יום שלישי, 22.04.2025 שעה 16:40
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
ניב חביב

כסף מסובב את העולם

דעה: הזכייה של סיטי באליפות אנגליה מסמלת יותר מכל את העידן בו המזומנים חשובים מהמסורת, הלוואי שהסמל של הקבוצות יחזור להיות העיקר

"כסף, כסף, כסף, שורף לי את קצה היד...."

זה נכון ואולי גם כואב, אבל כמו שאומר המשפט הידוע, כסף מסובב את העולם. אני לא אוהד את מנצ'סטר סיטי ובטח שלא את יונייטד, אבל במחזור האחרון של הפרמייר ליג ליבי היה עם סר אלכס פרגוסון וחניכיו ולו בגלל עניין הכסף.

אין לי שום דבר נגד מנצ'יני, לא נגד טבס וגם לא נגד נאסרי, טוב האמת היא שבקשר לאחרון זה לא נכון, אבל זה לא לעכשיו. יש דבר אחד שבגללו רציתי לראות את חגיגות האליפות דווקא באדום, דווקא בקבוצה שכבר חגגה 19 פעמים ודווקא באחת הקבוצות שאני פחות אוהב בכדורגל העולמי, מסורת.

המסורת שאני מדבר עליה אולי מתחילה להבנות גם באיתיחד, אך שם הבסיס הוא כסף ולא כמו אצל היריבה העירונית, שם לקח פרגוסון קבוצה ובלי להשקיע סכומי כסף מופרזים הפך אותה לאחת הקבוצות המצליחות והמועטרות בעולם.

פרגוסון מאוכזב לאחר איבוד האליפות (GettyImages)
פרגוסון מאוכזב לאחר איבוד האליפות, המסורת הפסידה (GettyImages)
 

כנראה שאני נאיבי, אבל הפיכת הכדורגל שלנו לעסק כלכלי נטו ממש לא מוצאת חן בעיני. הלוואי ונחזור לימים בהם הקבוצות היו בנויות על שחקני הבית, הימים בהן התשוקה, הרצון והאהבה לסמל, של הקבוצות לא זה של הדולר או היורו, היו הדבר שעמד מול עינייהם של השחקנים.

לסיום נחזור לכדורגל. מבחינת היכולת, לסיטי מגיעה האליפות הזו פשוט כי היא הייתה יותר טובה העונה. שני ניצחונות על היריבה העירונית, יכולת שכיף לראות ובעיקר יכולת כיבוש מדהימה. מזל טוב לאוהדי הסיטי הישראלים, תסלחו לי אבל אני מקווה שזה חד פעמי.

הכתוב הינו טור דעה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 78 תגובות ב-47 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
47
חן14/05/2012 21:57
עם זה שיונייטד כביכול לא הוציאו העונה כל כך הרבה כסף כמו מנצ''סטר סיטי, לא גורע מהעובדה שאם תבדוק ב20 שנה האחרונות, מי הוציאה יותר כסף בסה"כ תמצא שיונייטד.
כולם יוצאים על הסיטי כי בשנה אחת הן דפקו הוצאה של 10 שנים לפחות, אבל בפועל יונייטד קבוצה לא ענייה בכלל, להחזיק שחקנים כמו רוני, דה חאה, פרדיננד ועוד זה בכלל לא כסף קטן.
אז חלאס להיתמם, מה לעשות, מקרים כמו קריית שמונה הם נדירים וזמניים וכדאי שאנשים יפנימו את זה.
כסף קונה הכל!
השב   •  80
נגכזנבהז30/05/2012 01:52
שהקבוצה עם הכי הרבה תארים היא הקבוצה עם ההוצאות הכי גדולות אבל בגלל שהיא עושה את זה שנים אז זאת מסורת ראויה?!
חח זה עדיין כסף שזוכה בתארים!
וגם אל תבלבלו אל נוער, בקהאם גיגס קין והרב למעשה הגיעו לנוער של מנצ''סטר מקבוצות עניות יותר.
גיגס בכלל שיחק בנוער של הסיטי, בגד ולא רק באשתו.
השב   •  20
46
הגיע הזמן14/05/2012 19:40
השב   •  42
45
שד אדום14/05/2012 19:37
גם יונייטד לא יסתדרו בלי כסף אבל ליונייטד יש בסיס ול43 מי הכיר את רונאלדו בדיוק לפני שפרגי עשה אותו אגדה?אף אחד שאוהד ריאל ורוב הסיכוים שגם לא המאמן של ריאל באותה תקופה פרגי הופך שחקנים לכוכבים לא כמו סיטי וריאל שקונים אותם ונכון שפרגי גם קנה כוכבים כמה פעמים אבל תשווה את הכמות שפרגי כנה לכמות שריאל או סיטי קנו.
ואני לא הכי אוהב את בארסה אבל היא אחת הקבוצות שאני יותר מעריך בעולם כי יוצרים כוכבים אותו דבר ארסנל וליברפול לא כמו ריאל סיטי וצלסי.
השב   •  60
רון קאופמן אנטישמי!14/05/2012 20:23
זה שלא הכרת אותו זה לא אומר שלא הכירו רונאלדו סומן כבר בגיל קטן מאוד כנל לגבי מסי.
שיהיה לך ברור שחקנים גדולים לא פתאום מופיעים או פורצים מסמנים אותם עוד מקבוצות הילדים.
השב   •  50
44
פודי14/05/2012 19:08
מעניין כמה הם שילמו לק.פ.ר עבור שני שערים בתוספת הזמן
השב   •  31
43
raul14/05/2012 18:39
כל פעם שאני קורא את הטורים שלך, אני שואל את עצמי שתי שאלות. למה אני עושה את זה לעצמי, הרי מראש אני יודע שהטור יהיה מפגר? ולמה עדיין נותנים לך לכתוב טורים? תגיד לי יא אידיוט, יונייטד לא קנו את כל מה שזז לפני שגלייזרים רכשו אותם? איך אתה מעיז לכתוב משפט כמו "בלי להשקיע סכומי כסף מופרזים"? גם אם זה דעה אישית שלך, ממש אין צורך לפרסם לכולם שאתה טיפש!
השב   •  82
42
לא הבנתי14/05/2012 18:25
יש קבוצה בעולם שלא משקיעה הון עתק לקחת תואר ? סיטי לא השקיע יותר מברצלונה שאיבדה אליפות לריאל.
השב   •  50
מה שמו15/05/2012 14:04
כמה שאני שונא את ריאל אי אפשר להגיד שהיא מוציאה כסף כמו סיטי יא טמבל ההרכב של סיטי עלה 416 מיליון יורו!
אתה יכול להשוות את זה לריאל וברסה?
ביחד הם אולי רבע מזה
השב   •  30
41
איתי14/05/2012 18:18
היא גם קנתה שלוש אליפויות?

ומה תגיד על מונפלייה, שמצליחה לקחת אליפות מפריז סן ז''רמן שהוציאה מליונים?

וקבוצות עם שחקני בית - על ברצלונה שמעת? מכבי נתניה? אתלטיק בילבאו? בית"ר ירושלים של העונה? בכל קבוצה, בין אם זאת סטוק סיטי, ורדר ברמן, באיירן מינכן, ניוקאסל או מכבי כפר קאסם יש שחקנים שמזוהים עם הקבוצה, או שחקני בית.

ומה עם קבוצות שהשקיעו מיליונים כמו מלאגה, וולפסבורג, ספורטינג ליסבון, שמשקיעות מלא ולא מצליחות להתרומם? מונקו שבליגה השנייה והביאה שמות יחסית גדולים לשם וסיימה במרכז הטבלה? פריז סן ז''רמן שבנתה קבוצה אדירה ולא הצליחה לעבור את שלב הבתים בליגה האירופית.
השב   •  40
40
פארס14/05/2012 18:01
השב   •  30
39
מישהו14/05/2012 16:48
YOU CANT BUY CLASS!
השב   •  90
38
סיטיזנס14/05/2012 15:23
סיטי היו הרבה יותר טובים מיונייטד כולל שתי נצחונות עליה שכך מגיע לה יותר התואר
השב   •  61
37
גארת בייל14/05/2012 14:58
השב   •  50
36
אלעד14/05/2012 14:27
השב   •  20
35
N,H14/05/2012 13:55
למרות הכסף שורה אחרונה..זה נותן עניין לליגה ובאמת זאת הייתה עונת הפרימליג הטובה המותחת ביותר.יש לך בעיה שיבואו אנשי עסקים גדולים ויזרימו כסף בקבוצות הליגה שלנו ויהפכו אותה למעניינת
כל הבסיס הוא כסף אחר כך מסורת תבוא לבד
השב   •  20
34
רועי14/05/2012 12:49
7 אליפויות בעשר באחרונות? האליפות של הסיטי פותחת את היריבות בליגה האנגלית מחדש.
השב   •  41
33
רועי14/05/2012 12:44
האליפות של הסיטי עושה רק טוב לכדורגל האנגלי.
השב   •  50
32
רועי14/05/2012 12:43
השב   •  51
31
חיים14/05/2012 12:42
מה לעשות כל קבוצה..חייה על כסף..גם יונייטד וגם ברצלונה וגם ריאל..
בלעדי זה הם לא יהיו כמו שהם עכשיו
השב   •  40
30
איציק14/05/2012 12:26
לא צריך לחפש במדינות אחרות מה קובע, אפשר לבדוק את זה במחוזותינו. ישראלים כמו ארביטמן,וברדה הלכו לחפש אתונות בליגה הבלגית. לא רק שהם לא מצאו שם אתונות, אלא הם גם חיממו את הספסל. הסיבה שהם הלכו לשם? המילה אירופה בשילוב של כסף. הליגה הבלגית אינה איכותית יותר מהליגה הישראלית, אך מכיוון שיש שם יותר כסף, השחקנים הזרים שם הם שחקנים ברמה יותר גבוהה מה שמעלה את רמת הליגה בעשרות מונים. אם בליגה הישראלית הקבוצות יכלו גם לשלם הרבה כסף על זרים, אותם זרים היו מגיעים גם לפה, ואולי אז הישראלים כמו ארביטמן ברדה ואחרים, היו מתייחסים לאירופה כמו הליגה הספרדית, אנגלית וגרמנית, ולא לליגה הבלגית ודומיה. בסופו של דבר כסף לא מבטיח אליפויות, אבל הוא בהחלט מבטיח שחקנים ברמה גבוהה יותר, ולפעמים אם זה מתחבר (סיטי) אז מקבלים גביעים ואליפויות. סיטי השנה היתה יותר טובה מכל חבריה בליגה כולל יונייטד. היא ניצחה את יונייטד פעמים וזה אומר הכל.
השב   •  60
29
דורון14/05/2012 12:15
לצסק"א תקציב הרבה יותר גדול מאשר לאולימפיאקוס - זו עובדה. מי ניצחה אתמול?
למכבי ת"א כדורגל יש תקציב הרבה יותר גדול מאשר לקרית שמונה - זו עובדה. מי אלופת ישראל בכדורגל? אם אני אמשיך להביא דוגמאות אני אמשיך עד מחר.
בקיצור כסף עוזר להגיע להישגים ספורטיביים, אבל הוא לא מהווה ביטחון של 100 להצלחה.
השב   •  120
אדום בדם14/05/2012 12:42
פ.ס.ג עם כל הכסף הגדול דווקא מונפיילה (כנראה)לקחת לה את האליפות
השב   •  60
חניתה14/05/2012 13:30
למי תקציב גדול יותר?
מכבי או אולימפיאקוס?
השב   •  50
מכביסט14/05/2012 16:06
חניתה עלאק פ
השב   •  40
28
בלו מון14/05/2012 11:53
הגיע הזמן, שכתבי ספורט כגון אור קיסר ודומיו יתבגרו! לא הכל שחר-לבן, נאמנות מול כסף, די! החיים האמיתיים הם בצבעי האפור והנסיך היפה והטוב לא זוכה תמיד בנערה היפה והענייה. גם יוניטד משלמים כסף טוב לשחקנים (רוני - 250,000 פאונד בשבוע) והשקיעו מאות מיליונים ברכישות במשך השנים. אולם, שאתה כבר מבוסס ומהווה חלק מההגמוניה, אתה מתחיל לצעוק "כסף, כסף". צביעות לשמה.
תכל''ס, סיטי נתנו עונה מדהימה ופיניש עצום ומצד שני גם היוניטד נתנו עונה נהדרת. אבל זה לא "כסף של איל נפט" מול "פרוטות של בעלים יהודי", אלא, כדורגל במיטבו. אז די, תתבגר, לא הכל רומנטיקה מהאגדות.
רק טוב יכול לצמוח מכך, שההגמוניה השולטת מזה 20 שנה בכדורגל האנגלי משתנה.
קדימה סיטי, מצפים שהעונה הבאה תהיה גדולה מקודמתה.
השב   •  100
רועי14/05/2012 14:44
השב   •  30
27
יוסי14/05/2012 11:04
זה בסדר שיש כסף וקונים שחקנים טובים וככה בונים קבוצה שמתמודדת על האליפות.
אבל הבעיה היא שזה גורם לליגה להיות משעממת. תראו מה קורה בספרד. רק הסופרקלאסיקו מעניין שם. אתה מתחיל להסתכל על משחק של ברצלונה מול קבוצה אחרת מהליגה, גם אם הקבוצה השנייה מובילה זה נגמר ב-5-1 לטובת ברצלונה. בסוף רק 2 הקבוצות עם הספונסרים העשירים נשארות למעלה. זה מתחיל לקרות גם באנגליה וחבל.
דבר נוסף - כשהכסף משתלט על המשחק מתחילים לקרות דברים לא טובים נוספים: קוראים לאיצטדיון "איתיחאד", מחר יופיעו גם כתובות בערבית על החולצות של השחקנים ובעוד שנה הנשים שלהם יצטרכו ללבוש רעלות. וגם אם זה יהיה יהודי עשיר ובחולצות יהיה מגן דוד זה לא ימצא חן בעיניי. צריך להשקיע כסף במידה וצריך להגביל את ההשקעות האסטרונומיות של מליארדרים שמחפשים פרסום.
השב   •  40
26
חסוי14/05/2012 11:03
אין אחד שלא אוהב כסף זה המירמור מדבר, זה כמו שתשחקו בפיפא ותקדמו נוער בשביל "הסמל"
לראות כוכבים שבאים לקבוצה זה אחלה דבר וכל מי שיגיד אחרת שקרן !
השב   •  82
raul14/05/2012 18:42
אבל הפעם אני מסכים ב200 %.
השב   •  31
25
תמיר14/05/2012 10:41
משמח אותי לראות את כל האוהדים של הקבוצות האחרות שמחים שלא לקחנו אליפות, מחמם את הלב שהם כ"כ דואגים שלא נצליח. we will back.
השב   •  70
סמי14/05/2012 16:54
השב   •  30
מישהו14/05/2012 17:53
נחמד שאתה יודע אנגלית
השב   •  40
24
Mens Rea14/05/2012 10:03
השב   •  60
יוסי14/05/2012 10:50
אורחים לרגע שמתלבשים על ההצלחה. בשנה הבאה יעברו לקבוצה אחרת.
השב   •  40
צהוב14/05/2012 11:31
אלו אותם האוהדים שקופצים עכשיו וקפצו ב 2009 עם צ''לסי.
השב   •  50
יוסי14/05/2012 18:07
ותאמינו לי שהוא רחוק מלהיות אנגלי !
יש גם אוהדים כאלה .
דרך אגב אני אוהד היונייטד גם שהם היו שנה בליגה השניה !
השב   •  30
23
שד אדום14/05/2012 09:37
הוא צודק כסף ניצח מסורת ולקרוא לסיטי ולצ''לסי קבוצות גדולות בגלל שהם שופכים כסף זאת בושה לכדורגל העולמי
השב   •  41
22
sheva 714/05/2012 09:20
כך זה בכל העולם,כל הקבוצות הגדולות עשו תשם שלהן בכסף בהתחלה ואז באה המסורת עם הזמן.המשל הכי קרוב זמנית זה צלסי בהתחלה שפכו שמה מאות מליונים לאורך כמה שנים ולאט לאט עם ההצלחות התחילו הכוכבים בעצמם לבקש לשחק שמה,והיום כמעט אף אחד לא זוכר איך הכל התחיל שמה..מילאן בשנות השמונים אם לא היה בא ברלוסקוני ומציל אותה רק אלוהים היה יודע איפה היא הייתה נמצאת היום..

ואם יש מגיע אז מגיע לאוהדי הסיטי רגע השמחה הזה,כי הם הכי נאמנים שיש בעולם.לאורך 40 שנה הם רואים את השכנה ממול טורפת תארים והקבוצה שלהם רואה פי שלוש ירידות מעליות,ולמרות כל זה הם נשארו נאמנים.אז תחשוב על הצד החיובי ולא צריך לעשות מזה סוף עולם..
השב   •  90
21
גם אני רוצה נימני בגיל 1714/05/2012 07:53
השב   •  22
20
רותם14/05/2012 07:53
של בארטון. בגלל האדום שלו נוספו 5 דקות למשחק וב5 דקות האלה קפר ידעו שהם כבר נשארו בליגה ופשוט ויתרו על המשחק והפסיקו להלחם.
השב   •  61
19
אבי פס14/05/2012 07:52
אתה קורא לזה טור?? אין לך בושה? אתה אמור לכתוב על ספורט לא על התשוקות האישיות שלך.
השב   •  63
18
מיכה14/05/2012 07:41
כמה עובדות:
1) בכל קבוצה אחת ל 20 שנה גדל נוער שמאפשר בניית שלד על בסיס הנוער (יוניטד של לפני 10 שנים, מילאן של לפני 20 שנים)
2) כל קבוצות הצמרת בכל הליגות נהנות מעודף כסף על יריבותיהן והן קונות כל מה שזז על מנת להשיג יתרון על יריבותיהן.
3) אפשר לספור על יד אחת את השחקנים שעשו קריירה באותה קבוצה (וגם הם נשארו שם בזכות סכומי העתק שהם מקבלים)
4) בתור אוהד הפועל חיפה ראיתי אתמול את "הסמל" טל דמעות תנין בנין וזה לא הפליא אותי ככה 99% משחקני הכדורגל וזה מובן
5) הסיטי לא שונה משום קבוצה וכל אוהד היה רוצה שלקבוצתו יגיע בעלים מיליונר והקבוצה תתחיל להצליח
6) לנצח ב 2 גולים בתוספת הזמן מעיד על א ו פ י - למרות שאני לא מחזיק מנציני אולי זו תחילתה של שושלת חדשה שתביא אליפויות ברצף לסיטי
7) אחרי המשחק של אתמול - תתחילו לראות אוהדי סיטי שנאמנים לקבוצתם החדשה כמעט כמו 99 מאוהדי ברצלונה
השב   •  33
17
סמי14/05/2012 02:52
כסף כסף כסף.
עוד אוהד יונייטד מתוסכל.
איך אתה חושב יונייטד לקחו 19 אליפויות? עם שתי לירות נכון?
יא מעפן.
השב   •  35
16
Zorba14/05/2012 02:16
הסיטי לא קנו שום כוכב על ברמת מסי, רונלדו או קאקה. הסיבה שהם שילמו סכומים כאלו היתה שהם ניסו והצליחו לבנות קבוצה מכלום. התקציב הריאליטי שלהם לא שונה מזה של קבוצות צמרת בארבע הליגות הגדולות של אירופה. אבל מאוסף של שחקנים טובים, לא יותר, הם בנו תלכיד אטרקטיבי ביותר. מי אלו זבאלטה, לסקוט, קומפני, קלישי, ג׳ונסון, דה יונג, בארי, ואפילו דזקו ובלוטלי? הכוכבים הכי גדולים שלהם הם טורה, שחקן 13 בבארסה, אגוארו מאתלטיקו מדריד ודויד סילבה מולנסיה. מי ישמע. ומהם מנצ׳יני בנה קבוצה שעקפה את היונייטד. אז תגיד כל הכבוד ותוריד את הכובע, כתב חצר ממדינה ים תיכונית שלא מעריכה כלום.
השב   •  101
15
אביאני14/05/2012 01:59
אדוני הכתב אתה מתבטא כאילו הסיטי משחקת בליגה של קבצנים
השב   •  24
14
ביתריסט בנשמה14/05/2012 00:48
כדי לקחת קבוצה קטנה כמו מנצ''סטר סיטי ולהפוך אותה לאחת מאריות אירופה, קבוצה ששחקנים רוצים לשחק בה, אחת שלא צריכה להוציא סכומים גדולים מסי, צריך לשים סכומים מטורפים ולא הגיוניים, זה הצליח לצ''יכסקי אז למה שזה לא יצליח עכשיו
השב   •  82
13
אופיר14/05/2012 00:32
כתבה מאוד מעניינת. הבחור שכתב פשוט צודקת איפה הימים שהקבוצות כמו ארסנל וליברפול היו בצמרת העולמית?
השב   •  105
ארסנל14/05/2012 01:12
המצב שלהן עוד סביר.
תראה מה נגמר עם אייאקס
השב   •  72
יהומו14/05/2012 11:35
השב   •  50
12
מהדי14/05/2012 00:17
אני במקרה שרוף יונייטד אבל למה אתם בכל פעם מזכירים את הכסף ? דרך אגב שהתקציב של ריאל וברצלונה גדול יותר משל הסיטי וריאל וברצלונה משלמות יותר לשחקנים שלהם.
ועוד משהו !! בשביל להרים קבוצת תחתית לטופ של אירופה בטח אתה צריך כסף גדול אז מפה מבינים שהכסף לא קנה אליפות
השב   •  122
11
יוהו שוקו14/05/2012 00:07
אחרת מכבי ת"א היו לוקחים אליפות במאי ולא רק באוגוסט
השב   •  202
10
ערבי14/05/2012 00:02
למה אתה חושב שמנצ''סטר או ברצלונה או ריאל או ביאיירן היו מגיעין לאיפה שהגיעו בלי כסף?
למה קבוצות בלי כסף כמו אברטון פולהא ושות לא לוקחים תארים? מספיק כבר עם השטויות
השב   •  386
דילן14/05/2012 00:40
לכל כך הרבה אליפויות ולהגיע למלוכת אנגלייה עם הכי הרבה אליפויות בעקבות הכסף.
אלא הגיע אך ורק בעקבות הגעתו של המאמן האגדי סיר אלכס פרגוסון כמו שהכתב הציג בכתבה.
חכמת המשחק וחכמת קניית השחקנים בעיקר, פרגוסון מצטיין, ולזה מתכוונים.
ברור שיש השקעה בכסף, אבל לא עד כדי כך רבה כמו 600 מיליון פאונד!
השב   •  1210
צהוב14/05/2012 11:38
לאוהד בארסה:
נכון שכסף זה מאוד חשוב אבל תלוי כמה כסף. לא אומרים לך עכשיו לבנות ריאל מדריד מתקציב של 2 יורו, אבל תסכים איתי שקבוצה כמו סיטי שיש לה כסף יותר מכל הפרמייר ליג ביחד (ויש שם כסף - והרבה) זה כבר מגעיל ויותר מדי.
לאוהד יונייטד:
שלא תחיה באשליה שלכם אין כסף. נכון שהחוב של יונייטד עמד בתחילת השנה על קרוב למיליארד ליש"ט, אבל שלא תחיה באשליה יונייטד זה מועדון לא פחות עשיר מסיטי (למרות שהתקציב השנתי שלו נמוך בהמון אבל הוא לא פחות עשיר), בנוסף לכך, מאז שיונייטד נכנסו לבורסה ביפן ערך המניות שם עלה משמעותית והם מתאוששים מהר מאוד וכבר כיסו מעל ל 100 מיליון ליש"ט, ולפי ההערכות בשנה וחצי - שנתיים הקרובות הם סוגרים את כל החובות. ואל תשכח שגם למועדונים גדולים כמו ברצלונה וריאל מדריד יש המון אבל המון חובות, לברצלונה או למדריד יש חוב בשוי של חצי מיליארד ארו (פלוס מינוס), אני אוהד יונייטד, אבל פיר הגיע השנה לסיטי שהראו לאורך כל העונה יכולת אדירה ולא נשברו ברגעי הלחץ והראו אופי שאף אחד לא ציפה מהם. שנה הבאה פרגי אמר שהוא יבנה קבוצה שתתמודד על כל התארים, שינג''י קגאווה וגאיטן כבר סגרו (שהם שני שחקנים אדירים), בעזרת השם גם אדן הזארד יגיע, ובינינו אין מה לעשות, אני זוכר את יונייטד של שנות ה 90 ויונייטד של שנים הרבה יותר טובות ומאז שעידן רונאלדו נגמר זה לא אותה יונייטד, במזפרים אמנם כן אבל באיכות הרבה הרבה פחות. רק ב 2008 היו שחקנים כמו טבס, רוני ורונאלדו באותה הקבוצה (משגע, לא?).
יהיה טוב, תסמוך על פרגי.
השב   •  50
דילן14/05/2012 12:28
תודה לתגובה המצויינת!
ואמן !
השב   •  30
9
יואב אביבי13/05/2012 23:52
כמה קבוצות זכו בפרמייר ליג מאז הוקמה? נדמה לי שסיטי היא החמישית בלבד. אז מה עדיף, שכל כמה שנים כסף יבנה קבוצה שתשאר לאורך זמן ותהפוך את העונות הבאות למעניינות, או שנראה רק 2-3 קבוצות עם "מסורת" זוכות באליפות כל שנה? ומי שאוהב לראות כדורגל לא יכול שלא להנות מאוסף שחקנים כשרוניים משחקים. ועוד שאלה - כמה משחקני ריאל מדריד הם שחקני בית?? יאללה די עם הקלישאות. היי, בואו לא נשקיע כסף במכוניות בפורמולה 1, עדיף לראות אותם מתחרים במכוניות מקרטון.
השב   •  253
דילן14/05/2012 00:35
הקטע הוא לא המכונית פורמולה 1, אלא לקחת מכונית פורמולה 1 ולשים לה זהב, ו5 טורבואים מאחורה, ולהשקיע בה 600 מיליון פאונד, בשביל לנצח.
השב   •  77
דילן14/05/2012 00:47
השב   •  73
8
1113/05/2012 23:49
אגוארו - עוזב תוך שנה-שנתיים כדי לחפש אתגר חדש (בארסה, או אולי דווקא הליגה האיטלקית?).
סילבה - כנ"ל.
טבז - מעדיף לשחק גולף ולשיר.
טורה - הצהיר לא פעם שהיה שמח מאוד להישאר בבארסה.
נאסרי וקלישי - עזבו בית חם לטובת יריבה עשירה לצמרת.
באלוטלי - לא מעניין אותו דבר חוץ מלעשות כמה שיותר בלאגן.
דז''קו - סביר להניח שבקרוב, כשהסיטי יקנו חלוץ טוב ממנו, יארוז את הדברים ויילך.

מעבר לכוכבים האלו, ישנם המון שחקנים שהגיעו בשנתיים-שלוש האחרונות, אחרי הרכישה של השייח. רק שלושה שחקנים מהסגל הרחב (מאוד) החלו את דרכם בקבוצה לפני 2008. זו, חבריי, קבוצה של שכירי חרב.

וכן, ברור שגם יונייטד קונה שקחנים. כל מועדון קונה שחקנים! אבל תדעו להבדיל בין פיתוי כוכבים תמורת משכורת דמיונית, לבין השקעה בשחקנים צעירים שבאים למועדון מתוך כבוד ענק לרוח הספורטיבית שלו (וכן, ברור שיש מעורבות מסוימת של כסף). ע"ע ג''ונס, יאנג, סמולינג, ואפילו השחקנים (הכושלים) שליברפול רכשה השנה.

ועדיין - סיטי הייתה קבוצה יותר טובה השנה, ואם הם סיימו ראשונים אחרי עונה כ"כ מתישה, זה ודאי מוצדק.
השב   •  2911
ארסנל14/05/2012 01:05
דז''קו מסופסל כבר יובלות. ועכשיו כשטבס משחק הוא כנראה כבר לא יראה דקות.
מפתיע אותי שהוא לא מחפש קבוצה אחרת, למרות שהוא תרם די הרבה.
השב   •  100
7
"אוהדי" יונייטד אוכלים את הלב13/05/2012 23:41
פשוט כולם שונאים את יונייטד!
WANKERS!
השב   •  4614
תמיר14/05/2012 10:44
אוהד הצלחות עלוב, שם לי סמל של יובה בגלל שהיא זכתה באליפות, מעניין את מי אתה באמת אוהד.
השב   •  53
6
יקיר המושך(:13/05/2012 23:28
הכסף הורס את הטהורה של הכדורגל!
השב   •  2620
5
Jack The Ripper13/05/2012 23:28
כתבת את הקונצנזוס בכמה פסקאות, ודי שיעממת אותי. לא יכולת להוסיף עוד משהו שקצת יעניין?
השב   •  333
4
שחור אדום13/05/2012 23:26
כשיונייטד הייתה ב8 הפרש היה פה טור על זה שהקבוצה האפורה והפחות טובה (יונייטד) זכתה
ועכשיו כשסיטי זכו אתם מדברים על כסף למרות שלפי דעתכם היא יותר טובה , אז תעשה לי טובה ותסתום
השב   •  616
השד האדום13/05/2012 23:33
לא נמאס לך לקבל רבייעות מיונייטד? שב בשקט ותסתכל על הקבוצה האפורה שלךך כי יונייטד ומילאן בדיוק באותה המצב אלה רק שאתם הקבוצת כסף ויובנטוס הקבוצת נשמה
השב   •  1422
יקיר המושך(:14/05/2012 09:24
מילאן קבוצת כסף י''פח?
מילאן הוציאה בעונה שעברה 40 מליון יורו על רכישות,שזה סכום פעוט לעומת הליגה שלכם!
וכן קיבלנו רביעייה,היום אתם לא תוכלו לעמוד מולנו..אני מוכן להתערב על זה שמילאן הרבה יותר גדולה מכם בכול פרמטר שתביא!
הא כן,עוד דבר..תשדלו לעלות לאלופות שנה הבאה טוב?הייתם חסרים י''פח!
השב   •  78
חולוניה14/05/2012 11:00
מי שמדבר על לעלות לאלופות, היחידים שמחזיקים אתכם עכשיו זה זלאטן רוביניו, ובואטנג. אתם עגלות שופרסל אפילו אינטר שאתם צוחקים עליהם שהם באירופית עליהם נתנו לכם רביעייה בראש. עכשיו עוף מפה שקית אשפה.
השב   •  53
3
מנור13/05/2012 23:25
מהפכים תוצאות משוגעות כל דקה ודקה חשובה באמת אני לא מבין את המטומטמים האלה שחושבים שהליגה "ריאל בארסה" יותר טובה אליפות נקבעה בדקה 94 באמת שהליגה הזו מפתיעה אותי כל פעם מחדש
השב   •  300
ארסנל14/05/2012 01:03
אל תשכח שגם פה, בארצנו הקטנטונת, רק לפני שנתיים, האליפות הוכרעה בדקה ה92
השב   •  84
מנצסטר יונייטד14/05/2012 18:03
בשבילי רק כדורגל אנגלי גם בעונות גרועות
השב   •  60
2
סון גוקו מהמרכז13/05/2012 23:22
קבוצה שחוזרת מפיגור 8 חודש לסיום העונה וחוזרת מפיגור 2-1 ל3-2 בדקה ה92, גם אם קנתה במיליארדים האליפות לא הוכרעה על כסף אלא על לב.
השב   •  4913
1
חמודי גנאיים13/05/2012 23:19
לפני שנת 2004 והכסף הגדול . מי הכיר את אינטר ןאת הבעלים שלהם המוליטי מליונר שלא נדבר על ברסקולי וריאל וברסה ברור ששם המשחק זה כסף.
השב   •  248
השד האדום13/05/2012 23:34
צ''לסי אני גם שנאתי בגלל הכסף אבל בגלל שעכשיו זה קצת פחות אצלהם ובלי כסף הם עושים עבודה מדהימה לדעתי רק בגלל זה התחלתי לחבב אותם , אינטר ידוע עוד משנות ה40 כקבוצה גדולה באיטיליה .. אמנם לא מילאן או יובנטוס אבל עדין קבוצה גדולה שמבחינת הסטוריה לא נופלת גם מנאפולי הגדולה.
השב   •  74
דוד14/05/2012 01:26
אתה משווה את נאפולי לאינטר?איך אתה משווה קבוצה שזכתה ב20 ומשהו אליופויות ושלושה פעמים אלופת אירופה לקבוצה שזכתה רק פעמיים לאליפות איטליה
השב   •  51
ערן14/05/2012 06:47
אדון מוראטי הבעלים של אינטר השקיע המון כספים עוד בשנות התשעים שקנה את רונאלדו הברזילאי ב-40 מיליון דולר, ורכש עוד הרבה שחקנים איכותיים כגון כריסטיין ויירי בסכום דומה, צ''לסי הבעלים הקודם נימאס לו להשקיע אבל במהלך השנים שלו הוא כן השקיע לא סתם הכינוי שלהם לפני אמרמוביץ היה המיליונרים, שוב חוסר דעת ובורות בטח אוהד ברצלונה
השב   •  41
קטאלוני14/05/2012 15:56
הכינוי המיליונרים הוצמד לצ''לסי בעידן אברמוביץ.הכינוי המקורי הוא בכלל הפנסיונרים. טוב נו, אתה אוהד ריאל עז מצח שיחזור בעונה הבאה לספור חמישיות ושישיות מבארסה.
השב   •  10
אסור לפספס
נגןכמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
כמה זמן לוקח למסי להגיע מהבית לאצטדיון?
נגןטופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
טופ: חגיגת יום ההולדת של נטע אלחמיסטר
נגןכמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
כמעט מחצי מגרש: הבן של רוני עם שער ענק
נגןעולם האספנות בשוק מהקלף הזה של רונאלדו
עולם האספנות בשוק מהקלף הזה של רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים
ONE CHAMPIONSHIP