יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:39
גיא עזורי

השיא של היורו עוד לפנינו

גיא עזורי בטור אישי ל-ONE: רונאלדו חזר לכושר, גרמניה דרסה, הולנד התפרקה ויש טעם של עוד. טירוף היורו לא מפסיק, מבטיחים לחזור לשפיות ב-2 ביולי

20 משחקים מאחורינו ועשרה ימים מרגישים כמו 40 בגלל כמות האקשן שאנחנו צוברים מדי ערב ביורו. ולחשוב שהשיא עוד לפנינו. אתה מחפש בכוח למצוא משחק נפל ולא מוצא. עזבו שאין 0:0, זו לא אינדיקציה לאיכות משחק. למרות שבסופו של דבר מה שקובע בספורט זה מבחן התוצאה, כמות השערים ביורו נותנת את הערך המוסף לטורניר שעד עכשיו עונה על כל הציפיות.

אני לא רוצה להיסחף ולומר שרמת הכדורגל יוצאת דופן מכיוון שלא פעם אנחנו נסחפים אחרי הדרמות והשערים ולא אחרי איכות המשחק. דוגמה טובה היא המשחק בין אנגליה לשבדיה. אי אפשר לומר שרמת הכדורגל הייתה יוצאת דופן, אבל המהפכים, אופי השחקנים והקרב על המגרש הזכירו לנו את הליגה האנגלית של פעם, שהכדור רוב הזמן היה באוויר. זה לא הכי יפה בעולם, אבל נותן כמות ענקית של  ריגוש.

ואם מדברים על ריגוש, אי אפשר שלא להתלהב מהווינרים היוונים שמשלבים אופי מיוחד, משמעת אבסולוטית והכרה חכמה במגבלותיהם. זו נבחרת לא נעימה לעין, אבל נוגעת ללב בדרכה המיוחדת להצלחות.

הגענו לבית המוות שהסתיים הערב. דנמרק עשתה את המוות וסיימה בכבוד, פורטוגל עשתה את שלה בגדול, התעשתה מההפסד לגרמניה, ניצחה בשיניים את דנמרק ולא פחות חשוב, הכוכב שלה הגיע סוף סוף לטורניר ונתן משחק מצויין. רונאלדו, שבשני המשחקים הראשונים היה לחוץ ולא מפוקס, הזכיר את רונאלדו של ריאל. היכולת של פורטוגל וכוכבה תייצר את הביטחון הדרוש כדי לעבור את צ'כיה ברבע הגמר.

מיגל ולוסו מחבק את רונאלדו (יוסי ציפקיס)
רונאלדו. סוף סוף הגיע לטורניר (יוסי ציפקיס)
 

אין ספק שהולנד היא הכישלון המוחץ של הטורניר. אוסף כוכבים שמשחקים באופן לא חכם ואנוכי. האנטיתזה שלהם היא גרמניה שמביאה סדר, חוכמת משחק, עוצמה פיזית ושיפור גדול ברמה הטכנית. כל זה לא נעשה במקריות אלא בעבודה מסודרת של שנים. הגרמנים הבינו את הבעיות שלהם והצליחו ליצור ליגה נפלאה ונבחרת שכדי לנצח אותה צריך להקיז דם ולהתפלל לטעות נדירה או יכולת אישית יוצאת דופן.

כמה דיברנו על מרכיב האישיות והאופי לפני הטורניר. ניקח כדוגמה את בסטיאן שוויינשטייגר ואריאן רובן, שניים שמשחקים יחד בבאיירן מינכן ועברו טראומה ספורטיבית והחמצות גורליות בגמר ליגת האלופות. הגרמני בא כאשר הגמר מאחוריו, מפוקס  מלא תשוקה ורעב למחוק את האכזבה. הוא מנווט את הנבחרת תוך כדי יכולת מצויינת והבונוס, שני בישולים מושלמים לגומז במשחק הקודם.

מן העבר השני, רובן לא מסוגל להשתחרר מתדמית הלוזר, מנסה בכוח ולא במוח לחזור לעניינים ומבזבז את הכישרון הנדיר שלו בחוסר תבונה ואישיות. שחקני הולנד רוצים את הכדור לרגל בעוד שהגרמנים ורסטילים.

כשצריך לשחק לעומק הם עושים זאת בצורה נהדרת בלי כדור ומשתמשים במשחק האגפים בתזמון נכון וביעילות. כל זה לא שווה אם אין לך "רוצח רחבה" כמו גומז שתענוג לראות איך הוא מביא עם מבנה הגוף המאסיבי שלו קורדינציה וטכניקת סיום כמעט מושלמת. ועוד לחשוב שמכונת השערים מירוסלב קלוזה, שנחשב לחלוץ מאני טיים, הוא המחליף של ה-9 החדש של גרמניה שהשכיח את גרד מילר האגדי.

גומז חוגג כרגיל (GettyImages)
גומז. מכונת שערים (GettyImages)
 

גם אם לא תזכה בטורניר, לדעתי גרמניה, כנבחרת, היא הטובה ביותר למרות שבאותה נשימה חייבים להזכיר את מכונת הנעת הכדור מספרד. החל מיום חמישי, אז רבע הגמר יגיע, הזהירות תעלה דרגה ואז נראה מי תעלה עם תעוזה בשביל לנצח ומי תעלה כשפחד ההפסד מנתב את סגנונה.

ישבנו מרותקים למסך בעשרת הימים האחרונים, הדרמות, רגעי השמחה והעצב העתידיים הולכים להפוך את היורו הזה לבלתי נשכח. המשפחות מתעגעות לחיים נורמליים בהם יוכלו לתקשר מילולית בשעות הערב ולא דרך אסאמאסים. מבטיחים לחזור לשפיות ב-2 ביולי.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים