יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:59
עמנואל רוזן

אליפות הקיץ, הגירסא האדומה

עמנואל רוזן בטור אישי ל-ONE: בדרך כלל השכנה הצהובה חוגגת ביולי, אך הפעם תור הפועל ת"א. המטרות: 9,000 מנויים, השארת הכוכבים והחזרת ורמוט

תראו איך שהתהפכו להן היוצרות. בדרך כלל היינו רגילים שהשכנה הצהובה שלנו העונה לשם מכבי תל אביב חוגגת אליפות בקיץ ברעש וברוב מהומה. תמיד בקיץ מגיע איזה מושיע תורן, תמיד בקיץ היא קונה את השחקנים הכי לוהטים, האוהדים מגיעים לאימון, נושאים את השחקנים על הכתפיים וכבר ביולי ברור לכל שבחודש מאי האליפות תהיה צהובה. מנגד, בצד האדום, הכל שקט, רגוע ומשעמם. שחקנים לא משהו, האוהדים לא מצפים לכלום, ובסוף כשמסתיימת העונה מתברר שוב שתל אביב אדומה.

הנה מציאות חדשה. מכבי תל אביב מתנהלת כמו קבוצה אירופאית לכל דבר. הולנדי אחד וספרדי מנסים להכניס סדר לחדר ההלבשה הים תיכוני של קרית שלום, הכל רגוע ושקט וגם כשמעיפים את ברק יצחקי זה נעשה בסטייל אירופאי לכל דבר.

ובצד האדום? בצד האדום אנחנו חוגגים את אליפות הקיץ. זה הרי כבר לא משנה מה יקרה בעונה הקרובה, את שלנו עשינו, אלי טביב לא בהפועל. אפשר לנשום לרווחה. קצת לא נעים להודות אבל התחושה היא שלא משנה מה יהיה, הכל יהיה עכשיו יותר טוב בלי הגיבנת הזו של הבעלים לשעבר.

אמיר לובין וחיים רמון (משה חרמון)
אמיר לובין וחיים רמון מתקשים להסתיר את החיוך (משה חרמון)
 

אני לא מבין שום דבר בפרטי העסקה שהושגה. אצל חיים רמון כמו אצל חיים רמון סימני השאלה רבים והתחושה היא שאתה לא יודע את כל האמת. אבל שני דברים צריכים להגיד: אחד, יותר גרוע לא יכול להיות. הדבר השני הוא שבראש הקבוצה עומדים כעת אנשים, שתגידו מה שתגידו עליהם, אבל הם אוהדים אמיתיים, אדומים אמיתיים, כאלה שרוצים בהצלחת הקבוצה. זה נכון לגבי תאומים וכן לגבי רמון.

העסקה הזו מוכרזת ביום שבו מחליטה המשטרה להגיש כתב אישום נגד טביב. אני מצהיר כאן שהעניין הזה של כתב האישום לא מעניין אותי. מעולם לא טענתי, כפי שטוענים רבים מבלי הוכחות, שטביב הוא עבריין. טביב היה פשוט מנהל גרוע, אדם קטן וחצוף, שהגיע למועדון גדול ועשה הכל כדי להרוס.

כשם שכתב האישום נגדו לא מעניין אותי, גם ההרשעה של רמון איננה רלוונטית לצורך העניין. רמון הורשע ושילם את חובו, טביב עדיין לא הוכח כאשם. בכל מקרה לא הייתה מניעה חוקית שטביב יעמוד בראש המועדון ואין עכשיו מניעה חוקית שרמון יהיה שם. טביב נכשל במבחן המעשה, רמון ייבחן רק בשאלה אם יצליח לתקן את מה שנהרס והאם יצליח להחזיר את הקבוצה למסלול.

שלושה דברים מידיים צריכים לעשות עכשיו רמון והחבורה המסתורית שמאחוריו. האחד, להחזיר את אמון האוהדים. 9,000 מנויים זה יעד סביר וריאלי שניתן להשגה. השני, להשאיר בקבוצה את הכוכבים כפי שהבטיח רמון. כל לוטשי העיניים לעברם של ידין ותמוז ויתר הכוכבים באדום צריכים להתחיל להסתכל לכיוונים אחרים. והשלישי? צריך לנסות ולהחזיר לקבוצה חלק מן הליגיונרים שאבדו לה ושהלכו לאיבוד גם בחו"ל. גילי ורמוט שדשדש בתחתית הליגה ההולנדית צריך להיות מבחינתי היעד הראשון. לא הייתי פוסל גם את החזרתם של אחרים.

גילי ורמוט (חגי ניזרי)
גילי ורמוט. צריך לחזור להפועל ת"א (חגי ניזרי)
 

עוד עניין אחד: בעוד שבהפועל תל אביב נראים הדברים כמסתדרים (צריך להיות כמובן זהירים מאוד בעניין הזה), בבית"ר ירושלים הם רק הולכים ומסתבכים. אני מצהיר ומודיע כאן כאוהד אדום: אני מייחל להפי אנד גם בבית"ר ירושלים. בליגה חלשה להחריד שמצפה לנו בעונה הקרובה חייבים את הפועל תל אביב בריאה ואת בית"ר מתפקדת. יחד עם מכבי תל אביב האירופאית ועם מכבי חיפה התזזיתית של ראובן עטר, זו כנראה לא תהיה הליגה השישית בטיבה באירופה אבל לפחות יהיו כמה סיבות קטנות להמשיך לחיות משבת לשבת.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר