יום שני, 08.07.2024 שעה 06:01
פיני גרשון

אם אלוהים רוצה, גם מטאטא יורה

פיני גרשון בטור אישי ל-ONE מיוון: מסתבר שגם אוברדוביץ' עושה טעויות, מכבי ת"א הובילה 77:78 וזה מסביר הכל. ומי המטומטם שעוזב את בלו לשלוש?

כל מה שאמרנו קרה. 1:1 אחרי שני משחקים במשחק שבשלב מסוים היה ב-77:78 למכבי תל אביב, בדיוק כמו תוצאת הסיום במשחק המיתולוגי ההוא מול וארזה. אם אלוהים רוצה, אפילו מטאטא יורה.

דייויד בלו כבר ניצח משחקים עם הזריקות האלו, לקח את מכבי לפיינל-פור עם הזריקות האלו וזכה עם מכבי בגביע אירופה בזכות הזריקות האלו. היתרון הגדול שלו שהוא לא יודע נגד מי משחקים, באיזה מגרש ואם יש 15,000 או 100,000 צופים. הוא לא מבחין בצבע הגופיות.

אמרתי לפני הסדרה שגם ז'ליקו אוברדוביץ' עושה טעויות. שני דברים משמעותיים קרו לו במשחק.

1. במשך דקות ארוכות הוא לא זיהה באיזה הגנה מכבי שומרת למרות שהוא משחק נגד ההגנה הזאת 11 שנה. 2. הוא נתקע עם פורוורדים (צרצאריס וגיאמקוגולו) כאשר ג'יימס והנדריקס על הפרקט ובלי דיאמנטידיס, באטיסט ושאראס.

מכבי חוגגת (שרון קביליו)
שחקני מכבי חוגגים (שרון קביליו)
 

מכבי ברחה ל-54:61 וכשהוא החזיר את שלושת השחקנים הללו, זה היה טוב רק כדי לחזור למשחק, אבל לא לנצח בו. ז'ליקו בחר לא לעשות עבירה בשוויון, 13 שניות לסוף המשחק. למזלו, לנגפורד איחר בשנייה במשחק שהיה יכול להיגמר לפני ההארכה.

אחרי שמכבי הצליחה לשמור על הכדור במשחק ולהוריד את כמות האיבודים, נשאר לה להוריד את כמות הכדורים החוזרים שלוקחת היריבה ולהביא את לנגפורד מימין לשמאל בפיק אנד רול ולא משמאל לימין.

במשחק הראשון הבנתי שז'ליקו מהמר על סמית' שלא ינצח אותו והוא שם עליו את שאראס. בשני המשחקים סמית' שמר על יציבות והפעם הוא גם לקח את שאראס למאבק מתחת לסלים. בסדר, הימור הימור אבל מי זה המטוטמם שעוזב את אחד הקלעים הטובים באירופה מהשלוש (בלו) והולך לעזור?

על מי אמרתם שהם יותר מוכשרים מלנגפורד וסמית'? שלושת הזרים של פאו, לוגאן, סמית' וסאטו עשו ביחד שמונה נקודות ואת אף אחד מהם מכבי לא תחתים. רוצים לדבר על השופטים? נכון, פאו ואוברדוביץ' בכו על השריקה שלא נשרקה על שאראס בשנייה האחרונה. נכון, אבל גם על הנדריקס לא נשרקה עבירה ברורה לפני ההארכה.

באטיסט שומר על פאפאלוקאס (שרון קביליו)
באטיסט שומר על פפאלוקאס (שרון קביליו)
 

רוצים יותר מזה? 20:29 למכבי בעבירות. נכון, מכבי באה עם מנטליות שלא נותנים שום דבר קל והם שילמו על זה עם קצת יותר עבירות. אבל אי אפשר לחזור לסדרה, בטח לא במשחק חוץ, מבלי לפרק כל אחד שנכנס לצבע בקלות.

כשמישהו מהם ניסה ללכת לצבע שלחו אותו החוצה או לקו עם עבירה. פאו הלכה לקו 33 פעמים ומכבי רק 16! ואני לא רוצה לדבר על מה שכבר כתבתי על איך שהשופטים שפטו ברבע הראשון במשחק הראשון. הם דאגו לאזן את השריקות שלהם כשהיה 30 הפרש לירוקים.

סופו צריך להתחיל להבין דבר אחד. אם הוא רוצה להמשיך לקבל משכורות ולהשתדרג במעמד שלו הוא חייב להפסיק לעשות עבירות טפשיות ולהימנע מאיבודי כדור טיפשיים. העבירה החמישית שעשה עזרה למכבי בהמשך.

ואיך אפשר מבלי לדבר על המחליף של טל בורשטיין, יוגב אוחיון. אם טל פתח בחמישייה במשחק הקודם וזה מוצדק, אז איך זה שבמשחק השני מול פאו הוא שווה רק שלוש דקות? אם כבר נעשה משהו טוב ואוחיון, שפתח ברוב המשחקים העונה בחמישייה, אז למה לא להתייחס למעמד שלו ולהמשיך לתת לו את הקרדיט. גם ללמוד משגיאות זו תכונה טובה.

אוחיון מול סאטו (שרון קביליו)
אוחיון מול סאטו (שרון קביליו)
 

יכול להיות שהמשחק הקודם היה נראה אחרת אם זה היה קורה. אבל אפשר להשתמש בזה שטל שיחק יותר במשחק הראשון בכך שרצינו לתת לאוחיון לנוח לקראת המשחק השני. אוחיון לא שחקן פחות טוב מניק קלאטס, שמקבל משכורת גבוהה פי 4 ממנו.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים