגת העל. ניתוח מהצפון השמח דרך המרכז הרותח ועד הדרום

מה לא עברנו בחודשיים האחרונים? קיבלנו יורו מצוין שבמשך שלושה שבועות וחצי ריכז איכות ודרמות, עוד לפני שהספקנו לנתח את היורו הגיחו להם המשחקים האולימפיים עם השיאים והריגושים המיוחדים שהנפיקו. מייקל פלפס, ראיין לוכטה והסילון מג'מאייקה השכיחו את כריסטיאנו רונאלדו, אנדרס אינייסטה ומריו באלוטלי מהשבועות שלפני.

והנה, משום מקום, לפני שוועדות החקירה מתכנסות, מגיעה לה הליגה המיוחדת שלנו ורק שלנו. ורק תגידו שלא התגעגעתם. בלי טיפת ציניות אני בטוח שאת אוהדי הקבוצות שלנו מרגש יותר הכדורגל שלנו יותר מלצפות באגדות הספורט העולמיות. היורו והאולימפיאדה הדחיקו את ההכנות לליגה אבל אם ננתח אותן צפויה לנו עונה מרתקת ביותר שאין סיכוי שתהיה דומה לעונה שעברה שהייתה במעמד צד אחד, מפתיע ככל שיהיה.

אני משוכנע שגם השנה קרית שמונה תיאבק על התואר ובנוסף יחזרו המועדונים הגדולים לתת פייט על האליפות.

שחקני ק&qout;ש על הבמה חוגגים אליפות (עמית מצפה)
שחקני ק"ש על הבמה חוגגים אליפות (עמית מצפה)
 
כולנו מצפים לראות איך תראה מכבי תל-אביב הספרדית. השינוי הקיצוני בצוות המקצועי הרחב והמיוחד מסקרן מאוד. להערכתי מכבי תהיה קבוצה חזקה מאוד, אולי לא מהרגע הראשון אבל במהלך הזמן עם קצת סבלנות וסובלנות הצהובים יצליחו לחזור לימים היפים.

מכבי חיפה שהחזירה את אליל האוהדים ויחד עם האנרגיות המיוחדות שהוא מביא איתו, חומר השחקנים הישראלי המצוין וצמד בלמים זר ואיכותי יהפכו את חיפה לחזקה יותר מבעונה שעברה ולכזאת שתיאבק עד הסוף על התואר.

באותה נשימה נמצאת הפועל תל אביב, שאמנם איבדה כמה שחקנים משמעותיים אבל עדיין הבסיס הטוב בתוספת החיזוק המשמעותי שנעשה וכשיש לך עוצמה כזו מהקהל אתה לא יכול שלא להיות מועמד לאליפות.

אי אפשר שלא להתייחס לשינוי הגדול בהפועל באר שבע. אלונה ברקת הולכת השנה על כל הקופה. היא הביאה מאמן מצוין ואישיות מיוחדת, את אלישע לוי. היא התחזקה בשחקנים שהוכיחו את עצמם בליגה – אוסטין אג'ידה, תומר סוויסה, ניקולס פלצ''וק, וויליאם נג'ובו וקלמי סבן. אם יצליחו שם עם הזרים, באר שבע יכולה וצריכה להיאבק על כרטיס לאירופה.

אלישע לוי הגיע לב&qout;ש: יסתיים בכרטיס לאירופה? (יניב גונן)
אלישע לוי הגיע לב"ש: יסתיים בכרטיס לאירופה? (יניב גונן)
 
מאוד מעניינת נראית הפועל חיפה שהשאירה את הבסיס המצוין מהבית, שחקנים שצברו ניסיון בתוספת לחיזוק הנכון שנעשה, הפועל חיפה אמורה לעשות קפיצת מדרגה ולהיות הפתעה מרעננת בחלק העליון.

לא שכחתי את בית"ר ירושלים. נכון, המועדון בסימן שאלה אבל כשהדברים יסתדרו, בית"ר עם הבסיס הנהדר של שחקני הבית שנבנה שם, בתוספת הקהל שכל מילה מיותרת בשל הערך המוסף שהוא נותן, תהיה במאבק בחלק העליון.

בני סכנין נשארה קבוצה טובה מאוד למרות עזיבתו של מהראן ראדי, אבל מה שיקבע אם ההצלחה תימשך זה אך ורק אם השקט יחזור בהתנהלות. בני יהודה, למרות הבסיס המצוין שלה, שהפכה מסורתית לקבוצת צמרת, תצטרך למצוא פתרונות לעזיבת דינו אנדלובו, עוז ראלי ודן מורי.

סימן שאלה תהיה מכבי נתניה מכיוון שלא פשוט למצוא תחליפים לחן עזרא ופיראס מוגרבי, למרות שלנתניה בסיס שחקנים מוכשר. בסיס דומה יש באשדוד, שם לשחקני הבית הצעירים והמוכשרים יש תמיד עדיפות, ביחד עם המאסטרו דוד רביבו וותיקים טובים ומנוסים, יוצרים תמיד קבוצה מעניינת.

הפועל עכו שהייתה הפתעה נעימה בשנים האחרונות, הרבה בזכות בחירת שחקנים נכונה, איבדה לא מעט שחקנים משמעותיים ויהיה מעניין לראות איך המחליפים שלהם ייכנסו למשבצות וממשיכים בהצלחת הקבוצה.

שחקני בית&qout;ר. אם ייפתרו דברים תהיה בחלק העליון (האתר הרשמי)
שחקני בית"ר. אם ייפתרו דברים תהיה בחלק העליון (האתר הרשמי)
 
חידה היא הפועל רמת השרון, שהייתה הפתעת העונה שעברה. היא תעשה הכל לעבור את העונה הזו בשלום כדי להפוך לקבוצה לגיטימית בליגת העל. קשה מאוד לנתח את הפועל רמת גן, שעתידה יהיה תלוי בעיקר ברמת הזרים שתביא ותכריע אם תהיה מסוגלת להתמודד עם הליגה הקשה שבפתח.

הניתוח הקצר של הקבוצות רק ממשיך עד כמה הליגה העונה אמורה להיות צמודה ומרתקת וכמה ההבדלים בין רוב קבוצות הליגה קטנים.

אז נכון, האולימפיאדה היפנטה אותנו ל-16 יום, אבל איך שלא נהפוך את זה, הפנומנים פלפס, בולט לברון ובראיינט, מגיחים פעם בארבע שנים, נוגעים ומרגשים אותנו לשבועיים ונעלמים. אבל מי שבאמת נשאר איתנו לטוב ולרע בכל שבוע הם לאלא, שבחון, סוויסה, אבוחצירא, דמארי וחבריהם, שגם אם לא מייצרים לנו כדורגל משובח בכל שבוע, הם שלנו ורק שלנו ולזה אין תחליף.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית ספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים